Gezocht: woon/werk auto ivm geplande aanschaf DF auto!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Zjeraaar

Gezocht: woon/werk auto ivm geplande aanschaf DF auto!

Bericht door Zjeraaar » 12 nov 2010, 14:08

Beste mede DFers,

Ik heb mijn Audi alweer een tijdje te koop staan omdat ik het op auto gebied over een andere boeg wil gooien, de Audi is een fantastische auto maar de lasten zijn hoog, afschrijving redelijk fors, ik heb geen voordeel meer van diesel, doe alleen woon/werk verkeer en van DF is niet superveel sprake. Ik ben 22 en een echte motorhead, een grote zwarte Audi diesel rijden kan altijd nog als ik kids heb ofzo ;) Lesson learned, ik ga eens iets anders proberen!

Het plan is een goedkopere woon/werk auto te kopen en het geld wat ik overhoud van de verkoop van de Audi, icm wat spaargeld en wat extra sparen deze winter, besteden in een hobby auto voor volgende lente. Wat die hobby auto word weet ik nog niet precies, maar ik laatst heb op een Race Expirience dag op Zandvoort gedrift met een E36 325 en op het circuit geraced met een circuitautotje dat was allebei wel heel erg gaaf moet ik zeggen :mrgreen: Tips op dit gebied altijd welkom natuurlijk!

Maar first things first.. ik kan de Audi waarschijnlijk binnenkort verkopen en moet volgende week weer gewoon op het werk zien te komen, vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie gedachten / advies over een goedkopere woon/werk auto.. niet heel erg DF misschien maar wel voor een goed (DF) doel ;)

De voorwaarden zijn als volgt, ik rijd 80km per dag (Den Bosch > Gorinchem), dat is 1600km per maand. ik krijg 19ct per kilometer, dat is €304,- per maand, daar wil ik bij in de buurt blijven. Ik heb geen voordeel van diesel (behalve qua onderhoud misschien) dus een benzine auto mag ook. Het moet een beetje betrouwbaar zijn en te onderhouden (heb `n bekende met een garage, die kan voor voor me doen). Het budget is variabel, maar meer dan 4k geef ik er eigenlijk liever niet aan uit.

Zelf heb ik een aantal optie`s in m`n hoofd, variërend van bijvoorbeeld een golfje 2 (erg goedkope aanschaf en lage lasten, makkelijk te onderhouden en voor mij veel nostalgie, was m`n eerste autotje 8) maar betrouwbaar?) tot een golf 3 of 4 TDI (betrouwbaarder, moderne gemakken, maar ook weer een stuk duurder).. Ik ben niet super kieskeurig, als ik maar op m`n werk kom en weer thuis. Er zijn optie`s genoeg maar alles heeft zijn voor en nadelen, daarom ben ik erg benieuwd naar wat jullie gedachten hierover zijn.. wat zou jij doen en waarom?

Alle advies, tips, meningen, anekdotes, verhalen en ervaringen over woon/werk autotjes zijn welkom, en uiteraard mogen ook optie`s voor de hobbyauto besproken worden (veel leuker :P )

Alvast bedankt,
Gerard
Laatst gewijzigd door Zjeraaar op 12 nov 2010, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: Woon/werk auto gezocht ivm geplande aanschaf DF auto!

Bericht door indobesar » 12 nov 2010, 14:22

Heel simpel, een VW Lupo

- Binnen budget,
- hsb ± € 20/maand,
- verzekering ± € 25/maand,
- Betrouwbaar
- Milieuvriendelijke kleur :mrgreen:

Wanneer kom je langs? 8)

ErikS

Re: Gezocht: woon/werk auto ivm geplande aanschaf DF auto!

Bericht door ErikS » 12 nov 2010, 17:23

Heb je een probleem met schade?

Anders heb ik nog wel een 206 voor je.
Heeft 72K op de teller, net de distri en de hele rattaplan vervangen...

Gister de hele linker zeikant beschadigt.. (Betonnen paal....) Was het zelf niet hoor, om m'n EGO hoog te houden..... :mrgreen:

Blauw, 1.6 8v, loopt 1:14, groooot open dak.

Doe een bod zou ik zeggen... Beetje bij kwasten en lekker met de deuk rondrijden... :mrgreen: :blabla:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 12 nov 2010, 18:18

Standaard overbruggingsauto: starslet, toyboto dus.

Motortjes kunne veel abusement aan, kan ik uit ervaring vertellen :) .

Dennis Orgers

Bericht door Dennis Orgers » 12 nov 2010, 21:07

Ik heb nog een daewoo matiz in de aanbieding,

ongeveer 15 euro wegenbelasting en verzekering is net zoveel,
ding rijdt 1 op17 a18 en zit net een fris motortje in,

APK erop en en nieuwe banden,

grootste pluspunt is wel dat je maar de helft van je budget hoeft aan te spreken dus al weer 2000 euro voor een DF auto hebt!

http://www.speurders.nl/overzicht/daewo ... 5&q=matiz+

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 nov 2010, 22:33

Jeroen gooit binnenkort mijn ex-Golf 3 TDI in de verkoop. Beter wordt het niet als het goedkoop moet :thumbup:

Peric

Bericht door Peric » 13 nov 2010, 19:01

Is nog steeds 86,- Euri hsb per maand Niels..

Niels

Bericht door Niels » 13 nov 2010, 23:38

Klopt maarrrr......

Verbruik van 1 op 20
Lage aanschafprijs
Lage onderhoudskosten
Super betrouwbaar (in dit geval bewezen goed :thumbup: )

T.o.v. een benzine Golf die 1 op 10 rijdt kan zo'n dieseltje al bij 10dkm uit en 1600km per maand gaat al snel richting de 20.000km.

Ik heb maar een auto gehad die per kilometer goedkoper was en dat was een Starlet maar om daar nou 20dkm per jaar mee te rijden of in een TDI.... :wink:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 14 nov 2010, 14:04

Ik heb in de mijne wel 'ns 50k per jaar gereden :o .

Peric

Bericht door Peric » 14 nov 2010, 19:16

Niels schreef:Klopt maarrrr......

Verbruik van 1 op 20
Lage aanschafprijs
Lage onderhoudskosten
Super betrouwbaar (in dit geval bewezen goed :thumbup: )

T.o.v. een benzine Golf die 1 op 10 rijdt kan zo'n dieseltje al bij 10dkm uit en 1600km per maand gaat al snel richting de 20.000km.

Ik heb maar een auto gehad die per kilometer goedkoper was en dat was een Starlet maar om daar nou 20dkm per jaar mee te rijden of in een TDI.... :wink:
:lol: Dat is nou precies wat we van plan zijn.. Vriendin wil een kleine automaat hebben, en ik loop te denken aan een Starlet. Dus dan gaat de TDI eruit. Zoveel rijden we toch niet meer, zo'n 400 km per week nog maar.

Edit: Oeps, moet 400 zijn..
Laatst gewijzigd door Peric op 16 nov 2010, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels

Bericht door Niels » 14 nov 2010, 20:09

G Kolkman schreef:Ik heb in de mijne wel 'ns 50k per jaar gereden :o .
Ja jij....... :mrgreen:

Een Starslet is de beste auto die je kunt kopen! Simpel :D Maar de keuze om 20dkm/jr te rijden in een Starlet wat heel erg goedkoop is of in een Golf 3 TDI wat erg goedkoop is zou voor mij geen moeilijke keuze zijn :wink:

@Peric: goede keuze, zou ik zeker doen :thumbup:

Plaats reactie