Ik heb mijn Audi alweer een tijdje te koop staan omdat ik het op auto gebied over een andere boeg wil gooien, de Audi is een fantastische auto maar de lasten zijn hoog, afschrijving redelijk fors, ik heb geen voordeel meer van diesel, doe alleen woon/werk verkeer en van DF is niet superveel sprake. Ik ben 22 en een echte motorhead, een grote zwarte Audi diesel rijden kan altijd nog als ik kids heb ofzo

Het plan is een goedkopere woon/werk auto te kopen en het geld wat ik overhoud van de verkoop van de Audi, icm wat spaargeld en wat extra sparen deze winter, besteden in een hobby auto voor volgende lente. Wat die hobby auto word weet ik nog niet precies, maar ik laatst heb op een Race Expirience dag op Zandvoort gedrift met een E36 325 en op het circuit geraced met een circuitautotje dat was allebei wel heel erg gaaf moet ik zeggen

Maar first things first.. ik kan de Audi waarschijnlijk binnenkort verkopen en moet volgende week weer gewoon op het werk zien te komen, vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie gedachten / advies over een goedkopere woon/werk auto.. niet heel erg DF misschien maar wel voor een goed (DF) doel

De voorwaarden zijn als volgt, ik rijd 80km per dag (Den Bosch > Gorinchem), dat is 1600km per maand. ik krijg 19ct per kilometer, dat is €304,- per maand, daar wil ik bij in de buurt blijven. Ik heb geen voordeel van diesel (behalve qua onderhoud misschien) dus een benzine auto mag ook. Het moet een beetje betrouwbaar zijn en te onderhouden (heb `n bekende met een garage, die kan voor voor me doen). Het budget is variabel, maar meer dan 4k geef ik er eigenlijk liever niet aan uit.
Zelf heb ik een aantal optie`s in m`n hoofd, variërend van bijvoorbeeld een golfje 2 (erg goedkope aanschaf en lage lasten, makkelijk te onderhouden en voor mij veel nostalgie, was m`n eerste autotje 8) maar betrouwbaar?) tot een golf 3 of 4 TDI (betrouwbaarder, moderne gemakken, maar ook weer een stuk duurder).. Ik ben niet super kieskeurig, als ik maar op m`n werk kom en weer thuis. Er zijn optie`s genoeg maar alles heeft zijn voor en nadelen, daarom ben ik erg benieuwd naar wat jullie gedachten hierover zijn.. wat zou jij doen en waarom?
Alle advies, tips, meningen, anekdotes, verhalen en ervaringen over woon/werk autotjes zijn welkom, en uiteraard mogen ook optie`s voor de hobbyauto besproken worden (veel leuker

Alvast bedankt,
Gerard