Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door Robin » 09 nov 2010, 09:17

Snipe schreef:
Robin schreef:Ik zeg ook vaak wat over Frankrijk.
Ik zou niet weten wat je over dat land moest zeggen, behalve dat de bikini's er klein zijn, de stranden warm en de vrouwen er naar knoflook ruiken.

Over ieder land is wel een mening te hebben. Iran, Irak, Cuba, Marokko, Turkije, Israël, Amerika, Nederland. Vermoedelijk liggen ze alleen niet wakker van wat jij en ik erover zeggen.
Exact. Maar oh wee als je 't over Turkije hebt, dan benne de rapen gaer. Die domme ongelovige andersdenkende dieskrieminierende kaaskop krijgt er van langs, te vuur en te zwaerd!!11!!!1111!!11234567890 :mrgreen:

En dat lijkt verdacht veel op hoe er door die cultuur/ideologie/religie met de Westerse samenleving wordt omgegaan. Meteen in 't verweer en de driedubbele tegenaanval.

Gelukkig is er dan nog 'n weldenkend mens als Marcouch.

Was altijd wel redelijk in tekenen. Ben blij dat ik geen cartoontekenaar ben geworden.

EG

Bericht door EG » 09 nov 2010, 09:29

Robin schreef:Oh , dus mijn post is 'n dikke fail en jij weet 't allemaal beter?

Ik had niks anders verwacht in die betweterige schreeuwcultuur van jullie dus ik hecht er geen waarde aan.

Palestina is 't zo ongeveer meest kansloze land wat er is en wel eens van de PLO en Yasser Arafat gehoord? Hoe kun je Palestina dán nog zo blijven verdedigen?

Nog even iets voor de zoveelste keer: Een corrupt islamitisch land als Turkije waar de nogal makkelijk met mensenrechten wordt omgesprongen moet zich niet met het Nederlands asielbeleid bemoeien. zo'n agressieve en achterlijke regering moet eieren voor z'n geld kiezen(net als Palestina en sterker, als ik jood was was ik allang vertrokken uit die buurt)

Maar DAAR hoor ik jou , EG dus nét niet over.

Selectieve verontwaardiging ben jij steengoed in(je bent 'n zwart-wit denker: USA Wilders Isreal fout- Wij(midden oosten cultuur) goed)
en da's typerend voor de hypocriete linkse übermensch die 't altijd beter wist totdat ie zag wat er van de maatschappij is geworden....dan gaan ze ja-maaren en schreeuwen:Fascist, Hitler etc.

En deze ken je wel:
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jso ... tihit.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan ben je er toch klaar mee met iedereen die Wilders met Hitler vergelijkt?
WTF is dit voor onzin weer met je betweterige schreeuwcultuur en alles? Dit maakt al duidelijk waarom de integratie in Nederland NOOIT zal lukken, als jij al begint met "jullie en wij" dan zal een Turk (of Marokkaan of whatever) zich NOOIT Nederlander voelen.

Waar zie jij mij Palestina verdedigen? Eerst nadenken daarna posten, niet omgekeerd Robin, ik verdedig NERGENS Palestina, ik zeg alleen dat er een goede oplossing voor moet komen net als de rest van de internationale gemeenschap dat vind. Maar ik zal wel pro-Palestina zijn omdat ik zo denk. GOED NADENKEN, zie jij ergens dat ik Palestina verdedig? En zoals je zelf weet hekel ik de Zionisten en niet Israel, omdat daar genoeg mensen zijn die een oplossing voor het conflict willen, maar zoals bepaalde personen kom je met diep opgekropte gevoelens het is "jullie of wij".

En nog steeds, ik heb nergens verdedigd dat Turkije zich mag bemoeien met Nederland, maar het zit niet zo simpel als jij het voorstelt. Een met "corrupt islamitisch" land bewijs je al wat voor vooroordelen je over Turkije en de Turken hebt. Destijds is er met de EU een verdrag afgesloten dat een verblijfsvergunning niet duurder mocht zijn voor Turken dan voor andere EU lidstaten, en eind jaren '60 zat Nederland ook in de EU. Er is ook afgesproken dat er geen barrieres mochten opgeworpen voor Turken. Dit heb ik niet verzonnen maar Turkije en de EU. Wat moet ik zeggen, dat het belachelijk is dat Turkije wilt dat Nederland zich aan het verdrag houd? De rechter geeft Turkije gelijk, wat wil jij dan dat ik doe, een klaagbrief sturen naar de rechtbank dat het belachelijk is? Als jij vond dat het alleen bemoeienis was, dan zou de rechter Turkije niet gelijk geven, of wel soms.

En NU heb je mij erover gehoord, NU JIJ weer over Wilders en zijn Zionistische connecties, en IK ga nu iets herhalen en dat gaat om dat Wilders (waarschijnlijk ook FINANCIEEL!!!!) gesteund word door corrupte, Zionistische gevaarlijke groeperingen die ook oproepen om geweld te gebruiken. Een mening graag.

Oh ja, je hebt helemaal gelijk over dat USA-Israel fout, wij goed. Ik vind dat wij Europanen het zeker beter weten dan die domme Amerikanen met hun domme kortzichtige oorlogszuchtige politiek. Weet je wat ik ECHT denk, dat als wij als blinde mongolen die 2 landen volgen, dat het nog eens tot een WO3 zal uitlopen. Dat is wat ik echt denk.

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2010, 09:33

Kan ik 't helpen dat jij uit 'n corrupt islamitisch land komt?

Nee toch? Dat jij er en bepaalde moeite mee hebt hoef je niet op mij af te reageren, aub.
Dat geschreeuw werkt averechts bij mij.

Relax en neem nog 'n kop koffie .

Oh ja heb je deze nou al aangeklikt?
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jso ... tihit.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2010, 09:41

EG schreef:[En NU heb je mij erover gehoord, NU JIJ weer over Wilders en zijn Zionistische connecties, en IK ga nu iets herhalen en dat gaat om dat Wilders (waarschijnlijk ook FINANCIEEL!!!!) gesteund word door corrupte, Zionistische gevaarlijke groeperingen die ook oproepen om geweld te gebruiken. Een mening graag.
Tja aan de kant van de Palestijnen met hun PLO en Hamas zitten natuurlijk alleen maar lieve mensen die 't woord 'geweld' niet kennen.

Dus ja ik vind 't daar 'n teringbende van beide kanten, maar so what als Wilders financieel gesteund wordt door Israel. (de bouw van) Moskeeen in NL worden toch ook gefinancierd door regeringen waar ik moeite mee heb qua samenleving en corruptheid/mensenrechten, maar daar hoor je niemand hier over en wordt in de kiem gesmoord als men in Nederland daarover begint....

Snipe

Bericht door Snipe » 09 nov 2010, 09:49

Robin schreef:maar so what als Wilders financieel gesteund wordt door Israel. (de bouw van) Moskeeen in NL worden toch ook gefinancierd door regeringen waar ik moeite mee heb qua samenleving en corruptheid/mensenrechten, maar daar hoor je niemand hier over en wordt in de kiem gesmoord als men in Nederland daarover begint....
Daar zit toch wel een verschil in, vind ik. Naar een kerk of moskee ga je om een verhaal uit een oud boek te horen en dat is dan dat.
Wilders staat in het centrum van de macht en verkondigt dat een dubbel paspoort al een dubbele loyaliteit oplevert. Als loyaliteit volgens hem al te koop is met een handig reisdocumentje, hoe zal het dan zijn als je met een pak geld naar een politieke partij staat te wapperen?

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 09 nov 2010, 09:54

Robin, sorry hoor maar nu laat je jezelf wel kennen. Kun je ook inhoudelijk reageren op EG's laatste post, of blijf je vastzitten in je retoriek? En de pot verwijt de ketel wat betreft op de man spelen ;).

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2010, 09:56

Snipe schreef:
Robin schreef:maar so what als Wilders financieel gesteund wordt door Israel. (de bouw van) Moskeeen in NL worden toch ook gefinancierd door regeringen waar ik moeite mee heb qua samenleving en corruptheid/mensenrechten, maar daar hoor je niemand hier over en wordt in de kiem gesmoord als men in Nederland daarover begint....
Daar zit toch wel een verschil in, vind ik. Naar een kerk of moskee ga je om een verhaal uit een oud boek te horen en dat is dan dat.
Wilders staat in het centrum van de macht en verkondigt dat een dubbel paspoort al een dubbele loyaliteit oplevert. Als loyaliteit volgens hem al te koop is met een handig reisdocumentje, hoe zal het dan zijn als je met een pak geld naar een politieke partij staat te wapperen?
IK kan natuurlijk niet voor de PLO, Hamas etc kiezen. Mar den ook niet tevreden met Israel.
Een moskeetje staat hier verderop, dus die kan ik dagelijks zien. Dat kan weer als 'n Paard van Troje gaan werken op den duur. Al denk ik dat dat ook wel mee zal vallen, net als Wilders'gedoe in Israel.

Hij heeft 't recht dat te doen en dat doet ie. Zo zijn er wel meer dingen waar ik 't niet mee eens ben en die toch doorgang vinden in deze maatschappij....

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2010, 09:57

Ravin ///M schreef:Robin, sorry hoor maar nu laat je jezelf wel kennen. Kun je ook inhoudelijk reageren op EG's laatste post, of blijf je vastzitten in je retoriek? En de pot verwijt de ketel wat betreft op de man spelen ;).
dat heb ik gedaan.

EG

Bericht door EG » 09 nov 2010, 10:00

Robin schreef:Kan ik 't helpen dat jij uit 'n corrupt islamitisch land komt?

Nee toch? Dat jij er en bepaalde moeite mee hebt hoef je niet op mij af te reageren, aub.
Dat geschreeuw werkt averechts bij mij.

Relax en neem nog 'n kop koffie .

Oh ja heb je deze nou al aangeklikt?
Ik kom niet uit een corrupt islamitisch land, ik ben hier geboren.

Dat geschreeuw komt omdat ik genoeg van het woord Turk, Marokkaan en allochtonen heb. Alleen doordat een paar Marokkaanse straatjunks de boel terroriseren moeten alle moslims ervan langs krijgen. DAAR heb ik genoeg van. Geef het beestje een naam: Marokkaanse jongeren terroriseren alles en moeten aangepakt worden, ga geen heel huilverhaal verzinnen hoe slecht moslims wel niet zijn, van Turken heb ik nog nooit last gehad, zal ook niet zo snel gebeuren, en ja ik heb heel wat jaren ervaring om er iets van te weten, want vergeet niet ik WOON in Amsterdam-West en ik ben geboren in Amsterdam-West.

Ik heb die link gelezen, maar zoals je ziet is het een behoorlijk pro-Israel-Amerika link, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind dat geen objectieve site. Klik maar eens op "about us" oid en dan zal je het wel zien.
Hoeverre dat verhaal daar waar is weet ik niet, ik geloof niet zomaar alles, ook niet Turkse propaganda als je dat ook wilt weten (bij de vorige SECULIERE regeringen werden de Koerden zwaar onderdrukt).

Maar een volk dat zo is vervolgd in WO2, zou eigenlijk zich niet zo mogen gedragen anno 2010. Dat is mijn mening. Je eigen volk is vernederd, vermoord en opgejaagd als wild, hoe slecht moet je verdomme zijn als je dat zelf doet (herhaling, ik heb het over Zionisten en niet alle Joden!)

En Robin, je weet zelf dondersgoed dat het financieren van iemand die in de Tweede Kamer zit, heel wat anders is dan het financieren van een moskee die totaal niks te willen heeft qua beleid. Kom op ik weet dat je beter kan dan dit. Er zijn ook Synagoges die rechtstreeks door Zionisten gesteund worden, dat zal mij niks boeien zolang ze maar mij EN de politiek met rust laten.

Vergeet niet dat je in Palestina weinig keus hebt: als jij openlijk Hamas niet steunt dan krijg je geen eten, geen kleding en geen brandstof. Begrijp je? Het zijn "lieve" terroristen. Je bent voor ons of tegen ons. Daarom heeft die Hamas zoveel steun, denk jij dat al die Palestijnen graag zo lang in al die ellende willen leven, je gaat nu zeggen ja maar ze steunen ze vanzelf, dat is echt niet zo. Ze worden gedwongen tot die steun. Ik heb misschien 1000 van die Israel programma's gezien en steeds zie je dat onderwerp ook aan bod komen.

Michel P

Bericht door Michel P » 09 nov 2010, 10:01

Ravin ///M schreef:Robin, sorry hoor maar nu laat je jezelf wel kennen. Kun je ook inhoudelijk reageren op EG's laatste post, of blijf je vastzitten in je retoriek? En de pot verwijt de ketel wat betreft op de man spelen ;).
En op de man spelen zouden we niet meer doen hebben we toch plechtig beloofd..... :mrgreen:

Als non -believer kan ik er met de pet niet bij hoe achterlijk zowel de PLO knuffelaars als ook de Joden elkaar het leven zuur maken. Bijde partijen menen het absolute recht op de waarheid te hebben.......

Maar ik kan er ook niet bij hoe ik deze tijd mensen ook in het westen zich zo aan een oud boek vast klampen en zich achterlijk gedragen. Je zou toch zeggen dat genoeg inzichten te verschaffen zijn westen die je klaar doen zijn om in een oud boek te geloven...... of heeft de indoctrinatie van het gevoelige brein van kids blijvende schade tot gevolg..........

Michel

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2010, 10:04

EG, je verhaal is niet slecht, jammer dat je de link Hitler-Islam in twijfel trekt, want dat was gewoon zo.

Voor de rest goed verhaal hoor.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 nov 2010, 10:16

EG schreef:vergeet niet ik WOON in Amsterdam-West en ik ben geboren in Amsterdam-West.
...en dan nóg beweren dat je niet uit een corrupt islamitisch land komt!

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2010, 10:21

Snipe schreef:
EG schreef:vergeet niet ik WOON in Amsterdam-West en ik ben geboren in Amsterdam-West.

Ik had die grap ook voor ogen, maar vond 'm wat flauw naar EG in deze context. :wink:

EG

Bericht door EG » 09 nov 2010, 10:22

Robin schreef:EG, je verhaal is niet slecht, jammer dat je de link Hitler-Islam in twijfel trekt, want dat was gewoon zo.

Voor de rest goed verhaal hoor.
Ben blij dat het begrepen word, maar goed ik ken je posting uit het "oude" gummen, en zoals je zelf ooit heb gezegd: internet is plat. Het is erg moeilijk om te verwoorden wat je bedoelt. En je kan niet iemand beoordelen door zijn posts. Maar goed het is dan ook geen simpele discussie uiteraard.

Menige "hangjongere" heb ik al "je hebt gelijk" horen zeggen tegen mij, alleen maar omdat ze de andere kant van het verhaal niet kennen (bijv. over de politiek, en hoe bijv. over Marokkanen gedacht word).
Snipe schreef:
LOLLLLLLLLLLLLLLLLLLL :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar eh, West is the Best, als je dat maar niet vergeet. Amsterdam forever biatches :banaan:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 09 nov 2010, 10:24

EG schreef: Dat geschreeuw komt omdat ik genoeg van het woord Turk, Marokkaan en allochtonen heb. Alleen doordat een paar Marokkaanse straatjunks de boel terroriseren moeten alle moslims ervan langs krijgen. DAAR heb ik genoeg van. Geef het beestje een naam: Marokkaanse jongeren terroriseren alles en moeten aangepakt worden, ga geen heel huilverhaal verzinnen hoe slecht moslims wel niet zijn, van Turken heb ik nog nooit last gehad, zal ook niet zo snel gebeuren, en ja ik heb heel wat jaren ervaring om er iets van te weten, want vergeet niet ik WOON in Amsterdam-West en ik ben geboren in Amsterdam-West.

....

En Robin, je weet zelf dondersgoed dat het financieren van iemand die in de Tweede Kamer zit, heel wat anders is dan het financieren van een moskee die totaal niks te willen heeft qua beleid. Kom op ik weet dat je beter kan dan dit. Er zijn ook Synagoges die rechtstreeks door Zionisten gesteund worden, dat zal mij niks boeien zolang ze maar mij EN de politiek met rust laten.
++

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2010, 10:27

Ach Amsterdam, dat kneuterige dorp (tov Parijs, Londen, NYC, )

M'n oma is in de Ferdinand Bol geboren, m'n overgrootvader was daar hoofd der school, een oom van me had 35 jaar n winkel op de Ceintuurbaan, hij heeft de hangjeugd, overvallen, auto's jatten , etc alles zien opkomen daar.

En m'n zwager en schoonzus wonen in Noord terwijl ons nichtje van 7 nu amper naar buiten kon daaro omdat wat straatjongetjes van 'n jaar og 10 de boel daar (ver) pesten.

Amsterdam....ik hou er wel van. :D
Laatst gewijzigd door Robin op 09 nov 2010, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 09 nov 2010, 10:28

All is well when the end is well... (plaatje van mooie billen). :beer:

GTRene

Bericht door GTRene » 09 nov 2010, 10:35

@Robin,

geweldig :clap:

meeste helemaal gelijk, zo zien velen het.

Volendam kun je wat over zeggen, Islam (klinkt als :wink: ) niet...vind ze enorm kortzichtig en :sealed:

inderdaad die 3de wereldoorlog zal er hoogstwaarschijnlijk komen helaas...
maar opzich hebben we het al lang zonder volgehouden (mag voor mij ook altijd zo blijven natuurlijk)
vroeger had je denk elke 50 jaar wel een oorlog in europa schat ik zo.

de Islam mag geen eigen scholen hebben e.d. is mijn mening, zo verwijder je je van het westerse denken en of gelijkheid, dus helemaal met Michel eens.

eigenlijk moet daar bij wet iets van worden geregeld...maja we zitten nog met oude wetten...gelijkheid van en geloof :wtf: steeds meer een hekel aan geloof hoe meer je der van weet en ziet, en helemaal aan die overheersende geloven als bv de Islam, en wellicht zullen er nog een paar zijn.

zet het anders op de lijst als een gevaarlijke sekte...als zoiets kun je het bijna zien, en natuurlijk zijn niet alle hetzelfde, echter wel allen "broeders" daar zal wat opgelost moeten worden de komende jaren, en rap wat :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2010, 10:37

@ EG en anderen natuurlijk.

Ik zit veel op wereldwijde (USA)fora, net als jullie denk ik.

En waar ik me bij die Yanks 't allerallermeest aan erger?

Dat ze- toen 't WK Voetbal in Z Afrika een aantal maanden terug in alle hevigheid losgebarsten was- het constant World Cup SOCCER blijven noemen ipv FOOTBALL :lol:

Ik en 'n Spanjaard uitleggen dat ons FOOTBALL echt met de voet en 'n bal wordt gespeeld tov hun 'Football' met 'n ei en die apenpakjes en vangen die zooi....

Werd niks. Vechten tegen de bierkaai daar . :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 09 nov 2010, 11:02

GTRene schreef:vroeger had je denk elke 50 jaar wel een oorlog in europa schat ik zo.
Je weet hoe ver (voormalig) Joegoslavië hier vandaan ligt?

Overigens was er wel vaker oorlog in Europa dan eens in de 50 jaar. Tussen WOI en WOII zat ook maar 22 jaar.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 nov 2010, 11:15

Snipe schreef:
GTRene schreef:vroeger had je denk elke 50 jaar wel een oorlog in europa schat ik zo.
Je weet hoe ver (voormalig) Joegoslavië hier vandaan ligt?

Overigens was er wel vaker oorlog in Europa dan eens in de 50 jaar. Tussen WOI en WOII zat ook maar 22 jaar.
owja, er werd wat dat betrefd best veel oorlog gevoerd, zelfs in deze "moderne' tijden nog...best triest.

en vaak heeft het nog een religieuze achtergrond dat meespeelt....das helemaal triest, ja oorlog is sowieso triest....soms onafwendbaar als partijen er niet uit komen of willen praten/delen.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 nov 2010, 11:23

nu we het over die oorlogen hebben...deze landen zaten daar nog niet zo lang geleden toch ook in?

Visumplicht voor die landen leek mij ook wel prettiger...laat de wereld eerst maar rustiger worden voordat ze ineens vluchten naar in hun ogen beter landen...
vaak zijn die thuislanden veel mooier, echter moet er nog aardig wat gebeuren om het "leefbarder" te maken, das toch een verantwoording van de bowoners en of met hulp van. :hmmm:
DEN HAAG (ANP) – Minister Gerd Leers voor Immigratie en Asiel had maandag in Brussel niet in moeten stemmen met afschaffing van de visumplicht voor Bosniërs en Albanezen. Dat zei PVV-leider Geert Wilders dinsdag. Hij noemt het optreden van Leers uitermate zwak.

De EU-ministers die gaan over het migratie- en asielbeleid besloten maandag dat inwoners van Bosnië en Albanië geen visum meer nodig hebben voor de EU. Nederland wilde eigenlijk aan de visumplicht vasthouden, maar wist wel te bedingen dat de visumvrijstelling weer kan worden opgeschort als blijkt dat de EU overspoeld wordt door mensen uit deze landen.

Volgens Wilders had Leers bij zijn collega-ministers beter zijn best moeten doen om het visum overeind te houden. Nederland zit niet te wachten op open grenzen, vindt de PVV-leider. Hij vindt dat Leers de volgende keer beter zijn best moet gaan doen.

Vorige week kondigde de minister in de Tweede Kamer al aan dat verzet tegen de afschaffing van de visumplicht niet zoveel zin had, omdat de meeste landen er voor zijn. Regeringspartijen VVD en CDA drongen er toen al op aan dat Nederland zich tot het uiterste moest verzetten. GroenLinks liet dinsdag weten een spoeddebat te willen over wat Leers nu eigenlijk vindt.
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... t_1_514191" onclick="window.open(this.href);return false;

Hielke

Bericht door Hielke » 09 nov 2010, 11:54

Over Wilders en Israël, het thema is zo ontzettend belangrijk in de psyche van de moslimwereld. Het vormt wellicht de basis van de scheuring tussen ontwikkelde Westen en de huidige islamitische wereld. Het conflict aldaar zou heel goed op een Derde Wereld Oorlog kunnen uitlopen.

Ik ken het gros van de posters in dit topic niet persoonlijk en weet van slechts enkelen dat zij of hun ouders/grootoudrs roots in moslim landen hebben liggen.

Maar ook zonder die kennis lag het er in veel gevallen dik op. Hoe ik dat merk? De vijandigheid richting Israël. Israël ligt als een zwerende puist in de psyche van ALLE moslimlanden wereldwijd. Van Marokko tot Indonesië en van Tsjetsjenië tot Noord Nigeria. Kinderen wordt al van jongs af aan onderwezen hoe slecht Israël wel niet is en hoe beroerd de Palestijnen het onder de "bezetting" hebben. Of er een plan onder dat onderwijs schema ligt weet ik niet, maar waar de Paus het christendom in de huidige meer en meer seculiere wereld vertegenwoordigt is dat in de islamitische wereld de frustratie jegens Israël. Je merkt dat ook bij de forum bezoekers hier op DF.

Want waar hebben we het eigenlijk over? Er zijn bibliotheken over het onderwerp volgeschreven maar de essentie is zo simpel als wat. Het is een eerzaak. Een aangetaste eer zaak. Israël stelt qua grondoppervlak helemaal niks voor. Open Google Earth, kijk naar de hele wereldbol en Israël is een speldenprik. Net als z'n buurlanden is Israël/Palestina uit de pen van bestuurders van het Britse rijk in de tijd rondom de Tweede Wereldoorlog ontstaan. Willekeur was daarbij vaak de leidraad. Sommige volkeren (Koerden) werd bij het intekenen van land zelfs vergeten een eigen natie te geven. Van correcties achteraf hebben de Arabieren niets willen weten. Hebben is hebben en houwen is houwen. Eventueel wat land erbij door een verovering was geen probleem. Een probleem in het nieuwe Pan Arabisme was het ontstaan van de staat Israël. Vernietiging van die staat zou aan de bakermat van een groeiend Arabisch nationalisme moeten komen staan. Zo werd in 47/48 gedacht. In plaats daarvan werd het de grootste frustratie van de ganse islamitische wereld. Oorlogen in 1948, 1967, 1973, 1981, 2006, in plaats van succes te boeken tegen dat nietige demokratische eilandje boerden de buurlanden alleen maar achteruit.

Gevolg: ze werden tot in het diepst in hun eer gekrenkt. Het gaat in de culturen van het midden oosten niet om rechtvaardigheid, het gaat om EER.

Analogie? De kruistochten in de middeleeuwen. Ook toen verdedigden culturen zich tegen de allesverslindende veroveringstochten van de islamitische wereld. Ook toen stonden ze tegen dat geweld op. Hoor een islamiet aan en verbijster jezelf erover hoe die verdediging door de Europeanen van het christelijke thuisland door de islam met latere vormen van kolonialisme en wereldheerschappij door Europeanen over de islam werden gezien. Dit terwijl de Islam midden in haar eeuwigdurende campagne om wereldheerschappij verwikkeld was. Een meer idiote voorstelling van zaken is niet te bedenken.

Michel P

Bericht door Michel P » 09 nov 2010, 12:54

Prachtig verwoord Hielke! :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 09 nov 2010, 13:23

Prachtig verwoord? Ja.
Correct? Misschien.
...maar dat geleuter over Israël speelt natuurlijk al eeuwen. Sla er een bijbel op na en je weet het, en dan hebben we het nog niet over de Ottomaanse en Britse tijd.

Plaats reactie