Passie delen ??
- Dennis Cavallino
Re: Passie delen ??
Tnx, hij komt uit de oude doos, maar als ik af en toe een rotdag heb, dan kijk ik er nog altijd graag naar. 

- dvh
Kan ik me voorstellen, het ziet er ook erg vermakelijk uit 

-
Ik ga al 15 jaar om met mijn vriendin, toen ze 19 werd haalde ze op mijn verzoek haar motor rijbewijs.
Daarna reed ze op al mijn motoren van gsx-r 1100 tot R1.
Nu ze de 30 is gepasseerd rijdt ze geen motor meer, te bang en te lang niet gedaan.
De e30 m3 vind ze een ordinaire sjonnie bak, de e34 m5 is een stoomboot waar ze niet in wil rijden omdat de motorkap te lang is, maar de nieuwe 911 vind ze een geil ding
. Daar zal ze binnenkort wel zelf mee gaan rijden denk ik, ik hoop het.
Ze kan alleen echt niet tegen spoorzoeken van brede banden, als dat een paar keer gebeurd gaat ze weer in haar 206sw rijden
Daarna reed ze op al mijn motoren van gsx-r 1100 tot R1.
Nu ze de 30 is gepasseerd rijdt ze geen motor meer, te bang en te lang niet gedaan.
De e30 m3 vind ze een ordinaire sjonnie bak, de e34 m5 is een stoomboot waar ze niet in wil rijden omdat de motorkap te lang is, maar de nieuwe 911 vind ze een geil ding

Ze kan alleen echt niet tegen spoorzoeken van brede banden, als dat een paar keer gebeurd gaat ze weer in haar 206sw rijden

- Femme
Ik vind het totaal onbelangrijk of een eventuele vriendin een passie heeft voor auto's. Het zou leuk zijn als ze autorijden een beetje vermakelijk vind, verder lekker boeien. Ik zou ook niet verwachten dat ze mee wil naar meetings of roadtrips met DF/PH/PN'ers.
Vroeger (10-14 jarige leeftijd) tekende ik altijd eigen ontwerpen van auto's (nouja, uitsluitend BMW's). Van mijn ouders heb ik niet meegekregen. Ze hebben een groot deel van mijn jeugd geen auto (of een brakke Lada) gehad en mijn vader heeft niet eens een rijbewijs. De ouders van het meisje dat ik leuk vond op de basisschool hadden daarentegen een dikke 7-serie waar ik diep van onder de indruk was
.
Vroeger (10-14 jarige leeftijd) tekende ik altijd eigen ontwerpen van auto's (nouja, uitsluitend BMW's). Van mijn ouders heb ik niet meegekregen. Ze hebben een groot deel van mijn jeugd geen auto (of een brakke Lada) gehad en mijn vader heeft niet eens een rijbewijs. De ouders van het meisje dat ik leuk vond op de basisschool hadden daarentegen een dikke 7-serie waar ik diep van onder de indruk was

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik heb het geluk dat mijn vriendin ook wel aardig van de auto's is. Niet dat ze zelf nou iets speciaals rijdt, maar ze heeft er, mede door mij, meer en meer fun in gekregen. Ze wil ook zeker binnen een paar jaar een leuke auto voor haarzelf, een Z4 het liefste. Zelf ben ik er natuurlijk dagelijks mee bezig en af en toe moet ik dan ook wel eens even mijn mond houden, maar als ik naar een leuke meeting toe ga en er is voor haar ook wat leuks te doen of te kijken, dan wil ze wel mee ook. Als ik eens wat leuks mee heb om te fotograferen, dan wil ze ook graag zelf wel een rondje sturen. Even afhankelijk van wat voor auto en van wie, is dit natuurlijk geen punt. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ze nog nooit in mijn M3 heeft gereden. Ik heb haar waarschijnlijk iets te streng verteld dat ze niet moet rijden in de M3 zoals ze zelf in haar 50pk Lupo rijdt. Nu hoeft ze niet zo nodig in te stappen, mede door de angst mijn auto wat aan te doen
.
Een blijvertje is het zeker. Ze heeft al eens gezegd, 'als ik een kleinere/goedkopere auto zou moeten rijden, zodat we/jij een Porsche kan kopen voor de fun, dan zou dat geen enkel punt zijn'
Natuurlijk deel ik de passie voor auto's en alles wat er mee te maken heeft ook met mijn broertje. Steven en ik zijn sinds jongs af aan al aan elkaar gewaagd op de kartbaan. Altijd zitten we binnen 2 tiende van elkaar, welke baan dan ook, onbekend of bekend. Dat maakt het spelletje natuurlijk erg leuk. Ik kijk nog steeds uit naar de tijd dat we beide genoeg knaken hebben en lekker in een DNRT race lopen te knokken om het hoogste plekje op het podium
.

Een blijvertje is het zeker. Ze heeft al eens gezegd, 'als ik een kleinere/goedkopere auto zou moeten rijden, zodat we/jij een Porsche kan kopen voor de fun, dan zou dat geen enkel punt zijn'
Natuurlijk deel ik de passie voor auto's en alles wat er mee te maken heeft ook met mijn broertje. Steven en ik zijn sinds jongs af aan al aan elkaar gewaagd op de kartbaan. Altijd zitten we binnen 2 tiende van elkaar, welke baan dan ook, onbekend of bekend. Dat maakt het spelletje natuurlijk erg leuk. Ik kijk nog steeds uit naar de tijd dat we beide genoeg knaken hebben en lekker in een DNRT race lopen te knokken om het hoogste plekje op het podium

- Dennis Cavallino
Kleiner en goedkoper dan een Lupo? Nou, dat wordt dus helemaal niets met die Porsche van jou. Daar ben je mooi ingestonken maat.Mark Nauta schreef:![]()
Ik heb haar waarschijnlijk iets te streng verteld dat ze niet moet rijden in de M3 zoals ze zelf in haar 50pk Lupo rijdt. Nu hoeft ze niet zo nodig in te stappen, mede door de angst mijn auto wat aan te doen.
![]()

- Erik
- Auto: BMW ///M
Mmmmmm van huis uit heb ik helemaal geen passie voor auto's meegekregen, sterker nog ik mocht geeneens in mn pa's wagen rijden. Nou was dat zowieso geen gemis want het was 1100cc max geloof ik, de coentunnel uit moest ie terug naar 3 ofzo
Hij vond een eigen bijdrage voor metallic lak al te duur.............of 4 deuren. Of fatsoenlijke velgen ipv die wieldoppen dingen.
Echter ik heb jarenlang wedstrijd gezwommen en ik zal nooit die nieuwe zwemtainer vergeten met EN een corvette EN een 530i..............later een zwegenootje met een vader met een Croma turbo. En gas geven die lui, gewoon volle bak over de A9............toen kon dat nog
Ook nu geen passie van ouderlijk huis uit voor wat ik doe met automobielen, sterker nog ze vinden het allemaal niet nodig en laten dat blijken ook. Dus vertel je er ook niet over. Jammer. Laatste keer dat m'n moeder naast me zat in de Impreza heb ik haar even terug gepakt. Gewoon volle polle. Dwars. Ze was sprakeloos.
Mijn vrouw is gelukkig als ik dat ben. Ze is wel de rem op de investeringen, denk dat dat in de huidige situatue wel gezond is. Ze heeft zelf een hele duidelijke smaak op gebied van auto's, en ze weet wat ze mooi vind. De Legacy vind ze fantastisch en rijd lekker makkelijk (ja hoor 250 atmo paarden logisch !). Ze zou graag volgend jaar een audi TT willen. Een eerste type want die nieuwe vind ze te duur. Als ik mijn kans schoon zie staat er sept 2011 een mooie 2.0tfsi 2e type met strik erop op de oprit. Voor haar verjaardag. Gewoon wel de nieuwe dus.
Dochterlief lijkt wel erg veel genen van pappa te hebben. Jong als ze is (wordt in dec 2 jaar) loopt ze buiten en moet pappa komen. pappa rijden hard ! Wijzend op die boos kijkende grijze impreza met rolkooi. In de auto. Smile van oor tot oor en hyperventilerend als het gas erop gaat. Op een afgesloten terreintje een donut gedraaid, helemaal goud ! Ze speelt zelf met autootjes (shell vpower ferrari collectie) en wil een houten garage en een duplo trein voor haar verjaardag. Moet ik d'r dan barbies gaan geven ? nee hoor, gedoseerd haar intresses wekken lijkt me een leuker plan. Wellicht heeft die afwezigheid van auto-passie gewoon mijn vader gemist en komt hij nu weer terug in de lijn van het vrouwelijk nageslacht !
:banaan:
Respect voor cav zijn verhaal. Ik krijg daar een brok van in mn keel.
Erik

Echter ik heb jarenlang wedstrijd gezwommen en ik zal nooit die nieuwe zwemtainer vergeten met EN een corvette EN een 530i..............later een zwegenootje met een vader met een Croma turbo. En gas geven die lui, gewoon volle bak over de A9............toen kon dat nog

Ook nu geen passie van ouderlijk huis uit voor wat ik doe met automobielen, sterker nog ze vinden het allemaal niet nodig en laten dat blijken ook. Dus vertel je er ook niet over. Jammer. Laatste keer dat m'n moeder naast me zat in de Impreza heb ik haar even terug gepakt. Gewoon volle polle. Dwars. Ze was sprakeloos.
Mijn vrouw is gelukkig als ik dat ben. Ze is wel de rem op de investeringen, denk dat dat in de huidige situatue wel gezond is. Ze heeft zelf een hele duidelijke smaak op gebied van auto's, en ze weet wat ze mooi vind. De Legacy vind ze fantastisch en rijd lekker makkelijk (ja hoor 250 atmo paarden logisch !). Ze zou graag volgend jaar een audi TT willen. Een eerste type want die nieuwe vind ze te duur. Als ik mijn kans schoon zie staat er sept 2011 een mooie 2.0tfsi 2e type met strik erop op de oprit. Voor haar verjaardag. Gewoon wel de nieuwe dus.
Dochterlief lijkt wel erg veel genen van pappa te hebben. Jong als ze is (wordt in dec 2 jaar) loopt ze buiten en moet pappa komen. pappa rijden hard ! Wijzend op die boos kijkende grijze impreza met rolkooi. In de auto. Smile van oor tot oor en hyperventilerend als het gas erop gaat. Op een afgesloten terreintje een donut gedraaid, helemaal goud ! Ze speelt zelf met autootjes (shell vpower ferrari collectie) en wil een houten garage en een duplo trein voor haar verjaardag. Moet ik d'r dan barbies gaan geven ? nee hoor, gedoseerd haar intresses wekken lijkt me een leuker plan. Wellicht heeft die afwezigheid van auto-passie gewoon mijn vader gemist en komt hij nu weer terug in de lijn van het vrouwelijk nageslacht !
:banaan:
Respect voor cav zijn verhaal. Ik krijg daar een brok van in mn keel.
Erik
- MartijnGizmo
Kunnen we al ergens quote-van-het-jaar-suggesties doen?Dennis Cavallino schreef:Ow ja, ik mag 1 keer per dag driften als ze naast me zit. Dat is de afspraak. Soms houd ik me daaraan.

-
Vind dit anders ook een mooi verhaal Erik en je lijkt het prima voor elkaar te hebben. Het verhaal van je dochter lijkt me een van de mooiste dingen als ouder.
-
Van thuis uit was een auto puur om van A naar B te gaan dus daar heb ik het al niet gekregen. Bij mij is de passie gegroeid op mijn 15e,16e toen oudere vrienden al bezig waren met GTI's, GSI's etc. Dat moest ik ook allemaal hebben en liefst ooit een Porsche! Dat is bij deze gebeurd maar ik vrees dat het niet de laatste zal zijn
Eerst verklaarden mijn ouders mij zot dat ik zoveel geld aan een 2e hands wagen zou geven, hadden schrik voor hoge kosten etc. maar als ik nu binnen kom en vertel dat ik toch graag een snellere, andere,... Porsche zou willen, zeggen ze telkens dat ik die gele banaan nooit mag verkopen :banaan: Dus dan moet er maar een andere bij!
Mijn moeder heeft al een paar keer meegereden maar vindt het vervelend dat de auto zoveel lawaai maakt wanneer je gas geeft ed. Ze is meer van het toeren...
Mijn vader die ook niets van autoplezier in zich had heeft verleden jaar gevraagd of hij mee mocht naar de Porsche Days en daar heeft hij toch wel van genoten! Vader/zoon roadtrip en dan ganse dag Porsches kijken op circuit, hij gaf zelfs aan dat zo'n jaren 60 SWB 911 toch ook wel iets voor hem was!
Mijn vriendin gaat graag mee naar trackdays, rondritten, Porsche museum ed. maar ze gaat er toch niet zo in op als mij (hoeft ook niet) Ze rijdt wel graag mee maar wordt snel misselijk in de 911.. Dus houdt ze het bij foto's maken!
Moest ik ooit een zoon krijgen, is het toch wel een stille droom om daar een oldtimer mee te restaureren, wie weet zelfs degene waar ik nu mee rijd....

Eerst verklaarden mijn ouders mij zot dat ik zoveel geld aan een 2e hands wagen zou geven, hadden schrik voor hoge kosten etc. maar als ik nu binnen kom en vertel dat ik toch graag een snellere, andere,... Porsche zou willen, zeggen ze telkens dat ik die gele banaan nooit mag verkopen :banaan: Dus dan moet er maar een andere bij!
Mijn moeder heeft al een paar keer meegereden maar vindt het vervelend dat de auto zoveel lawaai maakt wanneer je gas geeft ed. Ze is meer van het toeren...
Mijn vader die ook niets van autoplezier in zich had heeft verleden jaar gevraagd of hij mee mocht naar de Porsche Days en daar heeft hij toch wel van genoten! Vader/zoon roadtrip en dan ganse dag Porsches kijken op circuit, hij gaf zelfs aan dat zo'n jaren 60 SWB 911 toch ook wel iets voor hem was!
Mijn vriendin gaat graag mee naar trackdays, rondritten, Porsche museum ed. maar ze gaat er toch niet zo in op als mij (hoeft ook niet) Ze rijdt wel graag mee maar wordt snel misselijk in de 911.. Dus houdt ze het bij foto's maken!
Moest ik ooit een zoon krijgen, is het toch wel een stille droom om daar een oldtimer mee te restaureren, wie weet zelfs degene waar ik nu mee rijd....
- 2000USA
Beetje late quote maar toch:Roy schreef:Ligt voor een heel groot deel aan jezelf hoor. Autootjes zie ik ook vaak zat in de prak staan2000USA schreef:Tevens gaat ze zich ineens druk maken over mijn plannen om nu echt eens wat te gaan doen met dat motorrijbewijs, waar ik toch echt niet voor niets een stempeltje op het roze papiertje voor heb. Ook begrijpelijk ivm de vele ongelukken met motorrijders, maar toch....
Over de Panda... die 100hp ofzo komt in de tests altijd erg hoog uit. Schijnt een ontzettend leuk bakkie te zijn!
Eens, ben ook niet zo bang voor mezelf, maar meer voor die andere malloten op de weg, je wordt toch snel over het hoofd gezien.
]Panda 100HP is inderdaad de positieve uitzondering!

Gaaf! Nog 3/4 weekjes te gaan, en dan hoop ik bij mijn aanstaande kleine meisje hetzelfde te gaan kunnen constateren!Erik schreef:Dochterlief lijkt wel erg veel genen van pappa te hebben. Jong als ze is (wordt in dec 2 jaar) loopt ze buiten en moet pappa komen. pappa rijden hard ! Wijzend op die boos kijkende grijze impreza met rolkooi. In de auto. Smile van oor tot oor en hyperventilerend als het gas erop gaat. Op een afgesloten terreintje een donut gedraaid, helemaal goud ! Ze speelt zelf met autootjes (shell vpower ferrari collectie) en wil een houten garage en een duplo trein voor haar verjaardag. Moet ik d'r dan barbies gaan geven ? nee hoor, gedoseerd haar intresses wekken lijkt me een leuker plan. Wellicht heeft die afwezigheid van auto-passie gewoon mijn vader gemist en komt hij nu weer terug in de lijn van het vrouwelijk nageslacht !!

- Downforce Dennis
@ Cav
Beetje late reactie misschien maar toch, mooi verhaal. Dit is een heel persoonlijke herinnering aan je pa die je nooit zal vergeten. Hoe mooi kan autosport zijn, leuk dat je dit toch gedeeld hebt!
Mijn vader zal ik ook altijd herinneren als een motorliefhebber met een buitengewoon gave als vrachtwagenchauffeur. Niks waar hij 'em niet tussenkrijgt, geen versnellingsbak die hij zonder kraken niet kan bedienen. Als kleine jongen vol ontzag naar gekeken, en die kleine dingen zullen toch de grootste indruk maken later.
Mijn vriendin heeft wel iets met auto's. Zo herkend ze BMW M's van ver. Maar 't is niet zo dat ze echt op pk monsters kicked. Vroeger vondt ze een driftje tussendoor wel cool, tegenwoordig betekend dat beeld zonder klank
En om eerlijk te zijn? Ik vind het lekker dat ze gewone vrouwenstuff doet. Als ik met een auto bezig ben, doen we lekker ons eigen ding. Brengt ook een beetje rust in de relatie. Als ik een rondje circuit doe, gaat ze lekker shoppen. Zo kan ik ongestoord de (wannabe) macho uithangen
8)
Beetje late reactie misschien maar toch, mooi verhaal. Dit is een heel persoonlijke herinnering aan je pa die je nooit zal vergeten. Hoe mooi kan autosport zijn, leuk dat je dit toch gedeeld hebt!

Mijn vader zal ik ook altijd herinneren als een motorliefhebber met een buitengewoon gave als vrachtwagenchauffeur. Niks waar hij 'em niet tussenkrijgt, geen versnellingsbak die hij zonder kraken niet kan bedienen. Als kleine jongen vol ontzag naar gekeken, en die kleine dingen zullen toch de grootste indruk maken later.
Mijn vriendin heeft wel iets met auto's. Zo herkend ze BMW M's van ver. Maar 't is niet zo dat ze echt op pk monsters kicked. Vroeger vondt ze een driftje tussendoor wel cool, tegenwoordig betekend dat beeld zonder klank

En om eerlijk te zijn? Ik vind het lekker dat ze gewone vrouwenstuff doet. Als ik met een auto bezig ben, doen we lekker ons eigen ding. Brengt ook een beetje rust in de relatie. Als ik een rondje circuit doe, gaat ze lekker shoppen. Zo kan ik ongestoord de (wannabe) macho uithangen

-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
De autopassie is mij met de paplepel ingegoten door mijn vader. Helaas waren de centjes niet in die maten aanwezig dat hij zich iets bijzonders kon veroorloven, maar hij koos zijn auto's wel altijd met veel liefde voor details. Mijn eerste auto was volgends hem een absolute miskoop en toen hij na korte tijd gelijk bleek te krijgen heeft hij me geholpen bij het zoeken naar wat beters(lees leukers). Helaas overleed hij op 58 jarige leeftijd en tot op de dag vandaag denk ik vaak aan hem als ik aan het sleutelen ben aan mijn eigen auto.
Miran heeft niet de passie voor auto's zoals ik dat heb, echter heeft ze wel een uitgesproken mening. Zo is een overtuigd E34 adebt geworden. Na de vele andere auto's die ze heeft gehad heeft ook zij moeten concluderen dat de 530i absoluut de beste auto is welke ze ook had gereden en i.p.v. er wat aan te verdienen heeft zij toen besloten om 'm te houden i.p.v. de Vectra Turbo.
Ze gaat ook altijd mee naar de driftdagen. Nürburgring vindt ze minder prettig, maar ze me ondersteund me bij elke beslissing die ik moet maken aangaande mijn autogekte. Het moet alleen niet te hard op de Autobahn gaan. Ik mag me zeer gelukkig prijzen deze vrouw uit duizenden te hebben gevonden.
Miran heeft niet de passie voor auto's zoals ik dat heb, echter heeft ze wel een uitgesproken mening. Zo is een overtuigd E34 adebt geworden. Na de vele andere auto's die ze heeft gehad heeft ook zij moeten concluderen dat de 530i absoluut de beste auto is welke ze ook had gereden en i.p.v. er wat aan te verdienen heeft zij toen besloten om 'm te houden i.p.v. de Vectra Turbo.
Ze gaat ook altijd mee naar de driftdagen. Nürburgring vindt ze minder prettig, maar ze me ondersteund me bij elke beslissing die ik moet maken aangaande mijn autogekte. Het moet alleen niet te hard op de Autobahn gaan. Ik mag me zeer gelukkig prijzen deze vrouw uit duizenden te hebben gevonden.
- VLA
Gelukkig kan ik mijn autopassie delen met mijn vrouw, ze is net zo gek op auto's als mij, en hebben over het algemeen ook wel dezelfde smaak qua auto's. We zijn zelfs getrouwd in een S2000 omdat we die wagen allebei erg gaaf vinden. Huwelijksreis was naar de Nurburgring. Circuit rijden vind ze ook helemaal te gek en heeft zelfs een circuitcursus gevolgd. Ze zou graag zelf haar eigen circuit auto willen maar tot op heden is dat er helaas nog niet van gekomen, maar houd ze mij bijna altijd gezelschap als ik het circuit op gaat. Ik ben dus zeer blij met haar.