Oldskool: Golf IV GTI

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
RutgerK

Re: Nieuwe leasert uitzoeken, ik wil (meer) DF!

Bericht door RutgerK » 27 okt 2010, 13:26

Misschien is de nieuw Jetta ook nog een optie die nu toegevoegd kan worden.

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 27 okt 2010, 15:34

RutgerK schreef:Misschien is de nieuw Jetta ook nog een optie die nu toegevoegd kan worden.
De Jetta ziet er wel leuk uit.. Maar echt veel DF is daar niet uit te halen volgens mij.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 okt 2010, 15:52

trouwens, wat voor werk doe je dan als je zo'n 400-500km per dag rijdt??

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 okt 2010, 16:07

Barend schreef:
RutgerK schreef:Misschien is de nieuw Jetta ook nog een optie die nu toegevoegd kan worden.
De Jetta ziet er wel leuk uit.. Maar echt veel DF is daar niet uit te halen volgens mij.
uit de 2.0T misschien wel net zo veel als uit de GTI

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 okt 2010, 17:46

RutgerK schreef:
Barend schreef:
uit de 2.0T misschien wel net zo veel als uit de GTI
+1 iig vond ik de bora beter sturen dan de golf 4 en de jetta beter dan de golf 5 dus misschien stuurt deze jetta ook wel weer beter dan de golf 6 ;)

Snipe

Bericht door Snipe » 27 okt 2010, 17:53

Martijn_bmw schreef:trouwens, wat voor werk doe je dan als je zo'n 400-500km per dag rijdt??
Je kan beter vragen waar hij woont.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 okt 2010, 17:58

Snipe schreef:
Martijn_bmw schreef:trouwens, wat voor werk doe je dan als je zo'n 400-500km per dag rijdt??
breda zo te zien :P dus dat is best redelijk centraal voor het meeste werk.. iig niet z-limburg, no-groningen oid :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 okt 2010, 21:03

Net ff die Jetta foto's bekeken. Niet eens slecht, stuk beter dan de oude. Lijkt een beetje op een A4. Leuke aankleding en de 1.4TSI 160pk met DSG is vast een leuk bakkie.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 okt 2010, 22:06

Arthur schreef:Net ff die Jetta foto's bekeken. Niet eens slecht, stuk beter dan de oude. Lijkt een beetje op een A4. Leuke aankleding en de 1.4TSI 160pk met DSG is vast een leuk bakkie.
+1 vind het een mooie auto geworden!

Arthur

Bericht door Arthur » 27 okt 2010, 23:07

Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 27 okt 2010, 23:23

Het zal wel aan mij liggen, maar een VW blijft een VW. Als je in een Giulietta rijdt, lijkt me dat je daar om te beginnen al iets vrolijker naar toe wandelt. Tenminste, ik zou daar een beter gevoel bij hebben dan bij zo'n saaie VW die iedereen al heeft.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 28 okt 2010, 08:46

Da's natuurlijk een kwestie van smaak.

Er staat hier ook een witte Giulietta voor ons pand, van m'n collega. Toch loop ik elke dag heel wat liever naar m'n 'saaie' Golf GTI toe. Dat Italiaanse ding doet me werkelijk niks.

Snipe

Bericht door Snipe » 28 okt 2010, 08:57

Ja, ik snap dat het een kwestie van smaak is, maar ik bedoel meer: een VW heeft iedereen al. Natuurlijk is een Golf GTI een prima auto, maar een Golf zie je op elke hoek van de straat en tussen die hoeken door kom je er nog zes tegen.
Ik rijd nu een weekje in een Saab 9-5. Ik zou zelf liever een 5 Serie hebben (hoewel die saai is en iedereen 'm heeft), maar toch springt zo'n Saab er wel uit.

Maakt verder niet echt uit, maar ik dacht dat het voor Barend misschien een argument zou zijn. Een andere reden om een Mégane te kiezen zou ik niet zo snel weten, namelijk.

Michel P

Bericht door Michel P » 28 okt 2010, 09:10

Golf is een 13 in een dozijn auto, maar de GTI is toch wel een heerlijke auto, die prijs technisch geen concurent heeft. Als je zoveel kilometers per jaar moet rijden, is een stukje degelijkheid ook belangrijk.

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 28 okt 2010, 09:27

Een Golf GTI prijstechnisch geen concurrenten?
- Een Peugeot 308 GTI is minder GTI, maar heeft meer uitrusting en kost hetzelfde.
- Een Alfa Giulietta QV kost hetzelfde en heeft ook nog 25 pk extra
- Een Mégane RS kost hetzelfde als een Golf GTI en heeft 250 pk

Noem dat maar geen concurrenten....

Maar goed, dat maakt verder niet uit in dit topic, want het zijn niet de auto's waar hij naar zoekt en kijkt.

Michel P

Bericht door Michel P » 28 okt 2010, 10:50

Snipe schreef:Een Golf GTI prijstechnisch geen concurrenten?
- Een Peugeot 308 GTI is minder GTI, maar heeft meer uitrusting en kost hetzelfde.

Maar goed, dat maakt verder niet uit in dit topic, want het zijn niet de auto's waar hij naar zoekt en kijkt.
Die Peukshow hoort niet in het rijtje thuis!
Verder is vermogen niet alles, het GTI blok heeft een heerlijke loop cultuur.
Qua prijs wel, maar qua degelijkheid steekt de GTI er met kop en schouders bovenuit. Afwerking en gebruikte materialen zijn gewoon super voor elkaar. Tel daarbij een ergonomie die ook fijn is, en je hebt een sportieve kilometervreter.

Michel

Arthur

Bericht door Arthur » 28 okt 2010, 11:19

Snipe schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar een VW blijft een VW. Als je in een Giulietta rijdt, lijkt me dat je daar om te beginnen al iets vrolijker naar toe wandelt. Tenminste, ik zou daar een beter gevoel bij hebben dan bij zo'n saaie VW die iedereen al heeft.
Dat ligt idd aan jou. Ik zou niet vrolijk worden als ik naar een Alfa zou moeten lopen. Ik zou best vrolijk naar een VW kunnen lopen. Ligt helemaal aan het model en uitvoering. Ik liep destijds ook vrolijk naar m'n Ford Focus (ST). En iemand die moet leasen moet vaak schipperen. Ik heb een Mondeo wagon, een 5-serie touring of A6 avant was niet mogelijk :wink: Maar daarom kan ik nog wel vrolijk naar die Ford toe lopen hoor, ook al is het een dieselstoker. Maar ik ben me er niet aan gaan hechten ofzo :mrgreen:

Barend

Bericht door Barend » 28 okt 2010, 11:44

Snipe schreef:
Ik rij zakelijk zo'n 220 kilometer per dag.. Dat is vanaf mijn huis net onder Breda naar Amsterdam Zuid-Oost, en dan rij ik nog met grote regelmaat naar andere kantoren in Amstelveen, op de Zuid As, in Rotterdam, etc.

Voor de rest gaat de auto mee naar onder andere Noorwegen, Zweden, Spanje, Frankrijk, Zwitserland, Engeland & Wales en Belgie. Tenminste, dat was dit jaar dan. En dat zijn de privekilometers, mijn DF zeg maar. De mooie weggetjes opzoeken in het buitenland.. Zelfs een grindpad in Noorwegen kan nog weleens leuk zijn.. Hoewel de auto er totaal niet voor gemaakt is.

Dus ehm.. Ja, dat.

Snipe

Bericht door Snipe » 28 okt 2010, 11:56

Michel P schreef:
Snipe schreef:Een Golf GTI prijstechnisch geen concurrenten?

Die Peukshow hoort niet in het rijtje thuis!
Verder is vermogen niet alles, het GTI blok heeft een heerlijke loop cultuur.
Qua prijs wel, maar qua degelijkheid steekt de GTI er met kop en schouders bovenuit. Afwerking en gebruikte materialen zijn gewoon super voor elkaar. Tel daarbij een ergonomie die ook fijn is, en je hebt een sportieve kilometervreter.

Michel
Ik denk dat die Peugeot er wel in thuis hoort. Het is niet echt een GTI, maar wel met een vergelijkbaar vermogen en een uitrusting die zomaar 10k bij de prijs van de Golf opknalt (halfleer, 18 inch lichtmetaal, nav, bluetooth, etc).

Misschien zou ik zelf de Golf wel kiezen uit dat rijtje, maar Barend? Die heeft nu een Mégane, wat me typisch een auto lijkt die je kiest omdat het geen 13-in-een-dozijn-auto is. En wat ik bedoelde te zeggen is dat je, als je op die manier een auto kiest, wellicht eerder voor een andere auto dan een Golf kiest - hoe goed die Golf ook is.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 28 okt 2010, 12:03

Wel heel relaxed zo'n internationale tankpas ;)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 28 okt 2010, 13:31

Barend schreef:
Snipe schreef:
Ik rij zakelijk zo'n 220 kilometer per dag.. Dat is vanaf mijn huis net onder Breda naar Amsterdam Zuid-Oost, en dan rij ik nog met grote regelmaat naar andere kantoren in Amstelveen, op de Zuid As, in Rotterdam, etc.

Voor de rest gaat de auto mee naar onder andere Noorwegen, Zweden, Spanje, Frankrijk, Zwitserland, Engeland & Wales en Belgie. Tenminste, dat was dit jaar dan. En dat zijn de privekilometers, mijn DF zeg maar. De mooie weggetjes opzoeken in het buitenland.. Zelfs een grindpad in Noorwegen kan nog weleens leuk zijn.. Hoewel de auto er totaal niet voor gemaakt is.

Dus ehm.. Ja, dat.
lekker K* stuk elke dag zeg, veel file... bekende vakantie landen rij ik zelf ook regelmatig, en idd daar kan je nog echt DF vinden :df:

afgelopen zomer ook 8.000km :df: door scandinavie gemaakt :D

maar in deze verdeling zou ik idd voor de GTI gaan! dacht eerst meer aan vertegenwoordiger werk waarbij je echt werkt vanuit de auto werkt, dan zou ik voor de 320d gaan ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 29 okt 2010, 14:05

Arthur schreef:Afbeelding
Dit vind ik er echt super uitzien ! Niks mis mee !

Barend

Bericht door Barend » 31 okt 2010, 13:05

De Jetta ziet er zeker niet verkeerd uit. :)

Maar even een andere update, gisteren een offerte laten opmaken voor de 118i met M-onderstel & sportstoelen. Ook even in de sportstoelen gezeten, wat een genot! Na mijn vakantie een afspraak gemaakt voor een proefrit, ook in een 118i.

En ook bij VW geweest, een offerte voor de 1.4 TSI DSG laten maken, en ook één voor de GTI. De GTI is een stukkie goedkoper, maar 25% bijtelling, en hogere brandstofkosten uiteraard.

Ook in de GTI ga ik na mijn vakantie een proefrit maken, ben wel benieuwd!

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 31 okt 2010, 13:14

160pk TSI en de GTI ontlopen elkaar niet veel in werkelijk verbruik hoor ;)

1.4 wordt opgegeven als erg zuinig maar in de praktijk loopt, zeker de 160pk versie, 1 op 11 tegen 1 op 10 van de GTI...

Barend

Bericht door Barend » 31 okt 2010, 13:23

Martijn_bmw schreef:160pk TSI en de GTI ontlopen elkaar niet veel in werkelijk verbruik hoor ;)

1.4 wordt opgegeven als erg zuinig maar in de praktijk loopt, zeker de 160pk versie, 1 op 11 tegen 1 op 10 van de GTI...
Tja, dat weet ik, dat weet jij, maar blijkbaar denkt de leverancier van de verbruikskosten daar toch anders over;
1.4 TSI DSG > 362,- euro
2.0 GTI > 418,- euro
En dat dan beide per maand.
De BMW 118i komt trouwens neer op 366,- euro.
Dus de cijfers slaan regelmatig helemaal nergens op, maar daar valt weinig aan te doen. En uiteindelijk betaal ik ze bruto, en rij ik veel meer dan dat per maand op, dus het valt allemaal wel mee.

Plaats reactie