Een vereniging die dikke bakken heeft ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Zou je lid willen worden van een "dikke bakken" club ?

Ja
8
38%
nee
13
62%

Totaal aantal stemmen: 21

Maik

Bericht door Maik » 30 jan 2007, 20:42

Rico v Velzen schreef:Dat is juist het probleem bij jou kleine lettertjes, het beperkt zich meestal tot 2 speciale auto's en dan moet je sowieso al in Duitsland zijn.
Ik zie dat niet echt als een probleem, vooral als er misschien toch ook te regelen valt dat hij bij een vestiging dicht bij de NL-grens afgegeven kan worden. Uurtje rijden voor mij.
Maar het idee vind ik natuurlijk wel een applausje waard, bedankt Rico :wink: :wink:

Louis

Bericht door Louis » 30 jan 2007, 20:44

Haha leuk idee Rico, en volgens mij ook wel realistisch.

Opzich kan je alles wel waterdicht krijgen, op de RS4 stond een sticker "do not exceed 22.000km" Volgens mij moet ie terug naar de importeur binnen een bepaalde tijd of aantal km's. wat ik hiermee wil zeggen is dat die verhuurmaatschappijen een dealtje hebben met de importeur.

Volgens mij zit het zo : Ze kopen een auto voor een bepaald bedrag bij de importeur en de importeur koopt de auto terug voor een bepaald bedrag. De auto moet dan binnen 3 maanden of 22.000km terug naar de importeur en ze krijgen hun afgesproken bedrag terug. Als bv Avis die auto dan in die 3 maanden dan zoveel keer kan verhuren zit daar een beetje winst op. En dat met een gigavloot zal dat wel uit kunnen.

Deze RS4 had ook 2800km op de teller staan, ik denk als ik over 3 maand weer 1 ophaal, dat ik dan weer een RS4 krijg met zo'n soort tellerstand.

Een snelle Honda CBR Fireblade zou ik ook niet willen hebben, maar vond het tot een paar jaar terug prachtig om zo nu en dan een weekendje zo'n bike te huren.
Een Ariel Atom 300pk zou ik ook niet willen hebben, 50.000 euro kapot slaan op een apparaat zonder dak en voorruit, af en toe in de zomer zo'n Atom een weekendje huren......super !!

Maar ik denk dat de meeste hier niet veel interesse in zullen hebben en dat het daadwerkelijk opzetten van een vereniging te veel werk en problemen op zal leveren. Als zo'n vereniging goed in elkaar zou zitten dan zou ik zeker wel 5000 euro per jaar willen betalen om regelmatig in een snelle auto te kunnen rijden. Moet wel een stuk vaker zijn dan 10 weekenden per jaar anders kan je net zo goed naar Avis gaan.

Stel je hebt 100 leden die 5000 euro per jaar betalen is dus die 500.000 daarvan ga je 12 speciale auto's leasen voor 3000 euro per maand=432.000 (de rest voor stalling ed.) alle auto's blijven constant bezet door de gebruikers, alle 100 personen kunnen dan ongeveer 36 dagen per jaar in een speciale auto rijden. Bij Avis 10 keer een lang weekend een snelle auto huren is ook 30 dagen. Enige is dat je bij jouw constructie keuze hebt uit 12 dikke wagens en bij Avis maar 2.

Daarbij heb je er een fulltime baan aan om alles te regelen. :wink:

Tom

Bericht door Tom » 30 jan 2007, 20:54

Ik zou alleen liever normale gave auto's hebben dan supercars.

Clio V6, 350Z, Evo, Elise, Exige, E46 M3, Z4 M Coupe/Roadster, Cayman S, 996GT3 (met de kop eraf).

Rebel

Bericht door Rebel » 30 jan 2007, 21:18

Jaja,

Andre ieder weekend de banden kaal maken, Rico poets de lak eraf, en Macboy zou iedere interieur onder fappen.

Met 5000,= euro per man zou je niet ver komen....

HSR

Bericht door HSR » 30 jan 2007, 21:23

Het is dat ik geen 5000 Eu per jaar kan ophoesten.

Maar het lijkt mij geweldig om zo'n onderneming te starten.

Wie weet zijn er een handjevol mensen die eens een balletje willen opwerpen. Ik zou daar dan graag bij betrokken zijn.

Wat betreffende de Engine Room. Dat is bijzonder uitgebreid. Je kan je wagen daar ook voor een x-bedrag stallen, vergader ruimtes afhuren, feesten geven en noem maar op. Ik ben daar eens geweest en het is werkelijk een prachtige zaak.

Plaats reactie