Een vereniging die dikke bakken heeft ?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Een vereniging die dikke bakken heeft ?
Eerlijk gezegd wist ik geen goeie topictitel, maarja verhaaltje zal wel duidelijk worden/zijn.
Ik zat nog even na te denken over die RS4 die Louis heeft gehuurd in Duitsland. RS4 in NL kost 120K in Dutisland 80K ofzo. Hij heeft die auto voor een weekend gehuurd en zo'n ding lekker mogen ervaren. iedereen wil wel eens de lusten van zo'n auto maar niet de lasten, niet speciefiek deze Audi maar dat geld voor al het speciale spul Porsche GT3, M's, corvettes, nouja je snapt het wel.
Nu lopen hier ondertussen een paar honderd man op het forum rond, en genoeg mensen die ook best wel wat te besteden hebben.
STEL, een vereniging oprichten in Duitsland (of een rechtsvorm die daar mee overeenkomt in ieder geval geen winst oogmerk) met 100 man of meer boeit niet zo, iedereen betaald 5000 euro contributie.
500000 euro. je maakt kosten voor stalling, verzekering etc. Maar dan blijft er 450000 euro over. Daarvoor kun je een leuk wagenpark kopen als vereninging en helemaal in Duitsland natuurlijk waar auto's veel goedkoper zijn.
Je hebt een pool van pak en beet 8 tot 10 auto's, (geen nieuwe auto's natuurlijk) en iedereen die lid is van de verening heeft het recht om elke auto te lenen, voor een paar dagen of meer, kun je een bepaald afgesproken systeem op los laten.
Zo zou je voor 5000 euro per jaar + variabele kosten zoals brandstof en vervoer. in een tiental supergave auto's kunnen rijden.
Is dit een goed idee ? Of een dom idee ? redeneer ik te symplistisch of juist realistisch ?
Kortom schiet maar.
Ik heb even een polletje er aan vastgemaakt om de interesse te peilen.
Ik zat nog even na te denken over die RS4 die Louis heeft gehuurd in Duitsland. RS4 in NL kost 120K in Dutisland 80K ofzo. Hij heeft die auto voor een weekend gehuurd en zo'n ding lekker mogen ervaren. iedereen wil wel eens de lusten van zo'n auto maar niet de lasten, niet speciefiek deze Audi maar dat geld voor al het speciale spul Porsche GT3, M's, corvettes, nouja je snapt het wel.
Nu lopen hier ondertussen een paar honderd man op het forum rond, en genoeg mensen die ook best wel wat te besteden hebben.
STEL, een vereniging oprichten in Duitsland (of een rechtsvorm die daar mee overeenkomt in ieder geval geen winst oogmerk) met 100 man of meer boeit niet zo, iedereen betaald 5000 euro contributie.
500000 euro. je maakt kosten voor stalling, verzekering etc. Maar dan blijft er 450000 euro over. Daarvoor kun je een leuk wagenpark kopen als vereninging en helemaal in Duitsland natuurlijk waar auto's veel goedkoper zijn.
Je hebt een pool van pak en beet 8 tot 10 auto's, (geen nieuwe auto's natuurlijk) en iedereen die lid is van de verening heeft het recht om elke auto te lenen, voor een paar dagen of meer, kun je een bepaald afgesproken systeem op los laten.
Zo zou je voor 5000 euro per jaar + variabele kosten zoals brandstof en vervoer. in een tiental supergave auto's kunnen rijden.
Is dit een goed idee ? Of een dom idee ? redeneer ik te symplistisch of juist realistisch ?
Kortom schiet maar.
Ik heb even een polletje er aan vastgemaakt om de interesse te peilen.
- MarcH
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 01 mei 2006, 13:41
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
- Locatie: Hoeksche Waard
Nee hoor. Geen dom idee. Vraag me alleen of of het kostenplaatje realistisch is.
Je kunt natuurlijk ook lid worden van een dergelijke, al bestaande club.
http://www.engineroom.be/
Marc
Je kunt natuurlijk ook lid worden van een dergelijke, al bestaande club.
http://www.engineroom.be/
Marc
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Beetje simpel gedacht naar mijn idee.
Wie beheert dat spul?
Wat doe je met schades?
Wat doe je met onderhoud van die bakken? Weekendje die GT3 aan Andre geven en je kan weer om nieuwe banden
Hoe verzeker je dat spul?
Buiten dat zou ik er geen 5000 euro voor over hebben. Dan ga ik wel een seizoen racen, kan je nog harder en is nog leuker.
Wie beheert dat spul?
Wat doe je met schades?
Wat doe je met onderhoud van die bakken? Weekendje die GT3 aan Andre geven en je kan weer om nieuwe banden

Hoe verzeker je dat spul?
Buiten dat zou ik er geen 5000 euro voor over hebben. Dan ga ik wel een seizoen racen, kan je nog harder en is nog leuker.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Je hebt inderdaad al diverse clubs, zowel voor klassiekers (www.chrome.nl), als voor moderne exoten (die club in belgie). In Engeland is dit al jaren een bekend fenomeen.
Ik zou er niet snel lid van worden als ze alleen moderne auto's zouden hebben. Chrome wil ik wel lid van worden. Eerst nog even sparen/twijfelen voor een eigen auto. Wordt dat niets, dan lidmaatschap.
Ik zou er niet snel lid van worden als ze alleen moderne auto's zouden hebben. Chrome wil ik wel lid van worden. Eerst nog even sparen/twijfelen voor een eigen auto. Wordt dat niets, dan lidmaatschap.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
De uitvoer kun je natuurlijk allemaal zelf beslissen, en de type's auto's ook. Iets geks bv een Donkervoort, caterham achtig ding,, lotus zou ik nooit kopen, maar zou het best onder zo'n conditie willen uit proberen.
Kijk je kunt je geld ook aan een seizoen racen uitgeven, maar of je dan met 5000 euro klaar bent
Het verhaal met Louis heeft me serieus aan het denken gezet, een weekend/midweek helemaal voor jezelf een superauto uit proberen, leuker word het toch niet ?
Kijk je kunt je geld ook aan een seizoen racen uitgeven, maar of je dan met 5000 euro klaar bent

Het verhaal met Louis heeft me serieus aan het denken gezet, een weekend/midweek helemaal voor jezelf een superauto uit proberen, leuker word het toch niet ?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Rico: Je hebt gewoon diverse aanbieders, maar echt groots is het nooit van de grond gekomen. Denk aan Meijers in Utrecht. Zijn toch voornamelijk trouwauto's die daar gehuurd worden. Specials van de grote verhuurbedrijven lopen ook niet altijd storm. En echt hele bijzondere auto's zitten daar niet bij.
Voor 100 euro wil ik best een keertje 100 km sturen in een RS4 of S8. Maar meer heb ik daar echt niet voor over.
Voor 100 euro wil ik best een keertje 100 km sturen in een RS4 of S8. Maar meer heb ik daar echt niet voor over.
- Hielke
- Berichten: 11644
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ik zou geen behoefte aan 9 van die 10 zogenaamde "supercars" hebben.
Maar voor een bepaalde "deelvorm" mbt tot een echt lekkere auto zou ik wel te vinden zijn. Even een gedachtenspinsel. Koop met 10 man (allen DF-ers die van elkaar weten dat ze de techniek niet kapot maken) een 7 jaar oude GT3 met max. 50k op de teller. Aanschafprijs ergens om de 60k. Spreek af, wat er ook gebeurt, het deelcontract een jaar te laten duren. Bij afloop wordt de auto verkocht, daar valt niet aan te tornen. Daarna kunnen mensen eruit stappen of weer iets anders kopen. Kosten: afschrijving 7000, banden en ander onderhoud 5000, verzekering en alarm 4000, andere zaken die ik vergeten ben 4000. 20.000 euro gedeeld door 10 maakt 2000 euro de man. Benzine moet je er natuurlijk zelf in gooien en je maximale kilometers per persoon zijn iets van 5000. Klinkt niet slecht toch? Zal wel een addertje onder het gras zitten waar ik even niet aan gedacht heb of aan heb willen denken
Maar voor een bepaalde "deelvorm" mbt tot een echt lekkere auto zou ik wel te vinden zijn. Even een gedachtenspinsel. Koop met 10 man (allen DF-ers die van elkaar weten dat ze de techniek niet kapot maken) een 7 jaar oude GT3 met max. 50k op de teller. Aanschafprijs ergens om de 60k. Spreek af, wat er ook gebeurt, het deelcontract een jaar te laten duren. Bij afloop wordt de auto verkocht, daar valt niet aan te tornen. Daarna kunnen mensen eruit stappen of weer iets anders kopen. Kosten: afschrijving 7000, banden en ander onderhoud 5000, verzekering en alarm 4000, andere zaken die ik vergeten ben 4000. 20.000 euro gedeeld door 10 maakt 2000 euro de man. Benzine moet je er natuurlijk zelf in gooien en je maximale kilometers per persoon zijn iets van 5000. Klinkt niet slecht toch? Zal wel een addertje onder het gras zitten waar ik even niet aan gedacht heb of aan heb willen denken

- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
http://www.vanhorssengroup.com
Is ooit eens bij Fifth Gear een verslag van geweest. Alleen het pand is al de moeite waard om te zien.
Is ooit eens bij Fifth Gear een verslag van geweest. Alleen het pand is al de moeite waard om te zien.

-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Rico, dit is ook zoiets toch: http://www.tforb.com/index.asp
Plan van Hielke lijkt me overigens ook interessanter, ik denk alleen dat je een iets te zonnige voorstelling van de kosten maakt (risico op onverzekerde schade door derden/diefstal/total-loss bestaat immers ook: de verzekering dekt echt niet alle kosten)
Plan van Hielke lijkt me overigens ook interessanter, ik denk alleen dat je een iets te zonnige voorstelling van de kosten maakt (risico op onverzekerde schade door derden/diefstal/total-loss bestaat immers ook: de verzekering dekt echt niet alle kosten)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Martijn idd, maar bij al die clubjes heb ik het idee dat je zo'n beetje miljonair moet zijn, en vergeet allemaal commercieel ingesteld, niks mis mee, maar zoiets moet je niet willen om een bepaalde partij aan het vreten te houden.
Maar inderdaad het kleinschalige voorstel van Hielke klinkt fantastisch, en ik weet nog wel een adres waar zo'n auto perfect gestald kan worden (nee niet mijn eigen garage)
Maar inderdaad het kleinschalige voorstel van Hielke klinkt fantastisch, en ik weet nog wel een adres waar zo'n auto perfect gestald kan worden (nee niet mijn eigen garage)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Inderdaad, volgens mij kan je aardig wat huren voor 5000euro. Wat kostte die spiksplinternieuwe RS4 ookalweer voor een weekendje? Toch iets van 500euro? Dan kan je dus 10 weekendje nieuwe auto's van 120000euro rijden... Voor de rest geen gezeur, alle zorgen zijn voor de verhuurderStéphane schreef:Ik zou het niet doen. Voor €5000 kun je ook naar behoefte een auto huren of niet als je dat niet wilt.
.....

- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Dat zou ik ook nooit doen natuurlijk, 10x dezelfde, maar als het nou het ene weekend een rode is, en het volgende een blauwe, daarna een zwarte, enz, enz....
(ik bedoel natuurlijk telkens een andere auto: een 911, M3, een M5, RS6, Maserati 3500iiturboQQZ, etc, mits dat te krijgen is bij zo'n verhuurboer...)

(ik bedoel natuurlijk telkens een andere auto: een 911, M3, een M5, RS6, Maserati 3500iiturboQQZ, etc, mits dat te krijgen is bij zo'n verhuurboer...)
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Een goede vriend had tot voor kort een zeilboot. Hij gebruikte deze slechts 2 weken per jaar. In de winter werd ie uit het water gehaald en in de lente schoongemaakt en gepoetst weer te water gelaten. Hij had een eigen ligplaats in de haven (dus geen huur van de box).
Als hij ging zeilen was dat altijd op het IJsselmeer of de Frieze meren.
Ik had hem daar al vaker op aangesproken dat ie beter een zeilboot kon gaan huren, dan in Griekenland en dan b.v op de Bahama's. Was volgens mij net zo duur (zo niet goedkoper) en je komt nog eens ergens.
Dit verhaal kan je ook afspiegelen op het gebruik van dure auto's.
Als ik kijk hoe weinig ik de Viper gebruik en wat het kost om de M3 trackday klaar te maken, kan je zeker heel wat leuks voor huren.
Toch heb ik nee gestemd, als het je eigen auto is ben je toch veel vrijer in de keuze wat je ermee doet, maar vooral ook wanneer. En dat laatste is voor mij het belangrijkste.
Oh, en die maat van me wil gewoon weer een boot kopen...
Als hij ging zeilen was dat altijd op het IJsselmeer of de Frieze meren.
Ik had hem daar al vaker op aangesproken dat ie beter een zeilboot kon gaan huren, dan in Griekenland en dan b.v op de Bahama's. Was volgens mij net zo duur (zo niet goedkoper) en je komt nog eens ergens.
Dit verhaal kan je ook afspiegelen op het gebruik van dure auto's.
Als ik kijk hoe weinig ik de Viper gebruik en wat het kost om de M3 trackday klaar te maken, kan je zeker heel wat leuks voor huren.
Toch heb ik nee gestemd, als het je eigen auto is ben je toch veel vrijer in de keuze wat je ermee doet, maar vooral ook wanneer. En dat laatste is voor mij het belangrijkste.
Oh, en die maat van me wil gewoon weer een boot kopen...
