Ingevorderd rijbewijs basis art 5

Dit is ons algemene autoforum.
Erik
Auto: BMW ///M

Re: Ingevorderd rijbewijs basis art 5

Bericht door Erik » 26 okt 2010, 13:27

Ja ik had inderdaad moeten liegen dat ik helemaal niet kan driften
Met op de achtergrond een ronkende nagierende turbo, roodheet spruitstuk, gemonteerd in een Impreza met rolkooi.
:bag:

Die uitnodiging aan die agent was als reactie op zijn advies om dit soort grappen alleen op afgesloten terreinen en parkeerterreinen te doen. Ik kan niet de hele film terug draaien, het was gemiddeld geen vervelend gesprek.

Ben benieuwd wat er nu verder uit gaat komen, zal wel even duren denk ik ?

Erik

Macboy

Bericht door Macboy » 26 okt 2010, 13:42

De brief die ik heb gestuurd bevat grotendeels je uitleg die je mij hebt gestuurd. Ik denk eerlijk gezegd dat het nog maar de vraag is of de OvJ de zaak wel zal doorzetten. Als dit zo is, duurt het inderdaad minstens een paar weken.

Metchu

Bericht door Metchu » 26 okt 2010, 13:55

JUSTITIE JUST GOT LAWYERED! :banaan: :mrgreen:

FrankS

Bericht door FrankS » 26 okt 2010, 14:13

Justitie got Macboyed ;)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 okt 2010, 14:29

Top :thumbup: mooi geregeld dus door Macboy :D

Erik

Bericht door Erik » 26 okt 2010, 14:35

Al met al voor mij ook een wijze les. Laat dat wel duidelijk zijn.

Sytze

Bericht door Sytze » 26 okt 2010, 18:14

Ruben schreef:
Paul schreef:.... ergste ben je al ontlopen namelijk de EMG of rijvaardigheidscursus.
Is dat zo? Moeten ze je die meteen aanzeggen of kunnen ze dat achteraf nog doen?
Mijn broer moest voorkomen en kreeg toen te horen dat hij die cursus moest volgen,hoeven ze dus niet meteen te zeggen lijkt mij.

JP

Bericht door JP » 26 okt 2010, 20:45

Wel toevallig dat nu bij Blik op de Weg, er een buggy een tankstation komt opgedrift. Agenten een beetje verbaasd, maar als ze zien dat het Tom Coronel is....is het lachen-gieren-brullen.... :roll:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 okt 2010, 23:22

Was het niet Tim?

JP

Bericht door JP » 26 okt 2010, 23:30

Zou kunnen, maar gaat mij ff om het idee. Agenten staan iemand te controleren. Horen iets luidrustigs, zien een buggy. Motoragent maakt geen aanstalten tot een controle, danwel op te stappen en te achtervolgen. Maar buggy komt toevallig al het pompstation op, en drift nog ff voor de camera (waarvan hij niet wist waar het voor was)
Agent 1 vraagt nog aan de motormuis; "dit is toch openbare weg?" maar ff later komt de aap (Tim of Tom) uit de mouw en is alles opeens goed.

Want die kan rijden..... :please:

Rupie

Bericht door Rupie » 26 okt 2010, 23:31

Arthur schreef:Was het niet Tim?
:mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 27 okt 2010, 08:39

Erik schreef:Ja ik had inderdaad moeten liegen dat ik helemaal niet kan driften
Met op de achtergrond een ronkende nagierende turbo, roodheet spruitstuk, gemonteerd in een Impreza met rolkooi.
:bag:

Die uitnodiging aan die agent was als reactie op zijn advies om dit soort grappen alleen op afgesloten terreinen en parkeerterreinen te doen. Ik kan niet de hele film terug draaien, het was gemiddeld geen vervelend gesprek.

Ben benieuwd wat er nu verder uit gaat komen, zal wel even duren denk ik ?

Erik
Was die agent alleen?
Dan (middels advertentie in de krant) getuigen zoeken die jouw verhaal kunnen bevestigen.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 27 okt 2010, 09:12

Erik schreef:ik werd vanmorgen inderdaad wakker met een schraal gevoel in mijn reet
Macboy schreef:En niemand die het enige juiste advies geeft :)
Sorry, ik dacht dat ie al bij je was geweest :).

Erik

Bericht door Erik » 27 okt 2010, 09:45

er waren geen getuigen, de rotonde was leeg
dus dan moet ik op zoek naar getuigen die melden dat de rotonde glad was
alleen toen ik om het hoekje kwam naderde er van ca 100m een zwarte a4 kenteken kjn-1
die gaat opeens enorm gas geven en neemt de rotonde 360 en komt als een wezenloze achter me aan, gaat aan me bumper hangen, ik reed 45 waar ik 50 mocht,, zag de bui al hangen en zie die vent naar zijn zonneklep grijpen ca 200m later
de rest is bekend, agentje was alleen
ik wacht af wat de OvJ gaat doen, en zo nodig probeer ik tzt de camera beelden in handen te krijgen (waarvan ik vermoed dat ze er helemaal niet zijn)
E

Tom

Bericht door Tom » 27 okt 2010, 10:39

Kasteel schreef:
Erik schreef:ik werd vanmorgen inderdaad wakker met een schraal gevoel in mijn reet
Macboy schreef:En niemand die het enige juiste advies geeft :)
Sorry, ik dacht dat ie al bij je was geweest :).
:lol: :lol: scherp

Xave30

Bericht door Xave30 » 27 okt 2010, 10:44

:)

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 28 okt 2010, 10:20

Erik schreef:Nou vandaag was ik aan de beurt.
Ik werd er van beschuldigd mijn voertuig niet onder controle te hebben.
En daarmee was ik een gevaar voor mezelf en een ander.

...

Ik heb verklaring uitgebracht dat auto opeens begon te glijden en mijn voet door natte schoenen van de koppeling schoot.
En je dus je voertuig niet onder controle had? ;) Dat maken ze er van namelijk..

Ik heb ook ervaring met artikel 5 maar dan op de motor (m`n plaatje hier links geeft misschien al `n kleine hint weg :wink: ) en helaas kunnen ze er van maken wat ze willen... bottom line is, je was aan het driften, hoe langzaam, kort, per ongeluk of wat dan ook, oom agent vind dat `t niet mag en je gaat op de bon.

Heb het zelf gehad met wheelie`s op de motor, ook van alles van gemaakt (koppeling die slipte, nieuwe motor dus vermogen niet gewent enz. enz.) en er werd letterlijk tegen me gezegd dat het niet uitmaakt wat ik er van maak, zij bepalen of je je voertuig onder controle lijkt te hebben of niet. :?

Absurt als je het mij vraagt offcourse, maar daar wonen we in Nederland voor natuurlijk :wink:

Iig succes met de afhandeling!

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2010, 10:55

je kan het beste gewoon eerlijk zijn of niks zeggen, das voor mij het beste ook tussen men oren :mrgreen:

heb wel eens gehad dat ik snachts terug kwam van uitgaan rond 03:40u ofzo was het op moment aanhouden,
ik reed op de snelweg, all alone dat laatste stuk richting Almelo in men destijds Subaru Impreza :df:
dat laatste stuk is wel ff leuk om het gas in te stampen tot het eind :D
in de verte reed toch 1 auto en die raasde ik voorbij, ik keek nog ff opzij zag ik 2 politie agenten zitten in een onopvallende auto :shithappens:
anyway...dacht ja, nu maakt het toch niet meer uit ga niet ineens boven op de rem, dus liet alleen gas los en zakte langzaam in snelheid daar waar de weg ook bijna ophield...
onderaan Almelo in en dacht ja, (zag nog niks in men spiegel) ik moet er ook niet om vragen dus laat ik maar redelijk door rijden naar men huisje :D en heb ik mazzel...duh...zaten ze ineens toch achter me :shocking: stopbord ging aan :bag: dus stoppen daar waar het kon en zij erachter.
rijbewijs e.d. laten zien...ja meneer, u kwam ons daarnet voorbij, zeg eens eerlijk hoe hard ging het, ik schat zo'n 2 35? ik zo van, hij wilde niet harder, ik reed zo'n 2 50 op de klok vertelde ik (anyway zoiets was het) hij zo van, ow,das wel heel eerlijk :mrgreen:
toen nog praten over die auto e.d. ze vonden het een mooi ding...en zeiden, als je had gewild had je ons wel kwijt kunnen rijden zeker, ik zo van...ja had wel gekund, maar dat zou ik niet snel doen.
ja zegt ie, we zagen je wel goed uitkijken bij zijwegen :mrgreen: eneuh we hadden je kenteken toch al :mrgreen: ik zei van, daar ging ik ook al van uit :nerd:
goed zegt ie na ff gezellig gepraat te hebben, op de snelweg zo snachts niet zo'n probleem, maar in de stad graag wat minder snel :thumbup: prettige avond verder :banaan:

dat hadden ze mooi opgelost, ik blij en opgelucht en respect dat het zo ook kan af en toe.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 28 okt 2010, 11:23

mooi verhaal Rene :thumbup:

maar komt ook omdat ze niks hebben kunnen meten van jou en dus kunnen ze je niks maken ;)

alleen op basis van een zelf gemaakte meting kunnen ze je bekeuren niet op wat ze inschatten c.q. wat je zelf zegt...

Arthur

Bericht door Arthur » 28 okt 2010, 11:30

Is dat een feit? Want ik heb geen vertrouwen in je uitspraak :wink: Is vaak zo in dit soort draadjes. Iedereen roept iets maar ik kan die uitspraken nergens toetsen. Tenminste ik weet niet waar? Zou op zich wel handig wezen natuurlijk.

Zou het verhaal van GTRene ook niet aan art.5 opgehangen kunnen worden? Hij reed duidelijk te hard en bracht overige gebruikers in gevaar. Pratende met een politiepet op :wink:

Vind het altijd wat vaag als het om snelheid e.d. gaat.

Artikel 5 Wegenverkeerswet (kapstokartikel)
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Uitleg
Dit artikel is zo algemeen gesteld, dat elke handeling die zelfs maar gevaar of hinder voor het verkeer zou kunnen opleveren er aan kan worden "opgehangen". Bij de handhaving van het artikel is het echter het meest praktisch wanneer dit gevaar daadwerkelijk en aantoonbaar is opgetreden.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijvaardigheid" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2010, 11:38

ik reed niet te hard, met een snellere auto kon ik nog veel harder/sneller :angel:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 28 okt 2010, 13:40

Arthur schreef:Is dat een feit? Want ik heb geen vertrouwen in je uitspraak :wink: Is vaak zo in dit soort draadjes. Iedereen roept iets maar ik kan die uitspraken nergens toetsen. Tenminste ik weet niet waar? Zou op zich wel handig wezen natuurlijk.

Zou het verhaal van GTRene ook niet aan art.5 opgehangen kunnen worden? Hij reed duidelijk te hard en bracht overige gebruikers in gevaar. Pratende met een politiepet op :wink:

Vind het altijd wat vaag als het om snelheid e.d. gaat.

Artikel 5 Wegenverkeerswet (kapstokartikel)
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Uitleg
Dit artikel is zo algemeen gesteld, dat elke handeling die zelfs maar gevaar of hinder voor het verkeer zou kunnen opleveren er aan kan worden "opgehangen". Bij de handhaving van het artikel is het echter het meest praktisch wanneer dit gevaar daadwerkelijk en aantoonbaar is opgetreden.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijvaardigheid" onclick="window.open(this.href);return false;
Is een feit wat betreft de te meten snelheid, ze moeten je hebben kunnen klokken hetzij op pieksnelheid door op gelijke afstand achter je te rijden hetzij op traject door een traject gemiddelde te maken.

maar als ze dat niet hebben kunnen doen kunnen ze je niet pakken op snelheid, immers ze hebben geen geijkte meting ;)

waar ze vervolgens art.5 allemaal wel/niet voor gebruiken weet ik ook niet.... maar wat je zelf al zegt, parkeren met 2 wielen op de stoep in een druke dorpstraat levert ook hinder en zouden ze je ook een art. 5 kunnen geven... :?

Arthur

Bericht door Arthur » 28 okt 2010, 13:51

Waarom zouden ze geen meting hebben? Ik heb zelf eens eentje aan de broek gehad van een "undercover" Astra zonder camera. Daar was de meter zogenaamd wel van geijkt en kwamen ze op 64 te hard. Harde bewijzen heb ik niet gezien. Heb er ook een advocaat op gehad. Is al 18 jaar geleden en toen wist ik nergens iets van natuurlijk en kende ik Macboy niet :wink: maakt ook niet meer uit, leed is al lang geleden. Maar als zij al 120 rijden en je komt voorbij blazen dan is het een fluitje van een cent om hem voor bv 160 een boete te geven. Dat rijden ze dan al gauw zelf, op de geijkte teller.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2010, 14:35

ik heb ook wel eens een minder coulante motor agent meegemaakt...die schatte het ook gewoon op zijn teller terwijl dat nooit zo kon kloppen, ja piek tikje van 80 naar 170 op teller en toen meteen weer gas los terwijl hij hard naar me toe reed zonder dat ie me kon meten, hij kwam ook net de snelweg op en ik ook net. had toen een TVR V8S net aangeschaft.
dacht eerst ik kom er mee weg, was verder ook niks aan de hand al deed ie wel raar, maar op het einde begripvol...bijna een jaar later brief in de bus door politie moest ik naar de rechtbank in Enschede :shocking: van dat voorval een jaar daarvoor...heel apart.

dus ja, wat zei zeggen (althans destijds) kan gebruikt worden tegen je, ook al hebben ze geen beelden oid.

Xave30

Bericht door Xave30 » 28 okt 2010, 15:16

Gefeliciteerd Erik ! :thumbup:

Plaats reactie