Oldskool: Golf IV GTI
- Dennis Cavallino
Re: Nieuwe leasert uitzoeken, ik wil (meer) DF!
Als ruimte en bijtelling van belang zijn, dan zou ik denk ik uitkomen bij een Golf met jouw wensenlijstje. Liefst een GTI, maar de 1.4 hangt wel lekkerder aan 't gas, vooral bij gas los. Kwestie van zelf even uitproberen dus. Het grote voordeel van de GTI vind ik, dat ik er echt geen opties op hoef te bestellen. Kaal is 'ie voor mij al goed genoeg. Dat geldt trouwens bij meer auto's, maar net als Macboy haak ik bij lelijke interieurs en materiaalgebruik wel af... en dan komt 't optieboekje meetellen. In de GTI (en RCZ) heb ik liever de standaard stoffen, waarbij ik vooral de GTI stoelen in ruitjesmotief erg cool blijf vinden.
- Barend
- Auto: F20 m135i
De VW Golf is zichtbaar favoriet hier.. Dan moet ik toch maar eens langs de dealer gaan van de week.
Jammer dat er geen enkele optie wordt gegeven die ik zelf nog niet had bekeken, ik had gehoopt dat ik een leuke auto over het hoofd had gezien.
Ik weet niet of de GTI realistisch is vanwege mijn wensen, maar uiteraard is het wel te bekijken. Ik ga de 1.4T DSG eens uitgebreid bekijken.. Kijken hoe ik die een beetje leuk kan aankleden.
Mijn eerste idee kwa auto was trouwens de Megane GT Line.. Maar die is dus inderdaad 25% bijtelling, en ongunstig kwa verbruikskosten, die ik weer terugzie in de uiteindelijke leaseprijs inclusief brandstof.
De BMW 320D kan ik ook weleens gaan bekijken, maar ik ga uit van een dure leaseprijs vanwege de vanafprijs.
Jammer dat de VW Scirocco net zo weinig ruimte op de achterbank heeft als mijn huidige auto, anders had dat ook een aardige optie geweest in de 20% bijtelling.
Jammer dat er geen enkele optie wordt gegeven die ik zelf nog niet had bekeken, ik had gehoopt dat ik een leuke auto over het hoofd had gezien.
Ik weet niet of de GTI realistisch is vanwege mijn wensen, maar uiteraard is het wel te bekijken. Ik ga de 1.4T DSG eens uitgebreid bekijken.. Kijken hoe ik die een beetje leuk kan aankleden.
Mijn eerste idee kwa auto was trouwens de Megane GT Line.. Maar die is dus inderdaad 25% bijtelling, en ongunstig kwa verbruikskosten, die ik weer terugzie in de uiteindelijke leaseprijs inclusief brandstof.
De BMW 320D kan ik ook weleens gaan bekijken, maar ik ga uit van een dure leaseprijs vanwege de vanafprijs.
Jammer dat de VW Scirocco net zo weinig ruimte op de achterbank heeft als mijn huidige auto, anders had dat ook een aardige optie geweest in de 20% bijtelling.
- Kasteel
Leuke outsider zou wellicht een MX5 zijn, maar iets duurder, geen 20% en slechts voor 2 personen
, indien geen bezwaar is de proefrit zeker aan te bevelen
.

- Barend
Helaas te onpraktisch.. Wel een leuke optie! Maar dat gaat hem niet worden.. De leaseprijzen zijn wel aardig trouwens.Kasteel schreef:Leuke outsider zou wellicht een MX5 zijn, maar iets duurder, geen 20% en slechts voor 2 personen, indien geen bezwaar is de proefrit zeker aan te bevelen
.
- Macboy
Nou Barend. Hieronder mijn opmerkingen:
- Clio Renault Sport: veel goedkoper dan de rest, maar het meeste rijplezier. Ik vermoed echter dat je qua ruimte tekort komt. Maar er is nu een speciale editie beschikbaar (Gordale of zo??). Subliem.
- Twingo RS: geldt hetzelfde als de Clio voor ruimte.
- Golf GTI: dit is natuurlijk de ideale auto, omdat de vanafprijs bijzonder laag is en de meest noodzakelijke en veel meer er standaard al opzit. Dit geldt overigens ook voor de GTD. Je moet alleen het executive plus en het advance pakket meebestellen en dat is in de lease juist heel erg gunstig.
- BMW 1-serie: je zegt dat je er niet van houdt, maar heb je er ook mee gereden ? Misschien ben je daarna wel helemaal om ?
- BMW 320d corporate business lease edition heeft héél veel opties en is in de lease juist een bijzonder gunstige auto en 20% bijtelling. Zeker ook omdat de 3-serie vervangen gaat worden zeer gunstige optiepakketten beschikbaar.
- Seat Leon FR TDI ?
- Mazda MX-5: qua prijs en mogelijkheden zeker aan te bevelen, maar ook hier het ruimtevraagstuk.
- Clio Renault Sport: veel goedkoper dan de rest, maar het meeste rijplezier. Ik vermoed echter dat je qua ruimte tekort komt. Maar er is nu een speciale editie beschikbaar (Gordale of zo??). Subliem.
- Twingo RS: geldt hetzelfde als de Clio voor ruimte.
- Golf GTI: dit is natuurlijk de ideale auto, omdat de vanafprijs bijzonder laag is en de meest noodzakelijke en veel meer er standaard al opzit. Dit geldt overigens ook voor de GTD. Je moet alleen het executive plus en het advance pakket meebestellen en dat is in de lease juist heel erg gunstig.
- BMW 1-serie: je zegt dat je er niet van houdt, maar heb je er ook mee gereden ? Misschien ben je daarna wel helemaal om ?
- BMW 320d corporate business lease edition heeft héél veel opties en is in de lease juist een bijzonder gunstige auto en 20% bijtelling. Zeker ook omdat de 3-serie vervangen gaat worden zeer gunstige optiepakketten beschikbaar.
- Seat Leon FR TDI ?
- Mazda MX-5: qua prijs en mogelijkheden zeker aan te bevelen, maar ook hier het ruimtevraagstuk.
-
Als dat ook kan wist ik het wel. Dan maar niet praktisch (en het enige wat niet praktisch is, is dat je geen achterbank hebt.. dan ga je maar met twee auto's ergens heenBarend schreef:Helaas te onpraktisch.. Wel een leuke optie! Maar dat gaat hem niet worden.. De leaseprijzen zijn wel aardig trouwens.Kasteel schreef:Leuke outsider zou wellicht een MX5 zijn, maar iets duurder, geen 20% en slechts voor 2 personen, indien geen bezwaar is de proefrit zeker aan te bevelen
.

-
OnlineMartijn_bmw
dat kon wel eens meevallenMacboy schreef:BMW 320d corporate business lease edition heeft héél veel opties en is in de lease juist een bijzonder gunstige auto en 20% bijtelling. Zeker ook omdat de 3-serie vervangen gaat worden zeer gunstige optiepakketten beschikbaar.

wel per LM verschillend hoe ze hem inschatten maar over het algemeen ligt de leaseprijs erg gunstig van deze auto.
ook de vraag of dat mag, veel bedrijven hebben in hun leaseregeling cabrio's /roadsters uitgeslotenKasteel schreef:Leuke outsider zou wellicht een MX5 zijn, maar iets duurder, geen 20% en slechts voor 2 personen, indien geen bezwaar is de proefrit zeker aan te bevelen
.

Laatst gewijzigd door Martijn_bmw op 25 okt 2010, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
Bij zoveel per maand lijkt me ook wel comfort en ruimte van belangBarend schreef: En misschien dat mijn ervaring daar anders in is dan die van jou, maar als je gemiddeld 8000 km per maand rijdt is luxe wel een redelijke pré.
-
OnlineMartijn_bmw
zoveel per maand is 100K km per jaar, waarom dan uberhaupt naar benzine kijken als totale leaseprijs incl. brandstof ook van belang is...JP schreef:Bij zoveel per maand lijkt me ook wel comfort en ruimte van belangBarend schreef: En misschien dat mijn ervaring daar anders in is dan die van jou, maar als je gemiddeld 8000 km per maand rijdt is luxe wel een redelijke pré.
ik wist het wel de 320d corperate

ook een vorm van luxe bij deze kilometers, hoevaak moet je tanken... golf 100.000km /10 = 10.000L / 50L per keer = 200 x tanken per jaar oftewel elke 1,5 dag sta je aan de pomp...
Laatst gewijzigd door Martijn_bmw op 25 okt 2010, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik denk dat de Golf GTI de beste allrounder is en met de noodzakelijke opties erbij heb je daar de perfecte wagen aan.
Hoewel je nu een full-option Megane rijdt, moet je jezelf toch eens afvragen welke van die optie je echt een must vind.
Heb dat zelf nu ook met een full-option Leon. Allemaal heel lekker en aardig, maar als ik echt moest kiezen zou mijn voorkeur uit gaan naar climate control, elektrische ramen, cruise control en CV. De rest kan ik wel zonder.
Hoe lekker het leer ook is, hoe fijn de regensensor z'n werk doet, elektrische verstelbare stoelen zijn handig etc. maar ik zou het wel kunnen missen als het moest. Zeker als je een heerlijke auto als een GTI hebt
Hoewel je nu een full-option Megane rijdt, moet je jezelf toch eens afvragen welke van die optie je echt een must vind.
Heb dat zelf nu ook met een full-option Leon. Allemaal heel lekker en aardig, maar als ik echt moest kiezen zou mijn voorkeur uit gaan naar climate control, elektrische ramen, cruise control en CV. De rest kan ik wel zonder.
Hoe lekker het leer ook is, hoe fijn de regensensor z'n werk doet, elektrische verstelbare stoelen zijn handig etc. maar ik zou het wel kunnen missen als het moest. Zeker als je een heerlijke auto als een GTI hebt

- Dennis Cavallino
En Diesel. Ik rijd in de auto's van klanten boven de 100k per jaar en dan ben ik altijd blij dat ik een Diesel ipv Benzine onder mijn kont heb, want ik haat tanken. Zelfs als ik er niet voor hoef te betalen.JP schreef:Bij zoveel per maand lijkt me ook wel comfort en ruimte van belangBarend schreef: En misschien dat mijn ervaring daar anders in is dan die van jou, maar als je gemiddeld 8000 km per maand rijdt is luxe wel een redelijke pré.
-
OnlineMartijn_bmw
+1 dat schreef ik net ook al, al hoef je het niet zelf te betalen elke 1,5 dag 5min lang in weer en wind naast zo'n stinkende pomp te staan wordt je zatDennis Cavallino schreef:En Diesel. Ik rijd in de auto's van klanten boven de 100k per jaar en dan ben ik altijd blij dat ik een Diesel ipv Benzine onder mijn kont heb, want ik haat tanken. Zelfs als ik er niet voor hoef te betalen.JP schreef:Bij zoveel per maand lijkt me ook wel comfort en ruimte van belangBarend schreef: En misschien dat mijn ervaring daar anders in is dan die van jou, maar als je gemiddeld 8000 km per maand rijdt is luxe wel een redelijke pré.

- Barend
Een diesel is zeker aantrekkelijk, hoewel ik geen hekel aan tanken heb..
De 118D (20% bijtelling) met M-pakket komt uit het rijtje Golf GTD, Leon FR TDI, Megane GT-Line als goedkoopste eruit.. En maar iets duurder dan mijn huidige Megane, dus dat is een erg goede optie.
De 320D is toch vanwege zijn catalogusprijs een stuk minder interessant. Vanaf 39950,- euro, dat tikt hard aan hoor.
De Golf GTI is dan kwa leaseprijs weer een stuk goedkoper, maar het brandstofvoorschot in de leaseprijs is bijna 2x zo hoog als bij een diesel, dus gaat ook de duurdere kant op.
Waarschijnlijk moet ik gewoon afstappen van het bespaar idee, en gewoon een leuke auto nemen die dan maar wat duurder is.
De 118D (20% bijtelling) met M-pakket komt uit het rijtje Golf GTD, Leon FR TDI, Megane GT-Line als goedkoopste eruit.. En maar iets duurder dan mijn huidige Megane, dus dat is een erg goede optie.
De 320D is toch vanwege zijn catalogusprijs een stuk minder interessant. Vanaf 39950,- euro, dat tikt hard aan hoor.
De Golf GTI is dan kwa leaseprijs weer een stuk goedkoper, maar het brandstofvoorschot in de leaseprijs is bijna 2x zo hoog als bij een diesel, dus gaat ook de duurdere kant op.
Waarschijnlijk moet ik gewoon afstappen van het bespaar idee, en gewoon een leuke auto nemen die dan maar wat duurder is.
Laatst gewijzigd door Barend op 25 okt 2010, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
- Barend
Excuus, waar ik in het vorige bericht voor de eerste keer GTI typte was dat GTD. Dus de 118D is voordeliger dan de GTD. Incl. brandstof gezien. Dat is dan wel een kale GTD (zonder enige optie) tegen een aangeklede 118D.JP schreef:GTD ?
- Macboy
Peugeot RCZ in de geweldige 2.0 HDI 163pk diesel ?
Of Scirocco 2.0TDI dan ?
Wat ik niet begrijp: wat is precies het probleem van de 320d ? De leaseprijs kan het probleem niet zijn, omdat de auto voordeliger is dan de GTI. Gaat het om je bijtelling ? De eigen bijdrage kun je wel omlaag lullen vanwege de besparing van de maandelijkse brandstof kosten toch ? En het verschil in bijtelling is echt bijna niks want een GTI is 25% en de 320d is 20%.
Dus wat is nu het precieze probleem met de 320d ?
Of Scirocco 2.0TDI dan ?
Wat ik niet begrijp: wat is precies het probleem van de 320d ? De leaseprijs kan het probleem niet zijn, omdat de auto voordeliger is dan de GTI. Gaat het om je bijtelling ? De eigen bijdrage kun je wel omlaag lullen vanwege de besparing van de maandelijkse brandstof kosten toch ? En het verschil in bijtelling is echt bijna niks want een GTI is 25% en de 320d is 20%.
- Barend
Ik had verwacht dat ie veel duurder zou zijn, maar ik heb hem even berekend en kom op het volgende uit:Macboy schreef:Peugeot RCZ in de geweldige 2.0 HDI 163pk diesel ?
Of Scirocco 2.0TDI dan ?
BMW 320D: 1169,81 euro per maand lease incl. brandstof
bijtelling: 699,83 euro per maand (bruto) (20%)
Golf GTI: 1164,29 euro per maand lease incl. brandstof
bijtelling: 677,79 euro per maand (bruto) (25%)
De GTI is dus op beide vakken iets goedkoper. Scheelt erg weinig.
De eigen bijdrage is alles boven een bepaald leasebedrag (incl. brandstof). Als ik die niet wil halen moet ik echt hybride gaan rijden, en daar heb ik niet zoveel zin in. Daar valt ook niets in te onderhandelen.
Bij de RCZ (wat ik overigens ook geen mooie auto vind) zit ik weer met het max 2 personen punt. Daarvoor heb ik tevaak mensen mee in de auto.
- Dennis Cavallino
Als ik mocht kiezen tussen een 320d en Golf GTI, dan zou ik de GTI kiezen. Zeker als 't gaat om uitstraling en rijplezier. Het scheelt niet veel, maar het scheelt. Ik vind de 3 serie geen mooie auto, ik vind een 3 serie ook niet sportiever dan een Golf GTI, integendeel, want qua beleving kan 'ie nooit aan de GTI tippen, ondanks de RWD, het stuurgevoel en de balans waar alle drie niets mis mee is. In beide auto's is het met 8000 km per maand goed uit te houden, maar in de GTI is 't simpelweg leuker.
Wordt de keuze Golf GTD vs 320d, dan zou ik wel voor de BMW kiezen, al heb ik zelf liever een 1-serie.
Wordt de keuze Golf GTD vs 320d, dan zou ik wel voor de BMW kiezen, al heb ik zelf liever een 1-serie.
-
OnlineMartijn_bmw
dat had ik dus al verwacht dat de 320d nauwelijks duurder zou zijn 
ik zou voor de bmw kiezen maar puur omdat die meer rust geeft met rijden dan de gti denk ik en persoonlijk vind ik dat wel lekker met zoveel km rijden!
gti is leuker als je zo'n 20K per jaar rijdt (mijn mening uiteraard)

ik zou voor de bmw kiezen maar puur omdat die meer rust geeft met rijden dan de gti denk ik en persoonlijk vind ik dat wel lekker met zoveel km rijden!
gti is leuker als je zo'n 20K per jaar rijdt (mijn mening uiteraard)
- Barend
Het punt in het begin was eigenlijk juist dat ik wou gaan bezuinigen natuurlijk.
En nu zit ik met de 320D, de GTI, de GTD & de Leon FR TDi in mijn hoofd. Thanks heren..
Ik denk dat de GTI met DSG wel een heerlijke auto is voor dagelijks gebruik, ik heb er nooit in gereden, maar de DSG bak ken ik wel een beetje, en meestal is die erg relaxt als je hem in de D stand zet, of zelf flipperen. In het weekend mag ie dan op de S-stand. Hoewel de versie met DSG wel weer een stukje duurder uitkomt dan de hierboven berekende versie met handbak.
De BMW zal inderdaad ook wel een heerlijke - wellicht wel betere - kilometervreter zijn, maar dan leg ik de lat wel heel hoog voor mezelf.
Al met al blijft het een ontzettend moeilijke keuze en heb ik net weer een leaseofferte teruggehad van de Giulietta, die komt uit op het volgende:
Leasebedrag incl. brandstof: 1082,27 euro per maand
Bijtelling: 521,67 euro per maand (20%) (bruto)
Als vergelijk:
En nu zit ik met de 320D, de GTI, de GTD & de Leon FR TDi in mijn hoofd. Thanks heren..

Ik denk dat de GTI met DSG wel een heerlijke auto is voor dagelijks gebruik, ik heb er nooit in gereden, maar de DSG bak ken ik wel een beetje, en meestal is die erg relaxt als je hem in de D stand zet, of zelf flipperen. In het weekend mag ie dan op de S-stand. Hoewel de versie met DSG wel weer een stukje duurder uitkomt dan de hierboven berekende versie met handbak.
De BMW zal inderdaad ook wel een heerlijke - wellicht wel betere - kilometervreter zijn, maar dan leg ik de lat wel heel hoog voor mezelf.
Al met al blijft het een ontzettend moeilijke keuze en heb ik net weer een leaseofferte teruggehad van de Giulietta, die komt uit op het volgende:
Leasebedrag incl. brandstof: 1082,27 euro per maand
Bijtelling: 521,67 euro per maand (20%) (bruto)
Als vergelijk:
Dan vind ik het nog steeds moeilijk om te beslissen wat ik zou willen, de GTI (en de 320D) zijn een heel ander kaliber auto dan de Alfa Romeo. Misschien moet ik van de week gewoon maar eens een rondje in een GTI gaan rijden, kijken of dat me over de streep kan trekken. Misschien is ie wel (+/-) 250,- euro (bruto) per maand meer waard tegenover de Giulietta.BMW 320D: 1169,81 euro per maand lease incl. brandstof
bijtelling: 699,83 euro per maand (bruto) (20%)
Golf GTI: 1164,29 euro per maand lease incl. brandstof
bijtelling: 677,79 euro per maand (bruto) (25%)
-
Waarom staat de 118d niet meer op het lijstje? Heb je er al mee gereden? Een leuk aangeklede 1 serie lijkt me niet een van de slechtste keuzes.
- Barend
Ohja.. Die zal ik vanavond eens uitgebreid berekenen. Misschien ook eens een proefrit in maken. Met dat M-pakket erop is het wel een aantrekkelijke auto inderdaad.Ruben schreef:Waarom staat de 118d niet meer op het lijstje? Heb je er al mee gereden? Een leuk aangeklede 1 serie lijkt me niet een van de slechtste keuzes.
Ah, ik had hem al wel berekend:
BMW 118D (+ M-pakket):
Leaseprijs incl. brandstof: 1058,50 euro per maand
Bijtelling: 566,65 euro per maand (bruto) (20%)
Is inderdaad ook een erg aantrekkelijke auto voor dat bedrag.
- MartijnGizmo
En RWD dus maatschappelijk geaccepteerd op DF! 

-
Wat een hoog lease bedrag voor die GTI zeg.
Op welke basis zijn die bedragen? Veel km p/j en in btw soms?
Op welke basis zijn die bedragen? Veel km p/j en in btw soms?
- Michel P
118d of Golf GTI, no brainer, de GTI!
Einser is leuk, maar dan minimaal 120d met M Pakket om een beetje pret te hebben.
Maar de GTI bied standaard al een volle auto qua opties, en rij plezier van de 2.0 turbo is super, motor is een alles kunner, onderstel prettig, uitstraling met stoffen bekleding dus met ruitjes helemaal super. In rood, wit en zilver prachtig.
Michel
Einser is leuk, maar dan minimaal 120d met M Pakket om een beetje pret te hebben.
Maar de GTI bied standaard al een volle auto qua opties, en rij plezier van de 2.0 turbo is super, motor is een alles kunner, onderstel prettig, uitstraling met stoffen bekleding dus met ruitjes helemaal super. In rood, wit en zilver prachtig.
Michel