Een echte rijders auto
-
Een echte rijders auto
http://www.porsche.com/all/911gt3rs/germany.aspx
Druk op web special.
En deze.
http://www.porsche.com//all/media/flash ... age=german
Druk op web special.
En deze.
http://www.porsche.com//all/media/flash ... age=german
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Hubert D
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=2263
Heeft er nog meer gestaan, maar blijft wel gaaf ja.
Heeft er nog meer gestaan, maar blijft wel gaaf ja.
- Peter Tunissen
Mooi, die tweede kende ik nog niet, lijkt wel een Jordy special! 
Fifth gear test van de gewone GT3:
http://youtube.com/watch?v=I3DkOjbulf4

Fifth gear test van de gewone GT3:
http://youtube.com/watch?v=I3DkOjbulf4
- Bert ///M3
- Hielke
Mmmm, heb ik Andre ook geregeld horen zeggen Rico. Ben ik het hartgrondig mee oneens. Kracht van de GT3 is juist dat hij hele verschillende eigenschappen zo goed weet te combineren. Langzaam rijdend over een slechte klinkerweg is de auto nooit gemeen hard. Langzaam rijdend op een provinciale weg "praat" ie al zoveel tegen je dat het een belevenis is. Spelend bij snelheden onder de 80 km/h op een industrieterrein valt er zo makkelijk mee te gooien en te smijten, ook dan kent ie z'n gelijke niet.Rico v Velzen schreef:Ik kende het filmpje nog niet gaaf om te zien. Porsche blijft nog bij zijn roots met dit soort auto's. We wonen alleen in het verkeerde land
En dat ie op een snelweg in rechte lijn hard gaat en door getunede 335i Coupe's en gepepte Impreza's GTT's op de hielen wordt gezeten, dat element geloof ik wel, daar zou ik niet eens meer behoefte aan hebben.
- Peter Tunissen
Ja, als je een nieuwe wil wel.Rico v Velzen schreef:We wonen alleen in het verkeerde land
Ik zat vorige week toevallig de rest-BPM op een EVO uit te rekenen en ook meteen maar voor wat andere auto's gedaan.
Op een '99 GT3 CS zit nog maar 5000 euro rest-BPM. Als je het snel uitspreekt lijkt het nog minder. Vond ik al wel verrassend weinig, had minstens 2-3 keer zoveel verwacht.
Als je dan een nette auto met weinig km's en een niet te zwaar leven zoekt heb je voor 60-65k toch wel heel veel auto, incl. die felbegeerde gele platen erop.
- Peter Tunissen
Ik hoorde ooit van iemand dat een nieuwe GT3 in Dubai 70k euro of zo kost. Ook leuk.
En ooit in Denmarken bij een Porsche-dealer een instap Boxster met wat opties voor 300.000 euro (plus of min een beetje) gezien.
Vergelijken met Duitsland is natuurlijk logisch (doe ik ook), maar ik denk dat als je zo'n auto ook echt wil gaan gebruiken die BPM er wel of niet bovenop het verschil ook niet meer uitmaakt.
Ga maar eens iedere twee maanden een setje 19" velgen oproken, dan heb je je BPM-budget er ook vlot genoeg door gejast.
Wat ik bedoel te zeggen: het is gewoon een dure auto om te rijden (duh) en een hele dure auto om echt te gebruiken, daar verandert wel of geen BPM ook niet veel meer aan.
En ooit in Denmarken bij een Porsche-dealer een instap Boxster met wat opties voor 300.000 euro (plus of min een beetje) gezien.
Vergelijken met Duitsland is natuurlijk logisch (doe ik ook), maar ik denk dat als je zo'n auto ook echt wil gaan gebruiken die BPM er wel of niet bovenop het verschil ook niet meer uitmaakt.
Ga maar eens iedere twee maanden een setje 19" velgen oproken, dan heb je je BPM-budget er ook vlot genoeg door gejast.
Wat ik bedoel te zeggen: het is gewoon een dure auto om te rijden (duh) en een hele dure auto om echt te gebruiken, daar verandert wel of geen BPM ook niet veel meer aan.

- Bert ///M3
Nee, want dan kan je net zo goed een RSR halen.
Of een gewone GT3 en daar zelf alles uithalen + wat modificaties ala Moton onderstel en dan ben je er ook. PASM en al die andere spullen heb je dan namelijk helemaal niks meer aan.
Kracht van een GT3 RS is juist dat hij voor zowel op de weg als op straat prima geschikt is.
Of een gewone GT3 en daar zelf alles uithalen + wat modificaties ala Moton onderstel en dan ben je er ook. PASM en al die andere spullen heb je dan namelijk helemaal niks meer aan.
Kracht van een GT3 RS is juist dat hij voor zowel op de weg als op straat prima geschikt is.
- Stéphane
LOL. Dat was ik, gekPeter Tunissen schreef:Ik hoorde ooit van iemand dat een nieuwe GT3 in Dubai 70k euro of zo kost. Ook leuk.

Nogmaals, heb het hier ook al vaker gezegd: gewoon een jaar of 2-3 in Dubai of Qatar werken. Geen inkomstenbelasting daar, dus bruto=netto.
Zou best kunnen dat ik dat nog een keer doe.
Daar koop je dus nieuw een 997 GT3 voor €70k.
Laatst gewijzigd door Stéphane op 30 jan 2007, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
Waarom nieuw? Als dit het verkeerde land is dan bedoel je er eigenlijk mee te zeggen dat je er niet genoeg geld voor hebt. Heeft met de Porsche niets te maken. Is een BPM verhaal dat voor alle dure auto's geldt. Importeren uit Duitsland kan ook.Rico v Velzen schreef:Dit gaat toch over een nieuwe GT3 ? Nou dan woon je gewoon echt in het verkeerde land hoor.
En een GT3 duur in rijden en onderhoud? Marginaal duurder dan een andere auto misschien. De dealer moet je zoveel mogelijk uitschakelen. Olie en filtertje vervang je zelfs vaker dan voorgeschreven staat. Je gebruikt 'm immers en wil 'm goed houden. Meerkosten krijg je trouwens dubbel en dwars terug door de zeer geringe afschrijving.
Ja, mijn Bravo schrijft nog minder af, maar die is dan ook al afgeschreven. En van niks kun je niks meer afschrijven

- Bert ///M3
- RVV
Bert ///M3 schreef:Nee, want dan kan je net zo goed een RSR halen.
RSR is ook goed, wat ik bedoel te zeggen is dat op de openbare weg een GT3 of welke variant dan ook gewoon niet tot zijn recht komt. NL is te klein, te druk, te bekrompen, heb het helaas niet uitgevonden maar zo is het eenmaal.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Klaar. Slotje.Rico v Velzen schreef:Bert ///M3 schreef:Nee, want dan kan je net zo goed een RSR halen.
RSR is ook goed, wat ik bedoel te zeggen is dat op de openbare weg een GT3 of welke variant dan ook gewoon niet tot zijn recht komt. NL is te klein, te druk, te bekrompen, heb het helaas niet uitgevonden maar zo is het eenmaal.

- Bert ///M3
Dat is met al die dingen zo, ook M3 CSL. Of zelfs je eigen M3. Op de weg kan je sowieso niet zo hard rijden als op een circuit omdat je de hele tijd voor de poten gereden word door allerlei omatjes die met 30 over straat gaan, of je roze papiertje in mag leveren aan oom agent.
GT3 is dan een leuk speeltje waarmee je zonder al te veel poespas heen en terug kan rijden naar een circuit. Of waarmee je zo kant en klaar op de ring kan rijden zonder er ook maar iets aan te doen.
GT3 is dan een leuk speeltje waarmee je zonder al te veel poespas heen en terug kan rijden naar een circuit. Of waarmee je zo kant en klaar op de ring kan rijden zonder er ook maar iets aan te doen.