Een echte rijders auto

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Een echte rijders auto

Bericht door Andre » 30 jan 2007, 11:00


Robin
Berichten: 54892
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 30 jan 2007, 11:14

Bekende filmpjes van onlangs. Blijft Ueber. De enige auto die ik tweedehands in dit segment zou aanschaffen, of GT3, mits de centen.

Maar dan zeker niet deze kleur en wielen. Gewoon wit/zilver of zwart, wat blijkbaar onmogelijk is voor de RS.

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 30 jan 2007, 12:18

Hier reageren niet zo veel mensen op.

Moet je eens een draadje starten met E92 M3. Uiteindelijk heeft men liever cruiseships.

Maar ja naar het nederlands porsche forum hoef je ook niet.

Waar wel?

I don t fucking know.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 30 jan 2007, 12:21

GT3 is gewoon ultiem!

Heb ooit het genoegen gehad om in een 996 GT3 CS te rijden op Zandvoort. Enorm potentieel heeft die auto.

Hoop ooit eens in de 997 GT3 te rijden. 8)

Bij PF heb ik mij ook aangemeld, maar geen leuk forum.

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 30 jan 2007, 12:22

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=2263
Heeft er nog meer gestaan, maar blijft wel gaaf ja.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 30 jan 2007, 12:29

Veel mooier wordt het niet.

Dré, we spreken af.
Mocht je ooit in zo'n wagen gaan rijden, dan verwacht ik een PB'tje

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 30 jan 2007, 12:43

Mooi, die tweede kende ik nog niet, lijkt wel een Jordy special! :lol:

Fifth gear test van de gewone GT3:
http://youtube.com/watch?v=I3DkOjbulf4

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 jan 2007, 12:59

Ik kende het filmpje nog niet gaaf om te zien. Porsche blijft nog bij zijn roots met dit soort auto's. We wonen alleen in het verkeerde land :cry:

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 30 jan 2007, 13:00

Doet u mij maar een zilvergrijze GT3 met een RS achter vleugel. Ik heb zo'n vermoeden dat dat helemaal goed gaat komen. :lol:

Gaat nog best lekker haaks in dat eerste filmpje trouwens.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 30 jan 2007, 13:23

Wat gaaf dat 2e filmpje, kleur is ook goed, zo meenemen graag.

Enige dremel is de prijs!

Michel

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 30 jan 2007, 13:28

Nog geen PB'tje gehad :(

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 30 jan 2007, 13:29

lol :mrgreen:

Ik vind het een fantastisch ding maar nogal buiten mijn prijsklasse en heb ook nooit het genoegen gehad om er eens in mee te rijden.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11632
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 30 jan 2007, 13:45

Rico v Velzen schreef:Ik kende het filmpje nog niet gaaf om te zien. Porsche blijft nog bij zijn roots met dit soort auto's. We wonen alleen in het verkeerde land :cry:
Mmmm, heb ik Andre ook geregeld horen zeggen Rico. Ben ik het hartgrondig mee oneens. Kracht van de GT3 is juist dat hij hele verschillende eigenschappen zo goed weet te combineren. Langzaam rijdend over een slechte klinkerweg is de auto nooit gemeen hard. Langzaam rijdend op een provinciale weg "praat" ie al zoveel tegen je dat het een belevenis is. Spelend bij snelheden onder de 80 km/h op een industrieterrein valt er zo makkelijk mee te gooien en te smijten, ook dan kent ie z'n gelijke niet.

En dat ie op een snelweg in rechte lijn hard gaat en door getunede 335i Coupe's en gepepte Impreza's GTT's op de hielen wordt gezeten, dat element geloof ik wel, daar zou ik niet eens meer behoefte aan hebben.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 30 jan 2007, 13:50

Rico v Velzen schreef:We wonen alleen in het verkeerde land :cry:
Ja, als je een nieuwe wil wel.
Ik zat vorige week toevallig de rest-BPM op een EVO uit te rekenen en ook meteen maar voor wat andere auto's gedaan.
Op een '99 GT3 CS zit nog maar 5000 euro rest-BPM. Als je het snel uitspreekt lijkt het nog minder. Vond ik al wel verrassend weinig, had minstens 2-3 keer zoveel verwacht.

Als je dan een nette auto met weinig km's en een niet te zwaar leven zoekt heb je voor 60-65k toch wel heel veel auto, incl. die felbegeerde gele platen erop.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 jan 2007, 13:54

Dit gaat toch over een nieuwe GT3 ? Nou dan woon je gewoon echt in het verkeerde land hoor.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 30 jan 2007, 13:59

Ik hoorde ooit van iemand dat een nieuwe GT3 in Dubai 70k euro of zo kost. Ook leuk.
En ooit in Denmarken bij een Porsche-dealer een instap Boxster met wat opties voor 300.000 euro (plus of min een beetje) gezien.

Vergelijken met Duitsland is natuurlijk logisch (doe ik ook), maar ik denk dat als je zo'n auto ook echt wil gaan gebruiken die BPM er wel of niet bovenop het verschil ook niet meer uitmaakt.
Ga maar eens iedere twee maanden een setje 19" velgen oproken, dan heb je je BPM-budget er ook vlot genoeg door gejast.
Wat ik bedoel te zeggen: het is gewoon een dure auto om te rijden (duh) en een hele dure auto om echt te gebruiken, daar verandert wel of geen BPM ook niet veel meer aan. :(

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 jan 2007, 14:09

GT3 moet je gewoon zonder kenteken kopen en alleen maar mee over het circuit heen rossen. Assen, Zandvoort, Zolder maak niet uit. Dan pas heb je wat aan die auto.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 30 jan 2007, 14:15

Nee, want dan kan je net zo goed een RSR halen.

Of een gewone GT3 en daar zelf alles uithalen + wat modificaties ala Moton onderstel en dan ben je er ook. PASM en al die andere spullen heb je dan namelijk helemaal niks meer aan.

Kracht van een GT3 RS is juist dat hij voor zowel op de weg als op straat prima geschikt is.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 30 jan 2007, 14:16

Peter Tunissen schreef:Ik hoorde ooit van iemand dat een nieuwe GT3 in Dubai 70k euro of zo kost. Ook leuk.
LOL. Dat was ik, gek ;)

Nogmaals, heb het hier ook al vaker gezegd: gewoon een jaar of 2-3 in Dubai of Qatar werken. Geen inkomstenbelasting daar, dus bruto=netto.
Zou best kunnen dat ik dat nog een keer doe.

Daar koop je dus nieuw een 997 GT3 voor €70k.
Laatst gewijzigd door Stéphane op 30 jan 2007, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11632
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 30 jan 2007, 14:17

Rico v Velzen schreef:Dit gaat toch over een nieuwe GT3 ? Nou dan woon je gewoon echt in het verkeerde land hoor.
Waarom nieuw? Als dit het verkeerde land is dan bedoel je er eigenlijk mee te zeggen dat je er niet genoeg geld voor hebt. Heeft met de Porsche niets te maken. Is een BPM verhaal dat voor alle dure auto's geldt. Importeren uit Duitsland kan ook.

En een GT3 duur in rijden en onderhoud? Marginaal duurder dan een andere auto misschien. De dealer moet je zoveel mogelijk uitschakelen. Olie en filtertje vervang je zelfs vaker dan voorgeschreven staat. Je gebruikt 'm immers en wil 'm goed houden. Meerkosten krijg je trouwens dubbel en dwars terug door de zeer geringe afschrijving.

Ja, mijn Bravo schrijft nog minder af, maar die is dan ook al afgeschreven. En van niks kun je niks meer afschrijven :D

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 30 jan 2007, 14:18

Klinkt leuk, maar als jij in Dubai geen belasting betaald moet je het in NL alsnog betalen zolang je de nederlandse nationaliteit hebt. Klinkt leuk allemaal dat werken in het buitenland, maar zitten een hoop haken en ogen aan.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 jan 2007, 14:19

Bert ///M3 schreef:Nee, want dan kan je net zo goed een RSR halen.

Of een gewone GT3 en daar zelf alles uithalen + wat modificaties ala Moton onderstel en dan ben je er ook. PASM en al die andere spullen heb je dan namelijk helemaal niks meer aan.

Kracht van een GT3 RS is juist dat hij voor zowel op de weg als op straat prima geschikt is.

RSR is ook goed, wat ik bedoel te zeggen is dat op de openbare weg een GT3 of welke variant dan ook gewoon niet tot zijn recht komt. NL is te klein, te druk, te bekrompen, heb het helaas niet uitgevonden maar zo is het eenmaal.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 jan 2007, 14:22

EN ik zou gewoon principeel weigeren om zoveel geld/belasting aan de staat te betalen voor een nieuwe auto om in NL karrespoor aan te sluiten.

Robin
Berichten: 54892
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 30 jan 2007, 14:22

Rico v Velzen schreef:
Bert ///M3 schreef:Nee, want dan kan je net zo goed een RSR halen.

Of een gewone GT3 en daar zelf alles uithalen + wat modificaties ala Moton onderstel en dan ben je er ook. PASM en al die andere spullen heb je dan namelijk helemaal niks meer aan.

Kracht van een GT3 RS is juist dat hij voor zowel op de weg als op straat prima geschikt is.

RSR is ook goed, wat ik bedoel te zeggen is dat op de openbare weg een GT3 of welke variant dan ook gewoon niet tot zijn recht komt. NL is te klein, te druk, te bekrompen, heb het helaas niet uitgevonden maar zo is het eenmaal.
Klaar. Slotje. :D

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 30 jan 2007, 14:23

Dat is met al die dingen zo, ook M3 CSL. Of zelfs je eigen M3. Op de weg kan je sowieso niet zo hard rijden als op een circuit omdat je de hele tijd voor de poten gereden word door allerlei omatjes die met 30 over straat gaan, of je roze papiertje in mag leveren aan oom agent.

GT3 is dan een leuk speeltje waarmee je zonder al te veel poespas heen en terug kan rijden naar een circuit. Of waarmee je zo kant en klaar op de ring kan rijden zonder er ook maar iets aan te doen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, MarcF, Mark 320iS, SlowCo en 5 gasten