
E 92 M3 voor circuit
-
- Berichten: 6768
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Lekker dik hoor! 

- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Wat een dikke wagen! :banaan:
- R-developments
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 12 feb 2010, 23:15
- Locatie: Helmond
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Ziet er netjes uit David, hoe bevallen de ruitjes? Als je tijd hebt kun je me dan nog wat foto's sturen voor op de site?
Mvg Bas
Mvg Bas
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Bas de ruiten bevallen goed. Ik stuur je even wat foto's.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Jij moet echt fun hebben David 

-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
David gele koplampen erin en klaar! :banaan:
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Gele koplampen zou het wel helemaal af maken, dat staat echt zo cool!!!
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
De auto is geweldig. Rij al het hele jaar, en op een afgebroken fusee-pen na, heeft hij me nog geen een keer in de steek gelaten. Krijg ook steeds meer vertrouwen in de auto en ga dus steeds iets harder. Volgend jaar nog wat lessen nemen en misschien doe ik dan wel eens een keer mee met een DNRT race.Macboy schreef:Jij moet echt fun hebben David
Ik rij nu een dag, zet daarna de auto op de brug en controleer alles even. Buiten de normale slijtage geen rare dingen gehad. Koppeling en vliegwiel worden van de winter nog veranderd en zo als het er nu naar uitziet is dit het voorlopig wel. Auto mag van mij nog wat meer kleur krijgen (het is zo wit) maar nog geen idee wat mooi is. Musch heeft goed werk geleverd en goed begrepen wat ik met de auto doe en wil.
Sequentiële bak staat nog wel hoog op het verlanglijstje maar dan moet ik wel zeker weten dat dit niet teveel storingen etc geeft.
-
- Berichten: 1833
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Fijn om te horen dat hij het gewoon goed doet 
Dat is tenslotte ook de reden waarom je nu voor deze auto hebt gekozen..

Dat is tenslotte ook de reden waarom je nu voor deze auto hebt gekozen..
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
We gaan toch de Drenth-bak inbouwen. We hebben iemand in de UK gevonden die de ECU kan aanpassen voor de powercut bij opschakelen. Terugschakelen gewoon met koppeling en misschien nog tussengas via stangetjes aan de pook (zoals Porsche dat deed).
Bak moet er nu toch tussenuit voor vliegwiel en koppeling dus we doen het gelijk maar. Mocht het niet bevallen of veel ellende geven zetten we de originele bak weer terug.
Ik verwacht zelf het meeste verschil te ondervinden door de kortere bakverhoudingen. Met de originele bak kom je eigenlijk nooit meer terug in 2 en de 6e versnelling wordt ook zeer weinig of kort gebruikt.
We gaan het wel beleven.
Bak moet er nu toch tussenuit voor vliegwiel en koppeling dus we doen het gelijk maar. Mocht het niet bevallen of veel ellende geven zetten we de originele bak weer terug.
Ik verwacht zelf het meeste verschil te ondervinden door de kortere bakverhoudingen. Met de originele bak kom je eigenlijk nooit meer terug in 2 en de 6e versnelling wordt ook zeer weinig of kort gebruikt.
We gaan het wel beleven.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Hoe staat het trouwens hardcore drift BMW :banaan:
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
We zijn pas 1 keer geweest en toen liep na ca 10 min de V snaar eraf. We hebben toen maar even een 325 bij Molenaar geleend. Volgens Paul Vlasblom moest de auto tevens wat omhoog want hij had teveel camber dus dat doen we ook gelijk maar. Wel vreselijk gelachen tijdens dat driften. Op het paddock hadden we het aardig onder controle maar op de baan is toch weer een ander verhaal.Mathieu schreef:Hoe staat het trouwens hardcore drift BMW :banaan:
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Even contact opnemen met Musch-Motorsport. Misschien heeft hij nog wat of anders kan hij het voor je bestellen.
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 08 jul 2010, 14:05
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit






wat een monster!

Groetjes linds
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Weet iemand wat de standaard handbak weegt van een M3. Drenthbak weegt 39 kg en ik zou eigenlijk niet weten of dit nu zwaarder of lichter is als de standaard bak.
- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Wat voor een reden ben je nu weer aan het bedenken om die bak te moeten vervangenDavid R. schreef:Weet iemand wat de standaard handbak weegt van een M3. Drenthbak weegt 39 kg en ik zou eigenlijk niet weten of dit nu zwaarder of lichter is als de standaard bak.

Je wilt gewoon sequentieel schakelen........en omdat die Drenthbak 1,5 kilo lichter is is dat een goede reden om te wisselen.


- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Standaard 6 bak weegt zo rond de 60 KG geloof ik. Ik weet zo niet wat voor behuizing Drenth gebruikt maar bij de echte dure sequenciele bakken worden er zelfs magnesium behuizingen gebruikt om ze nog lichter te maken. Dus er zit wel behoorlijk wat gewichtsvoordeel in. Denk dat het voor amateurgebruik trouwens niet zo nuttig is, als je sequencieel kan schakelen met een tussengasmodule dat rijd gewoon een stuk makkelijker en ik denk dat die winst groter is, naast minder aandrijfverlies, kortere versnellingen en minder schakeltijd.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 12 jan 2011, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Ben juist bang dat hij zwaarder is (maar dan nog komt die bak erin)
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Meeste leuke dingen zijn niet nuttig. Rondjes rijden op een circuit is ook niet nuttig maar wel heel leuk. Ik ga er ook niet van uit dat ik ineens 5 sec sneller ben maar zo'n bak is gewoon mooi. Zondag even bij de nieuwjaarsrace geweest waar Musch ook meedeed met een soortgelijke auto (standaard bak) en waar Schaap even een 1.51 reed. De auto kan dus 8 sec sneller als wat ik nu haal en ik weet ook wel dat daar dus de meeste winst zit. Ik hoef de bak echter niet te stelen en wil gewoon eens zo'n ding gehad hebben.Bert ///M3 schreef:Standaard 6 bak weegt zo rond de 60 KG geloof ik. Ik weet zo niet wat voor behuizing Drenth gebruikt maar bij de echte dure sequenciele bakken worden er zelfs magnesium behuizingen gebruikt om ze nog lichter te maken. Dus er zit wel behoorlijk wat gewichtsvoordeel in. Denk dat het voor amateurgebruik trouwens niet zo nuttig is, als je sequencieel kan schakelen met een tussengasmodule dat rijd gewoon een stuk makkelijker en ik denk dat die winst groter is, naast minder aandrijfverlies, kortere versnellingen en minder schakeltijd.
- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Precies David, kopen die bak................. 

- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Het zit toch allemaal weer wat gecompliceerder in elkaar als gedacht.
Voor het behoud van de Drenth bak is de afstelling cruciaal. Aangezien ik nog niet het volste vertrouwen heb in het omprogrameren van de originele ECU (waarbij tevens tussengas bij terugschakelen niet mogelijk is)dient dit dus eigenlijk vervangen te worden door een andere ECU.
Nu zijn er weer meerdere die dit aanbieden maar na mijn ervaringen met de Porsche ben ik hier erg huiverig voor.
Pectel levert echter wel een systeem waarin ik vertrouwen heb (en reeds bewezen) dus die moet het worden (is echter wel heel duur). Pectel is een van de weinige die de Vanos intact laat. We zijn er echter nog niet met alleen het motormanagement want dan moet ook de kabelboom worden vervangen (kan ook bij Pectel maar absurd duur). Deze gaat Musch dus voor mij maken. De kabelboom met module voor de ABS moet echter weer apart en deze halen we bij BMW motorsport vandaan.
Voorlopig dus weer wat te doen.
Voor het behoud van de Drenth bak is de afstelling cruciaal. Aangezien ik nog niet het volste vertrouwen heb in het omprogrameren van de originele ECU (waarbij tevens tussengas bij terugschakelen niet mogelijk is)dient dit dus eigenlijk vervangen te worden door een andere ECU.
Nu zijn er weer meerdere die dit aanbieden maar na mijn ervaringen met de Porsche ben ik hier erg huiverig voor.
Pectel levert echter wel een systeem waarin ik vertrouwen heb (en reeds bewezen) dus die moet het worden (is echter wel heel duur). Pectel is een van de weinige die de Vanos intact laat. We zijn er echter nog niet met alleen het motormanagement want dan moet ook de kabelboom worden vervangen (kan ook bij Pectel maar absurd duur). Deze gaat Musch dus voor mij maken. De kabelboom met module voor de ABS moet echter weer apart en deze halen we bij BMW motorsport vandaan.
Voorlopig dus weer wat te doen.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Waar begin je aan
Je hebt nu toch al de ultieme rambak (de auto bedoel ik................, niet de versnellingsbak)
Oftewel rammen met dat ding, zo hard mogelijk over de Europese circuits.
Wordt het echt leuker met zo'n nieuwe versnellingsbak?
Strak en hard met de M3 8)
Dwars en hard met de E30 8)

Je hebt nu toch al de ultieme rambak (de auto bedoel ik................, niet de versnellingsbak)
Oftewel rammen met dat ding, zo hard mogelijk over de Europese circuits.
Wordt het echt leuker met zo'n nieuwe versnellingsbak?
Strak en hard met de M3 8)
Dwars en hard met de E30 8)
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Ik snap het ook niet, de Porsche moest weg omdat die niet betrouwbaar te krijgen was en nu ben je volgens mij hard op weg om de bullitproofheid van je auto naar z'n gootje te helpen. Rij lekker door met die handbak. 

- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Ik heb al eens eerder geschreven de een koopt een sloep en de ander doet dit. De sloep die ik had kunnen kopen wordt alleen steeds groter
Ik wil een keer zo'n sequentielle bak hebben gehad. Dan kan je het beter maar gelijk goed doen.

Ik wil een keer zo'n sequentielle bak hebben gehad. Dan kan je het beter maar gelijk goed doen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Enrico, Martijn_bmw en 5 gasten