E 92 M3 voor circuit

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Richardt.
Berichten: 6768
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door Richardt. » 19 okt 2010, 18:53

Lekker dik hoor! :thumbup:

Gebruikersavatar
JurT
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door JurT » 19 okt 2010, 19:32

Wat een dikke wagen! :banaan:

Gebruikersavatar
R-developments
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 feb 2010, 23:15
Locatie: Helmond

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door R-developments » 20 okt 2010, 08:36

Ziet er netjes uit David, hoe bevallen de ruitjes? Als je tijd hebt kun je me dan nog wat foto's sturen voor op de site?

Mvg Bas

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door David R. » 20 okt 2010, 08:39

Bas de ruiten bevallen goed. Ik stuur je even wat foto's.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door Macboy » 21 okt 2010, 11:42

Jij moet echt fun hebben David :thumbup:

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door Metchu » 21 okt 2010, 11:56

David gele koplampen erin en klaar! :banaan:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door Petrolhead Tom » 21 okt 2010, 12:08

Gele koplampen zou het wel helemaal af maken, dat staat echt zo cool!!!

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door David R. » 22 okt 2010, 12:23

Macboy schreef:Jij moet echt fun hebben David :thumbup:
De auto is geweldig. Rij al het hele jaar, en op een afgebroken fusee-pen na, heeft hij me nog geen een keer in de steek gelaten. Krijg ook steeds meer vertrouwen in de auto en ga dus steeds iets harder. Volgend jaar nog wat lessen nemen en misschien doe ik dan wel eens een keer mee met een DNRT race.
Ik rij nu een dag, zet daarna de auto op de brug en controleer alles even. Buiten de normale slijtage geen rare dingen gehad. Koppeling en vliegwiel worden van de winter nog veranderd en zo als het er nu naar uitziet is dit het voorlopig wel. Auto mag van mij nog wat meer kleur krijgen (het is zo wit) maar nog geen idee wat mooi is. Musch heeft goed werk geleverd en goed begrepen wat ik met de auto doe en wil.
Sequentiële bak staat nog wel hoog op het verlanglijstje maar dan moet ik wel zeker weten dat dit niet teveel storingen etc geeft.

KoenM
Berichten: 1833
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door KoenM » 23 okt 2010, 17:55

Fijn om te horen dat hij het gewoon goed doet :)
Dat is tenslotte ook de reden waarom je nu voor deze auto hebt gekozen..

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door David R. » 03 jan 2011, 13:25

We gaan toch de Drenth-bak inbouwen. We hebben iemand in de UK gevonden die de ECU kan aanpassen voor de powercut bij opschakelen. Terugschakelen gewoon met koppeling en misschien nog tussengas via stangetjes aan de pook (zoals Porsche dat deed).
Bak moet er nu toch tussenuit voor vliegwiel en koppeling dus we doen het gelijk maar. Mocht het niet bevallen of veel ellende geven zetten we de originele bak weer terug.
Ik verwacht zelf het meeste verschil te ondervinden door de kortere bakverhoudingen. Met de originele bak kom je eigenlijk nooit meer terug in 2 en de 6e versnelling wordt ook zeer weinig of kort gebruikt.
We gaan het wel beleven.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door Mathieu » 03 jan 2011, 13:57

Hoe staat het trouwens hardcore drift BMW :banaan:

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door David R. » 03 jan 2011, 14:07

Mathieu schreef:Hoe staat het trouwens hardcore drift BMW :banaan:
We zijn pas 1 keer geweest en toen liep na ca 10 min de V snaar eraf. We hebben toen maar even een 325 bij Molenaar geleend. Volgens Paul Vlasblom moest de auto tevens wat omhoog want hij had teveel camber dus dat doen we ook gelijk maar. Wel vreselijk gelachen tijdens dat driften. Op het paddock hadden we het aardig onder controle maar op de baan is toch weer een ander verhaal.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door Mathieu » 03 jan 2011, 14:14

:D :thumbup:

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door David R. » 03 jan 2011, 14:46

Even contact opnemen met Musch-Motorsport. Misschien heeft hij nog wat of anders kan hij het voor je bestellen.

Linds155
Berichten: 328
Lid geworden op: 08 jul 2010, 14:05

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door Linds155 » 05 jan 2011, 10:49

:love: :love: :love: :love: :love: :love:
wat een monster! :clap:

Groetjes linds

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door David R. » 12 jan 2011, 17:10

Weet iemand wat de standaard handbak weegt van een M3. Drenthbak weegt 39 kg en ik zou eigenlijk niet weten of dit nu zwaarder of lichter is als de standaard bak.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door Downforce Hans » 12 jan 2011, 17:30

David R. schreef:Weet iemand wat de standaard handbak weegt van een M3. Drenthbak weegt 39 kg en ik zou eigenlijk niet weten of dit nu zwaarder of lichter is als de standaard bak.
Wat voor een reden ben je nu weer aan het bedenken om die bak te moeten vervangen :mrgreen:
Je wilt gewoon sequentieel schakelen........en omdat die Drenthbak 1,5 kilo lichter is is dat een goede reden om te wisselen. :angel: :thumbup:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door Bert ///M3 » 12 jan 2011, 17:37

Standaard 6 bak weegt zo rond de 60 KG geloof ik. Ik weet zo niet wat voor behuizing Drenth gebruikt maar bij de echte dure sequenciele bakken worden er zelfs magnesium behuizingen gebruikt om ze nog lichter te maken. Dus er zit wel behoorlijk wat gewichtsvoordeel in. Denk dat het voor amateurgebruik trouwens niet zo nuttig is, als je sequencieel kan schakelen met een tussengasmodule dat rijd gewoon een stuk makkelijker en ik denk dat die winst groter is, naast minder aandrijfverlies, kortere versnellingen en minder schakeltijd.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 12 jan 2011, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door David R. » 12 jan 2011, 17:38

Ben juist bang dat hij zwaarder is (maar dan nog komt die bak erin)

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door David R. » 12 jan 2011, 17:52

Bert ///M3 schreef:Standaard 6 bak weegt zo rond de 60 KG geloof ik. Ik weet zo niet wat voor behuizing Drenth gebruikt maar bij de echte dure sequenciele bakken worden er zelfs magnesium behuizingen gebruikt om ze nog lichter te maken. Dus er zit wel behoorlijk wat gewichtsvoordeel in. Denk dat het voor amateurgebruik trouwens niet zo nuttig is, als je sequencieel kan schakelen met een tussengasmodule dat rijd gewoon een stuk makkelijker en ik denk dat die winst groter is, naast minder aandrijfverlies, kortere versnellingen en minder schakeltijd.
Meeste leuke dingen zijn niet nuttig. Rondjes rijden op een circuit is ook niet nuttig maar wel heel leuk. Ik ga er ook niet van uit dat ik ineens 5 sec sneller ben maar zo'n bak is gewoon mooi. Zondag even bij de nieuwjaarsrace geweest waar Musch ook meedeed met een soortgelijke auto (standaard bak) en waar Schaap even een 1.51 reed. De auto kan dus 8 sec sneller als wat ik nu haal en ik weet ook wel dat daar dus de meeste winst zit. Ik hoef de bak echter niet te stelen en wil gewoon eens zo'n ding gehad hebben.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door Downforce Hans » 12 jan 2011, 17:54

Precies David, kopen die bak................. :thumbup:

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door David R. » 21 jan 2011, 10:03

Het zit toch allemaal weer wat gecompliceerder in elkaar als gedacht.
Voor het behoud van de Drenth bak is de afstelling cruciaal. Aangezien ik nog niet het volste vertrouwen heb in het omprogrameren van de originele ECU (waarbij tevens tussengas bij terugschakelen niet mogelijk is)dient dit dus eigenlijk vervangen te worden door een andere ECU.
Nu zijn er weer meerdere die dit aanbieden maar na mijn ervaringen met de Porsche ben ik hier erg huiverig voor.
Pectel levert echter wel een systeem waarin ik vertrouwen heb (en reeds bewezen) dus die moet het worden (is echter wel heel duur). Pectel is een van de weinige die de Vanos intact laat. We zijn er echter nog niet met alleen het motormanagement want dan moet ook de kabelboom worden vervangen (kan ook bij Pectel maar absurd duur). Deze gaat Musch dus voor mij maken. De kabelboom met module voor de ABS moet echter weer apart en deze halen we bij BMW motorsport vandaan.
Voorlopig dus weer wat te doen.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door Mathieu » 21 jan 2011, 10:16

Waar begin je aan :bag:
Je hebt nu toch al de ultieme rambak (de auto bedoel ik................, niet de versnellingsbak)
Oftewel rammen met dat ding, zo hard mogelijk over de Europese circuits.
Wordt het echt leuker met zo'n nieuwe versnellingsbak?

Strak en hard met de M3 8)
Dwars en hard met de E30 8)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door Petrolhead Tom » 21 jan 2011, 10:21

Ik snap het ook niet, de Porsche moest weg omdat die niet betrouwbaar te krijgen was en nu ben je volgens mij hard op weg om de bullitproofheid van je auto naar z'n gootje te helpen. Rij lekker door met die handbak. :thumbup:

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door David R. » 21 jan 2011, 10:26

Ik heb al eens eerder geschreven de een koopt een sloep en de ander doet dit. De sloep die ik had kunnen kopen wordt alleen steeds groter :D
Ik wil een keer zo'n sequentielle bak hebben gehad. Dan kan je het beter maar gelijk goed doen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten