Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door Robin » 20 okt 2010, 17:39

Maus335i schreef:
Robin schreef:
Maus335i schreef:...de Nederlandse cultuur...
Zoiets:
Mekaar op internet verrot schelden, kijken naar Oh Oh Cherso, aan de zuip in de kroeg en nadien een shoarma naarbinnen douwen.

De moderne Nederlandse cultuur. :bag: :D
In ieder geval geen boerka dragen :bag:

Ik denk dat er in Drachten trouwens al meer dan 200 vrouwen/meisjes met boerka's rondlopen. Dagelijks staan ze in grote aantallen bij de bushalte te wachten.
Meen je dat nou?
In die oerGristelijke plaats Drachten, en hier in 't rooie Heerenveen geen één eigenlijk.

BTW voor de kijkers rechts is 'n boerka:
Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 20 okt 2010, 17:47

Ah, vandaar dat ik er wat lichter over denk. Hier in Amsterdam heb ik er de laatste 14 jaar één gezien, maar als je erover struikelt zoals in Drachten dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 20 okt 2010, 18:09

Ik ben het inhoudelijk helemaal met Michel eens. Wat ik zei is dat ik niet zie waar de koppeling ligt met de Islam.
En de niet-meewerkers moeten er inderdaad meer bij betrokken worden, alleen zie ik dat je de nadruk legt op nieuwkomers. Prima, helemaal mee eens. Maar hoeveel autochtonen trekken wel niet onterecht een uitkering of zijn te makkelijk afgekeurd 'ik kan helaas tijdelijk niet werken', blabla. Ook die lamzakken dwingen tot werk. Iemand die verkondigt op mijn zak te leven en vervolgens (ik noem maar wat) de hele dag op een forum te vinden is, zou wat mij betreft gedwongen bij een een internetaanbieder op de helpdesk mogen gaan werken, hij heeft er duidelijk affiniteit mee.

En Maurice, het verbod voor een burka is zuiver om de aantallen een non-issue, ja. En die aantallen die je noemt voor je woonplaats, daar geloof ik niks van. In de randstad heb ik er nog nooit 1 gezien, dus Drachten... Please. Ik zei al eerder dat ik het verbod op zich prima vind omdat ik niet tegen zon ding aan hoef te kijken en uiteindelijk is het voor de emancipatie van de mens onder het kleed ook goed.
Qua aantallen zou ik liever zien dat ze pedofielen die op wat voor manier dan ook uiting geven van hun sick twist, keihard aan gingen pakken. Allemaal het leger in en op missie naar Afganistan, bermbommen toucheren. Volgens mij telt nederland (en dan tel ik niet alle bischoppen mee) toch meer pedofielen dan burkas.

Aad

Bericht door Aad » 20 okt 2010, 18:46

BTW voor de kijkers rechts is 'n boerka:
Afbeelding[/quote]

Vindt het geweldig die Burka`s voor die spuuglelijke wijfen :whistle:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 20 okt 2010, 18:47

@Ravin,

Er zit een AZC in Drachten en dan ook nog eens in de hoek van waar ons kantoor zit, dus de hoge(re) concentratie azielzoekers en boerka's (niqab blijkbaar?) is redelijk goed te verklaren.

Als je trouwens kijkt naar alle AZC's lijken er in de Randstad juist vrij weinig te zitten in verhouding met de verdeling van alle inwoners in Nederland: http://www.coa.nl/NED/website/opvangloc ... nglocaties" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien verklaart dat wel waarom jij ze minder tot niet tegenkomt?

Snipe

Bericht door Snipe » 20 okt 2010, 19:01

Ravin woont volgens mij niet in de Randstad.

richardk

Bericht door richardk » 20 okt 2010, 19:08

van de week nog een aantal gespot in Drachten, verbaasde me er over, ben ze in Heerenveen nog niet tegengekomen..

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 20 okt 2010, 19:35

Ah ok dat had je er idd wel bij mogen zeggen. Ik woon btw idd (gelukkig, ik kan niet tegen files en 45 min. om van oost naar west utrecht te rijden is me te gek) niet in de randstad, maar ik heb er wel 28 jaar gewoond.

Wat betreft een burka in een azc; kijk, dat zou wat mij betreft reden zijn om iemand te verwijzen naar een land waar die burka geen probleem vormt. Die persoon plaatst zichzelf dusdanig naast de maatschappij dat het hele proces van inburgering en integratie ondenkbaar is.

Macboy

Bericht door Macboy » 20 okt 2010, 20:57

Ravin, joh, waarom zouden we pedofielen aanpakken, meer agenten op straat zetten, het begrotingstekort aanpakken, bejaarden beter verzorgen, leraren salarissen omhoog, aangiftes van diefstal en vernieling van burgers onderzoeken, meer controleren op alcohol gebruik, drugs problemen aanpakken etc als we ook de Burka's kunnen verbieden ?

Kunnen we daarna weer trots op Nederland zijn zoals Robin zo mooi verwoord ;)
Robin schreef:Mekaar op internet verrot schelden, kijken naar Oh Oh Cherso, aan de zuip in de kroeg en nadien een shoarma naarbinnen douwen.

De moderne Nederlandse cultuur

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 20 okt 2010, 21:05

:thumbup: die van Robin was idd een ++1 waard ja :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 21 okt 2010, 08:19

Ravin ///M schreef:Ah ok dat had je er idd wel bij mogen zeggen. Ik woon btw idd (gelukkig, ik kan niet tegen files en 45 min. om van oost naar west utrecht te rijden is me te gek) niet in de randstad, maar ik heb er wel 28 jaar gewoond.

Wat betreft een burka in een azc; kijk, dat zou wat mij betreft reden zijn om iemand te verwijzen naar een land waar die burka geen probleem vormt. Die persoon plaatst zichzelf dusdanig naast de maatschappij dat het hele proces van inburgering en integratie ondenkbaar is.
+ veel

Robin

Bericht door Robin » 21 okt 2010, 10:08

Aad schreef: Vindt het geweldig die Burka`s voor die spuuglelijke wijfen :whistle:
Daar krijg jij geen stijFe van dan? :mrgreen:

In de Burger King op de Nieuwendijk AmsterdamCentrum is 90% van 't personeel van een andere 'komaf'dan de bekende kaaskop/koe uit NL.
Ook 'n stuk of wat Iranese/marokkaanse ofzo (?) meisjes in de bediening met hoofddoekjes, géén boerkas, gelukkig!LOL

Vaak BLOED en BLOEDMOOIE klassieke gezichtjes met prachtige ogen......vind ik. :love:

Maar laat een aantal NL koeien hier met 'n vergunning om op straat te schijten, maar 'n boerka dragen , inderdaad. :D

Metchu

Bericht door Metchu » 21 okt 2010, 10:41

Macboy schreef:Ravin, joh, waarom zouden we pedofielen aanpakken, meer agenten op straat zetten, het begrotingstekort aanpakken, bejaarden beter verzorgen, leraren salarissen omhoog, aangiftes van diefstal en vernieling van burgers onderzoeken, meer controleren op alcohol gebruik, drugs problemen aanpakken etc als we ook de Burka's kunnen verbieden ?

Kunnen we daarna weer trots op Nederland zijn zoals Robin zo mooi verwoord ;)
Robin schreef:Mekaar op internet verrot schelden, kijken naar Oh Oh Cherso, aan de zuip in de kroeg en nadien een shoarma naarbinnen douwen.

De moderne Nederlandse cultuur
Jij bent mijn Braka! +1!

Elise

Bericht door Elise » 21 okt 2010, 11:22

Het duurt even, maar ik begin jullie te begrijpen.

De discussie over de burka is pas actueel als deze volledig in het straatbeeld in geïntegreerd.
Jullie doen wat dat betreft de geschiedenis eer aan, eerst de boel uit de hand laten lopen en dan tot de conclusie komen dat er een onomkeerbaar probleem is geschapen.
Dit staat ook wel bekend als de oud Hollandse "kop in het zand" mentaliteit.

Het zou ook wel erg dom en vooruitstrevend zijn om wat te leren van de landen om ons heen, Frankrijk in dit geval.....

Elise

Bericht door Elise » 21 okt 2010, 11:24

Ravin ///M schreef:Wat ik zei is dat ik niet zie waar de koppeling ligt met de Islam.
Luister even naar wat Bram allemaal in zijn pleidooi zegt.
Dat is een en al koppeling met de Islam en helaas net even te veel om hier te quoten :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 21 okt 2010, 11:33

Jij noemt het kop in 't zand, ik noem het spijkers op laag water zoeken ...

Wat is er op tegen om te wachten tot het aannemelijk begint te worden dat het straatbeeld er daadwerkelijk door verziekt wordt ?

Snipe

Bericht door Snipe » 21 okt 2010, 11:38

Elise schreef:Het zou ook wel erg dom en vooruitstrevend zijn om wat te leren van de landen om ons heen, Frankrijk in dit geval.....
Frankrijk was de afgelopen dagen nogal veel in het nieuws vanwege boze mensen die demonstreerden omdat ze pas op hun 62e met pensioen mogen. Daar zag ik nou niet direct heel veel burka's tussen.

Elise

Bericht door Elise » 21 okt 2010, 11:42

Snipe schreef:
Elise schreef:Het zou ook wel erg dom en vooruitstrevend zijn om wat te leren van de landen om ons heen, Frankrijk in dit geval.....
Frankrijk was de afgelopen dagen nogal veel in het nieuws vanwege boze mensen die demonstreerden omdat ze pas op hun 62e met pensioen mogen. Daar zag ik nou niet direct heel veel burka's tussen.
Dus het beleid in Frankrijk werkt !
QED

Michel P

Bericht door Michel P » 21 okt 2010, 11:44

Elise schreef:
Snipe schreef:
Dus het beleid in Frankrijk werkt !
QED
LOL

Burka smiley staat al op DF :bag: :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 21 okt 2010, 11:46

Haha, zo kun je het inderdaad ook zien.

Tom

Bericht door Tom » 21 okt 2010, 11:47

Elise schreef:Het duurt even, maar ik begin jullie te begrijpen.

De discussie over de burka is pas actueel als deze volledig in het straatbeeld in geïntegreerd.
Jullie doen wat dat betreft de geschiedenis eer aan, eerst de boel uit de hand laten lopen en dan tot de conclusie komen dat er een onomkeerbaar probleem is geschapen.

Het zou ook wel erg dom en vooruitstrevend zijn om wat te leren van de landen om ons heen, Frankrijk in dit geval.....
Omdat het probleem dat mensen hebben los staat van het dragen van een burka?
Er lopen ook mensen met zo'n keppeltje rond. Of ontspoorde jeugd op scooters met petjes op.
Een Amerikaan die hier komt en dagelijks bij McDonalds eet met een dikke ass is ook niet goed voor het straatbeeld :mrgreen:

Het is duidelijk dat Marokkanen voor overlast zorgen, de Islam niet goed samengaat met onze Westerse maatschappij en immigranten veel vaker gebruik maken van ons sociale stelsel (om maar even drie dingen te noemen). Prima om die veroorzakers als groep zo te benoemen. Dat durven die linkse rakkers nooit maar criminaliteitcijfers en Opsporing Verzocht laten heel wat anders zien... 80% heeft een getinte huidskleur.

Maar is de juiste aanpak dan om alles wat op een Marokkaan lijkt op te pakken en mensen met een Burka te verbieden?

Gooi al die nepagenten eruit en neem echte mannen aan die al dat klotetuig (dus ook die 20% niet-getinte mensen!) willen en kunnen aanpakken met flinke straffen (ook voor de ouders). Bij herhaling zet je uitkeringen stop. Verder veel strenger zijn bij het toelaten van immigranten. Zorg dat ze een proefperiode hebben van drie jaar en een goede reden moeten hebben om hier te komen (voorbeeld naar Amerika/Australie). En zorg dat ze stuk voor stuk integreren naar onze normen en waarden en dus ook onze taal spreken. Of ze dat met of zonder burka, keppeltje of petje doen boeit niet.

Robin

Bericht door Robin » 21 okt 2010, 11:59

Goed verhaal Tom.

Ik geloof hoe langer hoe minder in Frankrijk....

:bag:

Polarisatie is niet de way to go.

En beide kanten polariseren.
Laatst gewijzigd door Robin op 21 okt 2010, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 21 okt 2010, 12:00

Ik stoor me meer aan petjes dan aan burka's. Gaan we daar ook wat aan doen? En waarom is er een proef gedaan met een agent met een keppeltje op, om te kijken of die beledigd zou worden tijdens zijn beroepsuitoefening? Waarom mag dat keppeltje niet alleen, maar geniet het bijzondere bescherming?

Wat mij onder de streep het mest zorgen baart, is het gevoel van 'Waar houdt het op.' Wat je nu ziet, even als voorbeeld - is dat een islamiet die perfect meedraait in de maatschappij, academisch geschoold is of een succesvolle onderneming heeft, beledigd wordt op een manier waarop hij geen weerwoord kan hebben. Maar als er ipv. islamiet of moslim, jood zou staan bij de beledigingen, dan stond heel het land op zijn achterste poten. Nou ja, in ieder geval de columnisten, pauw, witteman, die ene extremist van de EO, en ga zo maar door.
De beledigingen aan het adres van moslims zijn ook meestal gerechtvaardigd door voorbeelden van de excessen. Alsof je heel christelijk nederland ter verantwoording roept voor de pedofiele paters.

En diezelfde islamitische academicus of ondernemer moet een verschrikkelijk gevoel van frustratie ondergaan als hij ziet dat zo'n belediging komt uit de hoek van een amper geschoolde of een autochtone bijstandstrekker. Hoe dan ook, je ontneemt 'de goeien' ook heel veel goede wil met de huidige benadering.

Het is goed om problemen te benoemen en te zggen wat je wel en niet wilt in een land, maar doe dat zonder uit te sluiten. Een persoon die zich in de VS vestigt en alle hordes neemt om amerikaan te worden, zal op de vraag ' ben jij een amerikaan?' volmondig JA antwoorden. Waarom? Omdat hij in zijn zijn wordt geaccepteerd, en als deel van de groep wordt gezien. Wat gebeurt er hier? Iemand die nederlander is, misschien al vanaf geboorte, wordt altijd nog allochtoon genoemd, of zelfs een ' tweede generatie allochtoon'. En dan roept dezelfde hollander dat 'hij er niet bij wil horen'. Errrug makkelijk allemaal.
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 21 okt 2010, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise

Bericht door Elise » 21 okt 2010, 12:08

Tom schreef:
Elise schreef:Het duurt even, maar ik begin jullie te begrijpen.

Omdat het probleem dat mensen hebben los staat van het dragen van een burka?
Er lopen ook mensen met zo'n keppeltje rond. Of ontspoorde jeugd op scooters met petjes op.
Een Amerikaan die hier komt en dagelijks bij McDonalds eet met een dikke ass is ook niet goed voor het straatbeeld :mrgreen:

Het is duidelijk dat Marokkanen voor overlast zorgen, de Islam niet goed samengaat met onze Westerse maatschappij en immigranten veel vaker gebruik maken van ons sociale stelsel (om maar even drie dingen te noemen). Prima om die veroorzakers als groep zo te benoemen. Dat durven die linkse rakkers nooit maar criminaliteitcijfers en Opsporing Verzocht laten heel wat anders zien... 80% heeft een getinte huidskleur.

Maar is de juiste aanpak dan om alles wat op een Marokkaan lijkt op te pakken en mensen met een Burka te verbieden?

Gooi al die nepagenten eruit en neem echte mannen aan die al dat klotetuig (dus ook die 20% niet-getinte mensen!) willen en kunnen aanpakken met flinke straffen (ook voor de ouders). Bij herhaling zet je uitkeringen stop. Verder veel strenger zijn bij het toelaten van immigranten. Zorg dat ze een proefperiode hebben van drie jaar en een goede reden moeten hebben om hier te komen (voorbeeld naar Amerika/Australie). En zorg dat ze stuk voor stuk integreren naar onze normen en waarden en dus ook onze taal spreken. Of ze dat met of zonder burka, keppeltje of petje doen boeit niet.
Maar die echte mannen die dat klotetuig moeten oppakken moet je dan wel de mogelijkheid geven om hun werk uit te voeren (o.a. wetgeving).

Ik kan me wel zo voorstellen dat als we niets doen aan de burka deze wel invloed zal krijgen op de criminaliteitcijfers en de berichtgeving van Opsporing Verzocht.
Voor de daders zal de categorie "getinte huidskleur" zeker afnemen, al verwacht ik een spectaculaire stijging in de categorie "burka in combinatie met een witte, zwarte of grijze (verkeerd gewassen) jurk".

JP

Bericht door JP » 21 okt 2010, 12:08

Even tussendoor; maar wie zijn in de rechtszaal toch die 2 (brunettes) dames achter WIlders ? (ja, daar let ik dan weer op....)

Plaats reactie