Bericht
door Ravin ///M » 21 okt 2010, 12:00
Ik stoor me meer aan petjes dan aan burka's. Gaan we daar ook wat aan doen? En waarom is er een proef gedaan met een agent met een keppeltje op, om te kijken of die beledigd zou worden tijdens zijn beroepsuitoefening? Waarom mag dat keppeltje niet alleen, maar geniet het bijzondere bescherming?
Wat mij onder de streep het mest zorgen baart, is het gevoel van 'Waar houdt het op.' Wat je nu ziet, even als voorbeeld - is dat een islamiet die perfect meedraait in de maatschappij, academisch geschoold is of een succesvolle onderneming heeft, beledigd wordt op een manier waarop hij geen weerwoord kan hebben. Maar als er ipv. islamiet of moslim, jood zou staan bij de beledigingen, dan stond heel het land op zijn achterste poten. Nou ja, in ieder geval de columnisten, pauw, witteman, die ene extremist van de EO, en ga zo maar door.
De beledigingen aan het adres van moslims zijn ook meestal gerechtvaardigd door voorbeelden van de excessen. Alsof je heel christelijk nederland ter verantwoording roept voor de pedofiele paters.
En diezelfde islamitische academicus of ondernemer moet een verschrikkelijk gevoel van frustratie ondergaan als hij ziet dat zo'n belediging komt uit de hoek van een amper geschoolde of een autochtone bijstandstrekker. Hoe dan ook, je ontneemt 'de goeien' ook heel veel goede wil met de huidige benadering.
Het is goed om problemen te benoemen en te zggen wat je wel en niet wilt in een land, maar doe dat zonder uit te sluiten. Een persoon die zich in de VS vestigt en alle hordes neemt om amerikaan te worden, zal op de vraag ' ben jij een amerikaan?' volmondig JA antwoorden. Waarom? Omdat hij in zijn zijn wordt geaccepteerd, en als deel van de groep wordt gezien. Wat gebeurt er hier? Iemand die nederlander is, misschien al vanaf geboorte, wordt altijd nog allochtoon genoemd, of zelfs een ' tweede generatie allochtoon'. En dan roept dezelfde hollander dat 'hij er niet bij wil horen'. Errrug makkelijk allemaal.
Laatst gewijzigd door
Ravin ///M op 21 okt 2010, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.