E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 13 sep 2010, 11:07

zie ik dit nu goed?

een E30 conversie naar 3.0 Diesel :lol: dikke turbo en 818nm :shocking: en 432kw? :shocking: das bijna 600pk ofzo? holy moly.

ook grappig aan het eind die smiley voor die rook :roflol: en die rookpluim uit de schoorsteen.



mooi ding.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40463
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Knot » 13 sep 2010, 11:11

De S62 vind een SC iig niet zo leuk heb ik begrepen, denk een M60 ook niet echt. Maar die 286pk is snel 300+ als je er een minder milieuvriendelijke uitlaat onder hangt, nokkenasjes en inlaat aanpakt etc. In een E30 gaat dat als de brandweer natuurlijk.

Over de diesel.. hebben in Papenburg een paar keer een E28 gehad met het blok van de 740d, ook gaaf hoor, pluimen en retesnel :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 13 sep 2010, 11:14

wat nou snelle Porsche 997 GT3 enz enz :lol:

gewoon een oude E30 M3 met V8 klaar :wink:



hij hoeft alleen het gas maar in te trappelen en hup weer een auto verschalkt... :df:
gaaf ding.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40463
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Knot » 13 sep 2010, 11:21

Mooi... dogleg bak erin, weegt niks, veel power, dikke schik!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 13 sep 2010, 11:30

trouwens daar waar jij het over had de E30 met M60 kan ook super klinken met juiste uitlaat, deze klinkt ook heerlijk :df:

mooi hoor zoiets :thumbup:


Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40463
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Knot » 13 sep 2010, 11:38

Boek ligt voor mn neus...

http://www.gamamotorsport.com/e30/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 13 sep 2010, 11:40

ik weer ff kijken op mobile, maar zo geen V8 E30, wel kwam ik o.a. deze practige M-tech tegen voor een schappelijke prijs van 5.500,-euro

BMW 325 Mtech 300hp met 3.0L motor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Engine M50B25 24V, 300hp 3,0L PiperCam custom profil 301. Titan shaibe. Block dif. Walbro 255ml. Air intake M3 E36 3.2 Exauast M3 E36 3.2 Inj 358cc Megasvirt Spec clum BMW Alpina getrag Plaza extrim susp. Brembo/Ferodo Mucis Alpine 2dcb Momo corse R17/235/40
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

gaaf.

@Knot...ziet er goed uit, ik ga ff kijken/lezen :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 13 sep 2010, 12:07

ook prachtig, vooral onder de motorkap :clap:
lijkt net een sjieke dikke maserati oid motor zo op duie manier gedaan :clap:

E30 M3 V8 4.4 met 330pk
Original M chassis, DTM cage, OMP sport Sychev, SPARC seatbelts, OMP steering wheel drift, D2 Handbrake, Electric windows, slide rule, central lock, shift light, BC 2, D2 drift suspension, e36 M3 front brakes, engine M60b44, chip de motorsport 22ks, 34Nm, Vmax, engine tuning, Remus exhaust, amended cylinder heads, engine from the E39, 98 years, 6-speed manual gearbox, differential 2.92, 75% lock and much more ....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en hier de geniale look van gewoon een M62...wow mooi gedaan.

Afbeelding

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 13 sep 2010, 16:04

GTRene schreef:hoe hebben ze dat gedaan bij de achterophanging van het diff e.d. ook van de V10 donor?
Het diff is *ietsje* steviger opgehangen dan OEM, maar het is wel gewoon een e30 M3 achteras.
Hab nun endlich die Differentialaufhängung fertig. Entgegen vielen anderen (einfacheren) Lösungen wollte ich die Differentialdeckelaufhängung Gummilagern. Oft sieht man das der Deckel direkt mit der Karrosserie verschraubt ist. Der riesige Nachteil aber dabei ist das dabei die Schwingungen auf die Karrosserie übertragen wird, und man hat ständig ein Geräusch, wie wenn ein Radlager total kaputt ist. Und das wollte ich einfach nicht. Bei mir verwende ich das Originallager aus dem 745i. Zur Befestigung hab ich eine Adapter an den Rahmen geschweist, um das Lager dort verschrauben zu können. Den Halter vom Deckel zum Lager gestaltete ich so stabil wie möglich. Auf den Bildern sieht man dies noch mit falschen Schrauben da ich alles nur "probemontierte". Diese werden natürlich noch durch vernünftige Außensechskantschrauben getauscht.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 13 sep 2010, 16:55

:hmmm: dat lijkt me niet echt stevig...
het hangt zo te zien alsnog aan 1 punt vast en alsnog aan 1 kant links van het diff...
dat kan nooit veel hebben met dat vermogen of zie ik dat nu verkeerd :hmmm:

ik had minimaal verwacht de hele achterbrug? eronder dus andere bodemplaat e.d. erin achter...net zoals die mannen deden met ook die Z3 M en E30 M3 (turks bedrijf?)

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 13 sep 2010, 17:00

Aan de voorkant hangt het ook nog in twee rubbers hè...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 13 sep 2010, 17:38

FreudeamFahren schreef:Aan de voorkant hangt het ook nog in twee rubbers hè...
ja maar das niet genoeg, schroef die ene ophanging maar eens los dan zakt het een heel eind naar beneden...en dan de krachten die er op komen :hmmm:
en ik weet er helaas ook wat van :bag:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 15 sep 2010, 21:30

Deze wordt ook helemaal :hosanna:

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 15 sep 2010, 21:47

:shocking: aaaaaaaaah wat gaaf das denk ik de ideale motor...de lichtgewicht compacte M3 V8...meesterlijk me thinks :clap: niet dat ik er veel verstand van heb maar lijkt me superb...helemaal als ze ook de achterplaat mee pakken...maar die zal waarschijnlijk sterker zijn bij een e30? toch niet verkeerd als ze daar een moderne achterkant onder lassen..mooi project.
ook mooi wit voor zo'n model M3 dan, en die stoelen...jummie.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 15 sep 2010, 21:58

Het probleem met de achterbrug van de e30 (en Z3 en Compact) heb je alleen als je met walsen van achterbanden op lompzware wielen en met veel vermogen (koppel!) rijdt IMHO... Ik ken een aantal heren met flink vermogen in hun e30 (oa M62B44 met 225 in 16" op de achteras) en die hebben nooit last gehad, ondanks een niet bepaald kinderachtige rijstijl.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 15 sep 2010, 22:04

FreudeamFahren schreef:Het probleem met de achterbrug van de e30 (en Z3 en Compact) heb je alleen als je met walsen van achterbanden op lompzware wielen en met veel vermogen (koppel!) rijdt IMHO... Ik ken een aantal heren met flink vermogen in hun e30 (oa M62B44 met 225 in 16" op de achteras) en die hebben nooit last gehad, ondanks een niet bepaald kinderachtige rijstijl.
zou maar zo kunnen, maar denk ook dat ze ander plaatwerk gebruikten in die E30 ipv tot in 2000 de Z3 (daarna hebben ze het beter gemaakt zo schijnt) en de E46 bepaalde jaren...waarschijnlijk iets te hard/verkeerd staal gebruikt waar snel de rek uit was en metaal moeheid optrad oid...

hoe dan ook neem aan dat je op zo'n 420pk M3 e30 ook wel aardige bandjes achter moet hebben :mrgreen: ook al heeft die motor minder koppel...denk toch minimaal 245 maar meeste bmw tuners gaan meestal op 265 zitten RWD met zo'n vermogen dacht ik :hmmm:

peter87
Berichten: 99
Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door peter87 » 19 sep 2010, 16:42

FreudeamFahren schreef:Deze wordt ook helemaal :hosanna:

Afbeelding
heeel gaaf dit, maar wat een ongelofelijke klus lijkt me dat!
zo te zien hangt ie al in de motorsteunen, maar ik wens ze succes met het maken van een nieuwe motorkap voor dat ding!
en dan maar hopen dat je nog wat kan zien als je door de voorruit kijkt!

maar ongetwijfeld zullen ze ergere dingen moeten oplossen lijkt mij..... maaarrrrr dikke respect natuurlijk, hopelijk komen er meer foto's en video's van dit monster! :hosanna:

peter87
Berichten: 99
Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door peter87 » 20 sep 2010, 12:48

hier weer een mooi exemplaartje:
GEDC0456.JPG
GEDC0456.JPG (144.45 KiB) 3056 keer bekeken
GEDC0458.JPG
GEDC0458.JPG (103.2 KiB) 3056 keer bekeken
IMG_4358.JPG
IMG_4358.JPG (153.36 KiB) 3056 keer bekeken
IMG_4427.JPG
IMG_4427.JPG (118.94 KiB) 3056 keer bekeken
meer over deze auto op:
http://picasaweb.google.nl/frankm3meister/E30M3S50#" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Petrolhead Tom » 20 sep 2010, 12:56

Die is echt beeldschoon! :love:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 20 sep 2010, 13:00

:clap: schitterende auto, die is toch van een DF member hier uit overijssel geloof ik?

had wel graag een 300km/u teller willen zien in deze.

maareuh zo mag je hem wel bij mij neer zetten :mrgreen:
die mogen ze wel inruilen op men Hartge...kan ik me wel ff mee vermaken op zoek naar wat anders speciaals. :df:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28789
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Martijn_bmw » 22 sep 2010, 15:23

GTRene schreef::clap: schitterende auto, die is toch van een DF member hier uit overijssel geloof ik?
klopt idd! frankm3 ;) heel gaaf ding :banaan: 8)

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door M@rcel » 22 sep 2010, 18:04

GTRene schreef:zie ik dit nu goed?

een E30 conversie naar 3.0 Diesel :lol: dikke turbo en 818nm :shocking: en 432kw? :shocking: das bijna 600pk ofzo? holy moly.

ook grappig aan het eind die smiley voor die rook :roflol: en die rookpluim uit de schoorsteen.



mooi ding.
:shock: Zou er wel een 324d badge opplakken

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 01 okt 2010, 01:18

ook wel een grappig ding, althans dat vind ik :mrgreen:

een uitgebouwde 2002

BMW 2002 mit Alpina Motor A3

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Das Auto ist in einem sehr gepflegten Zustand. Der Wagen wurde 2006 vollständig restauriert mit Dokumentation. Kein Rost, nur Sommerfahrzeug. Der Motor ist von Alpina Typ: A3 Weber Vergaser; Schmiedekolben; Spezial Pleuel; Fächerkrümmer; Ölhobel; Elektrolüfter; etc. 5 Gang Sportgetriebe; 75 % Sperrdifferenzial; Achsen und Fahrwerk alles vom Turbo; verstärkte Achsen und Zugstreben. Turbo Auspuff; Domstreben Alu Chrom vorne und Stahl hinten; 75 Liter Tank, original L Ausstattung; getönte Scheiben; Zusatzinstrumente; kurzes Lenkgetriebe mit 32er Momo Lenkrad; alles eingetragen. Der Motor wurde weitgehend verchromt. 13“ Chrom Felgen H-Kennzeichen (begünstigter Steuersatz).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:df:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10880
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Joy » 18 okt 2010, 21:01

Wederom een conversie, maar dan net wat anders. 500 pk Duracell power :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iOo1TnWK ... r_embedded#![/youtube]

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 18 okt 2010, 21:21

gaaf, 500pk aan de wielen :banaan:

hier verslaat ie de Tesla roadster.

http://www.youtube.com/watch?annotation ... feature=iv" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], MJW en 8 gasten