Mijn eerste BMW -> en nu nummer 2

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door Dutch » 26 mar 2009, 23:25

Die velgen staan inderdaad mooi onder een Coupé... Maar ik wil in ieder geval ook zo'n stuurtje!

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door Steven N. » 26 mar 2009, 23:47

Dutch schreef:Die velgen staan inderdaad mooi onder een Coupé... Maar ik wil in ieder geval ook zo'n stuurtje!
Ik heb eventueel nog een M-techniek 2 stuur voor je. Het leer is alleen niet mooi meer, opnieuw bekleden (alcantara) is misschien een optie.

Dit type: http://i3.ebayimg.com/02/i/001/28/6a/6ae3_1.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door Dutch » 27 mar 2009, 00:05

Zoiets zoek ik inderdaad, want dat Mercedes-taxistuur in mijn Coupé is echt lelijk. Maar 'even opnieuw bekleden', is dat zo makkelijk?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40229
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door Knot » 27 mar 2009, 10:37

Steven,

Die is zonder airbag toch?

Gebruikersavatar
GarreTT
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door GarreTT » 02 mei 2009, 22:35

Afbeelding

De auto is afgelopen week even flink aangepakt bij Jacob Offenga. Schokbrekers en veren zijn vervangen door Billstein B8 en Eibach. Daarnaast zijn alle mogelijke rubbers in het onderstel vervangen door Meyle HD rubbers en zijn de voorste draagarmen vervangen door exemplaren met fusees zonder rubber. De draagarmen hangen ook in M3 rubbers voor wat extra castor. Het schijnt een helse klus geweest te zijn omdat alles nogal vast zat. Dus ik ben blij dat ik het zelf niet gedaan heb zoals ik eerst van plan was. Daarna is de auto uitgelijnd bij Lammert van der Meulen in Dokkum. En vandaag heb ik zelf de bougies nog even vervangen. Dat was hard nodig. De motor loopt nu een stuk lekkerder.
Alles bij elkaar is het een hele verbetering. Alle vreemde bonkende geluiden vanuit het onderstel zijn verdwenen en het zoekerige weggedrag is weg. De auto rijdt strak maar nog best wel comfortabel hoewel je nu natuurlijk wel wat meer contactgeluiden hoort. Ik durf in elk geval eindelijk eens gas te geven en de remschijven zijn nu ook weer mooi schoon. :P

Paul

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door Paul » 02 mei 2009, 22:59

Mooi Garre... zie hem vanzelf s voorbij sjezen

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door Macboy » 04 mei 2009, 11:54

Als je er echt een trackauto van wilt maken, dan is Bilstein volgens mij toch echt te comfortabel. Dan is het wel zonde van het geld als je later weer gaat aanpassen? Bilstein is top voor het circuit werk, maar ook dagelijks gebruik. Voor hardcore circuit (en dat wil jij gelet op je rolkooi) vrees ik dat de setup veel te soft voor je zal zijn.

Dit baseer ik op ervaring van andere mensen uiteraard :)

Gebruikersavatar
GarreTT
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door GarreTT » 04 mei 2009, 12:49

Je hebt gelijk hoor. Ik heb het ook gelezen. Maar toch is het een bewuste keuze geweest. Een echte hardcore trackauto wordt het dus niet. Ik wil er alles redelik goed mee kunnen. Dus dagelijks, circuit en driften. En dan is deze set volgens mij prima geschikt.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door René130i » 04 mei 2009, 12:56

Goede (betaalbare) keus dan als het ook nog "comfortabel" moet rijden. Ik heb de B16 en vind ook deze té soft.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door Steven N. » 04 mei 2009, 13:10

Ah was dat jou Coupe. Heb er nog even onder staan kijken :wink: Ik dacht nog, deze eigenaar had beter mijn set over kunnen nemen.

B8 is een prima allround set. Op straat is hij écht heerlijk, voor driften is het prima al begint hij al wel wat over te hellen, maar circuit is het (voor mij) te soft. Daarom heb ik ook besloten om de B8 set te vervangen voor AST. Maar dat komt puur omdat ik echt een circuit liefhebber ben en graag snaarstrak rond wil gaan, met nog wat instelmogelijkheden.

Ding ziet er in ieder geval weer erg netjes uit, hij hing nog in de twee-koloms toen ik er was.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door Bert ///M3 » 04 mei 2009, 13:15

B16 is wel een goede optie als je vooral all round moet blijven, vooral als je nog op straatbanden rijd. Kom je op nat op straatbanden ook heel goed mee weg.

Wil je nog wat harder dan kan je oa KW clubsport gaan of de H&R Nurburgring kit (of een op maat systeem met die veersterktes) Dat is eigenlijk qua sterkte max wat ik voor gecombineerd gebruik doen zou denk ik, maar ook al niet op een auto die je dagelijks rijd. Dit soort setups zijn heel flexibel voor bijvoorbeeld een racer op kenteken waar je ook nog mee op de Ring wilt rijden.

Het nadeel van heel erg hard gaan qua vering, dus naar race veersterktes is dat je die all round eigenschappen steeds meer inlevert, voor op straat is het niks. Droog op circuit minimaal slicks of semi slicks gewenst. Regent het dan moet je eigenlijk naar regenbanden, met gewone straatbanden word ook niks dan.

Gebruikersavatar
GarreTT
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door GarreTT » 04 mei 2009, 13:28

Steven, Ik heb er wel even aan je set gedacht maar had nog niet gelezen dat je iets anders had. En aangezien er toch flink aan de auto gesleuteld moest worden heb ik meteen een nieuwe set gedaan.
De auto heeft nog wel even in de 2 koloms gehangen trouwens. Het wilde allemaal niet zo vlotten als in erst instantie gedacht. Half 11 's avonds waren we daar klaar. Mooi van Jocob c.s. dat er nog even doorgewerkt is.

Bert of Rene , wat is het verschil tussen een B16 en een B8 met Eibach? Verstelbaarheid?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door Bert ///M3 » 04 mei 2009, 13:53

Verstelling en hardere voorveren.

Die achterveer op die B16 set zal een beetje van dezelfde orde zijn maar de voorveer is veel harder, daardoor hou je een betere balans als je vrij laag gaat. Zo'n gewone Eibach voorveer is an sich niet veel harder als origineel.

Gebruikersavatar
GarreTT
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door GarreTT » 05 mei 2009, 15:29

Gisteren heb ik het 3.15 sperdiff van Anton over kunnen nemen en we hebben het gelijk maar even, onder leiding van Sikke, gemonteerd. :hosanna:

*gaat zich inschrijven voor de DF Driftdag*

Gebruikersavatar
GarreTT
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door GarreTT » 11 apr 2010, 19:10

Het wordt wel weer eens tijd voor wat updates. Die zijn niet allemaal even nieuw meer :oops:

Ten eerste een grotere radiateur geplaatst met wat nieuwe slangen.

Rood-witte achterlichten
Afbeelding

Velgen laten spuiten in de kleur "Titan Grau". Achter de velgen zijn de gemonteerde M3 remmen zichtbaar. En je kan ook net zien dat het caster is toegenomen door de montage van M3 draagarm rubber
Afbeelding
Afbeelding


2 Sparco stoelen geplaatst. Ik blijf nu ten minste zitten als ik de bocht om ga :duh
Afbeelding

Nieuw stuurtje :d
Afbeelding

..wat te verwijderen is. Anders kom ik er nogal moeilijk in met die nieuwe stoelen.
Afbeelding

OMP veerpootbrug
Afbeelding

Mijn eerste sperdiff heeft inmiddels de geest gegevenen is tijdelijk vervangen voor een ander sperdiff. De kapotte ligt nu bij Hein Koopman en wordt meteen maar omgebouwd naar 40% :hosanna:

Gebruikersavatar
Gijs Evo
Berichten: 516
Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door Gijs Evo » 12 okt 2010, 12:22

Waar blijft de upgrade Gerrit :mrgreen:

Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 250
Lid geworden op: 12 sep 2008, 11:49

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door Anton » 12 okt 2010, 15:06

Gijs Evo schreef:Waar blijft de upgrade Gerrit :mrgreen:
Dat wordt; "Mijn tweede BMW, E36 M3" :df:

Gebruikersavatar
GarreTT
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door GarreTT » 16 okt 2010, 19:04

Helemaal goed 8) Andre zei de laatste keer op Papenburg dat ik beter wat smallere en kleinere achterbanden kon steken zodat de 325 nog beter ging driften. Nou dat was toch echt geen optie. Dus meteen maar een M3 aangeschaft. Meer vermogen zal ook wel werken :lol:

Ik heb de dakar gele M3 sedan van Jeroen gekocht. Even de foto's geleend:

Afbeelding

Afbeelding

Thijs/Jeroen hadden er al heel goede dingen aan gedaan. Te weten:

-Intrax RS onderstel
-Topmounts van een 3.2 op de vooras (negatief camber)
-Supersprint racekatalysoren met X pipe
-4 puks sinterplaat koppeling
-3.2 remschijven
-Goodridge staalomvlochten remleidingen
-Ferrodo Racing remvloeistof
-Motorsteun verstevigingsplaten subframe
-Sparco Pro 2000 racestoel
-OMP Deep dish stuur
-OMP carbon veerpootbrug

De auto is voorzien van een compleet lederen interieur wat de verkoop in gaat. Mijn eigen Spaco voorstoelen komen er voor terug. En ik denk dat ik nu echt wel aan een rolkooi moet beginnen.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Mijn eerste BMW -> en nu nummer 2

Bericht door Kasteel » 16 okt 2010, 19:16

Dit zag ik al een beetje aankomen, super, veel plezier ermee!!!

Gebruikersavatar
Sytze
Berichten: 418
Lid geworden op: 04 nov 2009, 17:37
Locatie: Drachten

Re: Mijn eerste BMW -> en nu nummer 2

Bericht door Sytze » 16 okt 2010, 19:46

Mooi man :thumbup: Gefeliciteerd.

Ik spot hem vanzelf wel eens dacht ik 8)

Paul

Re: Mijn eerste BMW -> en nu nummer 2

Bericht door Paul » 16 okt 2010, 20:08

Mooi Garre.....eindelijk Mpoweren!!!!!!!!!!!!!!!

Zien hem vanzelf wel even.... ;)

Gebruikersavatar
JurT
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07

Re: Mijn eerste BMW -> en nu nummer 2

Bericht door JurT » 16 okt 2010, 22:18

Garret, mooie wagen! Ga je zeker veel plezier mee krijgen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Re: Mijn eerste BMW -> en nu nummer 2

Bericht door Adje ///M3 » 16 okt 2010, 23:06

JurT schreef:Garret, mooie wagen! Ga je zeker veel plezier mee krijgen :mrgreen:
Ik had er toendertijd ook erg veel plezier van :mrgreen:



Één van mijn betere auto's uit het verleden. Proficiat !!!
Hoeveel mm zit er nu nog op de achterbandjes? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Re: Mijn eerste BMW -> en nu nummer 2

Bericht door Adje ///M3 » 16 okt 2010, 23:12

Old memories....

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3804
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: Mijn eerste BMW -> en nu nummer 2

Bericht door Paskal » 16 okt 2010, 23:17

Gave bak hoor :thumbup:
Heb er ook nog in gereden maar uiteindelijk toch besloten om hem niet te kopen.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kennethr, Vanreijmersdal en 13 gasten