Mijn eerste BMW -> en nu nummer 2

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
GarreTT

Mijn eerste BMW -> en nu nummer 2

Bericht door GarreTT » 19 mar 2009, 20:30

Lees ik hier teveel? Of was het dan een Sierra geworden? :bag:

Maar omdat de Impreza (http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... f=2&t=4325" onclick="window.open(this.href);return false;) het drift geweld toch niet helemaal lekker doorstaat heb ik een andere auto er bij gekocht. Of de Subaru blijft ga ik eens rustig over nadenken. Het is een vrij dure kostganger en als ik hem helemaal weer naar de zin wil maken moet er nog veel geïnvesteerd worden. En daar heb ik eigenlijk helemaal geen trek in hoewel ik het toch elke keer weer een feest vind om drift- en circuit dagen met die auto te doen.
Om toch de hobby's uit te kunnen oefenen heb ik het volgende aangeschaft:

BMW E36 325i Coupe
Bouwjaar 1992
Op de teller ongeveer 235000 km. Maar als je de truc kent is af te lezen dat hij meer dan 3 ton gelopen heeft.
De kleur is groen (lagunen grun?)
Elektrische spiegels en ramen.
Hollandia Vermeulen elektrisch schuif/kanteldak
Originele 15 inch velgen met Nokian winterbanden :?
Verder geheel standaard voor zover ik kan beoordelen.

De auto ziet er wel redelijk uit, zeker gezien de kilometerstand en de aankoop prijs.

Plannen:
Wat kleine dingen fixen. O.a. de thermostaat is niet goed meer en ik ruik koelvloeistof maar zie geen lekken.
Een soort van grote beurt. In elk geval alle vloeistoffen een keer vervangen.
Sper diff
Kuipjes en 5 punts gordels
Rolkooi
Goed onderstel
Goeie remmen (M3? voor en misschien ook achter)
Wat extra velgen en banden met in ieder geval 1 set voor het nette.

En voor later:
Een goed klinkende uitlaat. Wel het 6 cilinder geluid mooi uit laten komen maar geen herrie.
Een andere kleur, misschien wel matzwart als dat een beetje netjes zelf te doen is. Laten spuiten is denk ik wat teveel van het goede.
M3 bumpers en skirts.

Sikke en Anton helpen me gelukkig om snel thuis te raken op E36 gebied :thumbup: En ik ben erg blij met de "Mijn auto" topics van Steven (mooie kleur he :P), Tom V en Knot want daar steek ik vrij vlot flink wat nuttige E36 kennis op.

Tot nu toe bevalt de auto uitstekend. De 6 cilinder is heerlijk. Alles is lekker stil. Ik ben zelfs rustig gaan rijden :bag: Maar als je gas gaat geven valt het me reuze mee. Ik was bang dat het erg tegen zou vallen in vergelijking met de Sub.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GarreTT op 16 okt 2010, 19:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Rupie

Re: Lees ik hier te veel?

Bericht door Rupie » 19 mar 2009, 20:32

Daar ga je toch niet mee racen man?! Poetsen! Alleen maar poetsen zo'n ding!

Prachtige kleur. Goeie velgen.

Tom V

Bericht door Tom V » 19 mar 2009, 20:33

Leuk Garret, mooi project, ben benieuwd naar je bevindingen als je er wat verder in bent!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 19 mar 2009, 20:35

Nice :)
GarreTT schreef: Op de teller ongeveer 235000 km. Maar als je de truc kent is af te lezen dat hij meer dan 3 ton gelopen heeft.
Truuc met de dagteller reset inhouden?

Wat je dan krijgt is niet de km stand maar 1 of ander serienummer. Valt onder de "internet mythen" die truuc.

Metchu

Bericht door Metchu » 19 mar 2009, 21:23

Tssss een bmw... daar moet je een frod sjerra voor hebben 8)

Haha nee hoor Gerrit, gefeliciteerd!

@ Ruben, om bij sideforce motorsport te mogen moet je een sierra hebben :mrgreen: :mrgreen: beetje m'n avatar jatten 8)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 19 mar 2009, 21:55

Gefeliciteerd Gerrit, gewoon splitsen, BMW voor asfalt, Sub voor onverhard :)!

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 19 mar 2009, 22:53

Bert ///M3 schreef:Nice :)
GarreTT schreef: Op de teller ongeveer 235000 km. Maar als je de truc kent is af te lezen dat hij meer dan 3 ton gelopen heeft.

Wat je dan krijgt is niet de km stand maar 1 of ander serienummer. Valt onder de "internet mythen" die truuc.
Inmiddels wordt het door sommige kopers gebruikt om de prijs te drukken. Niet echt netjes....

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 mar 2009, 02:04

Ziet er helemaal niet gek uit :wink: Have fun with it :df:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 mar 2009, 02:25

van sub naar beemer :hmmm:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 20 mar 2009, 10:39

Tot nu toe nog Sub en Beemer Hans ;)

Niets mis mee, 325i ziet er nog goed uit!

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 20 mar 2009, 10:48

Dit heb ik me altijd al afgevraagd. Bij mij lopen de getallen niet ver uiteen, dacht altijd dat bij deze stand de volgende service interval zou zijn!

René130i

Bericht door René130i » 20 mar 2009, 10:51

Netjes Gerrit. Nu kun je eindelijk een driftdag volledig rijden :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 20 mar 2009, 11:00

http://www.olieroe.nl/auto/bmwM3GT/E36M ... rcheck.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;

Duss..... hij had toch echt aantoonbaar maar net een ton gelopen :)

Maar mooi autotje hoor!

m@rco

Bericht door m@rco » 20 mar 2009, 15:35

Voor zover ik het kenteken goed onthouden heb is deze auto van een oud-collega van mij geweest bij de kartbaan te heerenveen.
Jaartje of 2 terug heeft hij deze weggedaan volgens mij..

Moet hem zijn zelfde kleur/velgen/opendak.. import 1999..

Maarten Godschalk

Bericht door Maarten Godschalk » 20 mar 2009, 17:42

GarreTT schreef: Bouwjaar 1992
Op de teller ongeveer 235000 km. Maar als je de truc kent is af te lezen dat hij meer dan 3 ton gelopen heeft.
GarreTT schreef:De auto ziet er wel redelijk uit, zeker gezien de kilometerstand en de aankoop prijs.
?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 20 mar 2009, 17:54

Maarten Godschalk schreef:
GarreTT schreef: Bouwjaar 1992
GarreTT schreef:De auto ziet er wel redelijk uit, zeker gezien de kilometerstand en de aankoop prijs.
?
Nou dat de auto er ondanks z;n hoge km-stand nog fris uitziet?

Maarten Godschalk

Bericht door Maarten Godschalk » 21 mar 2009, 18:42

Ah inderdaad, had het even 'anders' gelezen.

GarreTT

Bericht door GarreTT » 21 mar 2009, 21:46

Bedankt allemaal :D
m@rco schreef:Voor zover ik het kenteken goed onthouden heb is deze auto van een oud-collega van mij geweest
Dat is dan zeer waarschijnlijk. De auto is inderdaad in 99 geïmporteerd volgens het kentekenbewijs en er zitten papieren bij van een autobedrijf uit Heerenveen.

Morgen een set velgen met banden ophalen. Styling 32, voor 17 x 7,5 en achter 17 x 8,5. En ik ben nog bezig met een setje styling 65. Dit zijn opknappers dus in eerste instantie prima geschikt voor het driften lijkt me.
Volgende week als het meezit een sperdiff ophalen. En dan bedenken wat voor onderstel ik er onder wil. Lastige keuze is dat weer. In eerste instantie dacht ik aan Billstein B8 maar dan lees je ook dat dat wel wat tegen kan vallen als je flink doorrijdt op het circuit. En hoe ik rijd kan ik moeilijk inschatten dus misschien toch wat meer uitgeven om het zekere voor het onzekere te nemen. Ik ben er nog niet uit.

GarreTT

Re: Mijn eerste BMW, E36 Coupe

Bericht door GarreTT » 26 mar 2009, 20:07

Het eerste storinkje is een feit :bag: 1 van de rubbers van de trailing arm rechtsachter is kapot getrokken. En aangezien dat vast een indicatie is heb ik meteen maar alle ophangingsrubbers besteld bij Offenga, in Heavy Duty kwaliteit.
Tevens nieuwe draagarmen voor met sterker spul en de bijbehorende end links. En voor het gewone onderhoud, filters en bougies, thermostaat en een waterpomp met metalen schoepen.
Daarnaast via Marktplaats een set velgen met zomerbanden gekocht:

Afbeelding

Afbeelding

Achter loopt het wel aan als je door een kuil rijdt maar ik denk dat dat wel opgelost wordt als er een nieuwe onderstel onder zit en de auto fatsoenlijk is uitgelijnd. 17", 8,5J met 245/40 banden moet toch wel kunnen?
En tevens een setje opknappers gehaald om mee te driften. De voorste velgen zijn al voorzien van redelijk goeie Bridgestone RE050A banden. Zo langzamerhand heb ik al een mooie verzameling :mrgreen:

http://www.beetsterzwaag.org/~GarreTT/f ... %20(Medium" onclick="window.open(this.href);return false;).jpg

En onder beide auto's zitten ook nog velgen en banden.
Het wordt al wat :hosanna:

Rickstah

Bericht door Rickstah » 26 mar 2009, 20:13

Kan het kloppen dat ik deze auto vandaag ben tegen gekomen in Nieuwegein? :D

Xave30

Bericht door Xave30 » 26 mar 2009, 20:17

Gefeliciteerd met je e36

Knot

Bericht door Knot » 26 mar 2009, 20:17

Ik heb erg getwijfeld... styling 32 staat prachtig op een coupe, maar ik vind het op een/mijn sedan niet mooi staan... bij jou auto past het prima!

RE050A is wel oke, al zou ik de volgende keer toch weer T1R kopen, de RE050A zijn steviger (hardere wang) en gaan langer mee, maar zeker op nat doen de Toyo's het een stuk beter.

Wat voor draagarmen heb je gepakt? Ik heb bij Bas Roos E30 draagarmen op mijn E36 laten monteren, zouden draagarmen zonder rubber zijn (massief) voor een strakker stuurgevoel/reactie.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 26 mar 2009, 20:58

Gefeliciteerd met je aankoop. Wat je zegt, mooie kleur :thumbup:

Vond het zelf eerst niet zo bijzonder, maar stoor me er niet meer zo aan :lol: Alleen mijn interieur kleur vond ik afschuwelijk, dus eruit trekken die rommel. Mocht je nog een B8 set willen kan je mij vragen, want je kan het zo overnemen. Eventueel kan je andere veren gaan gebruiken om hem nog lager te krijgen.
Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik het wel. In ieder geval veel plezier 8)

GarreTT

Bericht door GarreTT » 26 mar 2009, 21:42

Kan het kloppen dat ik deze auto vandaag ben tegen gekomen in Nieuwegein?
Zo ver durf ik er momenteel niet mee te rijden :oops: Het rechter achterwiel is enigzins instabiel door het kapotte rubber.

Knot, de banden zaten toevallig om de velgen. Maar ik neem je advies graag aan want driften ga ik toch alleen maar op nat doen. Of het E30 draagarmen zijn weet ik niet. In ieder geval zitten er geen rubbers in en is de middelse kogel ook los te vervangen in tegenstelling tot standaard E36.

Steven, bij mij blijft het interieur voor een groot deel zitten. Alleen de achterbank zal er wel uitgaan i.v.m. een kooi. Maar verder probeer ik het zo netjes mogelijk te houden. Ik ben van plan hem ook normaal te gebruiken, voor zover ik een dageljkse auto nodig heb dan.
Een B8 set heb ik sterk in overweging. Ik wil er binnenkort eerst even mee proefrijden bij Sikke. En dan zal het waarschijnlijk met Eibach veren worden, die heb jij toch ook? Erg laag hoeft van mij niet. Dat lijkt me ook onverstandig bij het driften. Verder heb ik al erg veel nuttige info uit jou topic gehaald :D

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 26 mar 2009, 21:49

Als dagelijkse set is de B8 prima te doen, ik heb inderdaad de Eibach veren erbij. Ik heb zelf ook de heavy duty spullen van Offenga eronder.

Plaats reactie