TNT: pakketje kwijtgeraakt of gestolen!! [opgelost]

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Marco R.

Re: TNT: pakketje kwijtgeraakt of gestolen!!

Bericht door Marco R. » 16 okt 2010, 15:16

Metchu, je geeft aan dat het pakket niet is ingescand. Bedoel je daarmee bij de Bruna zelf? Heb je op enige wijze verbaal aangegeven dat er een telefoon in zat?

Wel lullig dat het je overkomt. Wees zuinig op al het bewijs wat je hebt ontvangen van de Bruna!

Metchu

Bericht door Metchu » 16 okt 2010, 15:22

Marco, dat is idd het geval... er werkte een oud vrouwtje... ik denk dat de koerier die het ophaalde het achterover heeft gedrukt op de een of andere manier... ?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 16 okt 2010, 15:36

ik heb het eens gehad met een aangetekende brief.
Echter was deze ergens in het midden opeens verdwenen, en nooit aangekomen.
Uiteindelijk 50 euro of zo voor terug gekregen, maar goed het is irritant, in dit geval had het geen directe waarde, maar wel indirect, waar ik dus een paar weken langer op moest wachten.

Al die formuliertjes invullen dan betalen ze op het laatst wel eens, kortom kut, sneu voor de nieuwe eigenaar en uiteraard voor jouw.

ErikS

Bericht door ErikS » 16 okt 2010, 20:34

Heb je serie nummer oid van de phone?

Een I phone kan je op afstand laten blokkeren namelijk, zodat ze onbruikbaar worden....
Als ie niet boven water komt lijkt me dat iig wel verstandig..

Zal es vragen aan m'n scheunbroertje hoe dat ook alweer moet...

Tom Verhaaf

Bericht door Tom Verhaaf » 16 okt 2010, 22:40

Dat blokkeren gaat op basis van het IMEI nummer volgens mij. Ik weet niet of je die nog ergens hebt op een oud contract oid?

Johanes

Bericht door Johanes » 16 okt 2010, 23:21

Heb ook zo iets meegemaakt. Toen heb ik gezegd over geschillencommisie aan de telefoon, werd ineens stil aan de overkant van de telefoon.

Als ik jou was ga je maar eens wat over die geschillencommisie met TNT.

EG

Bericht door EG » 17 okt 2010, 00:45

Ik heb ervaring met pakket bezorgen, heb het zelf gedaan en heb familie en kennissen die het zelf doen (dus niet in loondienst maar als zelfstandige). Ik heb voor TNT, DPD en GLS gereden, en in de loods van DHL gewerkt.

Meeste TNT is idd koeriers die voorzichzelf rijden of vaak kleine bedrijfjes met paar routes.

En Metchu, als het pakket niet in het systeem voorkomt hebben ze iets dik fouts gedaan in het systeem. Als de bezorger het stiekem achterover zou drukken MOET er in het systeem afgeleverd staan. Wat jij verteld kan niet, voordat een pakket bij de koerier aankomt in de loods, staat het in het systeem dat het daar is, en zonder barcode krijgen ze echt niks hoor.

Als het pakket niet in het systeem voorkomt, dan kan het nooit dat een koerier het in zijn handen heeft gekregen, kan niet. Vroeger hoefde je bij TNT niet eens een handtekening, gewoon ergens neerpleuren en basta dat was het. Wat bij Knot is gebeurd kan zijn dat die gast de buren heeft laten tekenen alsof het voor hun zelf is. Dat deed ik dus nooit, juist om die reden. Stel die buren drukken het achterover? Je moet een bewijs laten tekenen dat zij als buren het ding accepteren, en een briefje bij het originele adres gooien dat de pakket bij de buren bij nummer xx zit.

Ik zou het wel proberen iets hogerop te zoeken trouwens, die baliemedewerkers zou ik overslaan gewoon naar de manager ofzo. Ze hebben al genoeg negatieve publiciteit.

En dan doen ze er echt wel wat aan, want er worden in toenemende mate extreem dure spullen (Iphones bijv!) via pakketpost verstuurd en er zijn helaas koeriers die denken effe snel geld te verdienen door die phones te jatten.

Zoals ik zei, het is zeer hoogstwaarschijnlijk gewoon ergens in het systeem kwijtgeraakt ofzo, tenzij de baliemederkers een manier weten om jou een barcode te geven en die pakket zelf te jatten, lijkt me vrij sterk eerlijk gezegd.

Metchu

Bericht door Metchu » 17 okt 2010, 05:24

nuttige info EG, maar bij wie zou ik dan terecht moeten om er zelf nog even druk op te zetten?

HJ2

Bericht door HJ2 » 17 okt 2010, 18:50

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt.
Pakketje verzonden, barcode meegekregen, maar komt niet voor in het systeem... Het kan dus echt wel.
Het verschil: bij mij is het pakje na 1,5 week gewoon aangekomen.

Nu wacht ikal 1,5 week op een pakketje met 2 inktcartridges.... Ik vraag me af of het wel is verstuurd of dat alleen het geld is gecashed..

Metchu

Bericht door Metchu » 17 okt 2010, 19:12

bij mij is er een week voorbij, er is dus nog hoop ....

Macboy

Bericht door Macboy » 18 okt 2010, 15:42

Bewaar in elk geval alle bewijzen voor later. Kopie van je advertentie, kopie van de bevestiging van de koper, kopie afschrift van overmaken (met alle data erbij) en uiteraard de bewijzen die jij hebt van verzenden.

Wat betreft tip om meteen hogerop te komen: bij politie aangifte doen van verduistering c.q. vermissing !!!!

Dan zal er wel het nodige gaan gebeuren :)

Metchu

Bericht door Metchu » 18 okt 2010, 18:52

bedankt voor de tip Macboy, want daar zat ik ook aan te denken! Want het is gewoon een ouderwetse diefstal!

DenCha

Bericht door DenCha » 18 okt 2010, 23:08

Ik zie net bij Piet Paulusma dat er een GRABBELTON van TNT is.
Misschien zit jouw pakketje erbij? :whistle:

Sterkte met de afwikkeling, hopen dat alles goed komt.....

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 okt 2010, 09:52

Metchu schreef:Want het is gewoon een ouderwetse diefstal!
Daar heb je natuurlijk al alle bewijzen voor... Elke TNT medewerker is een potentiële dief :nerd: Misschien is er gewoon iets, per ongeluk, mis gegaan. En wie weet wikkelen ze het goed af. maar nee, jij schiet ze allemaal al af. En als ik de draadjes hier lees over het generaliseren van buitenlanders dan is het vaak moord en brand. Geef die TNT buitenlanders :wink: dan ook het voordeel van de twijfel :)

wjn

Bericht door wjn » 20 okt 2010, 11:01

Net een TNT pakket teruggehad, zogenaamd adres verkeerd.

Het adres is 100% goed, kan er niets beters van maken.

Metchu

Bericht door Metchu » 20 okt 2010, 12:09

Arthur schreef:
Metchu schreef:Want het is gewoon een ouderwetse diefstal!
Daar heb je natuurlijk al alle bewijzen voor... Elke TNT medewerker is een potentiële dief :nerd: Misschien is er gewoon iets, per ongeluk, mis gegaan. En wie weet wikkelen ze het goed af. maar nee, jij schiet ze allemaal al af. En als ik de draadjes hier lees over het generaliseren van buitenlanders dan is het vaak moord en brand. Geef die TNT buitenlanders :wink: dan ook het voordeel van de twijfel :)
Ze adverteren met het feit dat het in 1 a 2 dagen bezorgd wordt, als ik ze dan contacteer om te vragen waar het is en ze hebben daar geen antwoord op dan is er sprake van vermissing... Want de mevrouw aan de telefoon kon geen antwoord geven waar mijn pakketje was gebleven, want de code kwam niet voor in het systeem. Ik zit misschien fout door het diefstal te noemen, maar het is wel zoals Macboy zegt een vermissing cq. verduistering. Tuurlijk ben ik benieuwd hoe ze het oplossen, dit draadje was ook om te vragen wat de ervaringen hiermee zijn, blijkbaar zijn deze niet mals als ik het zo doorlees... Dat neemt niet weg dat ik aangifte wil doen van iets wat ik kwijt ben door het toedoen van TNT, want dat is een feit die we wel allemaal kunnen constateren!

HJ2

Bericht door HJ2 » 20 okt 2010, 13:35

Nee hoor.. nog steeds niks gehoord, en verstuurd per briefpost...
't is maar 15 euro, en 't kan nog altijd dat de verzender per ongeluk niets heeft verzonden...

Wat zegt de nettiquette? afzender pakje verantwoordelijk na vooraf betaling? of de koper (ik) na betaling bij een particuliere (marktplaas deal)...

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 okt 2010, 14:10

HJ2 schreef:Nee hoor.. nog steeds niks gehoord, en verstuurd per briefpost...
't is maar 15 euro, en 't kan nog altijd dat de verzender per ongeluk niets heeft verzonden...

Wat zegt de nettiquette? afzender pakje verantwoordelijk na vooraf betaling? of de koper (ik) na betaling bij een particuliere (marktplaas deal)...
ik vermeld het er als verkoper altijd bij... verzenden mogelijk, kosten 6.75 op risico van koper ;)

vind ik ook meest eerlijke... koper kiest er voor om iets ongezien te kopen en niet langs te willen komen om het op te halen dan is het ook zijn risico.

HJ2

Bericht door HJ2 » 20 okt 2010, 16:18

Als koper redeneer ik andersom:

Ik heb het pakketje nog nooit gezien, kan dus ook niet verantwoordelijk orden gehouden voor wat er mee gebeurt, pas als ik het bezorgd krijg. Zo ondervan je ook transportschade (ik heb het immers niet ingepakt)
en bastenen levering e.d.

Zoals alles in het leven zal het wel iets zijn van gelijk hebben en gelijk krijgen en kan ik fluiten naar mijn pakje en mijn centen........

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 okt 2010, 18:50

HJ2 schreef:Als koper redeneer ik andersom:

Ik heb het pakketje nog nooit gezien, kan dus ook niet verantwoordelijk orden gehouden voor wat er mee gebeurt, pas als ik het bezorgd krijg. Zo ondervan je ook transportschade (ik heb het immers niet ingepakt)
en bastenen levering e.d.

Zoals alles in het leven zal het wel iets zijn van gelijk hebben en gelijk krijgen en kan ik fluiten naar mijn pakje en mijn centen........
tja in de basis ook waar maar als ik iets koop op i-net en laat versturen ga ik er wel vanuit dat het mijn risico is ivm wat je zelf al zegt...

al heb je gelijk, wat ga je beginnen! daarom doe ik versturen ook alleen met kleine bedragen en anders gewoon zelf ophalen ;)

Metchu

Bericht door Metchu » 25 nov 2010, 16:50

ondertussen ruim een maand verder! 12 november hebben ze mijn navraag ontvangen en ze hebben uiterlijk tot volgende week de tijd om uit te vinden of het pakketje in het depot te vinden is. Zoniet zal ik overgaan tot aangifte. Heb dit ook met de mevrouw van TNT besproken. Wat mevrouw me vertelde is, dat het pakketje is verzekerd en zij zullen vragen naar bonnetje voor de waarde van het product en dat dit uitgekeerd zal worden. Ik heb een hoop bewijzen meegeleverd dat er daadwerkelijk een iphone 3gs in zat. Ik wacht het nog tot volgende week af en daarna is het of me telefoon terug (retour afzender), of stappen naar de politie en vechten voor de waarde van de iphone...

Erik dB

Bericht door Erik dB » 25 nov 2010, 17:52

Metchu schreef:ondertussen ruim een maand verder! 12 november hebben ze mijn navraag ontvangen en ze hebben uiterlijk tot volgende week de tijd om uit te vinden of het pakketje in het depot te vinden is. Zoniet zal ik overgaan tot aangifte. Heb dit ook met de mevrouw van TNT besproken. Wat mevrouw me vertelde is, dat het pakketje is verzekerd en zij zullen vragen naar bonnetje voor de waarde van het product en dat dit uitgekeerd zal worden. Ik heb een hoop bewijzen meegeleverd dat er daadwerkelijk een iphone 3gs in zat. Ik wacht het nog tot volgende week af en daarna is het of me telefoon terug (retour afzender), of stappen naar de politie en vechten voor de waarde van de iphone...
Hoe bewijs je dat er daadwerkelijk een iPhoney inzat?

HJ2

Bericht door HJ2 » 25 nov 2010, 23:11

Metchu schreef:ondertussen ruim een maand verder! 12 november hebben ze mijn navraag ontvangen en ze hebben uiterlijk tot volgende week de tijd om uit te vinden of het pakketje in het depot te vinden is. Zoniet zal ik overgaan tot aangifte. Heb dit ook met de mevrouw van TNT besproken. Wat mevrouw me vertelde is, dat het pakketje is verzekerd en zij zullen vragen naar bonnetje voor de waarde van het product en dat dit uitgekeerd zal worden. Ik heb een hoop bewijzen meegeleverd dat er daadwerkelijk een iphone 3gs in zat. Ik wacht het nog tot volgende week af en daarna is het of me telefoon terug (retour afzender), of stappen naar de politie en vechten voor de waarde van de iphone...

Da's wel een zuur verhaal zo :bag:
Ik verzeker nooit meer sinds ik weet dat ze een belachelijk bedrag naar gewicht betalen... (50 KG/Kilo of zo een belachelijk bedrag)

:'(

Metchu

Bericht door Metchu » 24 dec 2010, 11:39

Erik dB schreef:
Hoe bewijs je dat er daadwerkelijk een iPhoney inzat?

najah alle bewijzen die ik heb meezenden. Zoals bankafschriften, aankoopnota's, kopie advertentie, kopie correspondentie, kopie verzendbewijs, IMEI nummer, enz enz enz...

ik kreeg een aantal weken geleden bevestiging dat het pakketje idd als vermist mag beschouwd worden, of ik nog even de bewijzen wilde versturen zodat ze over konden gaan op uitkering van geleden schade. En hun excuses uiteraard...

Heb van de week alles wat ik heb naar ze verstuurd. Ik heb geëist dat ik het bedrag van de iphone terug krijg plus de verzendkosten! Vandaag even gebeld en ze hadden idd alles netjes binnen gekregen (had het aangetekend verstuurd, ik neem geen risico's meer!). Volgende week gaat het naar de "schade afdeling" en krijg ik nog een brief hoe het afgehandeld wordt.

Ik neem aan dat ze dus gewoon de inhoud terugbetalen aan mij, plus de verzending. Ik wacht het af.... Maar we zijn dus inmiddels bijna weer 3 maanden verder

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 24 dec 2010, 13:39

En als je dat geld binnen hebt kun je je iPhone nog een keer verkopen? :nana:

Plaats reactie