Racecursus en KNAF-licentie
- Tristan
Racecursus en KNAF-licentie
Ik ga 23, 24 en 25 maart bij de RSZ een weekendcursus coureursopleiding volgen.
Het enige wat ik nog moet doen is een cursusauto huren. Heb al wat info ontvangen van Molenaar voor de huur van een E30.
Hebben mensen die hun licentie behaald hebben nog tips over o.a soort licentie (EU of Internationaal) etc etc.
Het enige wat ik nog moet doen is een cursusauto huren. Heb al wat info ontvangen van Molenaar voor de huur van een E30.
Hebben mensen die hun licentie behaald hebben nog tips over o.a soort licentie (EU of Internationaal) etc etc.
- Dennis Cavallino
- Maik
- Maik
- Bert ///M3
- Leen
Re: Racecursus en KNAF-licentie
Tristan schreef:Ik ga 23, 24 en 25 maart bij de RSZ een weekendcursus coureursopleiding volgen.
De RSZ cursus is gewoon erg leuk en leerzaam om te doen, heb hem ook begin jan vorig jaar behaald (EU)
Je zult dan een Club licentie krijgen of als men je iets hoger inschat een EU licentie krijgen.
Internationaal is overkill en eigenlijk alleen interessant/vereist bij bijv WTTC ofzo, medische keuring is ook strenger.
Ga je alleen Zomeravond competitie rijden dan volstaat een clublicentie (100,=) ga je ook andere evenementen rijden ( WEK bijv. ) dan is een EU licentie benodigd (165,=)
- Dennis Cavallino
Precies, maar je moet wel je EU licentie halen tijdens het examen 
Anders paar racejes rijden en daarna alsnog EU aanvragen. Maar als je al wat trackday ervaring hebt en ook wat cursussen hebt gevolgd zou mijn ambitie toch zijn om voor de EU te gaan. Of je die vervolgens ook aanvraagt, moet je zelf weten natuurlijk.

Anders paar racejes rijden en daarna alsnog EU aanvragen. Maar als je al wat trackday ervaring hebt en ook wat cursussen hebt gevolgd zou mijn ambitie toch zijn om voor de EU te gaan. Of je die vervolgens ook aanvraagt, moet je zelf weten natuurlijk.
- Dennis Cavallino
Je doet eerst theorie en praktijk examen. Dat regelt doorgaans de organisator van de racecursus. Daarna krijgt de KNAF van hun bericht dat je bent geslaagd en kun jij je spullen inleveren bij ze voor een licentie. Pasfoto's, medische keuring etc.
Jaarlijks moet je dat verlengen (1e kwartaal van het jaar altijd). Ook je medische keuring, maar het leukste/makkelijkste is om naar een licentie avond te gaan met een potje pis.
Jaarlijks moet je dat verlengen (1e kwartaal van het jaar altijd). Ook je medische keuring, maar het leukste/makkelijkste is om naar een licentie avond te gaan met een potje pis.

-
Ze beoordelen je rijstijl(bochttechniek en hoe je de auto in de hand hebt) en a.d.h.v. je resultaat krijg je je club of EUlicentie.
Toen ik voor m'n licentie ging heb ik ook een auto bij peter gehuurd.Dat is (als je het niet te duur vind) de allerbeste optie omdat als je wat krijgt met je auto gelijk kan doorrijden met een vervangende auto.
ik heb ook EU
Toen ik voor m'n licentie ging heb ik ook een auto bij peter gehuurd.Dat is (als je het niet te duur vind) de allerbeste optie omdat als je wat krijgt met je auto gelijk kan doorrijden met een vervangende auto.
ik heb ook EU

- Jorrit
Re: Racecursus en KNAF-licentie
Gebruik al het asvalt, je hebt er namelijk voor betaaldTristan schreef:... nog tips over o.a etc etc.
(sorry, altijd al eens willen zeggen

- Dennis Cavallino
Ik heb een aantal keren zelf een auto bij Peter gehuurd, aan evenementen deelgenomen waar zijn auto's werden ingezet en als instructeur reden mensen vaak in zijn auto's, of die van zijn ouders.
Dat is gewoon top. Alles wordt voor je geregeld. Banden, remblokjes etc. Daarnaast zijn die auto's meteen geprepareerd, dus met kooi, kuipstoel, racegordels. Dat scheelt jezelf een hoop gedoe: auto kopen/opbouwen, transport. En wat Leonard zegt, als er iets stuk gaat, dan heb je tenminste recht op een reserve auto. Niet dat die auto's vaak stuk gaan, daar zorgt 'ie wel voor.
Zit wel borg op. Dus total loss = weg borg. Maar dat is nog altijd goedkoper dan zelf een auto kopen/opbouwen. Gewoon een erg goede deal en veel waar voor je geld, vind ik.
Dat is gewoon top. Alles wordt voor je geregeld. Banden, remblokjes etc. Daarnaast zijn die auto's meteen geprepareerd, dus met kooi, kuipstoel, racegordels. Dat scheelt jezelf een hoop gedoe: auto kopen/opbouwen, transport. En wat Leonard zegt, als er iets stuk gaat, dan heb je tenminste recht op een reserve auto. Niet dat die auto's vaak stuk gaan, daar zorgt 'ie wel voor.
Zit wel borg op. Dus total loss = weg borg. Maar dat is nog altijd goedkoper dan zelf een auto kopen/opbouwen. Gewoon een erg goede deal en veel waar voor je geld, vind ik.
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
Zo licentie vanochtend weer verlengd. Ik was er op tijd bij, 20e ofzo in de wachtrij. Daarna stonden er al een man of honderd. Zullen er nu wel duizend zijn. Is altijd erg druk. 

Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 20 mar 2007, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
A.s vrijdag is het zover. Heb voor het hele weekend een E30 325i bij Molenaar gehuurd.
Alle papieren ingevuld voor de licentie-aanvraag, dus mocht ik slagen kan ik meteen de aanvraag indienen.
Alle papieren ingevuld voor de licentie-aanvraag, dus mocht ik slagen kan ik meteen de aanvraag indienen.
Laatst gewijzigd door Tristan op 20 mar 2007, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lars Bouten
-
Tristan schreef:A.s vrijdag is het zover. Heb voor het hele weekend een E30 325i bij Molenaar gehuurd.
succes tristan!!!
huur de auto nog even een week langer dan kan je volgende week de eerste wedstrijd meerijden