Jan Visser schreef:Wat ook heel vaak veel luchtweerstand veroorzaakt is de achterbumper.Vaak loopt de bodem van de kofferbak al tientallen centimeters voor de bumper omhoog en steekt de onderkant van de bumper een heel eind uit.Bij dragraces in Amerika lossen ze dat vaak heel simpel op door er een paar giga grote ronde gaten in de achterbumper te zagen.Zo kan de lucht die zich in de achterbumper verzameld weer weg.
Voor de achterbumper van mijn auto hangt de motor
Erik-Jan schreef:Compleet off-topic maar met wat voor camera fotografeer je? Vind de kwaliteit van je foto's er goed.
Dankjewel voor het compliment. Ik gebruik momenteel (nog steeds) een Canon EOS 300D i.c.m. verschillende relatief goede lenzen. Overweeg momenteel een 400D, maar ik wacht nog even tot begin volgend jaar na de feestdagen.
Dieseltourist schreef:met 115 wielpk's is voor de roadster Vmax ca 210, voor 230 heb je een kleine 40 pk extra nodig of een Cw-reductie tot 0,29
Bedankt! Daar hebben we wat aan. Die 40pk extra zal onmogelijk zijn, maar wellicht dat er nog wat trucjes uit te halen zijn met de luchtweerstand. Niet dat ik nu verwacht dat hij daardoor spectaculair sneller zal zijn. Gewoon leuk om mee te experimenteren.
Maik schreef:De speedster heeft ook zo'n rechte achterkant als de roadster. Maar er is tegenwoordig een Exige-achtige achterklep te koop die dat effect voor de speedster wat minder ongunstig zou kunnen maken:
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... ster&st=40
En dan iets naar beneden scrollen. Een gruwelijk mooie zwarte is het trouwens, zal jou wel aanspreken Stephane

Wow

Dat is inderdaad een machtig mooi apparaat. In mijn geval zou het dan slimmer zijn om een roadster coupe te kopen waarschijnlijk. Die zijn alleen tamelijk zeldzaam en dan kun je ook weer van voor af aan beginnen. Lijkt me niet zo'n strak plan, ook omdat ik er net een nieuwe motor, (standaard) turbo en uitlaat in heb zitten.