Mijn auto's moeten gewoon altijd 100% zijn. Ik kan me vreselijk ergeren aan een dopje wat mist, iets wat niet helemaal goed zit etc. Dus ik de M3 voor de inspectie II naar de dealer gevraagd met het verzoek de auto echt helemaal na te lopen op de kleinste details en alles te doen wat nodig is...
Ik vraag altijd of de chef monteur de auto wil bekijken en ja hoor....hij namme mee voor een proefrit vooraf en inspectie. Aardige kerel die er in mijn ogen ook echt verstand van heeft. Neemt ruim de tijd en daar hoef ik zelden iets voor te betalen. Ik ben niet altijd fan van de dealer, maar hij maakt een hoop goed..ken hem al jaren..

Naast het reguliere onderhoudswerk heb ik de volgende zaken (moeten) laten doen:
- Remolie vervangen
- Versnellingsbakolie vervangen
- Differentieelolie vervangen
- Navigatie in NL taal en spraak laten zetten
- Slang stuurbekrachtiging vervangen (kleine lekkage)
- Uitlijnen met KDS
- Rubber dempers in achterdempers vervangen
- 6 nieuwe bougies
- 1 nieuw gaspedaal
- 1 bobine vervangen
- Storingsgeheugen uitgelezen
- 2 nieuwe plastic kappen achter bumper
- Alle ontbrekende dopjes etc laten plaatsen (mattenhouders -> BMW kutsysteem)
- Handrem afgesteld
- Hevel versnellingspook - > bak schoonmaken en invetten
- Stoelverstelling voor-achter laten nakijken
- Nieuwe riem airco
- Nieuwe riem dynamo
- Beetje koelvloeistof erbij
De conclusie was dat de M3 in perfecte staat was! Nu is hij weer helemaal tip-top in orde. Het enige is een kras op de voorbumper...zelf gedaan helaas

De prijs van al dit onderhoud was ruim 1.600 euro! Maar ja...dan heb je ook wat..en als je dat niet wilt betalen moet je geen M3 gaan rijden.
Groetjes,
Niels
p.s. Rico..ik kan alles specificeren hoor...als je interesse hebt

[img:640:478]http://www.driving-fun.com/media/photos/M3Niels/11.JPG[/img]