De M3 e46 is voor inspectie II geweest

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
///M3

De M3 e46 is voor inspectie II geweest

Bericht door ///M3 » 27 jan 2007, 10:18

Hoi allemaal,

Mijn auto's moeten gewoon altijd 100% zijn. Ik kan me vreselijk ergeren aan een dopje wat mist, iets wat niet helemaal goed zit etc. Dus ik de M3 voor de inspectie II naar de dealer gevraagd met het verzoek de auto echt helemaal na te lopen op de kleinste details en alles te doen wat nodig is...
Ik vraag altijd of de chef monteur de auto wil bekijken en ja hoor....hij namme mee voor een proefrit vooraf en inspectie. Aardige kerel die er in mijn ogen ook echt verstand van heeft. Neemt ruim de tijd en daar hoef ik zelden iets voor te betalen. Ik ben niet altijd fan van de dealer, maar hij maakt een hoop goed..ken hem al jaren.. :P

Naast het reguliere onderhoudswerk heb ik de volgende zaken (moeten) laten doen:

- Remolie vervangen
- Versnellingsbakolie vervangen
- Differentieelolie vervangen
- Navigatie in NL taal en spraak laten zetten
- Slang stuurbekrachtiging vervangen (kleine lekkage)
- Uitlijnen met KDS
- Rubber dempers in achterdempers vervangen
- 6 nieuwe bougies
- 1 nieuw gaspedaal
- 1 bobine vervangen
- Storingsgeheugen uitgelezen
- 2 nieuwe plastic kappen achter bumper
- Alle ontbrekende dopjes etc laten plaatsen (mattenhouders -> BMW kutsysteem)
- Handrem afgesteld
- Hevel versnellingspook - > bak schoonmaken en invetten
- Stoelverstelling voor-achter laten nakijken
- Nieuwe riem airco
- Nieuwe riem dynamo
- Beetje koelvloeistof erbij

De conclusie was dat de M3 in perfecte staat was! Nu is hij weer helemaal tip-top in orde. Het enige is een kras op de voorbumper...zelf gedaan helaas :cry:

De prijs van al dit onderhoud was ruim 1.600 euro! Maar ja...dan heb je ook wat..en als je dat niet wilt betalen moet je geen M3 gaan rijden.

Groetjes,
Niels

p.s. Rico..ik kan alles specificeren hoor...als je interesse hebt :wink:

[img:640:478]http://www.driving-fun.com/media/photos/M3Niels/11.JPG[/img]

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 27 jan 2007, 10:30

Mooie ///M

Ook zo houden :)

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2007, 12:35

Niels goeie zaak, zou ik ook blijven doen, 1600 euro is een boel knaken maar hij is wel weer als nieuw. Ook weer een goeie reden om hem niet zo snel weg te doen :wink: Ik ga zo 2 isofix stoeltjes kopen voor in de M3 van Römer Kids en M3 het KAN wel :wink:

Tom

Bericht door Tom » 27 jan 2007, 12:45

Netjes.
Die 1600 euro valt mij nog (enigzins) mee hoor. Voor het type auto.
Mijn 330i heeft pas ook Inspectie II gehad, en ik was 800 euro kwijt. Bij mij was er niks aan het handje. Ze hebben gedaan wat ze moeten doen bij Inspectie II met als extra remblokjes achter + wisserbladen + koelvloeistof.

///M3

Bedankt!

Bericht door ///M3 » 27 jan 2007, 12:48

Bedankt voor het compliment!

Ik ben gewoon erg zuinig op mijn auto's, altijd geweest! Soms een beetje bij het neurotische af... :wink:
Het moet gewoon goed zijn..mijn M3 is altijd dealer onderhouden geweest en dat zal zo blijven zolang hij bij mij in de garage staat.
Ik heb goede ervaringen met de dealer. Wel moet je vooraf wat meer energie erin stoppen...zelf schrijf ik alle onderdelen en nummers op. Pak altijd de chefmonteur en loop vooraf alles na....goed controleren achteraf.

Toevallig net nog met mijn vrouw over gehad...de kinderwagen met bak is en grootste probleem. Ik zit ook te denken aan een Isofix. De MaxiCosi cabrioFix hebben we al. Wat kost dat Rico voor de M3. Is natuurlijk helemaal lekker omdat het plaatsen van de Maxi Cosi achterin niet echt handig gaat..

Het grootste probleem van de M3 vind ik niet de ruimte, maar de erg stugge vering en geluid..Voor mijn vrouw gewoon niet handig om mee naar de stad te crossen. vanmiddag gaan we voor een KA kijken.....vind ze ook leuk!

De M3 rijdt nu echt weer zoveel strakker.....voelt echt lekker aan. Met name het uitlijnen doen ze erg goed bij BMW. Prutsen ze voor 40 euro normaal een beetje aan de sporing..bij BMW pakken ze ook wielvlucht, wielhoogte etc. perfect aan. Zijn ze wel 1,5 uur mee bezig en dat is dus 180 euro! :shock:

Ik zal straks een specificatie van kosten geven...

Grz,
Niels

///M3

Blijf een prachtbak

Bericht door ///M3 » 27 jan 2007, 12:56

Hier wat plaatjes....ik hou van die auto! Echt elke keer als je de sleutel omdraait...kippevel.
En als de chef werkplaats dan zegt dat hij niet vaak meer zelf dit soort goed onderhouden M3's ziet dan beschouw ik dat als een compliment.

Je hebt altijd wel wat met een auto.....blijft een apparaat. Van de 1.600 euro is meer dan 800 euro uurloon....das gewoon veel geld!

[img:640:478]http://www.driving-fun.com/media/photos/M3Niels/13.JPG[/img]

[img:640:478]http://www.driving-fun.com/media/photos/M3Niels/15.JPG[/img]

[img:640:478]http://www.driving-fun.com/media/photos/M3Niels/19.JPG[/img]

[img:640:478]http://www.driving-fun.com/media/photos/M3Niels/5.JPG[/img]

Groetjes,
Niels

///M3

M3 is niet zoveel duurder

Bericht door ///M3 » 27 jan 2007, 13:04

Een M3 is niet zoveel duurder als een andere BMW / Auto....
Ik betaal 670 euro voor de inspectie II. Maar een inspectie doet niets dan kijken en dan komen de olien en onderdelen en plaatsen er nog bij. Bij mij was nu de slang voor de stuurbekrachtiging bijna 200,-, het vervangen van de rubbers in de dempers achter 200,-
Op die manier loopt het op....ik had geen bijzondere dingen (oja..gaspedaal was afgebroken!)

Duurder zijn banden, remmen en specifieke M3 zaken..voor de rest valt het echt reuze mee....geloof me!

Grz,
Niels

Luca

Bericht door Luca » 27 jan 2007, 14:23

Hoeveel km heeft de M3 nu gereden? Auto is toch van 2002??

ZIet er wel netjes uit op de foto's!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 jan 2007, 14:33

De mijne gaat volgende week ook voor inspectie 2, kan ik me er vast een beetje op voorbereiden.....................................

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2007, 15:13

Niels ik heb net 2 Römer isofix stoeltjes bij prenatal gehaald,type duo plus, ik had er ook al 2 maar die zitten in de touring. Heen en weer gesleep met stoeltjes is niks met 2 auto's vandaar nu ook in de M3.

Stoeltje kost 319,- en o phet 2e stoeltje kreeg ik 15% korting (zogenaamde tweeling korting) 2 jaar geleden kocht ik via internet ze goedkoper, 250 euro per stuk, maar toen er 1 kapot ging was het dik gezeur, uiteindelijk is die webwinkel opgedoekt waardoor er helemaal niks werd opgelost. Dus nu maar voor ene wat hogere prijs bij een gewone winkel gekocht.

Niet zo'n superfoto, maar dan heb je even een idee

[img:800:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 799184.jpg[/img]

markk

Bericht door markk » 27 jan 2007, 15:16

Blijft een mooie bak. Nu nog ff voor de juiste prijs aan mij verkopen ;-)
Ik hoor van je Niels. Ben erg benieuwd naar de auto IRL (In Real Life).

Mark.

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2007, 15:18

Ja mark het word een tijd dat je een echte auto gaat kopen, dat wijven gedoe in porker moet maar eens afgelopen zijn. :wink:

markk

Bericht door markk » 27 jan 2007, 15:32

Goh, en dat komt van de zelfde Rico die in de begin jaren van Lelystad / gummen riep dat die gekke gele BoxsterS toch wel de mooiste van het hele veld was, ondanks o.a. de M3 van Ruttie, EVO van Adje en 330 van Robin en je eigen S3 of misschien had je toen de CooperS al bij je...

* ROFLOL *

Ga er nou maar eens in sturen op een mooie zonnige zomerdag. Piep je wel anders. Cabrio rijden is zooooo lekker. Zeker in een 6 cylinder BoxsterS met 252pk. Kan geen ///M3 olietanker tegen op. Heel anders allemaal. Niet beter maar zeker ook niet slechter. Echt gewoon een heel, heel andere auto.
(Net zoals zo'n EVO RS die rondjes om die auto van jouw doet :-)

Overigens jouw M3CS vind ik echt een superbak hoor. Kan en durf ik gewoon te zeggen. Ik gun het je, echt !

;-)

Mark.

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2007, 15:44

markk schreef:Goh, en dat komt van de zelfde Rico die in de begin jaren van Lelystad / gummen riep dat die gekke gele BoxsterS toch wel de mooiste van het hele veld was, ondanks o.a. de M3 van Ruttie, EVO van Adje en 330 van Robin en je eigen S3 of misschien had je toen de CooperS al bij je...

* ROFLOL *

Ga er nou maar eens in sturen op een mooie zonnige zomerdag. Piep je wel anders. Cabrio rijden is zooooo lekker. Zeker in een 6 cylinder BoxsterS met 252pk. Kan geen ///M3 olietanker tegen op. Heel anders allemaal. Niet beter maar zeker ook niet slechter. Echt gewoon een heel, heel andere auto.
(Net zoals zo'n EVO RS die rondjes om die auto van jouw doet :-)

Overigens jouw M3CS vind ik echt een superbak hoor. Kan en durf ik gewoon te zeggen. Ik gun het je, echt !

;-)

Mark.

Mark ik vind die Boxster nog steeds 1 van de mooiste auto's uit de gummen/DF geschiedenis :wink: Het zal wel de combinatie Markk en Boxster zijn waar het fout gaat :wink:

markk

Bericht door markk » 27 jan 2007, 16:00

Markk en BoxsterS is supercombi. Is echt mn droomauto. Nieuw gekocht en helemaal gespecificeerd zoals ik hem wil.

Mocht het er ooit van komen dat het financieel wat minder gaat is de BoxsterS echt het laatste wat weg gaat, met een traan. Rest gaat, als het echt nodig is, weg in een split-second.

Mark.

Leen

Bericht door Leen » 27 jan 2007, 18:33

even over onderhoud :

Vind dat nieuwe diagnose service systeem van BMW (e60,e90) wel een verbetering dan .

mijn 1 jaar oude 330D touring heeft net zijn 60K beurt gehad (231 euro ) z'n 1ste (30K beurt was (123 euro)

Ze lezen uit wat er vervangen moest worden en doen alleen wat nodig is .

De volgende oliewissel staat geplanned volgens de BC voor 90K en de eerst volgende onderhoudsbeurt op 120K

Valt mij alleszins mee.

Macboy

Bericht door Macboy » 27 jan 2007, 23:17

Niels. Erg leuk om te lezen. Toen ik mijn 206 inleverde vertelde het bedrijf ook dat ze nog nooit zo'n nette auto hadden meegemaakt na 3 jaar :)

Maareh ... die kleurencombo vna je M3 vind ik erg gaaf. Vooral dat interieur kan me wel bekoren, ipv dat standaard zwart :)

///M3

Moet je van houden

Bericht door ///M3 » 28 jan 2007, 10:33

Bedankt!

Ik vind het ook heel mooi. Het is Kiwi grun. In combinatie met de zwarte interieurdelen geeft het een mooie combinatie...maar smaken verschillen natuurlijk..!

Het interieur is in prima staat...alleen bij de bestuurdersstoel de bekende slijtage van de zijleuning aan de instapkant... Verder nergens een kras of lelijke plek in het rubber. Ik behandel het elke twee maanden met Autoglym....blijft het leer super soepel van...

Phoenix gelb is zowieso een kleur die je wel / niet mooi vindt. Het is een echte M3 kleur, opvallend, maar in het echt minder geel dan hij lijkt.

Als er weer eens een meeting is kom ik wel langs...!
Gr,
Niels

Dexter

Bericht door Dexter » 28 jan 2007, 10:43

Mooie auto! 8)
Niet wegdoen, je weet nu wat je hebt en je weet nooit wat je krijgt...zelfs niet bij een nieuwe! :twisted:

markk

Bericht door markk » 28 jan 2007, 12:22

> Ik behandel het elke twee maanden met Autoglym....blijft het leer super soepel van...

Tip -> leerolie. Trekt veel dieper in en houd het leer soepeler dan al die creme's. Na insmeren wel goed in laten trekken anders zit je kleding onder.

Zat een keer zonder en heb toen maar het leerolie van mn dochter (paardenliefhebber) gepakt. Is natuurlijk klein stukje geprobeerd en daarna de hele stoel gedaan. Je wil niet weten hoe het leer van mn '88 e30 M3 er van opknapte naar jarenlange "verwaarlozing". Werkt echt geweldig...

Mark.

Elmar

Bericht door Elmar » 28 jan 2007, 13:25

Tip van Mark kan ik alleen maar be-amen.

Plaats reactie