DSC Spa Francorchamps

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Andre

DSC Spa Francorchamps

Bericht door Andre » 04 okt 2010, 00:58

Een emotioneel race weekend.

Het begon allemaal op de rizla days van dit jaar. Eugene Janssen een rijder uit de Dutch Supercar Challenge. Een man die al wat jaren meeloopt als rijder binnen de DSC. We kenden elkaar vaag, maar door Erik Albertsma van Albi Engineering heb ik Eugene beter leren kennen zo door de jaren heen. Een zeer enthousiaste rijder binnen de DSC. Maar al gauw leerde ik Eugene nog beter kennen en kreeg zo ook het zeer trieste nieuws te horen dat "de slopende ziekte" ook hem had getroffen, waarvan ik de naam niet eens durf te noemen.

Maar door veel ups en downs bleef Eugene toch altijd positief. Door veel sporten kon hij goed vechten tegen zijn ziekte. Het werd echter niet beter, waardoor hij genoodzaakt werd om rond te kijken voor een 2e rijder, om gezamelijk races te rijden. Na lang zoeken vondt hij eindelijk iemand. Klein beetje race ervaring, en tevens zakenpartner. Ik kwam het duo dus tegen op de rizla racing days. Maar waar Eugene totaal geen fouten maakt, ging het bij zijn race compagnon wel fout. Hij ging er hard af op Assen, met veel schade.

Ik zag een grote teleurstelling bij Eugene als ook bij Erik Albertsma. Maar altijd die positieve instelling van Eugene. Gewoon maken en we gaan er weer keihard tegenaan. Die teleurstelling van Eugene bleef bij mij langer hangen. Ik wist heel goed dat er nu geen tijd meer is voor dit soort teleurstellingen elke dag is een groot geschenk voor Eugene.
Mijn moeder is 3 jaar terug overleden aan dezelfde verschikkelijke ziekte. Het moment dat je zulke berichten krijgt, stort de wereld voor je in. De tijd die je dan nog krijgt, is wel heel heel erg kostbaar en bijzonder. Ik ben aan het einde van het Rizla weekend naar hem toe gelopen en heb hem verteld dat het heel erg spijtig is dat het Rizla weekend zo is afgelopen.
De man waar Eugene mee reed, was ook erg geschrokken en twijfelde of ie hier mee door zou willen gaan. Dus toen had ik aan Eugene aangeboden, als je in nood komt met een rijder, dan sta ik voor je klaar. Je zegt maar wat het kost, ik rij samen met je. Uiteindelijk hebben ze samen nog op Zolder gereden en daar ging het weer mis. Zijn compagnon schreef een totale Z4M carroserie af. Die compagnon was daar zo van geschrokken, dat hij het verstandiger vond om hier niet mee door te gaan.

Dus stond Eugene er alleen voor en zei tegen Erik, dan rijdt ik wel alleen en dan zet ik de auto wel stil als ik niet meer kan. Na veel overleg tussen Erik en Eugene kreeg ik telefoon van Eugene, of het me leuk leek om samen te rijden. Tuurlijk was mijn antwoord. Ik had maar 1 doel voor ogen, samen zoveel mogelijk plezier maken en er een fantastisch weekend van maken.
Maar eerst moest Erik nog even binnen 2 weken een nieuwe Z4M opbouwen. Ook dat is gelukt, wat alleen al een overwinning opzich is.
Wat een mooi weekend hebben we gehad, alles viel op zijn plaats. We hadden een prachtige qualificatie, een 11e plaats overal in de regen. Ook mede doordat de jongens van albi engineering tot half 1 nachts aan een regen-setup hebben gewerkt. Dus we mochten starten tussen de GT met een SS2 auto. De zaterdag race werden we 2e en de hoofdrace op zondag eindigden we op de 1e plaats.

Prachtig, na de zondag prijs uitreiking zei Eugene tegen mij. Zou ik de beker mee naar huis mogen? Ik: tuurlijk. ik spaar meestal alleen de dunlop petjes, wij lachen. Hij zei dan neem jij de bloemen mee. Ik zei nee, die zijn natuurlijk voor je vrouw.
Ik moet toegeven dat ik een zwaar weekend heb beleefd. Heb vaak even terug moeten denken aan 3 jaar terug. Maar dat ik met deze man samen mag rijden en dan ook nog een podium halen zie ik als een heel groot privelege en zal ik nooit weer vergeten. Iemand die zo zielsveel van autosport houdt en daar zo tegen vecht om maar te kunnen racen, ongelooflijk met geen woorden te beschrijven.

Moet tevens een hele diepe buiging maken voor Dick van Elk en Renate die dit weekend heel erg met ons meedachten niks anders dan lof. Bedankt.

PS onboard filmpjes volgen.

Afbeelding

Eerste samenvatting van race 1 is online Eugene rijdt het eerste half uur.

Hier mijn half uur van race 1 op Spa.

Hier is race 2. De eerste helft rijdt Eugene en na pitsstops stap ik in. Filmpje van 15min. Je ziet van mij de eerste ronden uit de pits. Het was een gevecht tussen mij en een marcos om plek 1 en 2. Je ziet hem soms even naast me op de rechte stukken en soms zit ie naast me in de bochten, zodat ik niet kan insturen. Ik ben behoorlijk aan het doorrijden. Als de marcos een keer voorbij was gegaan dan had ik moeite gehad om hem weer terug te pakken. Die marcos liep even sneller op de rechte stukken.

Laatst gewijzigd door Andre op 07 okt 2010, 22:20, 7 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Re: DSC Spa Francorchamps

Bericht door Petrolhead Tom » 04 okt 2010, 02:09

Mooi verhaal Andre, prachtig als je op deze manier andere mensen kunt helpen! :thumbup:

Shakes

Bericht door Shakes » 04 okt 2010, 06:40

:thumbup:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 okt 2010, 07:54

Erg mooi verhaal André.
Zo zie je ook maar weer dat alles wat er in je leven gebeurd, een ander mens van je kan maken.
Je kijkt op een andere manier tegen dingen aan, je voelt emoties anders aan.
Het verlies van je moeder kan niemand meer terugdraaien, jij hebt met die ervaring wel iets heel erg moois voor een andere kunnen betekenen.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 04 okt 2010, 07:58

Helemaal TOP ! :thumbup: (en de race resultaten mogen er ook weer zijn !)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 okt 2010, 07:58

Hee Andre,

We hebben het er nog over gehad tijdens de rizla racing day, tis er dus ook nog van gekomen.
Goed dat je ingestapt bent, klasse...... :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 04 okt 2010, 08:27

Andre schreef:Moet tevens een hele diepe buiging maken voor Dick van Elk en Renate die dit weekend heel erg met ons meedachten niks anders lof. Bedankt.
Da's voor het eerst dan.

Anyway, een mooi verhaal. Geweldig dat je zoiets voor iemand kunt doen en al helemaal mooi dat hij zelf ook nog zulke dingen doet in plaats van sip in een hoekje voor zich uit te gaan zitten staren.

///Martin

Bericht door ///Martin » 04 okt 2010, 08:54

Idd. mooi verhaal Andre. Top.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 04 okt 2010, 09:24

Wauw, mooi verhaal.
Goed gedaan, jochie :thumbup:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 04 okt 2010, 10:01

Topper.

Mart
Auto: BMW E46 M3

Bericht door Mart » 04 okt 2010, 10:04

Goed verhaal, en mooie actie.

Toevallig kwam ik de BMW tegen afgelopen donderdag :)

Afbeelding

Robertdj

Bericht door Robertdj » 04 okt 2010, 10:04

Metchu

Bericht door Metchu » 04 okt 2010, 10:20

gefeliciteerd met het podium! Mooi verhaal, zou nog mooier zijn als er wat alinea's in zaten... Maar niets meer dan respect idd!

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 04 okt 2010, 11:14

Gefeliciteerd met de overwinning!! Kan me voorstellen dat het je goed doet om iemand zo te helpen.

Peric

Bericht door Peric » 04 okt 2010, 11:17

Mooi verhaal André. Gaaf dat je dit gedaan hebt..

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 okt 2010, 11:34

Metchu schreef:gefeliciteerd met het podium! Mooi verhaal, zou nog mooier zijn als er wat alinea's in zaten... Maar niets meer dan respect idd!
Begin jij eerst maar eens een zin met een hoofdletter.............................was jij nou leraar.............of was het nou prutse.......... ach laat maar :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 04 okt 2010, 11:51

Ze staan er nu in, bedankt André. @ Hanzzzzz dit is msn taaal j3w337zellluuuuffff

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 okt 2010, 12:28

Metchu schreef:Ze staan er nu in, bedankt André. @ Hanzzzzz dit is msn taaal j3w337zellluuuuffff
Op dit forum zouden we msn taal weren, weet je nog........
Voor jou maken we geen uitzondering......

Knot

Bericht door Knot » 04 okt 2010, 12:39

Erg mooi beschreven Andre, hulde!

Zonde om 2x een auto afgeschreven te zien worden maar super dat jij hem zo hebt kunnen ondersteunen met jouw ervaring!

GTRene

Bericht door GTRene » 04 okt 2010, 12:52

mooi verhaal :'(

super prestatie samen daaro :beer:

Dutch

Bericht door Dutch » 04 okt 2010, 13:53

Was dit eenmalig, André, of smaakt het naar meer? Ik las dat Eugène Janssen wel met het duo Janssen/De Vries wilde doorgaan...

Andre

Bericht door Andre » 04 okt 2010, 14:37

Thx voor alle reacties.

We hopen dat we samen er op assen zeker weer bij zijn.

De onboards zijn echt heel mooi geworden. Hoop morgen al een paar beelden online te krijgen.

Heb iets van 40 gig full hd beelden. Continu 2 Gopro hd laten meedraaien. Dus dat wordt nog even uitzoeken.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 okt 2010, 14:57

Andre schreef:Thx voor alle reacties.

We hopen dat we samen er op assen zeker weer bij zijn.

De onboards zijn echt heel mooi geworden. Hoop morgen al een paar beelden online te krijgen.

Heb iets van 40 gig full hd beelden. Continu 2 Gopro hd laten meedraaien. Dus dat wordt nog even uitzoeken.
Nou, jij hebt toch heel de dag niets te doen dus je tijd is nu ineens wel besteed :thumbup:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 04 okt 2010, 15:05

Heel mooi verhaal Andre!!
Moet echt een prachtig moment zijn geweest voor jou en Eugene om dan op het hoogste trappetje van het podium te staan. Super!

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 04 okt 2010, 16:31

Ontroerend verhaal, super prestatie! Respect.

Plaats reactie