Hoofdlijnen regeerakkoord

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Re: Hoofdlijnen regeerakkoord

Bericht door Niels » 02 okt 2010, 16:04

NL1 erop hier. Dat CDA is me toch verdeeld zeg :shock: Ik hoop voor ze dat het kabinet niet gaat vallen, blijft er helemaal 0,0 van over :sealed:

ErikS

Bericht door ErikS » 02 okt 2010, 16:13

Niels schreef:NL1 erop hier. Dat CDA is me toch verdeeld zeg :shock: Ik hoop voor ze dat het kabinet niet gaat vallen, blijft er helemaal 0,0 van over :sealed:
Als ze een échte christelijke partij zouden zijn, want dat zijn ze wat mij betreft niet, dan gaat het kabinet gewoon weer lekker vallen. :mrgreen:

Maakt mij allemaal echt serieus geen zak uit, CDA heeft al zoveel klappen gehad, deze kan er ook nog wel bij. :mrgreen:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 02 okt 2010, 16:15

Als het CDA eerlijk is, laten ze dit akkoord gewoon schieten, valt me op hoeveel leden tegen zijn zeg.

Michel P

Bericht door Michel P » 02 okt 2010, 16:19

partyondude schreef:Als het CDA eerlijk is, laten ze dit akkoord gewoon schieten, valt me op hoeveel leden tegen zijn zeg.
Vooral de nee roepers komen op zo'n congres. Eurlings vond ik er sterk spreken.

Michel

Boyd

Bericht door Boyd » 02 okt 2010, 16:22

-
Laatst gewijzigd door Boyd op 12 dec 2018, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram

Bericht door Bram » 02 okt 2010, 16:23

Michel P schreef:
partyondude schreef:Als het CDA eerlijk is, laten ze dit akkoord gewoon schieten, valt me op hoeveel leden tegen zijn zeg.
Vooral de nee roepers komen op zo'n congres. Eurlings vond ik er sterk spreken.

Michel
Dat zal best, ik hoor ook genoeg andere sprekers die gewoon een goed verhaal hebben. En als alleen de nee roepers komen heeft Verhagen dus een probleem, aangezien ze de sfeer en de stemmen in het congres zwaar laten meewegen in het besluit.

Al komt het er doorheen, Verhagen kan er niet blij mee zijn lijkt me. Het zijn er nog al niet wat die tegen zijn en dan ook nog niet eens de minsten.

ErikS

Bericht door ErikS » 02 okt 2010, 16:52

Als christelijke partij kan je toch ook niet regeren met de meest onchristelijke partij?
Tenminste, dan doe je wel wat verkeerd met je standpunten :mrgreen: :bag:

wjn

Bericht door wjn » 02 okt 2010, 16:58

Boyd schreef:Stel je verdient die 80K, je komt thuis te zitten, dan krijg je 31K. Even 49k minder inkomsten op jaar. Stel je neemt een tijdelijke baan, of een baan die minder verdient van zeg 35K. Dan hou je er 26K qua uitkering aan over eventueel later. Dan is dat even 54K verschil met je uitstroom situatie. Dat heeft wel hele ingrijpende consequenties op je levensstijl.
Ik kort je reactie in, maar dit bedoel ik idd. Zo stimuleer je mensen niet om, al dan niet tijdelijk (zeg 1 à 2 jaar), een andere baan te nemen. Gewoon omdat het risico te groot is en mensen nu eenmaal uit nature vanuit eigenbelang handelen.

Wb. "verplicht" werken of klusjes doen. Mensen die willen werken hebben over het algemeen snel weer een baan. Thuiszitten is ook niet motiverend en geeft ook een drempel als mensen weer moeten werken (niet meer uitslapen e.d.). Ik denk trouwens dat we allemaal dezelfde doelgroep voor ogen hebben, die ipv. een uitkering maar eens moet gaan werken (of dat al doen en dus frauderen).

Iig staan er zinnige voorstellen tot wetsvoorstellen in het concept regeerakkoord. Tussen de regels door profiteert vooral het bedrijfsleven (de grotere bedrijven dus).

Bram

Bericht door Bram » 02 okt 2010, 16:59

Ja, dat lijkt mij dus ook, zeker als je weet waar het CDA voor staat en waar voor de PVV wil gaan.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 okt 2010, 17:01

wjn schreef:Iig staan er zinnige voorstellen tot wetsvoorstellen in het concept regeerakkoord. Tussen de regels door profiteert vooral het bedrijfsleven (de grotere bedrijven dus).
Wat niet direct een probleem hoeft te zijn, getuige het aantal ondernemers hier op dit forum ;)

Niels

Bericht door Niels » 02 okt 2010, 17:05

Dat stem systeem bij de CDA is dermate handig dat ze wederom hun eigen achterban proberen te vernöken volgens mij :lol:

@Maurice: maak je geen illusie als ondernemer, Wolfgang noemt niet voor niets de grotere bedrijven. Iets wat volgens mij een hoop kleine ondernemende VVD stemmers al jaren over het hoofd zien. VVD is al jaren niet echt interessant voor de kleinere ondernemer (Fiscaal gezien) maar des te beter voor de grote jongens.

Niels

Bericht door Niels » 02 okt 2010, 17:23

Hoe dat CDA hier op TV te werk gaat is voer voor Koefnoen :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 okt 2010, 17:34

Nou, dat stemmen was tenenkrommend zeg... :bag:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 okt 2010, 19:17

Niels schreef:Dat stem systeem bij de CDA is dermate handig dat ze wederom hun eigen achterban proberen te vernöken volgens mij :lol:

@Maurice: maak je geen illusie als ondernemer, Wolfgang noemt niet voor niets de grotere bedrijven. Iets wat volgens mij een hoop kleine ondernemende VVD stemmers al jaren over het hoofd zien. VVD is al jaren niet echt interessant voor de kleinere ondernemer (Fiscaal gezien) maar des te beter voor de grote jongens.
Geen last van Niels, tot op heden komen we er beter uit (denk bijv. aan permanent lagere vpb). Wij zijn ook gewoon MKB..

dvh

Bericht door dvh » 02 okt 2010, 21:10

..Ja dat vond ik ook een erg mooi punt :mrgreen: 8)
Hoeveel is dat nu ? 11% ofzo

Niels

Bericht door Niels » 02 okt 2010, 22:13

VPB? 20% tot 2 ton, 25% daarboven :wink:

@Maurice, het ging daarbij juist niet om de VPB want dat is wel inzichtelijk voor eenieder. Juist de details maken het verschil. Vraag me niet welke, daarvoor moet je bij m'n ega zijn :lol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 okt 2010, 23:17

Niels, ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat ik als ondernemer hoe dan ook met een links akkoord (regering) slechter af was geweest dan nu.

VPB was inderdaad gezakt naar tijdelijk 20% tot 2 ton als crisismaatregel, maar is permanent geworden. En met een beetje handigheid kan je het geld wegsluizen naar je NV op Aruba of iets dergelijks en nog nauwelijks belasting betalen ;)

Bram

Bericht door Bram » 02 okt 2010, 23:31

Sja, als er zo met geld en regelgeving omgesprongen word, moeten ze inderdaad de minimumlonen aanpakken om de gaten te dichten...

wjn

Bericht door wjn » 02 okt 2010, 23:53

Staar je niet blind op die vpb, loonbelastingen zijn voor veel bedrijven toch het leeuwendeel van de belastingen en levert (veel) meer op voor de overheid.

Niels

Bericht door Niels » 03 okt 2010, 00:15

Maus335i schreef:Niels, ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat ik als ondernemer hoe dan ook met een links akkoord (regering) slechter af was geweest dan nu.
Een "indruk" alleen lijkt me niet voldoende :P Stemmen op basis van onderbuik gevoelens dus :mrgreen: :wink: Om eerlijk te zijn weet ik het niet in de huidige situatie, ik (wij) hebben ons er te weinig in verdiept wat dat betreft. Momenteel heerst bij mij het gevoel dat het toch allemaal geen fuck uit maakt vandaar.

Een aantal kabinetten terug was je als MKB-er idd beter af bij een bepaalde linkse partij dan bij de VVD :wink: Heb ik het alleen even over de fiscale kant en niet wat je prive mocht afdragen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 okt 2010, 11:06

Dat onderbuikgevoel komt natuurlijk wel ergens weg, dus even kort onderzoekje:

PvdA:

- Werkgevers zouden zich moeten verplichten tot het aan het werk krijgen en houden van zoveel mogelijk mensen, in het bijzonder oudere en kwetsbare werknemers. Werknemers zouden zich moeten verplichten tot een verantwoorde loonontwikkeling.

Werkgevers zijn imo helemaal niks verplicht. Je begint een eigen zaak omdat je zélf de touwtjes in handen wil hebben, niet een of andere politieke partij die niet eens van het bestaan van je bedrijf afweet.

- De PvdA wil dat werknemers goed beschermd blijven tegen onrechtmatig ontslag.

Oftewel het ontslagrecht eerder verzwaren dan versoepelen (of op zn minst gelijkhouden, zoals nu ook het geval is).

- Wij voeren een solidariteitsbijdrage in: een nieuw belastingtarief van 60% over het belastbaar inkomen boven 150.000 euro.

Bespottelijk dat je gvd meer dan de helft van je arbeidstijd bezig bent voor de belastingdienst.

SP:

- Dit wordt uitgebreid naar alle schijven waardoor een meer rechtvaardige heffing tot stand komt. Er komt een nieuw toptarief van 65 procent vanaf 150.000 euro.

Zelfde verhaal als PvdA, kul imo en dom imo.

- De winstbelasting gaat omhoog naar 30 procent.

Lijkt me duidelijk.

- In totaal wil de SP voor 6 miljard aan extra overheidsinkomsten vinden door vooral de lasten voor hogere inkomens en bedrijven te verhogen.

Nouja, het is wel duidelijk waar volgens de SP de centen vandaan gehaald moeten worden. Alleen bij de mensen/bedrijven "die toch al genoeg geld hebben" (en waar vergeten wordt dat ze al sinds jaar en dag procentueel en absoluut gezien het meest afdragen, maar das niet genoeg!).

VVD:

Nouja, klinkt heel stom maar ik heb geen (voor mij) negatieve punten gelezen in het programma. Het is ook niet voor niks dat veel ondernemers VVD stemmen, en dat is niet allemaal onderbuik gevoel. Ik heb bewust de postieve punten van de 3 partijen achterwege gelaten, omdat dan het lijstje erg lang zou worden. Wat je hier leest zijn standpunten die mij tegen het borst stoten.

Niels

Bericht door Niels » 03 okt 2010, 11:19

Mosterd na de maaltijd Maurice :mrgreen: Ik zit je maar te jennen natuurlijk :P Nu er geld gevonden moet worden lijkt me de keuze van een ondernemer duidelijk en zoals gezegd heb ik me niet meer in de details verdiept in de huidige situatie

Voor een aantal kabinetten terug hebben we het een keer uitgevogeld omdat een vriend van me (ook zelfstandige ondernemer) het niet meer wist qua stemmen. Mijn partner studeert fiscaal recht en mijn moeder was boekhouder en die kwamen destijds tot de conclusie dat de VVD voor de kleine ondernemer niet de aantrekkelijkste optie was. Dat je (destijds) dan bij de SP uitkomt als ondernemer vond ik zeker verbazingwekkend. That's all :wink:

Met de VVD heb ik nog de minste moeite in het huidige regeerakkoord al vind ik dat er wel een aantal elitaire zaken inzitten. VVD in een coalitie vind ik altijd goed om "Links" niet door te laten slaan. We zullen zien of geen "Links" (Tja PVV is wel redelijk links maar goed...) "Rechts" niet laat doorslaan.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 03 okt 2010, 21:57

Helemaal mee eens Maurice. Bij inkomstenbelasting >52% ga ik trouwens oprecht in het buitenland kijken.

Plaats reactie