Als ze een échte christelijke partij zouden zijn, want dat zijn ze wat mij betreft niet, dan gaat het kabinet gewoon weer lekker vallen.Niels schreef:NL1 erop hier. Dat CDA is me toch verdeeld zegIk hoop voor ze dat het kabinet niet gaat vallen, blijft er helemaal 0,0 van over
Vooral de nee roepers komen op zo'n congres. Eurlings vond ik er sterk spreken.partyondude schreef:Als het CDA eerlijk is, laten ze dit akkoord gewoon schieten, valt me op hoeveel leden tegen zijn zeg.
Dat zal best, ik hoor ook genoeg andere sprekers die gewoon een goed verhaal hebben. En als alleen de nee roepers komen heeft Verhagen dus een probleem, aangezien ze de sfeer en de stemmen in het congres zwaar laten meewegen in het besluit.Michel P schreef:Vooral de nee roepers komen op zo'n congres. Eurlings vond ik er sterk spreken.partyondude schreef:Als het CDA eerlijk is, laten ze dit akkoord gewoon schieten, valt me op hoeveel leden tegen zijn zeg.
Michel
Als christelijke partij kan je toch ook niet regeren met de meest onchristelijke partij?partyondude schreef:Als het CDA eerlijk is, laten ze dit akkoord gewoon schieten, valt me op hoeveel leden tegen zijn zeg.
Ik kort je reactie in, maar dit bedoel ik idd. Zo stimuleer je mensen niet om, al dan niet tijdelijk (zeg 1 à 2 jaar), een andere baan te nemen. Gewoon omdat het risico te groot is en mensen nu eenmaal uit nature vanuit eigenbelang handelen.Boyd schreef:Stel je verdient die 80K, je komt thuis te zitten, dan krijg je 31K. Even 49k minder inkomsten op jaar. Stel je neemt een tijdelijke baan, of een baan die minder verdient van zeg 35K. Dan hou je er 26K qua uitkering aan over eventueel later. Dan is dat even 54K verschil met je uitstroom situatie. Dat heeft wel hele ingrijpende consequenties op je levensstijl.
Wat niet direct een probleem hoeft te zijn, getuige het aantal ondernemers hier op dit forumwjn schreef:Iig staan er zinnige voorstellen tot wetsvoorstellen in het concept regeerakkoord. Tussen de regels door profiteert vooral het bedrijfsleven (de grotere bedrijven dus).
Geen last van Niels, tot op heden komen we er beter uit (denk bijv. aan permanent lagere vpb). Wij zijn ook gewoon MKB..Niels schreef:Dat stem systeem bij de CDA is dermate handig dat ze wederom hun eigen achterban proberen te vernöken volgens mij
@Maurice: maak je geen illusie als ondernemer, Wolfgang noemt niet voor niets de grotere bedrijven. Iets wat volgens mij een hoop kleine ondernemende VVD stemmers al jaren over het hoofd zien. VVD is al jaren niet echt interessant voor de kleinere ondernemer (Fiscaal gezien) maar des te beter voor de grote jongens.
Een "indruk" alleen lijkt me niet voldoendeMaus335i schreef:Niels, ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat ik als ondernemer hoe dan ook met een links akkoord (regering) slechter af was geweest dan nu.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Berry1000RR, Bob Gervais, Bokkepoot, Fabian, frankie, maurizio, Miesjel, MParallel, Peter-Paul, SlowCo, vigilante en 13 gasten