Hot topic hier op het moment, opstaan tegen ACTA

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roman

Hot topic hier op het moment, opstaan tegen ACTA

Bericht door Roman » 23 sep 2010, 22:40

Meningen? :forum: :forum:

dvh

Re: Hot topic hier op het moment, opstaan tegen ACTA

Bericht door dvh » 23 sep 2010, 22:44

doo bop dob beboop

Roman

Bericht door Roman » 23 sep 2010, 22:47

Mijn ISP hier heeft al bekend gemaakt achter ACTA te staan. Dus word binnekort van ISP veranderen...

Weet niet wat ze in NL in de bios laten zien voor de film maar hier dreigen ze met straffen tot 10 jaar gevangenis als je betrapt word met een film camera in de bios :lol: :bignews:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 sep 2010, 09:48

Op wiki:
De voorstanders van het verdrag wijzen op de economische schade[2][3][4] als gevolg van de grootschalige handel in nagemaakte merkartikelen en het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal via het internet. Zij zien in het verdrag een belangrijk instrument in de strijd tegen namaak en piraterij[5].
Tja die namaak industrie wil IK wel 'n halt toeroepen, maar ik weet dat dat vechten tegen de bierkaai is, plus die industrie is miljarden $$$$ groot, dus daar leven zoveel mensen wereldwijd van ook, complete economie op zich...

Erg moeilijk.

frankv

Bericht door frankv » 24 sep 2010, 20:34

Het erge aan ACTA is dat ze namaak en "digitale distributie" op een hoop gooien en dus met maatregelen tegen nep Rolexi ook direct maatregelen tegen downloaden willen doorvoeren. Handelaars in namaak criminaliseren vind ik prima, maar als vervolg daarop onder het mom van het handhaven van auteursrecht ook miljoenen burgers criminaliseren sluit niet meer aan bij de nieuwe werkelijkheid van vrijwel gratis distributie waardoor businessmodellen zouden moeten aangepast ipv oude businessmodellen middels repressie af te blijven dwingen.

Met excuses voor de lange zin...

HansD

Bericht door HansD » 24 sep 2010, 20:43

frankv schreef:Het erge aan ACTA is dat ze namaak en "digitale distributie" op een hoop gooien en dus met maatregelen tegen nep Rolexi ook direct maatregelen tegen downloaden willen doorvoeren. Handelaars in namaak criminaliseren vind ik prima, maar als vervolg daarop onder het mom van het handhaven van auteursrecht ook miljoenen burgers criminaliseren sluit niet meer aan bij de nieuwe werkelijkheid van vrijwel gratis distributie waardoor businessmodellen zouden moeten aangepast ipv oude businessmodellen middels repressie af te blijven dwingen.

Met excuses voor de lange zin...
+1 er zit een groot verschil tussen bewust merkartikelen namaken en die wel of niet als echt verkopen of content distribueren.
Als het geld dan nog naar de artiesten zou gaan zou ik er niet zoveel problemen mee hebben maar die zien er weinig tot niets van.

jaydee

Bericht door jaydee » 24 sep 2010, 21:05

Dit zou eigenlijk in het "Red onze privacy" forum moeten staan....

Plaats reactie