Meningen?

Tja die namaak industrie wil IK wel 'n halt toeroepen, maar ik weet dat dat vechten tegen de bierkaai is, plus die industrie is miljarden $$$$ groot, dus daar leven zoveel mensen wereldwijd van ook, complete economie op zich...De voorstanders van het verdrag wijzen op de economische schade[2][3][4] als gevolg van de grootschalige handel in nagemaakte merkartikelen en het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal via het internet. Zij zien in het verdrag een belangrijk instrument in de strijd tegen namaak en piraterij[5].
+1 er zit een groot verschil tussen bewust merkartikelen namaken en die wel of niet als echt verkopen of content distribueren.frankv schreef:Het erge aan ACTA is dat ze namaak en "digitale distributie" op een hoop gooien en dus met maatregelen tegen nep Rolexi ook direct maatregelen tegen downloaden willen doorvoeren. Handelaars in namaak criminaliseren vind ik prima, maar als vervolg daarop onder het mom van het handhaven van auteursrecht ook miljoenen burgers criminaliseren sluit niet meer aan bij de nieuwe werkelijkheid van vrijwel gratis distributie waardoor businessmodellen zouden moeten aangepast ipv oude businessmodellen middels repressie af te blijven dwingen.
Met excuses voor de lange zin...
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, ED35, HarryC, MarcF, Semrush [Bot] en 10 gasten