Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Welke kies je?

RS5
20
11%
M3
74
41%
C63 AMG
88
48%

Totaal aantal stemmen: 182

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Welke kies jij (Duits super trio) RS5, M3 en C63 AMG

Bericht door Arthur » 23 sep 2010, 11:25

Robin z'n plaatje:

Afbeelding

Mijn plaatje:

Afbeelding

Overigens opteer ik ook voor Robin z'n plaatje maar ergens speelt mevrouw Schiffer vals :mrgreen:
En er gaat makkelijker wat bij dan eraf, zeker met wat hulpstukken :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 sep 2010, 11:27

een kruisje zie ik. Ah, da's een iets mindere foto . :D

Anyway. Schiffer hereft 'n mooie kop en 'n mooi lichaam met alles erop en eraan, nog steeds.

Ik denk dat Ferdi dát bedoelde, ze is nog steeds 1 van de topschoonheid/celebrities eigenlijk , al 20 jaar, en dan te bedenken dat ik dat blonde de laatste 10 jaar heb afgezworen. :)

Edit, een iets betere foto, Arthur.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robin op 23 sep 2010, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 23 sep 2010, 11:28

Robin Hartog schreef:
Kasteel schreef:
Dickh. schreef: Dan de C63. Daarbij klopt het totaal plaatje meer voor mij. Geweldige motor. Knokken om het vermogen op straat te krijgen. Veel fabrieks mogelijkheden om de auto naar je wens af te stemmen. Jammer dat het interieur niet in de schaduw van Audi kan staan.
Ik zie dat raggen en rammen met een C63 dagelijks ook wel zitten, jammer alleen dat de 2de hands waarde van de E90 M3 (zowel voor als na de facelift) gewoon een stuk aantrekkelijker ligt. Persoonlijk vind ik dat je op de 2de hands markt als je kijkt naar de E90 m3 gewoon een leuke koop kan doen (2-3 jaar oude auto met nieuwwaarde +110k voor 65k is gewoon relatief top), C63's doen momenteel gewoon nog makkelijk 15-20k extra. Om die reden zou er voor mij eerder een E90 komen dan een C63 (als het uberhaupt ter sprake zou komen).
DCT/handbak verhaal zou me minder intereseren, daar zou de koop geen moment op vanaf kunnen hangen.
Ik neem aan dat je de M3 zou nemen als je op de tweedehands markt aan het shoppen bent, en niet nieuw? Want dan is de C63 natuurlijk een 'verstandigere' koop daar hij meer opbrengt t.o.v. de M3 als je hem weer te koop zet.
Ja is wel deels waar, maar het 'wat kies jij' zou in mijn geval sowieso tweedehands zijn, nieuw zou ik prive niet snel doen. Die lagere tweedehandswaarde van de M3 is wel een beetje vertekend, buiten het feit dat de nieuwwaarde een stukje lager ligt, zijn deze ook al wat langer op de markt + iets meer aanbod.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 23 sep 2010, 11:59

Kasteel schreef:
Robin Hartog schreef:
Kasteel schreef:
Ik zie dat raggen en rammen met een C63 dagelijks ook wel zitten, jammer alleen dat de 2de hands waarde van de E90 M3 (zowel voor als na de facelift) gewoon een stuk aantrekkelijker ligt. Persoonlijk vind ik dat je op de 2de hands markt als je kijkt naar de E90 m3 gewoon een leuke koop kan doen (2-3 jaar oude auto met nieuwwaarde +110k voor 65k is gewoon relatief top), C63's doen momenteel gewoon nog makkelijk 15-20k extra. Om die reden zou er voor mij eerder een E90 komen dan een C63 (als het uberhaupt ter sprake zou komen).
DCT/handbak verhaal zou me minder intereseren, daar zou de koop geen moment op vanaf kunnen hangen.
Ik neem aan dat je de M3 zou nemen als je op de tweedehands markt aan het shoppen bent, en niet nieuw? Want dan is de C63 natuurlijk een 'verstandigere' koop daar hij meer opbrengt t.o.v. de M3 als je hem weer te koop zet.
Ja is wel deels waar, maar het 'wat kies jij' zou in mijn geval sowieso tweedehands zijn, nieuw zou ik prive niet snel doen. Die lagere tweedehandswaarde van de M3 is wel een beetje vertekend, buiten het feit dat de nieuwwaarde een stukje lager ligt, zijn deze ook al wat langer op de markt + iets meer aanbod.
Klopt natuurlijk helemaal. :thumbup:

Mijn keuze (C63) is meer gebaseerd op plaatjes en filmpjes hoor, heb nog nooit in één van de twee gereden. Heb wel eens een C63 VOL zien optrekken, ik kreeg echt kippenvel. Daarentegen kreeg ik dat ook bij de E90 M3 van Leen tijdens de M3 fotoshoot 2.0. Al had die geen standaard uitlaatsysteem meer (geloof ik?).

Als ik echt voor deze keuze zou staan zou ik echt met beide moeten rijden. :)

P.S.: @Mevrouw Schiffer: Leuk lichaampje hoor, maar die kop staat me niet aan. Doutzen Kroes vind ik al beter. Maar ik ben niet echt van die top fotomodellen. Geef mij maar iemand als Jessica Alba of Cobie Smulders. :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 sep 2010, 12:37

romo schreef:
Joop schreef:RS5 de mooiste; C63 AMG de meeste brute (en wellicht ook de meest vermakelijk, alleen niet op lange termijn); de M3 de meest uitgebalanceerde en daarmee de beste allrounder...

...de M3 it is als het rijden de doorslag moet geven en dat moet het: dus M3 in coupé-vorm met handbak.

Persoonlijk denk ik toch (zonder er een meter mee te hebben gereden) dat de M-DCT beter bij de kar past dan de handbak.........................FWIW

Waarom;

1 De handbak heeft (te) lange verzetten (verre van close ratio)

2 De bak (pook dus)schakelt niet sportief genoeg; de voorwaarts/achterwaarts slag is te lang, de slag van links naar rechts te breed; doet volledig afbreuk aan sportief schakelen IMHO ( geen lekkere tik/tik bak, hoewel de verzetten beter worden ingelegd dan de E46 M3 )

3 De koppeling is van de meest gevoelloze soort die ik ooit heb gereden i.c. ; veel te lange slag en het aangrijpings punt veel te laat ergens bij 80% van de slag........... doet nog meer afbreuk.........
Kan ik alleen maar beamen. Die M3 coupe uit het filmpje hebben Erik en ik een dagje in mogen sturen, en wát een geweldige kick geeft die DCT. Terugschakelen van de 3 naar de 2 en iedereen in de straat kijkt om. Ik heb sowieso weinig met een handbak overigens, want je hebt er geen flikker aan met 98% van je kilometers, maar dat terzijde.

Ik zou echter voor de C63 AMG (sedan) gaan. Lekker in de toerenbegrenzer jagen, wat een machtig gevoel moet dat geven. De M3 zal vast lekker sturen door de Eiffel of in de Alpen, maar je wil er met die auto niet naartoe hoeven rijden.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 24 sep 2010, 10:10

Robin schreef:Ik denk dat Ferdi dát bedoelde, ze is nog steeds 1 van de topschoonheid/celebrities eigenlijk , al 20 jaar, en dan te bedenken dat ik dat blonde de laatste 10 jaar heb afgezworen. :)

Edit, een iets betere fotoAfbeelding
Goed topic, het Duitse trio, ik ga er nog maar even mee door.

Eens met Robin, ik vind bovenstaande foto prachtig.
Gelukkig gaan we nu de goede kant uit met dit draadje: als ouwe l*l heb ik nog twee dames - waar ik 'jaw-dropping' en kwijlend naar kon turen als jongetje van 13 en fantaseerde een hele mooie wereld voor mijzelf met hen (het is er nooit van gekomen..). Maar hier komen ze:

Brigitte Bardot (vind ik een fenomenale klassieke schoonheid, maar dat is het dan ook wel ..)
Afbeelding

Jane Fonda (De ster in de fenomenale cultfilm 'Barbarella'. Helemaal geen superbeauty maar ik vind haar wel heel erg gaaf!)
Afbeelding

Tristan

Bericht door Tristan » 24 sep 2010, 10:17

Leuke vergelijking. :)

Ik denk bij de RS5 aan:

Afbeelding

Een schoonheid, maar een beetje weinig temperament.

Bij de M3 denk ik aan:

Afbeelding

Temperamentvol, lekker speels en toch ook een schoonheid

Bij de C63 denk ik aan:

Afbeelding

Ordinair, vulgair, opvallend maar toch ook wel lekker fout.

:mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 24 sep 2010, 10:24

@ Tristan vandaar dat de RS5 amper wordt gekozen, die bakvis van hier is mooi maar asexueel/klinisch (en zo dom/kinds, ik schaam me dood voor m'n provincie LOL)

Net zoiets als de RS5 inderdaad :D

GTRene

Bericht door GTRene » 24 sep 2010, 10:24

:lol:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 24 sep 2010, 10:25

Grappig, ik heb dus met bovenstaande drie dames helemaal niets.
Doutze Kroes, mijn God wat een saaie doos. Dat interview met haar in 'College Tour', waar zij plotseling Amerikaans-Nederlands sprak met haar tut-antwoordjes. Een maand eerder zat ze nog bij Pauw&Witteman, waar ze nog Nederlands sprak zonder dat vervelende vs-accentje, en een maandje later kon dat dus niet meer .. yuk.
Die donkere dame ken ik niet, maar 'ones you go black, you never .. etc'. Ja, zit wel wat in (in algemene zin dan).
Pamela Anderson, tja, .... , moet ik daar nog van zeggen. fantasieloos en saai

Robin

Bericht door Robin » 24 sep 2010, 10:31

FerdiACS1 schreef:Grappig, ik heb dus met bovenstaande drie dames helemaal niets.
Doutze Kroes, mijn God wat een saaie doos. Dat interview met haar in 'College Tour', waar zij plotseling Amerikaans-Nederlands sprak met haar tut-antwoordjes. Een maand eerder zat ze nog bij Pauw&Witteman, waar ze nog Nederlands sprak zonder dat vervelende vs-accentje, en een maandje later kon dat dus niet meer .. yuk.
Die donkere dame ken ik niet, maar 'ones you go black, you never .. etc'. Ja, zit wel wat in (in algemene zin dan).
Over Doutzen:100% eens. Vandaar ook nooit 'n Audi, mooi, maar allemansvriend en karakterloos.
Adriana Lima is latina en gewoon 'n topper, maar daar lopen er zoveel van dat caliber rond, serieus.
Ik kon 't er wel mee volhouden. Met de M3 niet. :bag:
Pamela, was altijd 'lekker ordi', hou ik 't niet mee uit/vol, maar 't testen waard
Dus bij Pamela zie ik eerder 'n Viper/ Z06. :mrgreen:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 24 sep 2010, 10:47

Robin schreef:
FerdiACS1 schreef:Grappig, ik heb dus met bovenstaande drie dames helemaal niets.
Over Doutzen:100% eens. Vandaar ook nooit 'n Audi, mooi, maar allemansvriend en karakterloos.
Adriana Lima is latina en gewoon 'n topper, maar daar lopen er zoveel van dat caliber rond, serieus.
Ik kon 't er wel mee volhouden. Met de M3 niet. :bag:
Pamela, was altijd 'lekker ordi', hou ik 't niet mee uit/vol, maar 't testen waard
Dus bij Pamela zie ik eerder 'n Viper/ Z06. :mrgreen:
Idd, bij C63, meer de Katja Schuurman van 2-4 jaar terug ;)

Tristan

Bericht door Tristan » 24 sep 2010, 10:54

Neh, Katja is niet vulgair genoeg. :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 sep 2010, 12:32

Wist het wel..................Latina all the way.........................met beide hou ik wel uit, probleem, 1 heb ik wel, de ander moet nog geboren worden schat ik in................. :mrgreen:

Pamela met Hepathitis C wil ik liever niet proberen......................ga je gang Robin, maar Google is a better friend.............. :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 sep 2010, 12:37

die M3 latina is ook de enigste voor mij wat ik mooi vind, weet verder niet hoe ze is, maar de looks/proporties/kleurtje vind ik super....de rest vind/zoek ik graag persoonlijk met haar uit :angel:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 24 sep 2010, 13:47

Tristan schreef:Neh, Katja is niet vulgair genoeg. :wink:
Na een fles champagne wel :)

steve smith

Bericht door steve smith » 24 sep 2010, 15:27

Kasteel schreef:
Tristan schreef:Neh, Katja is niet vulgair genoeg. :wink:
Na een fles champagne wel :)
:roflol:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 sep 2010, 16:35

Ik hoorde net in deze video dat de C63 gewoon z'n 6.2 NA motor blijft behouden :banaan:

verder de E63 nu nog wel verkrijgbaar met de 6.2 maar veranderd ook in de 5.5 biturbo...

hier de video waar de CL63 getest wordt, met de 5.5 biturbo, het geluid is nog wel AMG leuk maar mist scherpte, en dat wordt ook vermeld, daarbij dat de C63 gewoon de mooie heerlijke 6.2 mag behouden, laat ik die ook 1 van de leukste (betaalbare) AMG vinden qua model e.d. met tuning makkelijk op 530<>570pk te brengen wat wil je nog meer :mrgreen:

de CL63 met sportpakket is wel een beul...900nm krijgt ie dan en 570pk.

http://www.autoweek.nl/video/2034/Rij-i ... -CL-63-AMG" onclick="window.open(this.href);return false;

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 24 sep 2010, 16:39

Maus335i schreef:[....
Terugschakelen van de 3 naar de 2 en iedereen in de straat kijkt om. ....
Dat is natuurlijk de beste reden om een auto te kopen.... (voor jezelf) :roll:
Maar als dat belangrijk is voor je, dat lukt zonder dct ook wel. Beetje gek doen 'et voilá'.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 12 okt 2010, 07:27

Jason en Tiff in een e92 M3 met Competition Pack en een C63 AMG met Performance Pack:

Jason: "Grunt is not everything. You need a chassis as well..."
Tiff: "There is only one winner and while it may not be the best showman, it has to be the quicker, sharper BMW..."

GTRene

Bericht door GTRene » 02 feb 2011, 13:33

leuke video van een 2008 C63 me thinks...its fast :df:

van 0 naar 255km/h

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PBi9c0dd ... re=related[/youtube]

Rupie

Bericht door Rupie » 02 feb 2011, 13:46

Hier speciaal voor jou Rene nog een filmpje van een cls63 met de nieuwe motor. :wink:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rbYHN4SG ... ata_player[/youtube]

GTRene

Bericht door GTRene » 02 feb 2011, 14:47

:mrgreen: das wel lache, die 1/8 op de strip :df:

ik moet ook zoiets hebben, gewoon gas inplompen en de computer rekent uit hoeveel wheelspin.

bij mij als ik de ander zie gaan trap ik het gas verder in...is nog meer wheelspin haha dan maar over in 2 weer wheelspin als je het vlot doet :bag:

nee, de strip is beheersing van en je zaakjes goed voor elkaar hebben, vooral de 1/8 op de 1/4 kun je halverwege gebruik maken van de power :mrgreen:
en op de kilometer kun je als je auto in theorie sneller is weer wat bijhalen of inhalen :df:

tis net als driften oid, dat moet je vaak doen en je zaakjes goed voor elkaar hebben voor dat werk.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 feb 2011, 12:34

Dickh. schreef:De RS5 is naar mijn mening echt ontzettend mooi. Ik vind 'm zo mooi dat ik 'm het liefst aan een invalide overbuurvrouw zou willen geven zodat ik er de hele dag naar kan kijken. Er mee rijden hoef ik niet zo noodzakelijk. Geen behoefte aan.
Ik vind de RS5 er ook fantastisch uitzien.

Afbeelding

Vóór de eerste circuitdag op Zandvoort meer over de RS5, maar deze foto wilde ik toch wel even laten zien.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 feb 2011, 12:36

Ik heb niks met Audi maar zo'n RS5 is echt heel dik in een donkere kleur.

Plaats reactie