Koffieapparaat

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Knot

Koffieapparaat

Bericht door Knot » 14 sep 2010, 09:58

Ons koffieapparaat begin een beetje te lekken, combinatie water, electriciteit etc niet zo'n beste. Net even open gemaakt en volgens mij is het element of de slangen heen en weer lek, 4 jaar oud, dus echt super kwaliteit is het niet geweest. Wordt dagelijks koffie mee gezet na het eten en in het weekend en met visite/feestjes vaker.

Afbeelding

Wat nu te kopen? Senseo vind ik echt helemaal niks, en moet ook geen honderden euro's kosten, blijf een arme loonslaaf met 3 autos en een motor.

Eventueel combinatie koffie/waterkoker is ook mogelijk.

Petrolhead Tom

Re: Koffieapparaat

Bericht door Petrolhead Tom » 14 sep 2010, 10:07

Wij hebben hier thuis een bonen apparaat, als je dat een maal gehad hebt wil je niet meer anders. Mocht je dat te gek worden zou ik gewoon weer zoiets terug kopen, staan er genoeg op kieskeurig.

Metchu

Bericht door Metchu » 14 sep 2010, 10:09

krijgen we weer zó'n topic, hoe snel is je koffiezetapparaat? :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 sep 2010, 10:13

Metchu schreef:krijgen we weer zó'n topic, hoe snel is je koffiezetapparaat? :mrgreen:
:roflol: die water koker was toch ook al door knot gestart?

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 14 sep 2010, 10:19

Waarom veel geld uitgeven voor zo'n apparaat?

Gewoon bij een willekeurige winkel voor een paar tientjes zo'n ding kopen van een redelijk merk. Die doet het ook wel weer een paar jaar :)

Luco

Bericht door Luco » 14 sep 2010, 10:21

Gewoon zon ding van 39 of 49 euro kopen bij de its ofzo.

Als die na drie jaar kapot gaat weggooien en nieuwe halen. die duurdere gaan vaak echt niet langer mee.

Senseo is inderdaad niks.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 14 sep 2010, 10:28

Een Nespresso niets voor je Rody? Ik vind dat altijd fijne koffie, makkelijk en goede apparaten en met de koffiesmaken kan je ook nog variëren, dus ook voor eventuele gasten ideaal.

Ik heb hier zelf nog wel een Senseo staan. Daar vind ik 90% van alles wat er uit komt vaak ook niet lekker. Al heb ik nu 2 soorten pads gevonden die wel lekker zijn. De Senseo Espresso en de Black van Douwe Egberts zelf.

Maar ja, er gaat helemaal niets boven een bakkie met verse gemalen bonen. Ik denk dat ik binnenkort dan ook een handmatige espresso machine ga kopen.

Knot

Bericht door Knot » 14 sep 2010, 10:33

Die oude philips was idd 60 euro ofzo en heeft het 4 jaar gedaan. Koop wel altijd DE grove maling, fijne vind ik al minder lekker.

Bonen is wellicht een optie, zat zelf aan zoiets te denken:

http://www.prijsvergelijk.nl/koffie_app ... s_tk52001/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 sep 2010, 10:36

Nespresso? Is dat niet zo'n ding met van die cupjes van 50 cent per stuk?? Nevernooit dat ik ik thuis koffie ga drinken wat 50 cent per kopje kost :nah: Lekker man, een kopje koffie en tegelijkertijd het gevoel dat je genaaid wordt :mrgreen:

Ik zal de vrouw zo eens vragen wat voor een haar moeder heeft. Daar komt echt lekkere koffie uit als je er DE black in gooit. Is volgens mij gewoon een ding van een tientje of zes :thumbup:

Tristan

Bericht door Tristan » 14 sep 2010, 10:37

Jura FTW!

Wel prijzig maar maakt heerlijke koffie. Pas was de machine voor onderhoud en had tijdelijk een andere machine. Met exact dezelfde bonen smaakte de koffie toch een stuk minder. Na een paar dagen de Jura weer terug en wat een verschil qua smaak.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 14 sep 2010, 10:41

Tristan schreef:Jura FTW!

Wel prijzig maar maakt heerlijke koffie. Pas was de machine voor onderhoud en had tijdelijk een andere machine. Met exact dezelfde bonen smaakte de koffie toch een stuk minder. Na een paar dagen de Jura weer terug en wat een verschil qua smaak.
Zo'n Jura is inderdaad TOP!

Met bonen wisselen en dus proeven is ook leuk. Kom je echt hele verrassende dingen tegen. Zo zijn bijvoorbeeld de bonen van de Hema heerlijk. Die zijn veel lekkerder dan bonen die vaak een veelvoud kosten.

Knot

Bericht door Knot » 14 sep 2010, 10:43

Tristan schreef:Jura FTW!
Eh... hoop keuzes... Z, F, J, S, C, ENA...

Welke is de 535i ??

http://www.nl.jura.com/home_nl_x/products_home_use.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Tristan

Bericht door Tristan » 14 sep 2010, 10:50

De High Executive is de Z of S serie (cappuccino maker). Anders de F serie. Maar eigenlijk zijn ze allemaal goed, ligt er net aan welke je mooi vind en je budget.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 sep 2010, 10:54

Die vallen allemaal buiten het budget v.w.b. een koffiezetter imho :mrgreen:

Tja misschien ben ik wat nuchter hoor maar ik ga echt geen rooitje uitgeven om een lekker kopje koffie te zetten...

Knot

Bericht door Knot » 14 sep 2010, 10:56

Ziet er gelikt uit.. maar 899 euro voor de F50 vind ik nog best geld zegmaar.

Tristan

Bericht door Tristan » 14 sep 2010, 10:59

Die van ons draait nu een jaar of 6 mee. 1x onderhoudsbeurt en daarna 10 jaar garantie. Dus hij kan nog wel 10 jaar mee. In dat opzich vind ik 900 a 1000 euro wel meevallen.

Tom V

Bericht door Tom V » 14 sep 2010, 11:15

Nespresso vind ik heerlijk, kost overigens geen 50 cent per bakkie. Apparaatje heeft me 60 euro gekost nieuw bij de MM.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 14 sep 2010, 11:17

Tom V schreef:Nespresso vind ik heerlijk, kost overigens geen 50 cent per bakkie. Apparaatje heeft me 60 euro gekost nieuw bij de MM.
Ja, je hebt van die cashback acties ook. Kost het apparaat 100 euro en krijg je nog 50 euro terug. Cupjes kosten gem. 32 cent per stuk.

Luco

Bericht door Luco » 14 sep 2010, 11:20

Mark Nauta schreef:
Tom V schreef:Nespresso vind ik heerlijk, kost overigens geen 50 cent per bakkie. Apparaatje heeft me 60 euro gekost nieuw bij de MM.
Ja, je hebt van die cashback acties ook. Kost het apparaat 100 euro en krijg je nog 50 euro terug. Cupjes kosten gem. 32 cent per stuk.
Nou ja, 32 cent is natuurlijk nog behoorlijk meer dan de paar cent die het kost als je gewoon koffie zet.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 14 sep 2010, 11:26

niet duur en wel automaat:

Afbeelding

http://www.wmf.de/kaffeepadmaschinen/ka ... 12043.html" onclick="window.open(this.href);return false;

hier gekocht:

http://www.dekoffiethuiswinkel.nl/koffi ... -2657.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb hem net zelf besteld... is nog niet binnen maar ik zal de ervaringen posten zodra ik hem heb getest ;)

kunnen zowel goedkope senseo pads in (die door de druk en kwaliteit in het apparaat al stukken beter schijnen te smaken!) als ook duurdere pads en zelf gemalen losse koffie zodat je kan wisselen met smaak en kwaliteit ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 14 sep 2010, 11:28

Knot schreef: blijf een arme loonslaaf met 3 autos en een motor.
:lol: lol...en 16 trackdays per jaar...poor boy :roflol: :wink:

ik kan je helaas niet wat adviseren, ik heb zo'n 20,-euro? (aanbieding) Braun ding :bag: maar doet het goed en houd het wel uit met maar 1 mok koffie per dag :mrgreen:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 14 sep 2010, 11:29

Knot schreef:Die oude philips was idd 60 euro ofzo en heeft het 4 jaar gedaan. Koop wel altijd DE grove maling, fijne vind ik al minder lekker.

Bonen is wellicht een optie, zat zelf aan zoiets te denken:

http://www.prijsvergelijk.nl/koffie_app ... s_tk52001/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Deze heb ik ook, maar dan in het wit. Heerlijk apparaat en heerlijke koffie. Ook qua prijs nog leuk.

Ik zeg: Doen

Maus335i

Bericht door Maus335i » 14 sep 2010, 11:36

Luco schreef:
Mark Nauta schreef:
Nou ja, 32 cent is natuurlijk nog behoorlijk meer dan de paar cent die het kost als je gewoon koffie zet.
Klopt, maar zo lekker als Nespresso krijg je het NEVER. Die lichtblauwe versie (Vivalto Lungo als ik me niet vergis) is perfect te gebruiken als een normale kop koffie. Je hoeft dus niet alleen espresso te drinken :p

Ik heb echt vele soorten koffie gedronken van bocht tot goddelijk, maar beter dan Nespresso krijg je het thuis domweg niet. Wij hebben "met zorg" een automaat op kantoor staan die bonen vers maalt en die smaakt erg goed, maar George Clooney is écht beter.

Het grootste probleem wat ik met koffie vaak heb is dat ik meer water proef met een smaakje dan echte koffie. Die Senseo apparaten zijn daar erg goed in, net het soort koffie wat je in Amerika krijgt.... water met een koffiesmaakje. Nespresso is vol van smaak, je geniet van elk bakje.

Tot zover deze reclamespot, maar ik ben er heilig van overtuigd dat op dit moment voor consumenten er geen betere koffie te krijgen is.

Edit: dat Siemens apparaat hier boven had ik ook in de hotelkamer in Barcelona van de week. Ik heb alle standen uitgeprobeerd, maar of ze gebruiken verkeerde bonen of het smaakt gewoon niet zoals ik het zou willen.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 14 sep 2010, 11:38

Dat ben ik niet met je eens Maurice. Nespresso is inderdaad heerlijk. Ik kom ook alleen voor die koffie nog bij mijn ouders (lol ;) ). Maar als je een mooie Jura hebt met lekkere verse bonen, dan is ook een Nespresso niets meer hoor. Het kost alleen wel een stuk meer. De prijs/kwaliteit is bij Nespresso gewoon op goed niveau. ookal zijn de cupjes dan gem. duurder dan een ouderwets bakkie pleur.

Luco

Bericht door Luco » 14 sep 2010, 11:41

HAHA Maus, er zijn ook mensen die senseo lekker vinden, dus zoveel mensen en zoveel wensen.
Geef mij maar gewoon een goed gezet bakkie uit een normaal apparaat.

Senseo, nespresso, enz enz enz vind ik niet beter dan normale koffie.
Beste is zelf bonen malen en ouderwets opgieten met kokend water, maar ja das een beetje werk, maar nog lekkerder.

Trouwens in een jura gooi je wel allerlei bonen enzo, dat kan in een gewoon koffiezetapparaat ook hoor, diverse smaken koffie.
Koffiebonenmaler kost 2 tientjes.

Plaats reactie