FreudeamFahren schreef:(...) Een zwarte met zwart leer op 19" met handbak, een sperretje (en dus het electronisch onderstel, het één kan niet zonder het ander): DOET U MAAR! (...)
FreudeamFahren schreef:(...) Een zwarte met zwart leer op 19" met handbak, een sperretje (en dus het electronisch onderstel, het één kan niet zonder het ander): DOET U MAAR! (...)
Idd lelijk hok, wat voor een soort mensen kopen zo'n ding, en wat reden ze hiervoor......romo schreef:Een gedrocht, .....................1970kg, jawel..........................welkom bij weight watchers.....![]()
Of is het tegenwoordig; slank met Dr Frank?......................
Juiste verwoording! Toen ik een A8 (vorig model) voor het eerst reed dacht ik, hmm die dingen rijden echt als bakbeesten met merkbaar onderstuur en merkbaar hoog gewicht. Toen ik voor het eerst een 7 serie (vorig model) reed dacht ik, damn dit stuurt nog best strak voor zo'n grote wagen. Toen ik de Panamera voor het eerste reed dacht ik, dit is echt beter dan elke limo die ik ooit gereden heb! Rij-eigenschappen zijn echt on-overtroffen en voelt in strakste stand als een sportieve wagen, het kan echter zijn dat een Quatroporte of Rapide beter is (?) maar daar heb ik geen ervaringen mee.Macboy schreef:Op foto's niet moeders mooiste inderdaad. Maar in het echt juist erg dik, zeker in de juiste uitvoering. Prachtig interieur ook met veel mogelijkheden.
En dan: zet een Panamera naast een 7-serie en S-klasse en Audi. Dan verlies de Panamera ... maar ga er maar eens in rijden en dan wint ie toch ! Dus dan is het toch een echte Porsche nietwaar ?
Dan kunnen we elk autoforum wel opdoeken. dat snap je zelf ook welMark Nauta schreef:En jullie vallen nu over het gewicht als ik dat goed begrijp?? Wat doen de concurrenten dan, al naar gekeken?
BMW 760 is 2150kg en ook een Mercedes S63 weegt gewoon 1970kg.
Verder sluit ik me aan bij Steven. Zo is het gewoon. Zolang je er ook niet mee gereden hebt kan je er geen oordeel over geven, sterker nog, dat ding stuurt zo strak dat je je er niet eens een voorstelling van kan maken.
vetgedrukt 1: Als je dat nou zelf leest , dat kan toch niet Mark? Ik heb bijna 2 jaar een erg sportieve sedan gehad(E90 M3), de 'sportiefste' die er was(of nog is eigenlijk) , en dat ding woog/weegt > 300kg MINDER dan de Panamera, en die M3 viel vooral door de mand vanwege z'n massa.Terwijl ik ook die dempershit erop had...Mark Nauta schreef:Ik ben het geheel met je eens dat 1970kg veel is Robin, en in de normale stand voelt ie ook echt wel als een zware auto. Maar wat het knappe is aan die Porsche en wat ik bij geen enkele andere grote auto ooit gevoeld heb, is dat als je de 'Sport Plus' kiest en de dempers op hard zet, het net is of je 500/600 kilo overboord gooit. Hij benaderd dan echt tot 90% een 911, en dat is zo knap aan de Panamera. Dat je beide kanten op hoog niveau in 1 auto kan vinden.
Dat er gespeculeerd wordt over een auto op forums is natuurlijk logisch. Maar de Panamera is dusdanig anders dat je een hard oordeel eigenlijk niet kan fellen zonder een stukje gestuurd te hebben. Ik hoop eigenlijk dan ook dat je binnenkort eens met zo'n ding kan sturen, dan zul je het zelf ervaren. Looks blijft een persoonlijk dingetje uiteraard.
Weet ik niet....ik zal 'm in z'n klasse misschien wel 't 'strakst' (pfff) sturen vinden, maar komop man, dat ding is gewoon hondslelijk, dan kan 't interieur nog zo mooi zijn, ik haal meteen 'n 7er/S/A8/XJ/Quattroporte, alle vijf bolides die je de Panamera meteen doen vergeten.Mark Nauta schreef:Het heeft weinig zin zo de discussie te voeren Robin. Ik snap je punt en zou het geheel met je eens geweest zijn als ik niet met die wagen gestuurd had. Na een rondje sturen zul je er echter toch anders over denken dan dat je nu doet.
Luco schreef:Plus dat je zon auto dan ook door een onafhankelijk iemand moet laten rijden die ook gewoon kritiek erop kan leveren ipv iemand met een duidelijke voorkeur naar bepaalde concepten en merk.
Want laten we eerlijk zijn, dan zal je oordeel altijd redelijk gekleurd zijn.
Ergens wel logisch maar niet echt representatief.
Het antwoord is simpel Robin, een Porsche Panorama is dus beter dan een E92M3.Robin schreef:Ik heb bijna 2 jaar een erg sportieve sedan gehad(E90 M3), de 'sportiefste' die er was(of nog is eigenlijk) , en dat ding woog/weegt > 300kg MINDER dan de Panamera, en die M3 viel vooral door de mand vanwege z'n massa.Terwijl ik ook die dempershit erop had...
En dan zal Porsche met z'n 300kg zwaardere en 'n 50(?) cm langere auto het laten zien hoe 't wél moet
Zon panorama heeft meer uitzichtFerdiACS1 schreef:Het antwoord is simpel Robin, een Porsche Panorama is dus beter dan een E92M3.Robin schreef:Ik heb bijna 2 jaar een erg sportieve sedan gehad(E90 M3), de 'sportiefste' die er was(of nog is eigenlijk) , en dat ding woog/weegt > 300kg MINDER dan de Panamera, en die M3 viel vooral door de mand vanwege z'n massa.Terwijl ik ook die dempershit erop had...
En dan zal Porsche met z'n 300kg zwaardere en 'n 50(?) cm langere auto het laten zien hoe 't wél moet
Nee, zwaarder.FerdiACS1 schreef:Het antwoord is simpel Robin, een Porsche Panorama is dus beter dan een E92M3.Robin schreef:Ik heb bijna 2 jaar een erg sportieve sedan gehad(E90 M3), de 'sportiefste' die er was(of nog is eigenlijk) , en dat ding woog/weegt > 300kg MINDER dan de Panamera, en die M3 viel vooral door de mand vanwege z'n massa.Terwijl ik ook die dempershit erop had...
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], JdvPolo en 6 gasten