Porsche Panamera

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Panemera

4 deurs limo van Porsche, gouden zet en dikke thumbs up.
87
57%
4 deurs kliko van Porsche, gelijk naar de stortplaats toe.
66
43%

Totaal aantal stemmen: 153

FreudeamFahren

Re: Porsche Panamera

Bericht door FreudeamFahren » 15 mei 2010, 15:25

Dat las ik ook. Dan klopt mijn vermoeden dus toch :-)
FreudeamFahren schreef:(...) Een zwarte met zwart leer op 19" met handbak, een sperretje (en dus het electronisch onderstel, het één kan niet zonder het ander): DOET U MAAR! (...)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 mei 2010, 15:39

Voor de egostreling: tijdens het lezen dacht ik meteen: "ah, FaF had gelijk"

;)

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 15 mei 2010, 17:32

LOL :)

frankv

Bericht door frankv » 12 sep 2010, 21:24

Ik bekeek net even wat afleveringen van Best Motoring en ze hadden het ook even over Panamera. Ik weet dat er al eindeloos over geschreven is, maar wordt dat ding ooit nog eens aantrekkelijk? Ik verwacht het niet, deze beelden herinnerden me er weer eens aan wat voor lelijk hok (sorry Mark) het toch is:

Afbeelding

Afbeelding

Knot

Bericht door Knot » 12 sep 2010, 21:44

Blijft een beetje een loempia... maar toch heeft de auto wel wat.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 sep 2010, 22:14

Een gedrocht, .....................1970kg, jawel..........................welkom bij weight watchers..... :mrgreen:

Of is het tegenwoordig; slank met Dr Frank?......................

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 sep 2010, 09:08

Ik heb er nu 'n stuk of 10 irl mogen aanschouwen en gaf hem dan 't voordeel van de twijfel. Maar ook de dikste uitvoeringen zijn visueel storend. (bewijs? Zie de BM foto's hierboven)

En die 1970kg weegt zeker niet mee bij 'n Porsche tov de BMW/Merc/Audi boten.
En maar blijven verdedigen omdat er 'Porsche' op staat? Tja.

Dream on Porsche boys. :lol:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 13 sep 2010, 11:10

Als ik zo'n Panorama zie in het eggie, valt 'ie mij altijd mee. Dat moet ik eerlijk zeggen. Als ik 65 ben, en wil een dikke 4 persoons limo wil, zou ik zeker ook zeker naar deze Panorama kijken. Even wat anders, zit je lekker met je kop tegen het dak achter? Zoals bijv, in een Audi A5 Coupe?

Michel P

Bericht door Michel P » 13 sep 2010, 11:13

romo schreef:Een gedrocht, .....................1970kg, jawel..........................welkom bij weight watchers..... :mrgreen:

Of is het tegenwoordig; slank met Dr Frank?......................
Idd lelijk hok, wat voor een soort mensen kopen zo'n ding, en wat reden ze hiervoor......

Macboy

Bericht door Macboy » 13 sep 2010, 13:04

Op foto's niet moeders mooiste inderdaad. Maar in het echt juist erg dik, zeker in de juiste uitvoering. Prachtig interieur ook met veel mogelijkheden.

En dan: zet een Panamera naast een 7-serie en S-klasse en Audi. Dan verlies de Panamera ... maar ga er maar eens in rijden en dan wint ie toch ! Dus dan is het toch een echte Porsche nietwaar ?

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 13 sep 2010, 13:10

Macboy schreef:Op foto's niet moeders mooiste inderdaad. Maar in het echt juist erg dik, zeker in de juiste uitvoering. Prachtig interieur ook met veel mogelijkheden.

En dan: zet een Panamera naast een 7-serie en S-klasse en Audi. Dan verlies de Panamera ... maar ga er maar eens in rijden en dan wint ie toch ! Dus dan is het toch een echte Porsche nietwaar ?
Juiste verwoording! Toen ik een A8 (vorig model) voor het eerst reed dacht ik, hmm die dingen rijden echt als bakbeesten met merkbaar onderstuur en merkbaar hoog gewicht. Toen ik voor het eerst een 7 serie (vorig model) reed dacht ik, damn dit stuurt nog best strak voor zo'n grote wagen. Toen ik de Panamera voor het eerste reed dacht ik, dit is echt beter dan elke limo die ik ooit gereden heb! Rij-eigenschappen zijn echt on-overtroffen en voelt in strakste stand als een sportieve wagen, het kan echter zijn dat een Quatroporte of Rapide beter is (?) maar daar heb ik geen ervaringen mee.

En persoonlijk vind ik hem ook bijzonder fraai, maar begrijp dat anderen deze mening niet zullen delen. Vooral de turbo, wat een ding!

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 13 sep 2010, 13:15

En jullie vallen nu over het gewicht als ik dat goed begrijp?? Wat doen de concurrenten dan, al naar gekeken?
BMW 760 is 2150kg en ook een Mercedes S63 weegt gewoon 1970kg.

Verder sluit ik me aan bij Steven. Zo is het gewoon. Zolang je er ook niet mee gereden hebt kan je er geen oordeel over geven, sterker nog, dat ding stuurt zo strak dat je je er niet eens een voorstelling van kan maken.

Robin

Bericht door Robin » 13 sep 2010, 13:31

Mark Nauta schreef:En jullie vallen nu over het gewicht als ik dat goed begrijp?? Wat doen de concurrenten dan, al naar gekeken?
BMW 760 is 2150kg en ook een Mercedes S63 weegt gewoon 1970kg.

Verder sluit ik me aan bij Steven. Zo is het gewoon. Zolang je er ook niet mee gereden hebt kan je er geen oordeel over geven, sterker nog, dat ding stuurt zo strak dat je je er niet eens een voorstelling van kan maken.
Dan kunnen we elk autoforum wel opdoeken. dat snap je zelf ook wel

En 1970kg is 1970kg.

Even Porsche cannot defy the laws of physics.

En lelijk blijft ie.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 13 sep 2010, 13:36

Ik ben het geheel met je eens dat 1970kg veel is Robin, en in de normale stand voelt ie ook echt wel als een zware auto. Maar wat het knappe is aan die Porsche en wat ik bij geen enkele andere grote auto ooit gevoeld heb, is dat als je de 'Sport Plus' kiest en de dempers op hard zet, het net is of je 500/600 kilo overboord gooit. Hij benaderd dan echt tot 90% een 911, en dat is zo knap aan de Panamera. Dat je beide kanten op hoog niveau in 1 auto kan vinden.

Dat er gespeculeerd wordt over een auto op forums is natuurlijk logisch. Maar de Panamera is dusdanig anders dat je een hard oordeel eigenlijk niet kan fellen zonder een stukje gestuurd te hebben. Ik hoop eigenlijk dan ook dat je binnenkort eens met zo'n ding kan sturen, dan zul je het zelf ervaren. Looks blijft een persoonlijk dingetje uiteraard.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 sep 2010, 13:39

In het echt vind ik het niet echt een schoonheid, wel een heel indrukwekkende brute verschijning. Maar op veel foto's vind ik hem ronduit lelijk! Ik denk dat het toch voor een groot deel aan de hoek van de foto ligt hoe de auto eruit komt. Echt een hele mooie auto zal het nooit worden. Indrukwekkend? JA!

Robin

Bericht door Robin » 13 sep 2010, 13:42

Mark Nauta schreef:Ik ben het geheel met je eens dat 1970kg veel is Robin, en in de normale stand voelt ie ook echt wel als een zware auto. Maar wat het knappe is aan die Porsche en wat ik bij geen enkele andere grote auto ooit gevoeld heb, is dat als je de 'Sport Plus' kiest en de dempers op hard zet, het net is of je 500/600 kilo overboord gooit. Hij benaderd dan echt tot 90% een 911, en dat is zo knap aan de Panamera. Dat je beide kanten op hoog niveau in 1 auto kan vinden.

Dat er gespeculeerd wordt over een auto op forums is natuurlijk logisch. Maar de Panamera is dusdanig anders dat je een hard oordeel eigenlijk niet kan fellen zonder een stukje gestuurd te hebben. Ik hoop eigenlijk dan ook dat je binnenkort eens met zo'n ding kan sturen, dan zul je het zelf ervaren. Looks blijft een persoonlijk dingetje uiteraard.
vetgedrukt 1: Als je dat nou zelf leest , dat kan toch niet Mark? Ik heb bijna 2 jaar een erg sportieve sedan gehad(E90 M3), de 'sportiefste' die er was(of nog is eigenlijk) , en dat ding woog/weegt > 300kg MINDER dan de Panamera, en die M3 viel vooral door de mand vanwege z'n massa.Terwijl ik ook die dempershit erop had...
En dan zal Porsche met z'n 300kg zwaardere en 'n 50(?) cm langere auto het laten zien hoe 't wél moet.

Komop Mark, dat snap je zelf ook wel, dat dat niet kan....

vetgedrukt 2: Ja dat wil ik wel 'n keertje, maar zie hierboven.

Massa is massa.
Dreesmann zei:"massa is kassa"maar da's wat anders :mrgreen:

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 13 sep 2010, 13:46

Het heeft weinig zin zo de discussie te voeren Robin. Ik snap je punt en zou het geheel met je eens geweest zijn als ik niet met die wagen gestuurd had. Na een rondje sturen zul je er echter toch anders over denken dan dat je nu doet.

Robin

Bericht door Robin » 13 sep 2010, 13:51

Mark Nauta schreef:Het heeft weinig zin zo de discussie te voeren Robin. Ik snap je punt en zou het geheel met je eens geweest zijn als ik niet met die wagen gestuurd had. Na een rondje sturen zul je er echter toch anders over denken dan dat je nu doet.
Weet ik niet....ik zal 'm in z'n klasse misschien wel 't 'strakst' (pfff) sturen vinden, maar komop man, dat ding is gewoon hondslelijk, dan kan 't interieur nog zo mooi zijn, ik haal meteen 'n 7er/S/A8/XJ/Quattroporte, alle vijf bolides die je de Panamera meteen doen vergeten.

In die klasse gaat 't niet (meer) om dat soort sportiviteit, alsof 'n 760i/S63 altijd op de grens worden gereden. Het zijn luxekarren. En daarom winnen in vergelijkbare tests de A8/7/S ook tov de Panamera....

Luco

Bericht door Luco » 13 sep 2010, 13:56

Plus dat je zon auto dan ook door een onafhankelijk iemand moet laten rijden die ook gewoon kritiek erop kan leveren ipv iemand met een duidelijke voorkeur naar bepaalde concepten en merk.

Want laten we eerlijk zijn, dan zal je oordeel altijd redelijk gekleurd zijn.
Ergens wel logisch maar niet echt representatief.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 13 sep 2010, 14:01

Rij 'em en oordeel zelf, uiterlijk is smaak.

Robin

Bericht door Robin » 13 sep 2010, 14:03

Luco schreef:Plus dat je zon auto dan ook door een onafhankelijk iemand moet laten rijden die ook gewoon kritiek erop kan leveren ipv iemand met een duidelijke voorkeur naar bepaalde concepten en merk.

Want laten we eerlijk zijn, dan zal je oordeel altijd redelijk gekleurd zijn.
Ergens wel logisch maar niet echt representatief.

mee eens.

Mijn F10 boot is in 't algemeen verre van sportief, gelukkig ben ik zelf nogal sportief(als ik verlies bij Mensergerjeniet, word ik nooit boos bijvoorbeeld), maar ik kijk niet meer met 'n roze sportiviteitsbril naar BMW, want 't merendeel is shit daarin. Tuurlijk zijn veel andere merken nog meer peop dan de BMW shit, maar daar gaat 't nu niet om.

Mark en Steven zien bijv ELKE Porsche als 'n stevig gedraaide drol terwijl er ook wel wat diarree zoals de Panamera tussen zit.

:D

Luco

Bericht door Luco » 13 sep 2010, 14:13

Ik wil hem wel testen hoor :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 13 sep 2010, 14:38

Robin schreef:Ik heb bijna 2 jaar een erg sportieve sedan gehad(E90 M3), de 'sportiefste' die er was(of nog is eigenlijk) , en dat ding woog/weegt > 300kg MINDER dan de Panamera, en die M3 viel vooral door de mand vanwege z'n massa.Terwijl ik ook die dempershit erop had...
En dan zal Porsche met z'n 300kg zwaardere en 'n 50(?) cm langere auto het laten zien hoe 't wél moet :mrgreen:
Het antwoord is simpel Robin, een Porsche Panorama is dus beter dan een E92M3.

Luco

Bericht door Luco » 13 sep 2010, 14:39

FerdiACS1 schreef:
Robin schreef:Ik heb bijna 2 jaar een erg sportieve sedan gehad(E90 M3), de 'sportiefste' die er was(of nog is eigenlijk) , en dat ding woog/weegt > 300kg MINDER dan de Panamera, en die M3 viel vooral door de mand vanwege z'n massa.Terwijl ik ook die dempershit erop had...
En dan zal Porsche met z'n 300kg zwaardere en 'n 50(?) cm langere auto het laten zien hoe 't wél moet :mrgreen:
Zon panorama heeft meer uitzicht :roflol:

Robin

Bericht door Robin » 13 sep 2010, 14:40

FerdiACS1 schreef:
Nee, zwaarder. :lol:

Plaats reactie