Circuittest: Mercedes 500 E (W124) vs. BMW M5 (E60)
-
Re: Circuittest: Mercedes 500 E (W124) vs. BMW M5 (E60)
dus eigenlijk heb je een 535e 

- Erik K.
Dit was dan ook de M5 3.6, de 3.8 was alweer een stukkie rapper, maar nog niet opgewassen tegen de B10 BiTurbo en Lotus Omega.Robin schreef:Mooi die accelleratiecijfers. E34 M5 en 500E vallen me 'nu' wat tegen maar in 't licht van toen was 't heel wat, zo'n kleine 20 jaar terug. Lotus Omega dat was ook 'n kar, die Engelse bladen met hun Carlton dit en dat en dat ie alles bijna versloeg. Die Alpina doet 't ook prima met 360pk, mooie cijfers.
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Misschien moet ik het anders zeggen... Hij 'voelt' niet snel, niet echt beleving m.i. Er zit wel een leuke roffel in, maar de auto 'pakt' je niet echt.Martin van der Zwaard schreef:Ik weet niet wat jij gewend bent dan, maar ik rij er ook regelmatig in en dat apparaat is echt serieus snel.Wout309t schreef:Ik rij weleens in zo'n E500 (mijn baas heeft er 1) maar ben er niet echt van onder de indruk. Het is een mooie solide wagen, maar ik ben qua prestaties toch een beetje teleurgesteld... Het was ooit een van mijn favoriete auto's, dat is voorbij...
Menig moderne auto heeft moeite om te bij te houden. Bochtenwerk is een ander verhaal, al doet ie dat niet slecht. Jammer dat ie er alleen in automaat is. Met een handbak was het leuker geweest.
Ik ben auto's gewend die qua pk/gewichtsverhouding misschien iets vlugger zijn, maar je vooral meer het gevoel geven dat het hard gaat.
Natuurlijk is hij zeker wel snel, maar de auto is meer gebouwd als directieauto dan als sportauto.
In dat licht beschouwd is het gewoon een heerlijke snelle reisauto.
Inderdaad wel jammer van de automaat, handbak zou de auto goed doen. Ik denk alleen dat de klanten het niet wilden in die tijd.
- Martin van der Zwaard
Duidelijk!
Auto geeft je idd niet snel de indruk dat het hard gaat. Bij 180 of 200 heb je het idee dat je 120 gaat ofzo.
Maar als je goed op je omgeving let, dan heb je wel door dat het serieus hard gaat. Ik vond wel dat de auto op topsnelheid wat wiebelig werd. Niet dat je met 4 handen het stuur vast moet houden, maar ik had wel meer koersvastheid verwacht. Verder geweldig om zo'n apparaat met groot gemak naar de 260km/h op de teller te zien gaan. De man in de Z4 die toen achter me zat zal wel gedacht hebben....rappe taxi
Auto geeft je idd niet snel de indruk dat het hard gaat. Bij 180 of 200 heb je het idee dat je 120 gaat ofzo.
Maar als je goed op je omgeving let, dan heb je wel door dat het serieus hard gaat. Ik vond wel dat de auto op topsnelheid wat wiebelig werd. Niet dat je met 4 handen het stuur vast moet houden, maar ik had wel meer koersvastheid verwacht. Verder geweldig om zo'n apparaat met groot gemak naar de 260km/h op de teller te zien gaan. De man in de Z4 die toen achter me zat zal wel gedacht hebben....rappe taxi

- Joy
Best Motoring heeft afgelopen maand een circuittest uitgebracht met daarin een 500E (1993).
Heb alleen nog geen footage gevonden buiten deze trailer om.
Heb alleen nog geen footage gevonden buiten deze trailer om.
- HansD