Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Ravin ///M

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Ravin ///M » 07 sep 2010, 08:40

romo schreef: Das dus de schuld van de huidige politiek en al haar voorgangers...........
Da's een beetje makkelijk kerel.

Dat is de schuld van de nederlandse cultuur. face up to it. Mijn familie maakt dat wat jij niet omschrijft niet mee.

dvh

Bericht door dvh » 07 sep 2010, 08:43

Vroegah leefde oma gewoon gezellig mee met het gezin.
Opzich ook wel handig... altijd een oppasoma in de buurt ! :banaan:

Maar wat Ravin zegt sluit ik me helemaal bij aan.
Dat oma de buitenlucht niet ziet is niet ( alleen ) te wijten aan het opvanghuis waar ze zit, maar aan de Nederlandse cultuur. Oma's kinderen die te druk zijn, of geen zin hebben om op bezoek te gaan.

Paybacktime ! al die kindjes die nu fulltime in een kinderopvang gestopt worden omdat papa en mama een duurder huis dan de kennissen willen hebben, en 2 nieuwe auto's voor de deur is ook een must. Kinderen, als burgelijk symbool maar geen tijd om ze te verzorgen, dus afschuiven naar de opvang.

Later als papa en mama oud zijn worden zij door deze kinderen ook afgeschoven, hop naar het bejaardenhuis. Emotionele band ? ja met de kinderjuf, papa was altijd weg en moeder was druk met haar vriendinnen..

Kom over 2 maanden wel weer eens kijken mam ! wel goed je gebit poetsen hè !
Laatst gewijzigd door dvh op 07 sep 2010, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 07 sep 2010, 08:46

Klopt, en altijd lekker eten :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2010, 08:47

dvh schreef:Vroegah leefde oma gewoon gezellig mee met het gezin.
Opzich ook wel handig... altijd een oppasoma in de buurt ! :banaan:
Sorry hoor, maar ik wil mijn moeder of schoonmoeder echt niet in huis hebben.

Ravin heeft daar we een punt, in de meer zuidelijke landen is het heel normaal dat je je ouders/schoonouders in huis neemt.
Dat is dan een voordeel.

Maar ook die culturen en gebruiken hebben nadelen, heb je bv geen werk verhonger je daar ook bijna en ben je afhankelijk van de nonnen (italie bv) of andere instanties, maar een uitkering heb je niet en als die er wel is, is die in verhouding veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder dan hier..

dvh

Bericht door dvh » 07 sep 2010, 08:49

Ravin heeft daar we een punt, in de meer zuidelijke landen is het heel normaal dat je je ouders/schoonouders in huis neemt.
In NL ook hoor .. zeker in de boerendorpjes :)........

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 sep 2010, 09:00

Ravin ///M schreef:
romo schreef: Das dus de schuld van de huidige politiek en al haar voorgangers...........
Da's een beetje makkelijk kerel.

Dat is de schuld van de nederlandse cultuur. face up to it. Mijn familie maakt dat wat jij niet omschrijft niet mee.

Niet geheel, er zijn ook ouderen zat die echt verpleegd moeten worden en kinderloos zijn.............of die kinderen zitten in het buitenland............................de kern blijft dat als je mensen opvangt in een verpleeg/verzorgings tehuis dat dat dan niet half kan, zoals nu gebeurt................

Cultuurverschillen laten onverlet dat de "zorg" onvoldoende is.........................

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 07 sep 2010, 09:24

Eens, al zijn er wel hele grote verschillen. Ik heb in de randstad tehuizen gezien waar ik het pure horror zou vinden om te moeten verblijven, maar in de provincie zie ik hele mooie projekten.

wjn

Bericht door wjn » 07 sep 2010, 09:58

dvh schreef:Het gaat niet zo zeer om een mening te verkondigen.
Bepaalde zaken zijn blijkbaar taboe in Nederland en wanneer je daar wat mee wil, of wat van zegt, word je gelijk in een hokje geplaatst.

Want alles mag en kan in Nederland, behalve je mond opendoen.
Sowieso mag er weinig in Nederland, maar er bestaat ook nog zoiets als respect en nadenken voordat je wat zegt.
Daar hoor je rekening mee te houden met je uitspraken. Iemand of iets achterlijk noemen, getuigt niet van respect.

Je zegt tegen je medewerker of baas ook niet dat het een achterlijke zak is, dat doe je diplomatieker en/of regelt dat je er niet meer mee te maken hoeft te hebben.

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2010, 10:02

WJN

Maar oproepen tot moord getuigd wel van respect?
Fascist roepen getuigd van respect.

Dat kan wel, maar ow wee als er wat teruggezegd wordt.

Maar goed zinloze discussie denk ik, ik weet wel dat als ik bv een reparatieverzoek van een Marrokaan of Turk afwijs ik gelijk (nog voordat ik terug ben op kantoor) een klacht aan mijn broek heb vanwege discriminatie.

Dat getuigd ook van respect en aanpassingsvermogen :bag: :bag: :bag: :bag:

MAW, Het is nu zover gekomen dat sommige groepen alles mogen zeggen en dat het maar door bijna iedereen gepikt wordt.

Een ander mag niks zeggen want dan ben je fascist of discrimineer je.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 sep 2010, 10:12

ik snap Luco wel 'n beetje, alhoewel de echte zeikers in m'n klantenkring gewoon 'gewone' NLers zijn. :lol:

dvh

Bericht door dvh » 07 sep 2010, 13:28

Robin schreef:ik snap Luco wel 'n beetje, alhoewel de echte zeikers in m'n klantenkring gewoon 'gewone' NLers zijn. :lol:
+2

Die 'buitenlanders' zeiken niet, die krijgen van de gemeente een VGZ compleet pakket en mogen voor 300,- 'gratis' een bril uitzoeken.

Leesbril meneer ? extra dunnen glazen meneer ? Ja gratis... gemeente betaald.
KASSA !

Ik zou eigenlijk pvda moeten stemmen :hmmm: :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2010, 16:23

Ronde twee VVD-CDA-PVV gaat beginnen :mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 07 sep 2010, 16:39

dvh schreef:
Robin schreef:ik snap Luco wel 'n beetje, alhoewel de echte zeikers in m'n klantenkring gewoon 'gewone' NLers zijn. :lol:
+2

Die 'buitenlanders' zeiken niet, die krijgen van de gemeente een VGZ compleet pakket en mogen voor 300,- 'gratis' een bril uitzoeken.

Leesbril meneer ? extra dunnen glazen meneer ? Ja gratis... gemeente betaald.
KASSA !

Ik zou eigenlijk pvda moeten stemmen :hmmm: :mrgreen:
Alle buitenlanders toch? Ze wonen niet voor niets bovengemiddeld veel in middenstandswijken. Ze bulken van het geld omdat ze geen uitgaven hebben. :hammer:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 sep 2010, 16:44

:D

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2010, 16:46

OCHOCH, wat staan ze weer slap te lullen tijdens het debat, nu zijn ze weer over de zeik dat ze een tweede poging wagen.
Cohen weer voorop met zijn schijnheilige rotsmoel :bag:

Toon moed staat die te schreeuwen, hij weet niet eens wat het woord betekend, de sukkel.
Laatst gewijzigd door Luco op 07 sep 2010, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 07 sep 2010, 16:53

Mooie gang van zaken, terug waar ze gebleven waren, maar dan zonder Klink :thumbup:
Laatst gewijzigd door Robertdj op 07 sep 2010, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2010, 16:55

oops, foutje

Ja pvv stemmer he
Laag opgeleid
Geen werk
Aso
Analfabeet
enz
enz
:jenna:

Snipe

Bericht door Snipe » 07 sep 2010, 16:59

Luco schreef:oops, foutje

Ja pvv stemmer he
Laag opgeleid
Geen werk
Aso
Analfabeet
enz
enz
:jenna:
lol

wjn

Bericht door wjn » 07 sep 2010, 17:38

Luco schreef:WJN

Maar goed zinloze discussie denk ik, ik weet wel dat als ik bv een reparatieverzoek van een Marrokaan of Turk afwijs ik gelijk (nog voordat ik terug ben op kantoor) een klacht aan mijn broek heb vanwege discriminatie.

MAW, Het is nu zover gekomen dat sommige groepen alles mogen zeggen en dat het maar door bijna iedereen gepikt wordt.

Dat is een kip/ei verhaal, actie/reactie en je kunt zo wel een tijdje doorgaan. Je kunt vanuit landen waar lijfstraffen en doodstraf nog bestaan, toch niet veel anders verwachten? Als er nu achtergebleven wordt gezegd ipv. achterlijke, dat scheelt weer wat.

Wb. discriminatie is NL helemaal doorgedraaid, mij hoor je zeker niet zeggen dat dat niet zo is. Ik mag van sommigen de lui, die mijn auto super schoonmaken (doen detailling), niet eens turken noemen, terwijl ze er zelf helemaal geen probleem mee hebben. Negerzoenen bestaan niet meer, Kuifje in Afrika is gecensureerd, etc. etc.

Ik snap alleen die hetze tegen de Islam niet, muv. dat het een slimme zet is om stemmen krijgen, omdat bepaalde groepen slim met het slappe NL gedoogbeleid omgaan en veel mensen zich daaraan ergeren.

Ongeacht het geloof zijn er wetten, regels en normen in NL. Punt.

Maar goed, eindeloze discussie (gelukkig kun je erover van mening verschillen) en voorlopig speelt Wilders het slim.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 07 sep 2010, 17:46

Het mooie aan de discussie over de 'regering over rechts' vind ik eigenlijk het PVV programma; als je dat goed leest, dan lijkt 75% bijna rechtstreeks uit het SP programma te komen... :hmmm: of zou dat toeval zijn?

Maw: hoezo regering over rechts; op het buitenlanders/moslims standpunt na is de PVV feitelijk een behoorlijk linkse partij :lol: (sorry: beweging; het is geen partij !)

Shakes

Bericht door Shakes » 07 sep 2010, 18:06

Is er nog iemand die deze onzin volgt?

I mean na twee weken gaat melk stinken. Hoe lang zijn ze nu al bezig?

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 07 sep 2010, 18:10

Shakes schreef:Is er nog iemand die deze onzin volgt?

Het is geen onzin wat er gebeurt. Een democratie kan alleen functioneren bij actieve participatie van haar inwoners...

wjn

Bericht door wjn » 07 sep 2010, 18:15

Shakes schreef:Is er nog iemand die deze onzin volgt?

Dus de meeste kabinetten stinken, want gemiddeld duurt het 12 weken :mrgreen:

Maar goed, dit is toch een logisch gevolg van de zieltjeswin campagnes.

Shakes

Bericht door Shakes » 07 sep 2010, 18:24

Dan mogen ze van mij de democratie een beetje gaan aanpassen.

IPV 15 miljoen stemmers gewoon een groepje van 10.000 mensen met kennis en om de maand een referendum ofzo.

Dit is toch helemaal niks. Ik vind het eigenlijk een schande dat een zogenaamd modern Europees democratisch land niet in staat is een groepje fatsoenlijke fuhrers te vinden. Zelfs niet nadat we een koningin (u doet nog aan sprookjes) om toestemming moeten vragen. What happened to sacrifice? Ik sta elke dag (mits niet ziek Arthur :)) GVD vol overgave de toekomst op te leiden voor Prius geld en die modderfokkers modderen maar al zakkenvullend wat aan. Van mij kunnen ze echt het heen en weer krijgen.

"ach mens ga toch koken". Nou vooruit tot zo ;)

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2010, 18:53

wjn schreef:
Luco schreef:WJN

Dat is een kip/ei verhaal, actie/reactie en je kunt zo wel een tijdje doorgaan. Je kunt vanuit landen waar lijfstraffen en doodstraf nog bestaan, toch niet veel anders verwachten? Als er nu achtergebleven wordt gezegd ipv. achterlijke, dat scheelt weer wat.

Wb. discriminatie is NL helemaal doorgedraaid, mij hoor je zeker niet zeggen dat dat niet zo is. Ik mag van sommigen de lui, die mijn auto super schoonmaken (doen detailling), niet eens turken noemen, terwijl ze er zelf helemaal geen probleem mee hebben. Negerzoenen bestaan niet meer, Kuifje in Afrika is gecensureerd, etc. etc.

Ik snap alleen die hetze tegen de Islam niet, muv. dat het een slimme zet is om stemmen krijgen, omdat bepaalde groepen slim met het slappe NL gedoogbeleid omgaan en veel mensen zich daaraan ergeren.

Ongeacht het geloof zijn er wetten, regels en normen in NL. Punt.

Maar goed, eindeloze discussie (gelukkig kun je erover van mening verschillen) en voorlopig speelt Wilders het slim.

Ik begon niet over respect WJN, als deze mensen dat verwachten moeten ze het ook geven.
Maar je gaat dus niet in op de vragen?

Maar eigenlijk geef je op een bepaalde manier wel zelf het antwoord.
Je kunt vanuit landen waar lijfstraffen en doodstraf nog bestaan, toch niet veel anders verwachten?
Maar deze mensen verwachten wel respect en een nette behandeling.
Laat ze dan eens beginnen om zich eens een beetje aan te passen aan de normen en waarden van het land waar ze uit eigen beweging naartoe gegaan zijn.

Want ik wordt er zo langzamerhand kotsziek van dat als ze een keer nee te horen krijgen, ze gelijk gaan roepen dat ze gediscrimineerd worden.
Want dat weten ze als de beste uit te spelen, alles moet nieuw, alles is te min.

Mag ik ze er even aan herrinneren dat de gemiddelde woning hier in nederland 10 maal beter is dan de plaggenhut waar ze vandaan komen.
Maar nee ze denken alles voor elkaar te kunnen krijgen onder het mom van discriminatie.

Plaats reactie