Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

dvh

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door dvh » 06 sep 2010, 21:10

http://www.nu.nl/politiek/2327687/volge ... anden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Get ready for VVD/CDA/PVV part 2 :mrgreen:

frankv

Bericht door frankv » 06 sep 2010, 21:35

dvh schreef:Het gaat niet zo zeer om een mening te verkondigen.
Bepaalde zaken zijn blijkbaar taboe in Nederland en wanneer je daar wat mee wil, of wat van zegt, word je gelijk in een hokje geplaatst.

Want alles mag en kan in Nederland, behalve je mond opendoen.
Calimero.

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2010, 22:00

frankv schreef:
Bepaalde zaken zijn blijkbaar taboe in Nederland en wanneer je daar wat mee wil, of wat van zegt, word je gelijk in een hokje geplaatst.

Calimero.
Bedoel je dit nou serieus Frank?

Als dat zo is vind ik het een trieste opmerking.

frankv

Bericht door frankv » 06 sep 2010, 22:09

Luco schreef:
frankv schreef:

Calimero.
Bedoel je dit nou serieus Frank?

Als dat zo is vind ik het een trieste opmerking.
Ach ja, ik had het even gehad met mensen die zeggen dat ze niks mogen zeggen. Ik heb tegenwoordig het gevoel dat iedereen juist alles zegt wat hij wil zeggen en dat men zich helemaal niet afvraagt of het nu "mag" of niet. Geert voorop.

Just my 2 cents...

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2010, 22:13

Er zit wel wat in Frank:

Als een imam oproepen doet om bepaalde mensen te doden zie ik niemand moord en brand schreeuwen.
Als een politiechef Wilders een fascist noemt (meerdere malen) zie ik niemand moord en brand schreeuwen.

Maar als Wilders iets roept over moslims is schreeuwt half nederland moord en brand

frankv

Bericht door frankv » 06 sep 2010, 22:21

Luco schreef:Er zit wel wat in Frank:

Als een imam oproepen doet om bepaalde mensen te doden zie ik niemand moord en brand schreeuwen.
Als een politiechef Wilders een fascist noemt (meerdere malen) zie ik niemand moord en brand schreeuwen.

Maar als Wilders iets roept over moslims is schreeuwt half nederland moord en brand
Op Geenstijl lees ik anders de nodige reacties van reaguurders, in de de honderden. Degenen die schreeuwen staan alleen niet in de traditionele media, maar uiten zich op Geenstijl en op fora. En je moet niet vergeten dat Geert ook maar een deel van de stemgerechtigden achter zich heeft staan. Misschien is het wel gewoon zo dat het grootste deel het niet met hem eens is? Zou kunnen... toch?

Niet dat iemand het eens is met een imam die oproept om mensen te doden, maar dat is het niet eens waard om op te reageren, daar hebben we het OM voor. En als een politiechef Geert voor fascist uitmaakt, kan hij dat zelf wel af op twitter, daar heeft hij ons niet voor nodig.

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2010, 22:24

Ik zie het anders, dat imams en politiechefs dat kunnen doen is omdat we het zon beetje normaal zijn gaan vinden, en dat snap ik echt niet.

Veel mensen zijn het blijkbaar wel met wilders eens anders haal je niet zoveel zetels.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 sep 2010, 22:32

Mensen in een publiek ambt of in de uitoefening daarvan behoren zich te onthouden van een publieke politieke mening........

Een militiair, een politieman/vrouw.............om het even..........................zij voeren de gangbare taken uit onder het gezag van de huidige politieke vertegenwoordiging.................ben je het daar niet mee eens om welke reden dan ook, dan rest maar 1 ding; opstappen.........................en anders is het regels opvolgen..........

In uitoefening van fuctie heb je geen politieke mening.......................

frankv

Bericht door frankv » 06 sep 2010, 22:33

Luco schreef:Ik zie het anders, dat imams en politiechefs dat kunnen doen is omdat we het zon beetje normaal zijn gaan vinden, en dat snap ik echt niet.

Veel mensen zijn het blijkbaar wel met wilders eens anders haal je niet zoveel zetels.
1 op de 6 is het met hem eens, 5 op de 6 niet

1 op de 6 is best veel, maar bij lange na geen meerderheid

GTRene

Bericht door GTRene » 06 sep 2010, 22:35

edit..

HansD

Bericht door HansD » 06 sep 2010, 22:36

Hou toch op zeg luco, als er iemand is die alles roept wat hij wil maar zodra er ook maar enig tegengeluid komt is de wereld te klein is het Wilders wel. Wie kaatst moet de bal kunnen verwachten hoor.
Die politiechef pakt het politiek gezien niet echt handig aan maar dat soort uitspraken moet toch mogen schijnbaar? Net zoals Wilders elke moslim op een hoop gooit als ideologische jihadist?
Wat zo'n imam aan de andere kant van de wereld bazelt zal allemaal wel.

Ik ben het wel met frankv eens. Sinds Fortuyn schijnt alles maar gezegd te mogen worden waar dan ook gretig gebruik van gemaakt wordt. Helaas schijnt die vrijheid van meningsuiting voornamelijk voor het eigen politieke kamp te gelden en niet voor zogenaamde of zelfbenoemde 'tegenstanders'.
Of die zogenaamde vrijheid van meningsuiting moet duidelijk afgebakend worden of helemaal vrijgegeven maar dan moet ook echt alles gezegd kunnen worden. Niet dat halfslachtige gedoe zoals het nu gaat.

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2010, 22:37

frankv schreef:
Luco schreef:Ik zie het anders, dat imams en politiechefs dat kunnen doen is omdat we het zon beetje normaal zijn gaan vinden, en dat snap ik echt niet.

1 op de 6 is het met hem eens, 5 op de 6 niet

1 op de 6 is best veel, maar bij lange na geen meerderheid

Als het zo doorgaat is het binnen afzienbare tijd 2 op de 6 of zelfs meer.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 sep 2010, 22:48

ik lees in dit toppic toch aardig wat medeklinkers...

ik hoop echt dat binnen een aantal jaren NL een ander systeem kiest...niet meer met religie of dieren of wat dan ook voor vreemde partijen...

alleen een paar kampen die alleen het beste voor heeft met NL en mensen die goed voor NL zijn, wie dan ook! en niet meer dat soort religieus gedoe toelaten of bang zijn voor of zich laten beïnvloeden door zoiets.

die extremisten of het nu extreme Friezen zijn :wink: of extreme Moslims of Katolieken of wat ook...die achtergrond of ideologie hoeft men dan nul rekening mee te houden...NL als bedrijf zeg maar.

HansD

Bericht door HansD » 06 sep 2010, 22:52

Klinkt theoretisch geweldig Rene maar ik hoop toch niet dat je de illusie hebt dat zoiets ook echt gaat gebeuren.

Ze denken allemaal dat ze het beste voor hebben met NL alleen verschillen de meningen erover of hun manier idd het beste is :wink: .

GTRene

Bericht door GTRene » 06 sep 2010, 22:59

als er nu eens een goed handboek verschijnt, met hoe wordt en blijft NL succesvol met duidelijke/redelijke regels en juiste besteding van gelden e.d. dan konden ze de partijen opdoeken en wat opzichters/chefs/bazen voor in de plaats zetten. :mrgreen:
die dan niet elke 4 jaar gekozen worden maar kunnen blijven zitten bij juiste behering tot zolang ze het goed doen voor ons allen...if not 1 herkansing en daarna de deur uit voor een betere/andere.

:forum:

the year 2020 :nerd:

dvh

Bericht door dvh » 07 sep 2010, 00:19

frankv schreef:

Calimero.
ik kijk geen tekenfilms en snap je opmerking daarom ook niet.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 sep 2010, 07:56

Ik zeg; Pinokkio........................ :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 07 sep 2010, 08:02

GTRene schreef:de partijen opdoeken en wat opzichters/chefs/bazen voor in de plaats zetten. :mrgreen:
die dan niet elke 4 jaar gekozen worden maar kunnen blijven zitten bij juiste behering tot zolang ze het goed doen voor ons allen...
Dat is al eens geprobeerd, maar over Stalin waren ze achteraf ook niet echt tevreden 8)

romo

Bericht door romo » 07 sep 2010, 08:15

Nou, tijdens Stalin waren er ook al wat problemen................

RutgerK

Bericht door RutgerK » 07 sep 2010, 08:28

Ik vind ook dat er alleen nog een onderscheid gemaakt zou moeten worden tussen onrendabelen en rendabelen. :bag:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 07 sep 2010, 08:29

HansD schreef:Klinkt theoretisch geweldig Rene maar ik hoop toch niet dat je de illusie hebt dat zoiets ook echt gaat gebeuren.

Ze denken allemaal dat ze het beste voor hebben met NL alleen verschillen de meningen erover of hun manier idd het beste is :wink: .
Was dat maar waar. Partijen op religieuze basis, en dat zijn er best wel wat in Nederland, denken niet het beste voor te hebben met NL, ze geloven dat. Daar gaat het al mis... (het verschil tussen theorie/sprookje en pratkijk zeg maar)

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2010, 08:35

RutgerK schreef:Ik vind ook dat er alleen nog een onderscheid gemaakt zou moeten worden tussen onrendabelen en rendabelen. :bag:

Iedereen die niks bijdraagt aan de maatschappij afvoeren, kosten alleen maar geld.
weg ermee :mrgreen: :mrgreen:

Pensioen, maximaal 5 jaar daarna ben je te duur en weg ermee.
Ziek, maximaal 1 jaar, daarna..........
Niet werken, max 2 jaar, daarna............

:angel: :angel: :angel:

Geintje he, voor er mensen weer fascist gaan roepen :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 07 sep 2010, 08:37

Luco schreef:
Ik vroeg me al af waarom je Italië verlaten had :roflol:

romo

Bericht door romo » 07 sep 2010, 08:38

En toch...............is dat reeds realiteit...............

Kijk eens in verpleeghuizen, je krijgt plaatsvervangende schaamte.....................de hond van de buren zie vaker de buitenlucht dan je oma van 85........nog minder dan een wegwerp artikel.................bedankt voor bewezen diensten en op(weg)gerot...............

Das dus de schuld van de huidige politiek en al haar voorgangers...........

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2010, 08:39

Ravin ///M schreef:
Luco schreef:
Ik vroeg me al af waarom je Italië verlaten had :roflol:

Ik heb daar nooit gewoond slimpie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Plaats reactie