Japans Autosport Festival...Time-Attack

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Marsnel
Auto: Civic B18c | E91 335D

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door Marsnel » 06 sep 2010, 12:41

Heb me gisteren prima vermaakt. ik deed mee met m`n 210 pk civic in de Pro Street. Ben 6e geworden met een tijd van 2:05.543. Wel vrij nette uitslag in een veld met een gemiddeld vermogen van ~330 pk.

Was een mooie dag, en we hadden uitstekend weer (het had ook kunnen regenen zoals de laatste 3 weken).

Snapte alleen niet helemaal waarom een bepaald groepje mensen het nodig vond om hun motor in de pitsstraat te parkeren!?

Magoed verder prima vermaakt, en lekker lopen loenzen naar de pitgirls :D

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2010, 12:45

FrankS schreef:
Luco schreef:Zo te horen wordt het sjonniegehalte elke time attack hoger en hoger, erg jammer.
Ik heb alleen de hogere klasses gezien maar dat viel reuze mee?

Ik bedoelde ook niet de rijders, maar het gebeuren eromheen :mrgreen:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 06 sep 2010, 12:47

Snapte alleen niet helemaal waarom een bepaald groepje mensen het nodig vond om hun motor in de pitsstraat te parkeren!?
Je moest ze eens zien stuntelen op het rechte stuk, de helft ervan ook nog gewoon in een spijkerbroek op hun motor :bag:

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 06 sep 2010, 13:13

Andre schreef:ja veel petjes en burnouts inderdaad. Zelfs einde van de dag in de tunnel onder het circuit door. Och och.

Met de evo een 1.56 gedaan terwijl ik nog geen vrije ronde had.

Voor de finale had er nog een betere tijd ingezeten. Maar het mocht niet baten. Er was een stop uit de motor gevlogen. Toen heb ik hem zo snel mogelijk aan de kant gezet. Ik had ingezet op zeker een 1.54 met de evo van racetech. Als het onderstel/wegligging verbeterd kan worden en gewicht naar onderen kan het nog veel sneller.
Hoe bevalt een awd ten opzichte van en rwd?

FrankS

Bericht door FrankS » 06 sep 2010, 13:21

Andre schreef:ja veel petjes en burnouts inderdaad. Zelfs einde van de dag in de tunnel onder het circuit door. Och och.

Met de evo een 1.56 gedaan terwijl ik nog geen vrije ronde had.

Voor de finale had er nog een betere tijd ingezeten. Maar het mocht niet baten. Er was een stop uit de motor gevlogen. Toen heb ik hem zo snel mogelijk aan de kant gezet. Ik had ingezet op zeker een 1.54 met de evo van racetech. Als het onderstel/wegligging verbeterd kan worden en gewicht naar onderen kan het nog veel sneller.
Ik hoorde je naam al voorbij komen inderdaad... Maar aangezien je naam vrij veel voorkomend is... ;)

Je ging wel erg lekker verder :)
Luco schreef:
FrankS schreef:
Luco schreef:Zo te horen wordt het sjonniegehalte elke time attack hoger en hoger, erg jammer.
Ik heb alleen de hogere klasses gezien maar dat viel reuze mee?

Ik bedoelde ook niet de rijders, maar het gebeuren eromheen :mrgreen:
Haha... ja er lopen me toch een partij droeftoeters rond zeg, allemachtig.

Ik vond het betalen van 5 euro (verplicht) bij het wegrijden van de parkeerplaats ook bijzonder veel (voor die paar uurtjes) en 21 euro voor zo'n evenement in totaal helemaal... (parkeren+entree excl een flesje drinken en een broodje)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 06 sep 2010, 13:43

Marsnel schreef:Heb me gisteren prima vermaakt. ik deed mee met m`n 210 pk civic in de Pro Street. Ben 6e geworden met een tijd van 2:05.543. Wel vrij nette uitslag in een veld met een gemiddeld vermogen van ~330 pk.
Erg netjes!
Marsnel schreef:Was een mooie dag, en we hadden uitstekend weer (het had ook kunnen regenen zoals de laatste 3 weken).

Magoed verder prima vermaakt, en lekker lopen loenzen naar de pitgirls :D
Was gelukkig mooi weer inderdaad. En dat van die brommers begreep ik niet. Er stonden op een gegeven moment notabene een heleboel niet eens Japanse brommers tussen. Dat snap ik dan helemaal niet :roll:

Andre

Bericht door Andre » 06 sep 2010, 15:19

ik heb subaru s en evo gehad en zijn uitzonderlijk leuke entertainers. Het is maar net wat je zoekt rwd awd.

Rich

Bericht door Rich » 06 sep 2010, 15:23

Heb me gisteren weer prima vermaakt. Als je de petjes vermijdt en je alleen met de time attack jongens bezig houdt is 't best te doen.
Ik rij in de pro-street en heb m'n persoonlijke tijd flink scherper gesteld naar 2.09, goed voor de 10e plek achter Opa, dat was voor mij boven verwachting. Veel meer zit er niet in want de suup moet dan eerst op dieet (er is helemaal niets aan gewichtsbesparing gedaan en met mij erin zit ik boven de 1700kg) en een onderstel waar ik meer camber kan instellen (is op de veren/shocks na standaard).

Zag idd veel uitvallers met name in de warm-up, heb toen ook geen enkel clean rondje gehad. Ik hoop dat 't allemaal weer te fixen is voor de mannen. Ik moet zelf ook het koelsysteem verder upgraden, het werd soms net ff te warm. Voorheen geen last van, maar ik ga steeds harder rijden en vraag dus ook meer van de auto en ben nu weer een nieuwe grens tegen gekomen.

Al met al toch weer een leuk dagje en veel :df: fun gehad, ik blijf hier voorlopig wel aan meedoen.

Richardt.

Bericht door Richardt. » 06 sep 2010, 15:29

Iemand hier die weet hoe het rond een uur of 15.30 ging met de gele EVO?

Ik zag op een gegeven moment de oranje EVO met een stuk felgeel bodywork in z'n grille voorbij komen en even later was er een rode vlag.
Duurde erg lang en ik moest op tijd weer naar huis, dus om 16.10 naar huis vertrokken.

Wist trouwens niet dat er van hier zoveel mensen aan mee deden. Nu ik het zo lees komen veel auto's me wel bekend voor :)

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 06 sep 2010, 16:07

Andre schreef:ik heb subaru s en evo gehad en zijn uitzonderlijk leuke entertainers. Het is maar net wat je zoekt rwd awd.
Is ook helemaal waar, maar waar zit naar jou mening de meeste potentie in?

Andre

Bericht door Andre » 06 sep 2010, 16:13

potentie geen idee. Wat zoek je in een auto.

Lange drifts rwd
meer op grip rijden 4wd of losse ondergronden 4wd.

etc.

Hier trouwens een leuk filmpje voor mensen die naar snellere groepen willen haha mooi gedaan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=b7iUKaPl ... r_embedded[/youtube]

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 06 sep 2010, 16:22

Andre schreef:potentie geen idee. Wat zoek je in een auto.

Lange drifts rwd
meer op grip rijden 4wd of losse ondergronden 4wd.

etc.

Hier trouwens een leuk filmpje voor mensen die naar snellere groepen willen haha mooi gedaan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=b7iUKaPl ... r_embedded[/youtube]
Inderdaad ja hahaha. Mijn ervaring is hoe sterker de verhalen hoe langzamer de tijden.

Wat ik bedoel is een time attack auto, dus gewoon als het gaat om ronde tijden. Ik zie dat internationaal de awd auto's binnen time attack eigenlijk de dienst uitmaken.

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 06 sep 2010, 16:26

Richardt. schreef:Iemand hier die weet hoe het rond een uur of 15.30 ging met de gele EVO?

Ik zag op een gegeven moment de oranje EVO met een stuk felgeel bodywork in z'n grille voorbij komen en even later was er een rode vlag.
Duurde erg lang en ik moest op tijd weer naar huis, dus om 16.10 naar huis vertrokken.

Wist trouwens niet dat er van hier zoveel mensen aan mee deden. Nu ik het zo lees komen veel auto's me wel bekend voor :)
Een filmpje is te vinden op het Automaxx forum. De gele Evo greeg een klapband in de Raamshoek, verloor daardoor gelijk zijn wielscherm spinde, verloor nog meer onderdelen welke de orange EVO dus heeft 'opgeveegt'. Viel dus allemaal een beetje mee. Als ik me niet vergis heeft de gele EVO (Clive Seddon) uiteindelijk wel gewonnen met een tijd van 1.46.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 06 sep 2010, 16:27

Richardt. schreef:Iemand hier die weet hoe het rond een uur of 15.30 ging met de gele EVO?

Ik zag op een gegeven moment de oranje EVO met een stuk felgeel bodywork in z'n grille voorbij komen en even later was er een rode vlag. Duurde erg lang en ik moest op tijd weer naar huis, dus om 16.10 naar huis vertrokken.

Zie deze video. Evo had zo te zien een lekke band die in de wielkast uit elkaar gevlogen is.

Andre

Bericht door Andre » 06 sep 2010, 16:35

Die evo s hebben 800pk en dan 1.46 dat valt me eigenlijk zwaar tegen.

Ik heb op assen met E46 6 cil gereden 410pk en dat gaat dan ook met 1.47 hoog das de helft van de peekaas.
Porsche cup auto s gaan laag naar 40 toe ca. 440pk.

Zie ik wat over het hoofd.

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 06 sep 2010, 16:41

Andre schreef:Die evo s hebben 800pk en dan 1.46 dat valt me eigenlijk zwaar tegen.

Ik heb op assen met E46 6 cil gereden 410pk en dat gaat dan ook met 1.47 hoog das de helft van de peekaas.

Nee zeker niet. Sterker nog ik ben het helemaal met je eens ik heb op het Automaxx forum al eens hetzelfde betoog gehouden. Namelijk dat je met dit vermogen en een auto waar 'alles aan gedaan' is eigenlijk onder de 1.40 zou moeten. De PK wetloop is naar mijn mening ook grote flauwe kul. Ik denk dat de oorzaak is, is dat er teveel aandacht aan vermogen wordt besteed en te weinig aandacht aan de ontwikkeling van de auto en coureur.

Vraag blijft dan natuurlijk als het om de snelste ronde tijd gaat of je dan voor een AWD of een RWD moet gaan.

barreljan

Bericht door barreljan » 06 sep 2010, 17:13

Als ik het goed begreep waren veel deelnemers in de extreme klasse een beetje aan het zoeken naar een plekkie en wat aan het teasen, niet iedereen ging echt een volle ronde voluit. Dat verklaart misschien de verschillen? Ik heb bij het aanschouwen van de finale ook een paar keer verbaasd staan kijken wie er als eerste weer rond was. Dan een witte evo, dan de oranje, dan de gele en een ronde verder totaal omgekeerd :roll:

richardk

Bericht door richardk » 06 sep 2010, 17:26

had wel verwacht dat SKRD als winnaar met 1.30 over de streep was gekomen :bag:

Tristan

Bericht door Tristan » 06 sep 2010, 17:28

Andre schreef:Die evo s hebben 800pk en dan 1.46 dat valt me eigenlijk zwaar tegen.

Die 800pk zal ook wel in een zeer korte tijd bruikbaar zijn. Niet te denken aan het enorme turbogat.

Richardt.

Bericht door Richardt. » 06 sep 2010, 17:45

Stéphane schreef:

Ik zag op een gegeven moment de oranje EVO met een stuk felgeel bodywork in z'n grille voorbij komen en even later was er een rode vlag. Duurde erg lang en ik moest op tijd weer naar huis, dus om 16.10 naar huis vertrokken.

Zie deze video. Evo had zo te zien een lekke band die in de wielkast uit elkaar gevlogen is.

Ah blijkt dus mee te vallen.
Ik zat op dat moment op de tribune in de GT bocht en gezien de langzaam rijdende en stilstaande auto's was het voor m'n gevoel een stuk erger.

Beter van dus :)

Richardt.

Bericht door Richardt. » 06 sep 2010, 17:48

Dat soort vermogens zijn leuk voor aan de bar, maar een E46 met 440pk zal een stuk beter rijdbaar zijn dan zo'n EVO waar een turbo op zit van formaatje pizza.

Was ook wel te zien in oa. de GT bocht. Ze kwamen hard aan gereden, bocht ging amper sneller dan de overige deelnemers. Uitacceleren ging dan wel weer enorm hard.

Wat dat betreft vond ik het leuk om te zien hoe sommige Civicjes en CRX'en erg snel rond gingen. Sommigen uiteraard ook wel met wat extra vermogen.

BugsM

Bericht door BugsM » 06 sep 2010, 19:00

Had de mogelijkheid om met Niels mee te rijden en zo te zien hoe dat time attack gaat. Wat al gezegd is, klopt inderdaad. Alleen het time-attack gebeuren was wel interessant, voor de rest schaam ik me diep dat ik een civic coupe rijd. :mrgreen: Dat gebler in de tunnel, komt werkelijk me strot uit, bah. Gelukkig waren Niels und ich bijtijds van het terrein af...
Volgend jaar misschien eens een keer meedoen op Assen, maar of dat onder deze omstandigheden zal gebeuren, hoop het niet....

G.Turbine

Bericht door G.Turbine » 06 sep 2010, 19:50

Ik reed met de blauwe Evo 6 in de Pro, tijd die ik gereden heb 2.13.

Wilde in de Semi-pro omdat ik geen ervaring heb met circuitrijden maar de organisatie vond dat ik in de Pro hoorde,

Was mijn eerste circuit ervaring, hopelijk reed ik niet in de weg :bag:

Is wel heel goed bevallen, ga vanaf nu lekker trackdays rijden en ervaring opdoen.

Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij op Time-Attack, van de winter verder met de Evo aanpassen.

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 06 sep 2010, 19:57

Nog een filmpje met het voorval er in

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 06 sep 2010, 20:29

Ik heb een geweldige dag gehad, en een sessie vrij rijden meegedaan
Ik heb amper circuit ervaring (2x nurburgring), maar dit proeft wel naar meer :D

Plaats reactie