Japans Autosport Festival...Time-Attack

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door RJay » 23 jul 2010, 16:44

wat is nou de rondetijd van al die klasses? Ben benieuwd

Luco

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door Luco » 23 jul 2010, 16:56

Roeleveld moet toch een 1.48 kunnen rijden op assen, als het niet sneller is.

NielsH
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 okt 2009, 09:14
Locatie: Hengelo

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door NielsH » 23 jul 2010, 17:59

RJay schreef:wat is nou de rondetijd van al die klasses? Ben benieuwd
Uitslag van vorig jaar:

Pro Street (nu extreme)
1. Bob Morre (Mitsubishi Evo VI) 1:51.790
2. James Nicholls (Mitsubishi Evo VI) 1:55.181
3. John Chadwick (Mitsubishi Evo V) 2:02.382

Semi Pro Street
1. Jeroen Sterke (Mazda RX-7) 1:59.005 (nu extreme)
2. Stef Bijnen (Nissan Skyline R33) 2:05.356 (nu pro-street)
3. Gijs Ende (Nissan 200SX) 2:07.031 (nu pro-street)

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door Miesjel » 23 jul 2010, 21:40

VLA schreef:Ben ook wel benieuwd naar die Celica GT4 met 700 pk. :shock: Zal vast niet met een 3SGTE blokje zijn.
Zover ik weet is het een 3S-GTE.

http://www.youtube.com/watch?v=zsSHFdWTtIs

holy onderstuur batman..

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door Evert Thomas » 29 aug 2010, 23:39

Dit weekend hard gewerkt aan de Mazda om hem gereed te krijgen, we hebben het volgende gedaan:

1. Einddemper was niet al te best meer, dus de reflectiedemper vervangen voor een absorptiedemper van Simons;
2. Voor en achter een sleepoog gemonteerd;
3. Drukmeter geinstalleerd;
4. Schuim van de kooi vervangen. Dit was van kachelpijp isolatie, nu wat proffesioneen spul gebruikt;
5. Bijrijderstoel verwijdert;
6. Brandblusser geinstalleerd.

Eerder hebben wel alle de wielkasten voor een beetje uitgerold en de wielschermen wat aangepast, zodat we wat meer ruimte hebben voor de toyo's. Ook zit inmiddels de nieuwe poelie op de compressor en levert hij 0,3 bar druk met een piek naar 0,4 bar, wat eigenlijk perfect is.

Er moet nog het nodige gebeuren, maar het begint er nu op te lijken.

Sleepoog (achter)

Afbeelding

Afbeelding

Sleepoog (voor)

Afbeelding

Afbeelding

De nieuwe einddemper

Afbeelding

Afbeelding

Demper en sleepoog

Afbeelding

De brandblusser op zijn plek

Afbeelding

De nieuwe kooi bekleding

Afbeelding

Een foto van de benzine tank (overlooptank)

Afbeelding

Foto van het blok met de compressor en nieuwe poelie

Afbeelding

En het EsRij team op de foto (op zijn voordeligst haha)

Afbeelding

NielsH
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 okt 2009, 09:14
Locatie: Hengelo

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door NielsH » 01 sep 2010, 16:08

Morgen even de brandblusser plaatsen , en hopelijk gaat het goed met de dBtjes. Silencer die bij de uitlaat hoort is niet meer aanwezig en mijn eigen ontworpen ding doet het hopelijk voldoende.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door VLA » 01 sep 2010, 18:37

NielsH schreef:Morgen even de brandblusser plaatsen , en hopelijk gaat het goed met de dBtjes. Silencer die bij de uitlaat hoort is niet meer aanwezig en mijn eigen ontworpen ding doet het hopelijk voldoende.
Veel succes alvast Niels ! Ben er zondag ook bij als toeschouwer.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door Evert Thomas » 01 sep 2010, 22:58

Vandaag weer een paar belangrijke dingen geregeld. De auto is op de testbank geweest en dat bleek hard nodig ook. Met de afstelling vooraf zou de motor Time-attack waarschijnlijk niet overleeft hebben, hij stond veels te arm. We hebben er vervolgens een benzinedrukregelaar tussen gezet en de druk wat verhoogd. Het is nu goed en de auto levert 190pk aan de krukas, dat is dus prima.

Vanmiddag hebben we de Toyo's er onder gezet en is de auto naar de uitlijner geweest. We hebben de auto voor wat meer sporing gegeven, zodat hij op de voorwielen wat meer grip heeft. Even een proefritje gemaakt en mijn indruk is dat hij mooi in balans is (erg neutraal) en inderdaad ook veel grip heeft. Hij stuurt nu wel iets minder makkelijk uit (moet hij een beetje bij geholpen worden), maar dat is geen probleem, moet ik gewoon wat harder werken.

NielsH
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 okt 2009, 09:14
Locatie: Hengelo

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door NielsH » 05 sep 2010, 22:24

Was leuk! Heb me wel vermaakt 2:13.7 (ander onderstel en +15pk) gereden in Semi-Pro, Stéphane 2:14.7 met een stock EK9. Van de rest van de DFers weet ik het niet.



Koppeling had het zwaar (is ook wel te horen) en dus wat eerder gestopt bij de 2e sessie. Moet ook nog met de auto naar huis. Ben wel tevreden met nu 10 rondjes ervaring op Assen. En de eerste keer in het droge op een modern circuit.
Laatst gewijzigd door NielsH op 06 sep 2010, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door Stéphane » 05 sep 2010, 22:40

Was inderdaad leuk :thumbup: Bone stock EK9 is een prima bak om mee over het circuit te raggen. Paar kleine verbeteringen en het wordt nog leuker :D

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door Erik K. » 05 sep 2010, 23:09

Mooi rondje Niels!

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door VLA » 06 sep 2010, 07:38

Heb jullie beiden zien rijden tijdens Time Attack, ging wel lekker volgens mij. Was een erg leuke dag verder. Wel veel petjes / aso's in civics die knallende uitlaten en burnouts "vet" vinden.

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door FrankS » 06 sep 2010, 08:10

En knallen in de begrenzer / launch control... leek soms alsof de duitsers kwamen ofzo...

Verder was time attack leuk om te zien :) Die gele EVO die steeds driftend volle pollen het rechte eind op kwam... heerlijk.

Wel behoorlijk wat uitval overigens tijdens timeattack, dat was wel jammer.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door Snipe » 06 sep 2010, 08:42

Afbeelding

Allemaal aan de Turtle Wax?

Luco

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door Luco » 06 sep 2010, 09:50

Zo te horen wordt het sjonniegehalte elke time attack hoger en hoger, erg jammer.

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door FrankS » 06 sep 2010, 09:58

Luco schreef:Zo te horen wordt het sjonniegehalte elke time attack hoger en hoger, erg jammer.
Ik heb alleen de hogere klasses gezien maar dat viel reuze mee?

barreljan
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 feb 2010, 19:23
Locatie: Bovenin NH

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door barreljan » 06 sep 2010, 10:03

pro-street en extreme was zo goed als sjonnie loos inderdaad.

semi-pro waar ik helaas weer in zat... ongelovelijk. ruimte geven terwijl je sneller bent ho maar, lijnen rijden? waar? check mn herrie bak!

volgende keer hoop ik in pro te komen, ik had veel beter gekunt dat de 2:15 nu maar elke ronde werd ik in 1 of 2 bochten opgehouden en moest ik van het gas

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door Stéphane » 06 sep 2010, 10:44

Ik heb er niet heel veel last van gehad gelukkig. Ben wel wat mensen tegen gekomen die inderdaad wat langzamer reden. Tijdens kwalificatie samen met Johanes Mulia gereden met EK4-K20A en tijdens finale met Tom Lubberding in de Colt. Ging in beide gevallen redelijk gelijk op.

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door Metchu » 06 sep 2010, 10:47

tjah die shit moet toch ergens van betaalt worden... En petjes komen graag op dit soort evenementen af en dus kunnen dit soort evenementen georganiseerd worden...

NielsH
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 okt 2009, 09:14
Locatie: Hengelo

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door NielsH » 06 sep 2010, 11:07

Tja, spiegelen hadden er een aantal moeite mee. En inzien dat iemand anders sneller is ook, heb me wel vermaakt. Het is ook niet voor niets Semi-Pro, of zoals Tom en in zeggen de No Budget Amateur klasse. Iedereen maakt fouten, en in zo'n klasse gebeurt het wat meer. Petjes gehalte in de Time Attack viel me wel mee, wat op de paddock stond was een ander verhaal.

barreljan
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 feb 2010, 19:23
Locatie: Bovenin NH

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door barreljan » 06 sep 2010, 11:09

Stéphane schreef:Ik heb er niet heel veel last van gehad gelukkig. Ben wel wat mensen tegen gekomen die inderdaad wat langzamer reden. Tijdens kwalificatie samen met Johanes Mulia gereden met EK4-K20A en tijdens finale met Tom Lubberding in de Colt. Ging in beide gevallen redelijk gelijk op.
In de warm up ging het ook wel aardig maar ging nog niet tot de grensen en reed lekker mee met de Belgische s2000

finale wilde ik echt knallen maar helaas, zat jammer genoeg tussen de wat onervaren rijders en zoals Niels ook zegt, spiegelen was niet echt aan de orde bij een aantal.

mjah, toch 2 seconden van mn eigen tijd af :)

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door Stéphane » 06 sep 2010, 11:25

barreljan schreef:
Stéphane schreef:Ik heb er niet heel veel last van gehad gelukkig. Ben wel wat mensen tegen gekomen die inderdaad wat langzamer reden. Tijdens kwalificatie samen met Johanes Mulia gereden met EK4-K20A en tijdens finale met Tom Lubberding in de Colt. Ging in beide gevallen redelijk gelijk op.
In de warm up ging het ook wel aardig maar ging nog niet tot de grensen en reed lekker mee met de Belgische s2000

finale wilde ik echt knallen maar helaas, zat jammer genoeg tussen de wat onervaren rijders en zoals Niels ook zegt, spiegelen was niet echt aan de orde bij een aantal.

mjah, toch 2 seconden van mn eigen tijd af :)
Ik snap wat jullie (jij en Niels) bedoelen. Moet je mijn filmpje van Time Attack op Zandvoort ook voor de gein maar eens kijken. Was vorig jaar in Semi-Pro slalommen tussen langzaam verkeer. Ik ben er dan meestal vrij resoluut mee en ik ga er gewoon langs.

Maar het heeft ook wel met de organisatie te maken. Als ze gewoon de deelnemers in volgorde van kwalificatie laten starten zit je gelijk in de goede volgorde. Dan kun je je richten op degene die voor jou rijdt en daarmee proberen sneller te zijn.

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door Andre » 06 sep 2010, 11:45

ja veel petjes en burnouts inderdaad. Zelfs einde van de dag in de tunnel onder het circuit door. Och och.

Met de evo een 1.56 gedaan terwijl ik nog geen vrije ronde had.

Voor de finale had er nog een betere tijd ingezeten. Maar het mocht niet baten. Er was een stop uit de motor gevlogen. Toen heb ik hem zo snel mogelijk aan de kant gezet. Ik had ingezet op zeker een 1.54 met de evo van racetech. Als het onderstel/wegligging verbeterd kan worden en gewicht naar onderen kan het nog veel sneller.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door Evert Thomas » 06 sep 2010, 11:57

Ik hoor ook bij de uitvallers. Na 3 ronden gereden te hebben in de warm up kwam ik achter een groepje te zitten. Dus ik dacht laat ik maar even een bezoekje aan de pit brengen. Kunnen de banden even afkoelen en kan ik even een nieuw plekje op de baan zoeken. Maar bij aankomst begon hij te roken en lag er koelwater onder de auto, koppakking er uit, dus einde verhaal.

Ik had in mijn tweede ronde een tijd van 2.16 op de klok gezet een top vijf had er dus zeker in gezeten, maar goed dat moet je de boel wel heel houden natuurlijk.

Ik heb het op het automaxx forum ook al eens gezegd dat hij niveau verschil veels te groot is, dit geld zowel in de semi pro als de pro klasse. Zal ook een kwestie zijn van het volwassen worden van de sport. Ik heb de optie geopperd om deelnemers die (bijvoorbeeld) meer dan 15 sec van de winnaar zitten niet toe te laten tot de finale. Ook denk ik dat het goed zal zijn om het aantal sessies uit te breiden naar 3 en er dan een soort af val race van te maken.

Richardt.
Berichten: 6758
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack

Bericht door Richardt. » 06 sep 2010, 12:13

Gisteren wezen kijken, stond een hoop mooi spul tussen. Maar ook een hoop herriebakken, het leek af en toe wel oorlog met al die knallende uitlaten.

Beetje jammer, maar de professionelere mensen en auto's waren erg gaaf om te zien. :thumbup:

Ook nog even gezien hoe de Celica 0-400 meter in 7.00sec deed met een snelheid van 193km/u :shock:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten