Japans Autosport Festival...Time-Attack
- RJay
Re: Japans Autosport Festival...Time-Attack
wat is nou de rondetijd van al die klasses? Ben benieuwd
Roeleveld moet toch een 1.48 kunnen rijden op assen, als het niet sneller is.
-
Uitslag van vorig jaar:RJay schreef:wat is nou de rondetijd van al die klasses? Ben benieuwd
Pro Street (nu extreme)
1. Bob Morre (Mitsubishi Evo VI) 1:51.790
2. James Nicholls (Mitsubishi Evo VI) 1:55.181
3. John Chadwick (Mitsubishi Evo V) 2:02.382
Semi Pro Street
1. Jeroen Sterke (Mazda RX-7) 1:59.005 (nu extreme)
2. Stef Bijnen (Nissan Skyline R33) 2:05.356 (nu pro-street)
3. Gijs Ende (Nissan 200SX) 2:07.031 (nu pro-street)
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Zover ik weet is het een 3S-GTE.VLA schreef:Ben ook wel benieuwd naar die Celica GT4 met 700 pk.Zal vast niet met een 3SGTE blokje zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=zsSHFdWTtIs
holy onderstuur batman..
- Evert Thomas
Dit weekend hard gewerkt aan de Mazda om hem gereed te krijgen, we hebben het volgende gedaan:
1. Einddemper was niet al te best meer, dus de reflectiedemper vervangen voor een absorptiedemper van Simons;
2. Voor en achter een sleepoog gemonteerd;
3. Drukmeter geinstalleerd;
4. Schuim van de kooi vervangen. Dit was van kachelpijp isolatie, nu wat proffesioneen spul gebruikt;
5. Bijrijderstoel verwijdert;
6. Brandblusser geinstalleerd.
Eerder hebben wel alle de wielkasten voor een beetje uitgerold en de wielschermen wat aangepast, zodat we wat meer ruimte hebben voor de toyo's. Ook zit inmiddels de nieuwe poelie op de compressor en levert hij 0,3 bar druk met een piek naar 0,4 bar, wat eigenlijk perfect is.
Er moet nog het nodige gebeuren, maar het begint er nu op te lijken.
Sleepoog (achter)

Sleepoog (voor)

De nieuwe einddemper

Demper en sleepoog

De brandblusser op zijn plek

De nieuwe kooi bekleding

Een foto van de benzine tank (overlooptank)

Foto van het blok met de compressor en nieuwe poelie

En het EsRij team op de foto (op zijn voordeligst haha)

1. Einddemper was niet al te best meer, dus de reflectiedemper vervangen voor een absorptiedemper van Simons;
2. Voor en achter een sleepoog gemonteerd;
3. Drukmeter geinstalleerd;
4. Schuim van de kooi vervangen. Dit was van kachelpijp isolatie, nu wat proffesioneen spul gebruikt;
5. Bijrijderstoel verwijdert;
6. Brandblusser geinstalleerd.
Eerder hebben wel alle de wielkasten voor een beetje uitgerold en de wielschermen wat aangepast, zodat we wat meer ruimte hebben voor de toyo's. Ook zit inmiddels de nieuwe poelie op de compressor en levert hij 0,3 bar druk met een piek naar 0,4 bar, wat eigenlijk perfect is.
Er moet nog het nodige gebeuren, maar het begint er nu op te lijken.
Sleepoog (achter)
Sleepoog (voor)
De nieuwe einddemper
Demper en sleepoog
De brandblusser op zijn plek
De nieuwe kooi bekleding
Een foto van de benzine tank (overlooptank)
Foto van het blok met de compressor en nieuwe poelie
En het EsRij team op de foto (op zijn voordeligst haha)
-
Morgen even de brandblusser plaatsen , en hopelijk gaat het goed met de dBtjes. Silencer die bij de uitlaat hoort is niet meer aanwezig en mijn eigen ontworpen ding doet het hopelijk voldoende.
- VLA
Veel succes alvast Niels ! Ben er zondag ook bij als toeschouwer.NielsH schreef:Morgen even de brandblusser plaatsen , en hopelijk gaat het goed met de dBtjes. Silencer die bij de uitlaat hoort is niet meer aanwezig en mijn eigen ontworpen ding doet het hopelijk voldoende.
- Evert Thomas
Vandaag weer een paar belangrijke dingen geregeld. De auto is op de testbank geweest en dat bleek hard nodig ook. Met de afstelling vooraf zou de motor Time-attack waarschijnlijk niet overleeft hebben, hij stond veels te arm. We hebben er vervolgens een benzinedrukregelaar tussen gezet en de druk wat verhoogd. Het is nu goed en de auto levert 190pk aan de krukas, dat is dus prima.
Vanmiddag hebben we de Toyo's er onder gezet en is de auto naar de uitlijner geweest. We hebben de auto voor wat meer sporing gegeven, zodat hij op de voorwielen wat meer grip heeft. Even een proefritje gemaakt en mijn indruk is dat hij mooi in balans is (erg neutraal) en inderdaad ook veel grip heeft. Hij stuurt nu wel iets minder makkelijk uit (moet hij een beetje bij geholpen worden), maar dat is geen probleem, moet ik gewoon wat harder werken.
Vanmiddag hebben we de Toyo's er onder gezet en is de auto naar de uitlijner geweest. We hebben de auto voor wat meer sporing gegeven, zodat hij op de voorwielen wat meer grip heeft. Even een proefritje gemaakt en mijn indruk is dat hij mooi in balans is (erg neutraal) en inderdaad ook veel grip heeft. Hij stuurt nu wel iets minder makkelijk uit (moet hij een beetje bij geholpen worden), maar dat is geen probleem, moet ik gewoon wat harder werken.
-
Was leuk! Heb me wel vermaakt 2:13.7 (ander onderstel en +15pk) gereden in Semi-Pro, Stéphane 2:14.7 met een stock EK9. Van de rest van de DFers weet ik het niet.
Koppeling had het zwaar (is ook wel te horen) en dus wat eerder gestopt bij de 2e sessie. Moet ook nog met de auto naar huis. Ben wel tevreden met nu 10 rondjes ervaring op Assen. En de eerste keer in het droge op een modern circuit.
Koppeling had het zwaar (is ook wel te horen) en dus wat eerder gestopt bij de 2e sessie. Moet ook nog met de auto naar huis. Ben wel tevreden met nu 10 rondjes ervaring op Assen. En de eerste keer in het droge op een modern circuit.
Laatst gewijzigd door NielsH op 06 sep 2010, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stéphane
Was inderdaad leuk
Bone stock EK9 is een prima bak om mee over het circuit te raggen. Paar kleine verbeteringen en het wordt nog leuker 

- Erik K.
Mooi rondje Niels!
- VLA
Heb jullie beiden zien rijden tijdens Time Attack, ging wel lekker volgens mij. Was een erg leuke dag verder. Wel veel petjes / aso's in civics die knallende uitlaten en burnouts "vet" vinden.
-
En knallen in de begrenzer / launch control... leek soms alsof de duitsers kwamen ofzo...
Verder was time attack leuk om te zien
Die gele EVO die steeds driftend volle pollen het rechte eind op kwam... heerlijk.
Wel behoorlijk wat uitval overigens tijdens timeattack, dat was wel jammer.
Verder was time attack leuk om te zien

Wel behoorlijk wat uitval overigens tijdens timeattack, dat was wel jammer.
- Snipe
Allemaal aan de Turtle Wax?
Zo te horen wordt het sjonniegehalte elke time attack hoger en hoger, erg jammer.
-
Ik heb alleen de hogere klasses gezien maar dat viel reuze mee?Luco schreef:Zo te horen wordt het sjonniegehalte elke time attack hoger en hoger, erg jammer.
-
pro-street en extreme was zo goed als sjonnie loos inderdaad.
semi-pro waar ik helaas weer in zat... ongelovelijk. ruimte geven terwijl je sneller bent ho maar, lijnen rijden? waar? check mn herrie bak!
volgende keer hoop ik in pro te komen, ik had veel beter gekunt dat de 2:15 nu maar elke ronde werd ik in 1 of 2 bochten opgehouden en moest ik van het gas
semi-pro waar ik helaas weer in zat... ongelovelijk. ruimte geven terwijl je sneller bent ho maar, lijnen rijden? waar? check mn herrie bak!
volgende keer hoop ik in pro te komen, ik had veel beter gekunt dat de 2:15 nu maar elke ronde werd ik in 1 of 2 bochten opgehouden en moest ik van het gas
- Stéphane
Ik heb er niet heel veel last van gehad gelukkig. Ben wel wat mensen tegen gekomen die inderdaad wat langzamer reden. Tijdens kwalificatie samen met Johanes Mulia gereden met EK4-K20A en tijdens finale met Tom Lubberding in de Colt. Ging in beide gevallen redelijk gelijk op.
-
tjah die shit moet toch ergens van betaalt worden... En petjes komen graag op dit soort evenementen af en dus kunnen dit soort evenementen georganiseerd worden...
-
Tja, spiegelen hadden er een aantal moeite mee. En inzien dat iemand anders sneller is ook, heb me wel vermaakt. Het is ook niet voor niets Semi-Pro, of zoals Tom en in zeggen de No Budget Amateur klasse. Iedereen maakt fouten, en in zo'n klasse gebeurt het wat meer. Petjes gehalte in de Time Attack viel me wel mee, wat op de paddock stond was een ander verhaal.
-
In de warm up ging het ook wel aardig maar ging nog niet tot de grensen en reed lekker mee met de Belgische s2000Stéphane schreef:Ik heb er niet heel veel last van gehad gelukkig. Ben wel wat mensen tegen gekomen die inderdaad wat langzamer reden. Tijdens kwalificatie samen met Johanes Mulia gereden met EK4-K20A en tijdens finale met Tom Lubberding in de Colt. Ging in beide gevallen redelijk gelijk op.
finale wilde ik echt knallen maar helaas, zat jammer genoeg tussen de wat onervaren rijders en zoals Niels ook zegt, spiegelen was niet echt aan de orde bij een aantal.
mjah, toch 2 seconden van mn eigen tijd af

- Stéphane
Ik snap wat jullie (jij en Niels) bedoelen. Moet je mijn filmpje van Time Attack op Zandvoort ook voor de gein maar eens kijken. Was vorig jaar in Semi-Pro slalommen tussen langzaam verkeer. Ik ben er dan meestal vrij resoluut mee en ik ga er gewoon langs.barreljan schreef:In de warm up ging het ook wel aardig maar ging nog niet tot de grensen en reed lekker mee met de Belgische s2000Stéphane schreef:Ik heb er niet heel veel last van gehad gelukkig. Ben wel wat mensen tegen gekomen die inderdaad wat langzamer reden. Tijdens kwalificatie samen met Johanes Mulia gereden met EK4-K20A en tijdens finale met Tom Lubberding in de Colt. Ging in beide gevallen redelijk gelijk op.
finale wilde ik echt knallen maar helaas, zat jammer genoeg tussen de wat onervaren rijders en zoals Niels ook zegt, spiegelen was niet echt aan de orde bij een aantal.
mjah, toch 2 seconden van mn eigen tijd af
Maar het heeft ook wel met de organisatie te maken. Als ze gewoon de deelnemers in volgorde van kwalificatie laten starten zit je gelijk in de goede volgorde. Dan kun je je richten op degene die voor jou rijdt en daarmee proberen sneller te zijn.
-
ja veel petjes en burnouts inderdaad. Zelfs einde van de dag in de tunnel onder het circuit door. Och och.
Met de evo een 1.56 gedaan terwijl ik nog geen vrije ronde had.
Voor de finale had er nog een betere tijd ingezeten. Maar het mocht niet baten. Er was een stop uit de motor gevlogen. Toen heb ik hem zo snel mogelijk aan de kant gezet. Ik had ingezet op zeker een 1.54 met de evo van racetech. Als het onderstel/wegligging verbeterd kan worden en gewicht naar onderen kan het nog veel sneller.
Met de evo een 1.56 gedaan terwijl ik nog geen vrije ronde had.
Voor de finale had er nog een betere tijd ingezeten. Maar het mocht niet baten. Er was een stop uit de motor gevlogen. Toen heb ik hem zo snel mogelijk aan de kant gezet. Ik had ingezet op zeker een 1.54 met de evo van racetech. Als het onderstel/wegligging verbeterd kan worden en gewicht naar onderen kan het nog veel sneller.
- Evert Thomas
Ik hoor ook bij de uitvallers. Na 3 ronden gereden te hebben in de warm up kwam ik achter een groepje te zitten. Dus ik dacht laat ik maar even een bezoekje aan de pit brengen. Kunnen de banden even afkoelen en kan ik even een nieuw plekje op de baan zoeken. Maar bij aankomst begon hij te roken en lag er koelwater onder de auto, koppakking er uit, dus einde verhaal.
Ik had in mijn tweede ronde een tijd van 2.16 op de klok gezet een top vijf had er dus zeker in gezeten, maar goed dat moet je de boel wel heel houden natuurlijk.
Ik heb het op het automaxx forum ook al eens gezegd dat hij niveau verschil veels te groot is, dit geld zowel in de semi pro als de pro klasse. Zal ook een kwestie zijn van het volwassen worden van de sport. Ik heb de optie geopperd om deelnemers die (bijvoorbeeld) meer dan 15 sec van de winnaar zitten niet toe te laten tot de finale. Ook denk ik dat het goed zal zijn om het aantal sessies uit te breiden naar 3 en er dan een soort af val race van te maken.
Ik had in mijn tweede ronde een tijd van 2.16 op de klok gezet een top vijf had er dus zeker in gezeten, maar goed dat moet je de boel wel heel houden natuurlijk.
Ik heb het op het automaxx forum ook al eens gezegd dat hij niveau verschil veels te groot is, dit geld zowel in de semi pro als de pro klasse. Zal ook een kwestie zijn van het volwassen worden van de sport. Ik heb de optie geopperd om deelnemers die (bijvoorbeeld) meer dan 15 sec van de winnaar zitten niet toe te laten tot de finale. Ook denk ik dat het goed zal zijn om het aantal sessies uit te breiden naar 3 en er dan een soort af val race van te maken.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Gisteren wezen kijken, stond een hoop mooi spul tussen. Maar ook een hoop herriebakken, het leek af en toe wel oorlog met al die knallende uitlaten.
Beetje jammer, maar de professionelere mensen en auto's waren erg gaaf om te zien.
Ook nog even gezien hoe de Celica 0-400 meter in 7.00sec deed met een snelheid van 193km/u
Beetje jammer, maar de professionelere mensen en auto's waren erg gaaf om te zien.

Ook nog even gezien hoe de Celica 0-400 meter in 7.00sec deed met een snelheid van 193km/u