Heb veel met quiafe gereden en ook een aantal platen sperren gehad. (zowel met fwd, Awd en rwd; in alle combinatie's (dat is dan weer het voordeel van veel auto's te hebben gehad

))
Grootste verschillen qua rijden:
- quaife doet het erg goed op nat qua grip, je bent sneller met bocht-uit accellereren
- platensper doet het een stuk beter dan een quaife bij (korte) bochten uitaccellereren (op droog asfalt met slicks en een chicane ben je niet blij met een Quaife...)
- platensper is meer fun, maar is slijtage gevoeliger: veel sneller 'side ways'
- quaife heeft een groter sper bereik, maar is inderdaad wat trager dan een platensper
In tegenstelling tot wat wel eens geroepen wordt 'je kunt niet driften met een Quaife' kan ik je zeggen: dat is onzin. Wel is het zo dat je auto met een platensper sneller in de drift komt. Een Quaife moet je er als het ware eerst even 'doorheen drukken' (weet zo 1-2-3 even niet hoe ik het anders moet uitleggen).
Dit is met Quife-
http://www.youtube.com/watch?v=z-Uz0WJffEI" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je grip gaatt zou ik voor een straatauto een Quaife pakken (ook makkelijker met parkeren ivm bijgeluiden en zo). Voor circuitgebruik liever een platensper (en in het geval van een 130i dus een Drexler, wat wel zo ongeveer de kning der platensperren is)
Een Quaife is tov geen sper een mega vooruitgang! Heb je de centen en af en toe onderhoud vind je ook niet erg: zou ik de Drexler pakken..
PS: een sper onder een lekkere RWD auto is het grootste kado wat je jezelf kunt geven: zo veel meer genieten