Walgelijk

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
wjn

Walgelijk

Bericht door wjn » 02 sep 2010, 07:50

Trots-wethouder ontvangt wachtgeld

De opgestapte wethouder van Trots op Nederland in Den Helder krijgt twee jaar lang wachtgeld. Dat heeft hij met de gemeente afgesproken. Paul Walgering was maar vier maanden wethouder.

Als wethouder kreeg Walgering een bruto maandsalaris van 6529 euro. Volgens de wachtgeldregeling krijgt hij daarvan in het eerste jaar 80% en het tweede jaar 70%.

Walgering hoeft niet te solliciteren, want hij blaast zijn recherchebureau nieuw leven in. Vorige maand stapte hij op als wethouder, hij kon niet met zijn eigen Trots-fractie door een deur.

Bron: RTL Nieuws

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Walgelijk

Bericht door romo » 02 sep 2010, 08:02

We drinken een glas, we plegen een plas....................en alles bleef zo als het was............................

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 02 sep 2010, 08:30

Niet normaal! :wtf:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 sep 2010, 09:06

Ach, je kunt zelf natuurlijk ook gaan voor 't wethouderschap....

Ik kijk hier niet meer van op.

Knot

Bericht door Knot » 02 sep 2010, 09:14

en zo'n gemeente keurt da nog goed ook he! :shock:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 sep 2010, 09:18

Ook wel begrijpelijk, zouden ze het niet goedkeuren dan snijden ze ze zelf in de vingers bij een soorgelijke toestand..................en alle andere partijen willen die regeling net zo goed.........

Tevens zal het wel wettelijk vastliggen....................dus kunnen ze niet anders................

Er zit maar 1 ding op; veranderen van de wet.......................nieuwe heren, nieuwe wetten...........

GTRene

Bericht door GTRene » 02 sep 2010, 09:38

Inderdaad hoe kun je zoiets blijven verkopen...
vele mensen kunnen bijna niets meer extra doen ivm financiën en dit soort mensen die ook nog eens betaald worden (door belastinggeld burgers) om voor ons de zaken goed te regelenen vieren er mooi een dik betaalde "vakantie" van zeg maar...

gelijke monnikken gelijke kappen! helemaal als je zelf eruit stapt tis toch te belachelijk voor woorden :wtf:

wachtgeld regeling zo snel mogelijk afschaffen! of hooguit max 3 maanden en daarna val je precies in dezelfde regelingen als elke gewone burger.

Tom

Bericht door Tom » 02 sep 2010, 09:39

Het is gewoon graaien, graaien, graaien...

Luco

Bericht door Luco » 02 sep 2010, 09:41

Ja, even de knuppel in het hoenderhok hoor, maar zijn we allemaal roomser dan de paus??

Als ik een baan had met 6500 euro salaris en ik kreeg twee jaar wachtgeld, dan zou ik ook niet zon haast maken met zoeken naar een baantje :mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 02 sep 2010, 09:43

Als je als TON wethouder ergens voor staat/stond dan hoef je natuurlijk geen wachtgeld 'aan te nemen' ook al heb je er wettelijk recht op.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 sep 2010, 09:50

Ach.......what's new..... :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 sep 2010, 09:50

Luco schreef:Ja, even de knuppel in het hoenderhok hoor, maar zijn we allemaal roomser dan de paus??

Als ik een baan had met 6500 euro salaris en ik kreeg twee jaar wachtgeld, dan zou ik ook niet zon haast maken met zoeken naar een baantje :mrgreen:
:mrgreen: daarom moeten ze die regel ook aanpassen die er nooit? zo had moeten/mogen zijn...

Robertdj

Bericht door Robertdj » 02 sep 2010, 09:55

Opzich, er mag wel zo'n regel zijn. Maar, minder geld uitkeren. Nooit langer betaald krijgen dan je daadwerkelijk gewerkt hebt. En minimaal een jaar in functie ofzo.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 sep 2010, 09:59

Het is gewoon een goed betaalde baan. Ben je exit dan heb je recht op WW net als ieder ander imho. Wachtgeld gaat nergens over....

Tom

Bericht door Tom » 02 sep 2010, 10:28

Niels schreef:Het is gewoon een goed betaalde baan. Ben je exit dan heb je recht op WW net als ieder ander imho. Wachtgeld gaat nergens over....
+1

Luco

Bericht door Luco » 02 sep 2010, 10:29

Tom schreef:
Niels schreef:Het is gewoon een goed betaalde baan. Ben je exit dan heb je recht op WW net als ieder ander imho. Wachtgeld gaat nergens over....
+1
ww is ook 80% van je laatstverdiende salaris, dus als je verleden lang genoeg is qua werk is er geen verschil met wachtgeld, dan heb je ook recht op ongeveer 2 jaar.

wjn

Bericht door wjn » 02 sep 2010, 10:37

Daar zeg je het, verleden lang genoeg is.

Maar na 4 maanden je hand ophouden, omdat je niet meer door één deur kan met je eigen partij.....

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 sep 2010, 10:38

Ik zou d'r niet eens meer een draadje voor openen :bag:

Luco

Bericht door Luco » 02 sep 2010, 10:38

wjn schreef:Daar zeg je het, verleden lang genoeg is.

Maar na 4 maanden je hand ophouden, omdat je niet meer door één deur kan met je eigen partij.....
Ow, weet jij wat die daarvoor heeft gedaan, je hele arbeidsverleden telt namelijk mee he, niet alleen je laatste werkgever :angel:

Metchu

Bericht door Metchu » 02 sep 2010, 10:52

even advocaat van de duivel spelen.

om wethouder te worden, zeg je je huidige baan op of even in de wacht. Je wordt wethouder. Dan maakt het eigenlijk niet uit of je 1 maand of 8 jaar wethouder bent geweest. Die baan die je had kan allang en breed weer bezet zijn. Mochten er dit soort zekerheden niet zijn, dan neemt niemand het risico om wethouder te worden en blijf je liever in het bedrijfsleven en krijg je alleen maar 2e keus mensen die het niet kunnen maken in het bedrijfsleven in de politiek enz enz enz... even niet over dit specifieke geval gesproken...

ps we hebben toch genoeg draadjes voor dit soort dingen?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 sep 2010, 12:15

Metchu schreef:even advocaat van de duivel spelen.

om wethouder te worden, zeg je je huidige baan op of even in de wacht. Je wordt wethouder. Dan maakt het eigenlijk niet uit of je 1 maand of 8 jaar wethouder bent geweest. Die baan die je had kan allang en breed weer bezet zijn. Mochten er dit soort zekerheden niet zijn, dan neemt niemand het risico om wethouder te worden en blijf je liever in het bedrijfsleven en krijg je alleen maar 2e keus mensen die het niet kunnen maken in het bedrijfsleven in de politiek enz enz enz... even niet over dit specifieke geval gesproken...

Hee Grapjas, volgens mij vergeet je er iet s bij te vermelden.
De meeste gaan als ze wethouder worden ongeveer twee keer zoveel verdienen en dan hebben die nobele wethouders ook nog wel de wachtgeld regeling in hun achterhoofd.
Dus kom nou niet ineens met een verhaal dat ze hun baan moeten opgeven want ze gaan er alleen maar op vooruit.
Ik heb een aantal vrienden die wethouder zijn dus weet wel een beetje wat vaak de gedachtegang achter het wethouder worden zit.
Ik kreeg bijna kroko tranen toen ik je reply las :roflol:

HansD

Bericht door HansD » 02 sep 2010, 13:33

Luco schreef:
Tom schreef:
+1
ww is ook 80% van je laatstverdiende salaris, dus als je verleden lang genoeg is qua werk is er geen verschil met wachtgeld, dan heb je ook recht op ongeveer 2 jaar.
Ware het niet dat de WW een max dagloon kent. Ik geloof dat de max WW iets van 30K bruto per jaar is. Toch iets minder dan 6500 per maand. http://www.rechtopww.nl/?pid=1232

Verder vind ik wachtgeld een van de grootste perversies van de politiek. Iedereen krijgt max WW (en dat moet nog minder ook) maar zichzelf verzorgen ze uitstekend. Ik snap het als individu wel dat je er gebruik van maakt als de gelegenheid er is maar juist door dit soort regelingen komt de politiek steeds verder van de burger te staan.
Snijden in eigen vlees is altijd lastig maar je zou een maatschappelijke betrokkenheid toenen als politiek als deze regeling afgeschaft zou worden.

dvh

Bericht door dvh » 02 sep 2010, 13:39

6529 ?
Das verdikkie nog meer dan ik mezef geef !
Had ook wethouder moeten worden............. :bag:

Metchu

Bericht door Metchu » 02 sep 2010, 16:24

Downforce Hans schreef:
Metchu schreef:even advocaat van de duivel spelen.

Hee Grapjas, volgens mij vergeet je er iet s bij te vermelden.
De meeste gaan als ze wethouder worden ongeveer twee keer zoveel verdienen en dan hebben die nobele wethouders ook nog wel de wachtgeld regeling in hun achterhoofd.
Dus kom nou niet ineens met een verhaal dat ze hun baan moeten opgeven want ze gaan er alleen maar op vooruit.
Ik heb een aantal vrienden die wethouder zijn dus weet wel een beetje wat vaak de gedachtegang achter het wethouder worden zit.
Ik kreeg bijna kroko tranen toen ik je reply las :roflol:
ik zeg niet dat het allemaal klopt en dat iedereen even integer is, maar dit is de gedachtengang achter die regeling...

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 sep 2010, 17:01

Je geeft weer een leuke wending aan je eerste statement,grapjurk
Je moet in de politielk gaan......... :roflol: :beer:

Plaats reactie