Walgelijk
- wjn
Walgelijk
Trots-wethouder ontvangt wachtgeld
De opgestapte wethouder van Trots op Nederland in Den Helder krijgt twee jaar lang wachtgeld. Dat heeft hij met de gemeente afgesproken. Paul Walgering was maar vier maanden wethouder.
Als wethouder kreeg Walgering een bruto maandsalaris van 6529 euro. Volgens de wachtgeldregeling krijgt hij daarvan in het eerste jaar 80% en het tweede jaar 70%.
Walgering hoeft niet te solliciteren, want hij blaast zijn recherchebureau nieuw leven in. Vorige maand stapte hij op als wethouder, hij kon niet met zijn eigen Trots-fractie door een deur.
Bron: RTL Nieuws
De opgestapte wethouder van Trots op Nederland in Den Helder krijgt twee jaar lang wachtgeld. Dat heeft hij met de gemeente afgesproken. Paul Walgering was maar vier maanden wethouder.
Als wethouder kreeg Walgering een bruto maandsalaris van 6529 euro. Volgens de wachtgeldregeling krijgt hij daarvan in het eerste jaar 80% en het tweede jaar 70%.
Walgering hoeft niet te solliciteren, want hij blaast zijn recherchebureau nieuw leven in. Vorige maand stapte hij op als wethouder, hij kon niet met zijn eigen Trots-fractie door een deur.
Bron: RTL Nieuws
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Walgelijk
We drinken een glas, we plegen een plas....................en alles bleef zo als het was............................
- Petrolhead Tom
Niet normaal! 
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ach, je kunt zelf natuurlijk ook gaan voor 't wethouderschap....
Ik kijk hier niet meer van op.
Ik kijk hier niet meer van op.
- Knot
en zo'n gemeente keurt da nog goed ook he! 
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ook wel begrijpelijk, zouden ze het niet goedkeuren dan snijden ze ze zelf in de vingers bij een soorgelijke toestand..................en alle andere partijen willen die regeling net zo goed.........
Tevens zal het wel wettelijk vastliggen....................dus kunnen ze niet anders................
Er zit maar 1 ding op; veranderen van de wet.......................nieuwe heren, nieuwe wetten...........
Tevens zal het wel wettelijk vastliggen....................dus kunnen ze niet anders................
Er zit maar 1 ding op; veranderen van de wet.......................nieuwe heren, nieuwe wetten...........
- GTRene
Inderdaad hoe kun je zoiets blijven verkopen...
vele mensen kunnen bijna niets meer extra doen ivm financiën en dit soort mensen die ook nog eens betaald worden (door belastinggeld burgers) om voor ons de zaken goed te regelenen vieren er mooi een dik betaalde "vakantie" van zeg maar...
gelijke monnikken gelijke kappen! helemaal als je zelf eruit stapt tis toch te belachelijk voor woorden
wachtgeld regeling zo snel mogelijk afschaffen! of hooguit max 3 maanden en daarna val je precies in dezelfde regelingen als elke gewone burger.
vele mensen kunnen bijna niets meer extra doen ivm financiën en dit soort mensen die ook nog eens betaald worden (door belastinggeld burgers) om voor ons de zaken goed te regelenen vieren er mooi een dik betaalde "vakantie" van zeg maar...
gelijke monnikken gelijke kappen! helemaal als je zelf eruit stapt tis toch te belachelijk voor woorden
wachtgeld regeling zo snel mogelijk afschaffen! of hooguit max 3 maanden en daarna val je precies in dezelfde regelingen als elke gewone burger.
-
Tom
Het is gewoon graaien, graaien, graaien...
-
Luco
Ja, even de knuppel in het hoenderhok hoor, maar zijn we allemaal roomser dan de paus??
Als ik een baan had met 6500 euro salaris en ik kreeg twee jaar wachtgeld, dan zou ik ook niet zon haast maken met zoeken naar een baantje
Als ik een baan had met 6500 euro salaris en ik kreeg twee jaar wachtgeld, dan zou ik ook niet zon haast maken met zoeken naar een baantje
- RutgerK
Als je als TON wethouder ergens voor staat/stond dan hoef je natuurlijk geen wachtgeld 'aan te nemen' ook al heb je er wettelijk recht op.
- Niels
- Auto: Prius+
Ach.......what's new..... 
- GTRene
Luco schreef:Ja, even de knuppel in het hoenderhok hoor, maar zijn we allemaal roomser dan de paus??
- Robertdj
Opzich, er mag wel zo'n regel zijn. Maar, minder geld uitkeren. Nooit langer betaald krijgen dan je daadwerkelijk gewerkt hebt. En minimaal een jaar in functie ofzo.
- Niels
- Auto: Prius+
Het is gewoon een goed betaalde baan. Ben je exit dan heb je recht op WW net als ieder ander imho. Wachtgeld gaat nergens over....
-
Tom
+1Niels schreef:Het is gewoon een goed betaalde baan. Ben je exit dan heb je recht op WW net als ieder ander imho. Wachtgeld gaat nergens over....
-
Luco
ww is ook 80% van je laatstverdiende salaris, dus als je verleden lang genoeg is qua werk is er geen verschil met wachtgeld, dan heb je ook recht op ongeveer 2 jaar.Tom schreef:+1Niels schreef:Het is gewoon een goed betaalde baan. Ben je exit dan heb je recht op WW net als ieder ander imho. Wachtgeld gaat nergens over....
- wjn
Daar zeg je het, verleden lang genoeg is.
Maar na 4 maanden je hand ophouden, omdat je niet meer door één deur kan met je eigen partij.....
Maar na 4 maanden je hand ophouden, omdat je niet meer door één deur kan met je eigen partij.....
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik zou d'r niet eens meer een draadje voor openen 
-
Luco
Ow, weet jij wat die daarvoor heeft gedaan, je hele arbeidsverleden telt namelijk mee he, niet alleen je laatste werkgeverwjn schreef:Daar zeg je het, verleden lang genoeg is.
-
Metchu
even advocaat van de duivel spelen.
om wethouder te worden, zeg je je huidige baan op of even in de wacht. Je wordt wethouder. Dan maakt het eigenlijk niet uit of je 1 maand of 8 jaar wethouder bent geweest. Die baan die je had kan allang en breed weer bezet zijn. Mochten er dit soort zekerheden niet zijn, dan neemt niemand het risico om wethouder te worden en blijf je liever in het bedrijfsleven en krijg je alleen maar 2e keus mensen die het niet kunnen maken in het bedrijfsleven in de politiek enz enz enz... even niet over dit specifieke geval gesproken...
ps we hebben toch genoeg draadjes voor dit soort dingen?
om wethouder te worden, zeg je je huidige baan op of even in de wacht. Je wordt wethouder. Dan maakt het eigenlijk niet uit of je 1 maand of 8 jaar wethouder bent geweest. Die baan die je had kan allang en breed weer bezet zijn. Mochten er dit soort zekerheden niet zijn, dan neemt niemand het risico om wethouder te worden en blijf je liever in het bedrijfsleven en krijg je alleen maar 2e keus mensen die het niet kunnen maken in het bedrijfsleven in de politiek enz enz enz... even niet over dit specifieke geval gesproken...
- Downforce Hans
Hee Grapjas, volgens mij vergeet je er iet s bij te vermelden.Metchu schreef:even advocaat van de duivel spelen.
De meeste gaan als ze wethouder worden ongeveer twee keer zoveel verdienen en dan hebben die nobele wethouders ook nog wel de wachtgeld regeling in hun achterhoofd.
Dus kom nou niet ineens met een verhaal dat ze hun baan moeten opgeven want ze gaan er alleen maar op vooruit.
Ik heb een aantal vrienden die wethouder zijn dus weet wel een beetje wat vaak de gedachtegang achter het wethouder worden zit.
Ik kreeg bijna kroko tranen toen ik je reply las
-
OnlineHansD
Ware het niet dat de WW een max dagloon kent. Ik geloof dat de max WW iets van 30K bruto per jaar is. Toch iets minder dan 6500 per maand. http://www.rechtopww.nl/?pid=1232Luco schreef:ww is ook 80% van je laatstverdiende salaris, dus als je verleden lang genoeg is qua werk is er geen verschil met wachtgeld, dan heb je ook recht op ongeveer 2 jaar.Tom schreef:+1Niels schreef:Het is gewoon een goed betaalde baan. Ben je exit dan heb je recht op WW net als ieder ander imho. Wachtgeld gaat nergens over....
Verder vind ik wachtgeld een van de grootste perversies van de politiek. Iedereen krijgt max WW (en dat moet nog minder ook) maar zichzelf verzorgen ze uitstekend. Ik snap het als individu wel dat je er gebruik van maakt als de gelegenheid er is maar juist door dit soort regelingen komt de politiek steeds verder van de burger te staan.
Snijden in eigen vlees is altijd lastig maar je zou een maatschappelijke betrokkenheid toenen als politiek als deze regeling afgeschaft zou worden.
- dvh
6529 ?
Das verdikkie nog meer dan ik mezef geef !
Had ook wethouder moeten worden.............
Das verdikkie nog meer dan ik mezef geef !
Had ook wethouder moeten worden.............
-
Metchu
ik zeg niet dat het allemaal klopt en dat iedereen even integer is, maar dit is de gedachtengang achter die regeling...Downforce Hans schreef:Hee Grapjas, volgens mij vergeet je er iet s bij te vermelden.Metchu schreef:even advocaat van de duivel spelen.
De meeste gaan als ze wethouder worden ongeveer twee keer zoveel verdienen en dan hebben die nobele wethouders ook nog wel de wachtgeld regeling in hun achterhoofd.
Dus kom nou niet ineens met een verhaal dat ze hun baan moeten opgeven want ze gaan er alleen maar op vooruit.
Ik heb een aantal vrienden die wethouder zijn dus weet wel een beetje wat vaak de gedachtegang achter het wethouder worden zit.
Ik kreeg bijna kroko tranen toen ik je reply las
- Downforce Hans
Je geeft weer een leuke wending aan je eerste statement,grapjurk
Je moet in de politielk gaan.........

Je moet in de politielk gaan.........