Metchu: "mijn ov-chipkaart is defect, ik kon van de ene op de andere dat niet met de metro. Ik ben al bij de GVB geweest, die hebben mij doorverwerzen naar u (0900 nummer red.) omdat de kaart inderdaad defect is"
vrouw:"dan moet u uw kaart schriftelijk stopzetten, naar ons opsturen en vervolgens via internet een nieuwe aanvragen"
Metchu:"dus omdat jullie een foutief product leveren, moet ik allemaal verschillende handelingen verrichten?"
vrouw: "dat klopt"
Metchu:"en als ik de kaart kwijt was of gestolen?"
Vrouw:"dan blokkeren wij de kaart en moet u een nieuwe aanvragen"
Metchu:"Waarom blokkeert u mijn kaart nu niet dan en moet ik eerst handelingen verrichten?"
Vrouw: "omdat uw kaart defect is en niet gestolen of kwijt"
Metchu:"maar het maakt voor mij verder niet uit, uitslag is hetzelfde. Het gaat om de service hier..."
Vrouw:"maar meneer, dat is niet de procedure".
Metchu:"Mijn kaart is dan kwijt mevrouw, voor mij maakt het niet uit"
Vrouw:"maar meneer, u zegt dat uw kaart defect is en dan moet u een andere procedure volgen"
Metchu: "Mevrouw, ik snap dat u er niets aan kan doen, maar vindt u dit niet een beetje een kromme gang van zaken? Zeg maar de paarse krokodil die u mij niet wilt geven..."
Vrouw:"helaas heb ik mij aan de procedures te houden"
Metchu:"Toch bedankt voor uw hulp, ik ga maar wat formulieren printen"....
zucht... jaaa hij staat daar...
