[30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Organisatie bedankt was weer een leuke dag.
In de ochtend was het lekker rustig en dus veel kunnen rijden met een 1.59 als snelste tijd. Om een uur of 2 brak er echter bij aanremmen Audi S bocht iets bij de fusee af (hartslag momentje). Auto bleef gelukkig rechtdoor glijden waardoor de schade meeviel (wat plaatwerk van het wiel wat tegen het scherm en skirt sloeg). Ik dacht eerst dat het een klapband was maar helaas was er meer aan de hand. Einde oefening dus. Volgende keer beter.
In de ochtend was het lekker rustig en dus veel kunnen rijden met een 1.59 als snelste tijd. Om een uur of 2 brak er echter bij aanremmen Audi S bocht iets bij de fusee af (hartslag momentje). Auto bleef gelukkig rechtdoor glijden waardoor de schade meeviel (wat plaatwerk van het wiel wat tegen het scherm en skirt sloeg). Ik dacht eerst dat het een klapband was maar helaas was er meer aan de hand. Einde oefening dus. Volgende keer beter.
- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
En hier maar leuk vertellen dat hard remmen zo belangerijk isHielke schreef:L@urens schreef:Gheh, die heeft nog gewoon ABS als 't goed isAndre schreef:Leuk om ook weer eens zonder abs te rijden. Maar de snelheid en wegligging hebben ze goed voorelkaar. Een zeer leuke entertainer zeker op de ring.![]()
Volgende keer nog harder trappen in die Mazda Andre!

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
kan best zijn dat de ABS onklaar gemaakt was
:

-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Gheh, die heeft nog gewoon ABS als 't goed is
[/quote]
Volgende keer nog harder trappen in die Mazda Andre![/quote]
En hier maar leuk vertellen dat hard remmen zo belangerijk is
[/quote]
Hier staan ze weer te schreeuwen hoor de mannen.
De ring mazda had de abs uit. Zekering eruit denk ik. Aanremmen scheivlak mooi rookwalmpje van het voorwieltje. Zeker weten dat ie geen ABS had.


Volgende keer nog harder trappen in die Mazda Andre![/quote]
En hier maar leuk vertellen dat hard remmen zo belangerijk is

Hier staan ze weer te schreeuwen hoor de mannen.

De ring mazda had de abs uit. Zekering eruit denk ik. Aanremmen scheivlak mooi rookwalmpje van het voorwieltje. Zeker weten dat ie geen ABS had.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Ja, eten nadien was weer ouderwets gezellig! Zowel tijdens als na het etenAndre schreef: Organisatie liep wel snel met de beurs onder de trui weg toen de rek bij vd valk betaald moest worden. Ik nog er achteraan rennnen het enige wat ik kreeg was een smerige stofwolk die achter een m5 vandaan kwam. Toen nog gehoopt dat die nauta wou betalen. We hadden hem tenslotte met 10 man gesteund met de reparatie. Wat dat doet ie. Betaald alleen voor dat moooie hertje. Dus ik zeg die remmen zijn niet goed hoor van die e36 nep m3 tegen dat hertje. Je kan beter met ons megaan in de bus. Mocht helaas niet lukken kwam waarschijnlijk, omdat iedereen mij plaagde over mijn grijze dak haren.
Qoutes van de dag zijn van hans06.
Cor die een kruiwagen zout op zijn carpaccio deed. Hans reageert. Ben je bang dat het bevriest cor.
Uitgang vd valk iedereen gaat naar huis en geeft mekaar een hand. Hans zegt. Nou ik hoop dat jullie plezier hebben gehad.
Ik kwam niet meer bij een prachtige afsluiter van de dag!!!!!

- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Zat je luchtfilter ook dicht of een benzineleiding bekneld, had de indruk dat de auto op het rechte eind niet helemaal meer wildeDavid R. schreef:Organisatie bedankt was weer een leuke dag.
In de ochtend was het lekker rustig en dus veel kunnen rijden met een 1.59 als snelste tijd. Om een uur of 2 brak er echter bij aanremmen Audi S bocht iets bij de fusee af (hartslag momentje). Auto bleef gelukkig rechtdoor glijden waardoor de schade meeviel (wat plaatwerk van het wiel wat tegen het scherm en skirt sloeg). Ik dacht eerst dat het een klapband was maar helaas was er meer aan de hand. Einde oefening dus. Volgende keer beter.



- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Mooie verhalen mannen
Ik verheug me op de eerste trackday dat ik er ook bij ben

Ik verheug me op de eerste trackday dat ik er ook bij ben

- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
In het uurtje dat ik er 's middags was, heb ik de Saker nog een keer op 215 gezien. JR BMW ging inderdaad ook ontiegelijk hard.Erik K. schreef:De zwarte BMW M3 e36 sedan van JR Motorsport maakte ook goeie indruk, wat ging dat ding hard!
Maakte dikwijls rondetijden tussen 1:55 en 1:50, en behaalde van wat ik gezien heb de hoogste gemeten snelheid op het rechte eind, 220km/u.
De CSL's en witte 911 GT3 RS zaten op +/-205km/h net als de Saker.
Nog een tijdje in Hugenholtz staan kijken en vond S Nauta wel behoorlijk rap daarzo. Toen nog wel...
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Ja die Corvette loopt vies hard op het rechte stuk. Gelukkig zijn er ook bochtenDownforce Hans schreef:Zat je luchtfilter ook dicht of een benzineleiding bekneld, had de indruk dat de auto op het rechte eind niet helemaal meer wildeDavid R. schreef:Organisatie bedankt was weer een leuke dag.
In de ochtend was het lekker rustig en dus veel kunnen rijden met een 1.59 als snelste tijd. Om een uur of 2 brak er echter bij aanremmen Audi S bocht iets bij de fusee af (hartslag momentje). Auto bleef gelukkig rechtdoor glijden waardoor de schade meeviel (wat plaatwerk van het wiel wat tegen het scherm en skirt sloeg). Ik dacht eerst dat het een klapband was maar helaas was er meer aan de hand. Einde oefening dus. Volgende keer beter.![]()
![]()

- DDX
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Ik was 's middags ook nog ff langsgekomen voor beetje ouwehoeren en gezellig eten na afloop.
Was weer geslaagd
@Luco; kon jij de weg uit zandvoort wel vinden ?
Je was al zeker 3 kwartier onderweg en we kwamen je nog tegen in zandvoort
Was weer geslaagd

@Luco; kon jij de weg uit zandvoort wel vinden ?
Je was al zeker 3 kwartier onderweg en we kwamen je nog tegen in zandvoort

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Luco is maar 1 straat in een dorp gewent hahhaa..DDX schreef:Ik was 's middags ook nog ff langsgekomen voor beetje ouwehoeren en gezellig eten na afloop.
Was weer geslaagd
@Luco; kon jij de weg uit zandvoort wel vinden ?
Je was al zeker 3 kwartier onderweg en we kwamen je nog tegen in zandvoort
mooie verhalen mannen! gezien het slechte weer *(regen) had ik geen zin om erheen te rijden....
-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Luco stond natuurlijk weer met die sex camper ergens op de boulevard de schokbrekers te testen.
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Voor dat je het rechte eind op gaat heb je volgens mij ook een bochtDavid R. schreef:Ja die Corvette loopt vies hard op het rechte stuk. Gelukkig zijn er ook bochtenDownforce Hans schreef:Zat je luchtfilter ook dicht of een benzineleiding bekneld, had de indruk dat de auto op het rechte eind niet helemaal meer wildeDavid R. schreef:Organisatie bedankt was weer een leuke dag.
In de ochtend was het lekker rustig en dus veel kunnen rijden met een 1.59 als snelste tijd. Om een uur of 2 brak er echter bij aanremmen Audi S bocht iets bij de fusee af (hartslag momentje). Auto bleef gelukkig rechtdoor glijden waardoor de schade meeviel (wat plaatwerk van het wiel wat tegen het scherm en skirt sloeg). Ik dacht eerst dat het een klapband was maar helaas was er meer aan de hand. Einde oefening dus. Volgende keer beter.![]()
![]()

Je remde het gat wel mooi dicht moet ik zeggen

- Arie Tussengas
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 17 apr 2010, 13:01
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Jah, is een Muvi Atom. Ooit op iBood gekocht voor 5 tientjes. Ongeveer zo groot als een duim en met een stevig knijpertje die je ook nog kan draaien. Daarmee heb ik hem aan de onderkant van m'n vizier gehangen. Werkt inderdaad verdomd goed. Ik had ook nog zo'n keyfob cameratje op m'n pedalen gericht maar ik kreeg de twee beelden niet goed gesynchroniseerd anders had ik die nog rechtsonder er overheen gelegt.GTRene schreef:nice, heb je een helm camera ofzo...dat werkt in elk geval leuk.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
zwabber je nou met bus en trailer over de A12 omdat je een saggie zit te draaien of zit je met je telefoon te spelen?Aad schreef:
En hier maar leuk vertellen dat hard remmen zo belangerijk is
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Misschien denkt Luco wel dat de openbare weg ook een circuit is.DDX schreef:@Luco; kon jij de weg uit zandvoort wel vinden ?
Je was al zeker 3 kwartier onderweg en we kwamen je nog tegen in zandvoort
Want daarop rij je ook in rondjes.
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Was voor mij eerste DF Zandvoort dag, prima bevallen.
inderdaad erg jammer van schades, maar zoals altijd is daar door iedereen al genoeg over gezegd.
Onze auto ( wij wisselden elkaar af met z'n vieren) had een klein uitstapje in Hugenholtz voordat ik aankwam op ZV, dus kon meteen de hamer hanteren
uiteindelijk heeft de auto het prima gedaan de rest van de dag, we hadden andere remblokken en andere zuigers in de Wilwoods geschoven nadat die op de GP strecke overhit raakten, plus een remkoelingslang gemonteerd. Remmen was perfect, alleen soms wat weinig rubber op het asfalt dus blokkeerde zelf 2x bij Tarzan en 1x bij Audi-S. Verder was er inderdaad erg veel pick-up, hele sideskirt lag vol met genoeg rubber om weer nieuwe slicks van te maken
Enige probleem was dat we soms last hadden van het Richard-Hammond-Smoesje in de vorm van een misfire ..auto hield soms erg in, accupool wat vaster gezet en toen leek het ronde of 3 goed echter later begon de ellende weer. Al met al dus wel wat werk opgelopen aan de auto maar could have been much much worse. Set-up van onderstel en remmen is na 1 jaar trackdays eindelijk helemaal naar onze zin. Nu de PK's nog!
Qua andere auto's, de JR (?) E36 ging inderdaad gruwelijk hard, echt super. CSL's zagen er weer soeverein uit en wat zijn die E92 M3 Flossmanns toch mooi om te zien.
Leuk om oude bekenden weer te zien, en dat er ondanks de bonte verzameling van RWD/FWD/Race-/Straatauto / Saker / 205GTI toch prima met zn allen te rijden valt, met de enkele regelbevestigende uitzondering natuurlijk.
Kijk al uit naar de volgende keer!
Wout en de rest van de Wheelmen
inderdaad erg jammer van schades, maar zoals altijd is daar door iedereen al genoeg over gezegd.
Onze auto ( wij wisselden elkaar af met z'n vieren) had een klein uitstapje in Hugenholtz voordat ik aankwam op ZV, dus kon meteen de hamer hanteren


Enige probleem was dat we soms last hadden van het Richard-Hammond-Smoesje in de vorm van een misfire ..auto hield soms erg in, accupool wat vaster gezet en toen leek het ronde of 3 goed echter later begon de ellende weer. Al met al dus wel wat werk opgelopen aan de auto maar could have been much much worse. Set-up van onderstel en remmen is na 1 jaar trackdays eindelijk helemaal naar onze zin. Nu de PK's nog!
Qua andere auto's, de JR (?) E36 ging inderdaad gruwelijk hard, echt super. CSL's zagen er weer soeverein uit en wat zijn die E92 M3 Flossmanns toch mooi om te zien.
Leuk om oude bekenden weer te zien, en dat er ondanks de bonte verzameling van RWD/FWD/Race-/Straatauto / Saker / 205GTI toch prima met zn allen te rijden valt, met de enkele regelbevestigende uitzondering natuurlijk.
Kijk al uit naar de volgende keer!
Wout en de rest van de Wheelmen
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
duifjes.com schreef:Luco is maar 1 straat in een dorp gewent hahhaa..DDX schreef:Ik was 's middags ook nog ff langsgekomen voor beetje ouwehoeren en gezellig eten na afloop.
Was weer geslaagd
@Luco; kon jij de weg uit zandvoort wel vinden ?
Je was al zeker 3 kwartier onderweg en we kwamen je nog tegen in zandvoort
mooie verhalen mannen! gezien het slechte weer *(regen) had ik geen zin om erheen te rijden....
Nee, ik mocht de aanhanger bij Dillon Koster stallen omdat ik donderdag met Tom Coronel moet rijden op cpz, alleen vond ik hem niet veilig genoeg staan daar en dus toch besloten hem mee te nemen naar huis.
En toen sprong de hond ineens op schoot en moest ik ff stoppen om hem weer achterin de camper te zetten, want het rijdt zo moeilijk met dat beest op schoot


Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Ik haal ook de 216 op het rechte stukErik K. schreef:De zwarte BMW M3 e36 sedan van JR Motorsport maakte ook goeie indruk, wat ging dat ding hard!
Maakte dikwijls rondetijden tussen 1:55 en 1:50, en behaalde van wat ik gezien heb de hoogste gemeten snelheid op het rechte eind, 220km/u.
De CSL's en witte 911 GT3 RS zaten op +/-205km/h net als de Saker.
Ergens in een ander topic op DF werd gesproken over de ideale lichte en snel schakelende versnellingsbakken voor raceauto's. Deze e36 had een sequentiële 6-bak aan boord waar geen PDK/DSG/DKG tegen op kan, wat schakelde die bak rap en voor het oor nog mooi ook.

Maar de e36 van JR loopt wel echt hard nou zeg, normaal kon ik in zijn slipstream redelijk blijven hangen, maar nu loopt die echt hard weg van me.
Richard heeft nog ff zitten spelen met me, laat die me insturen kumhobocht ervoorbij, en zet die hem net na de apex bos uit/arie luyendijk er gewoon aan de binnenkant naast terwijl ik ecvht glijdend met het kontje niet harder kon


Dat ding ligt echt goed

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Dat zou goed kunnen, weet ook niet precies waar e.e.a. gemeten wordt.Luco schreef:
Ik haal ook de 216 op het rechte stuk![]()
Viel me op dat er maar een paar auto's waren die boven de 200 kwamen, volgens de CPZ indicator.
b.v. Tijd terug met Cor in de Z06 moeiteloos 240 op de teller van de Z06 gezet, maar heb hem nu niet boven de 180 gezien volgens de meter van CPZ.
O ja, Steve Smith haalde met de 760Li ook 210 op de teller

- JoostSchouten
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Even één keer in je handen klappen aan het begin van je video (of als je ook buitencamera's hebt één keer toeteren). Dan kun je later de twee beeldlijnen synchroon laten lopen. (in de filmwereld doen ze dit met een klapbordArie Tussengas schreef:Ik had ook nog zo'n keyfob cameratje op m'n pedalen gericht maar ik kreeg de twee beelden niet goed gesynchroniseerd anders had ik die nog rechtsonder er overheen gelegt.

Maar een leuk filmpje inderdaad, prima kwaliteit!
Laatst gewijzigd door JoostSchouten op 31 aug 2010, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Ja, die JR E36 is werkelijk niet normaal, wat hamert dat ding zeg. Je hoeft dus niet persé een brede uitbouwkit te hebben om hard te gaan.
En @ GTrene, de V8 klinkt ook lekker op het rechte stuk
En @ GTrene, de V8 klinkt ook lekker op het rechte stuk
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Vergeet niet dat er jaren ontwikkeling in die auto zit, die is zo uitgebalanceerd, en nu met de e46 motor erin gaat die nog harder, met de e36 motor was die in de sport al niet bij te houden.Sebring NL schreef:Ja, die JR E36 is werkelijk niet normaal, wat hamert dat ding zeg. Je hoeft dus niet persé een brede uitbouwkit te hebben om hard te gaan.
En @ GTrene, de V8 klinkt ook lekker op het rechte stuk
Ze hebben het gewoon goed voor elkaar en bouwen goede auto's.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Er zijn er ook niet echt veel die over de 200 echte km halen volgens mij, niet met de meeste straatauto's. Ik heb normaal op de datalog tussen de 200 en 210 op dat ding denk ik, kijk je naar teller km dan zit je aan 230 of zo (ik rij ook met te kleine wielen dat helpt
) Maar ik weet niet of die paal op CPZ op een bepaald punt meet of echt topsnelheid voor remmen?

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 5 gasten