[30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
David R.

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Bericht door David R. » 31 aug 2010, 12:11

Organisatie bedankt was weer een leuke dag.

In de ochtend was het lekker rustig en dus veel kunnen rijden met een 1.59 als snelste tijd. Om een uur of 2 brak er echter bij aanremmen Audi S bocht iets bij de fusee af (hartslag momentje). Auto bleef gelukkig rechtdoor glijden waardoor de schade meeviel (wat plaatwerk van het wiel wat tegen het scherm en skirt sloeg). Ik dacht eerst dat het een klapband was maar helaas was er meer aan de hand. Einde oefening dus. Volgende keer beter.

Aad

Bericht door Aad » 31 aug 2010, 12:13

Hielke schreef:
L@urens schreef:
Andre schreef:Leuk om ook weer eens zonder abs te rijden. Maar de snelheid en wegligging hebben ze goed voorelkaar. Een zeer leuke entertainer zeker op de ring.
Gheh, die heeft nog gewoon ABS als 't goed is :)
:lol:

Volgende keer nog harder trappen in die Mazda Andre!
En hier maar leuk vertellen dat hard remmen zo belangerijk is :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 31 aug 2010, 12:14

kan best zijn dat de ABS onklaar gemaakt was :?:

Andre

Bericht door Andre » 31 aug 2010, 12:17

Gheh, die heeft nog gewoon ABS als 't goed is :)[/quote]

Volgende keer nog harder trappen in die Mazda Andre![/quote]

En hier maar leuk vertellen dat hard remmen zo belangerijk is :lol:[/quote]

Hier staan ze weer te schreeuwen hoor de mannen.:)

De ring mazda had de abs uit. Zekering eruit denk ik. Aanremmen scheivlak mooi rookwalmpje van het voorwieltje. Zeker weten dat ie geen ABS had.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 31 aug 2010, 12:28

Andre schreef: Organisatie liep wel snel met de beurs onder de trui weg toen de rek bij vd valk betaald moest worden. Ik nog er achteraan rennnen het enige wat ik kreeg was een smerige stofwolk die achter een m5 vandaan kwam. Toen nog gehoopt dat die nauta wou betalen. We hadden hem tenslotte met 10 man gesteund met de reparatie. Wat dat doet ie. Betaald alleen voor dat moooie hertje. Dus ik zeg die remmen zijn niet goed hoor van die e36 nep m3 tegen dat hertje. Je kan beter met ons megaan in de bus. Mocht helaas niet lukken kwam waarschijnlijk, omdat iedereen mij plaagde over mijn grijze dak haren.:)

Qoutes van de dag zijn van hans06.

Cor die een kruiwagen zout op zijn carpaccio deed. Hans reageert. Ben je bang dat het bevriest cor. :)

Uitgang vd valk iedereen gaat naar huis en geeft mekaar een hand. Hans zegt. Nou ik hoop dat jullie plezier hebben gehad.

Ik kwam niet meer bij een prachtige afsluiter van de dag!!!!!
Ja, eten nadien was weer ouderwets gezellig! Zowel tijdens als na het eten ;). En die uitspraken, heerlijk!

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 31 aug 2010, 12:33

David R. schreef:Organisatie bedankt was weer een leuke dag.

In de ochtend was het lekker rustig en dus veel kunnen rijden met een 1.59 als snelste tijd. Om een uur of 2 brak er echter bij aanremmen Audi S bocht iets bij de fusee af (hartslag momentje). Auto bleef gelukkig rechtdoor glijden waardoor de schade meeviel (wat plaatwerk van het wiel wat tegen het scherm en skirt sloeg). Ik dacht eerst dat het een klapband was maar helaas was er meer aan de hand. Einde oefening dus. Volgende keer beter.
Zat je luchtfilter ook dicht of een benzineleiding bekneld, had de indruk dat de auto op het rechte eind niet helemaal meer wilde :roflol: :angel: :thumbup:

daNpy

Bericht door daNpy » 31 aug 2010, 12:36

Mooie verhalen mannen :clap:

Ik verheug me op de eerste trackday dat ik er ook bij ben :mrgreen:

Dutch

Bericht door Dutch » 31 aug 2010, 12:58

Erik K. schreef:De zwarte BMW M3 e36 sedan van JR Motorsport maakte ook goeie indruk, wat ging dat ding hard!
Maakte dikwijls rondetijden tussen 1:55 en 1:50, en behaalde van wat ik gezien heb de hoogste gemeten snelheid op het rechte eind, 220km/u.
De CSL's en witte 911 GT3 RS zaten op +/-205km/h net als de Saker.
In het uurtje dat ik er 's middags was, heb ik de Saker nog een keer op 215 gezien. JR BMW ging inderdaad ook ontiegelijk hard.

Nog een tijdje in Hugenholtz staan kijken en vond S Nauta wel behoorlijk rap daarzo. Toen nog wel...

David R.

Bericht door David R. » 31 aug 2010, 13:02

Downforce Hans schreef:

Zat je luchtfilter ook dicht of een benzineleiding bekneld, had de indruk dat de auto op het rechte eind niet helemaal meer wilde :roflol: :angel: :thumbup:
Ja die Corvette loopt vies hard op het rechte stuk. Gelukkig zijn er ook bochten :wink:

DDX

Bericht door DDX » 31 aug 2010, 13:16

Ik was 's middags ook nog ff langsgekomen voor beetje ouwehoeren en gezellig eten na afloop.
Was weer geslaagd :)

@Luco; kon jij de weg uit zandvoort wel vinden ?
Je was al zeker 3 kwartier onderweg en we kwamen je nog tegen in zandvoort :lol:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 31 aug 2010, 13:25

DDX schreef:Ik was 's middags ook nog ff langsgekomen voor beetje ouwehoeren en gezellig eten na afloop.

Je was al zeker 3 kwartier onderweg en we kwamen je nog tegen in zandvoort :lol:
Luco is maar 1 straat in een dorp gewent hahhaa..

mooie verhalen mannen! gezien het slechte weer *(regen) had ik geen zin om erheen te rijden....

Andre

Bericht door Andre » 31 aug 2010, 13:29

Luco stond natuurlijk weer met die sex camper ergens op de boulevard de schokbrekers te testen.

Tom

Bericht door Tom » 31 aug 2010, 13:37

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 31 aug 2010, 13:42

David R. schreef:
Downforce Hans schreef:

Ja die Corvette loopt vies hard op het rechte stuk. Gelukkig zijn er ook bochten :wink:
Voor dat je het rechte eind op gaat heb je volgens mij ook een bocht :mrgreen:
Je remde het gat wel mooi dicht moet ik zeggen :thumbup:

Arie Tussengas

Bericht door Arie Tussengas » 31 aug 2010, 13:48

GTRene schreef:nice, heb je een helm camera ofzo...dat werkt in elk geval leuk.
Jah, is een Muvi Atom. Ooit op iBood gekocht voor 5 tientjes. Ongeveer zo groot als een duim en met een stevig knijpertje die je ook nog kan draaien. Daarmee heb ik hem aan de onderkant van m'n vizier gehangen. Werkt inderdaad verdomd goed. Ik had ook nog zo'n keyfob cameratje op m'n pedalen gericht maar ik kreeg de twee beelden niet goed gesynchroniseerd anders had ik die nog rechtsonder er overheen gelegt.

steve smith

Bericht door steve smith » 31 aug 2010, 14:08

Aad schreef:
En hier maar leuk vertellen dat hard remmen zo belangerijk is :lol:
zwabber je nou met bus en trailer over de A12 omdat je een saggie zit te draaien of zit je met je telefoon te spelen?

Dutch

Bericht door Dutch » 31 aug 2010, 14:18

DDX schreef:@Luco; kon jij de weg uit zandvoort wel vinden ?
Misschien denkt Luco wel dat de openbare weg ook een circuit is.

Want daarop rij je ook in rondjes.

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 31 aug 2010, 14:39

Was voor mij eerste DF Zandvoort dag, prima bevallen.

inderdaad erg jammer van schades, maar zoals altijd is daar door iedereen al genoeg over gezegd.

Onze auto ( wij wisselden elkaar af met z'n vieren) had een klein uitstapje in Hugenholtz voordat ik aankwam op ZV, dus kon meteen de hamer hanteren :) uiteindelijk heeft de auto het prima gedaan de rest van de dag, we hadden andere remblokken en andere zuigers in de Wilwoods geschoven nadat die op de GP strecke overhit raakten, plus een remkoelingslang gemonteerd. Remmen was perfect, alleen soms wat weinig rubber op het asfalt dus blokkeerde zelf 2x bij Tarzan en 1x bij Audi-S. Verder was er inderdaad erg veel pick-up, hele sideskirt lag vol met genoeg rubber om weer nieuwe slicks van te maken ;)

Enige probleem was dat we soms last hadden van het Richard-Hammond-Smoesje in de vorm van een misfire ..auto hield soms erg in, accupool wat vaster gezet en toen leek het ronde of 3 goed echter later begon de ellende weer. Al met al dus wel wat werk opgelopen aan de auto maar could have been much much worse. Set-up van onderstel en remmen is na 1 jaar trackdays eindelijk helemaal naar onze zin. Nu de PK's nog!

Qua andere auto's, de JR (?) E36 ging inderdaad gruwelijk hard, echt super. CSL's zagen er weer soeverein uit en wat zijn die E92 M3 Flossmanns toch mooi om te zien.

Leuk om oude bekenden weer te zien, en dat er ondanks de bonte verzameling van RWD/FWD/Race-/Straatauto / Saker / 205GTI toch prima met zn allen te rijden valt, met de enkele regelbevestigende uitzondering natuurlijk.

Kijk al uit naar de volgende keer!

Wout en de rest van de Wheelmen

Luco

Bericht door Luco » 31 aug 2010, 14:46

duifjes.com schreef:
DDX schreef:Ik was 's middags ook nog ff langsgekomen voor beetje ouwehoeren en gezellig eten na afloop.

Luco is maar 1 straat in een dorp gewent hahhaa..

mooie verhalen mannen! gezien het slechte weer *(regen) had ik geen zin om erheen te rijden....

Nee, ik mocht de aanhanger bij Dillon Koster stallen omdat ik donderdag met Tom Coronel moet rijden op cpz, alleen vond ik hem niet veilig genoeg staan daar en dus toch besloten hem mee te nemen naar huis.
En toen sprong de hond ineens op schoot en moest ik ff stoppen om hem weer achterin de camper te zetten, want het rijdt zo moeilijk met dat beest op schoot :mrgreen: :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 31 aug 2010, 14:55

Erik K. schreef:De zwarte BMW M3 e36 sedan van JR Motorsport maakte ook goeie indruk, wat ging dat ding hard!
Maakte dikwijls rondetijden tussen 1:55 en 1:50, en behaalde van wat ik gezien heb de hoogste gemeten snelheid op het rechte eind, 220km/u.
De CSL's en witte 911 GT3 RS zaten op +/-205km/h net als de Saker.

Ergens in een ander topic op DF werd gesproken over de ideale lichte en snel schakelende versnellingsbakken voor raceauto's. Deze e36 had een sequentiële 6-bak aan boord waar geen PDK/DSG/DKG tegen op kan, wat schakelde die bak rap en voor het oor nog mooi ook.
Ik haal ook de 216 op het rechte stuk :mrgreen:
Maar de e36 van JR loopt wel echt hard nou zeg, normaal kon ik in zijn slipstream redelijk blijven hangen, maar nu loopt die echt hard weg van me.
Richard heeft nog ff zitten spelen met me, laat die me insturen kumhobocht ervoorbij, en zet die hem net na de apex bos uit/arie luyendijk er gewoon aan de binnenkant naast terwijl ik ecvht glijdend met het kontje niet harder kon :mrgreen: :mrgreen:
Dat ding ligt echt goed :thumbup:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 31 aug 2010, 15:02

Luco schreef:
Ik haal ook de 216 op het rechte stuk :mrgreen:
Dat zou goed kunnen, weet ook niet precies waar e.e.a. gemeten wordt.
Viel me op dat er maar een paar auto's waren die boven de 200 kwamen, volgens de CPZ indicator.
b.v. Tijd terug met Cor in de Z06 moeiteloos 240 op de teller van de Z06 gezet, maar heb hem nu niet boven de 180 gezien volgens de meter van CPZ.

O ja, Steve Smith haalde met de 760Li ook 210 op de teller :clap:

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 31 aug 2010, 15:04

Arie Tussengas schreef:Ik had ook nog zo'n keyfob cameratje op m'n pedalen gericht maar ik kreeg de twee beelden niet goed gesynchroniseerd anders had ik die nog rechtsonder er overheen gelegt.
Even één keer in je handen klappen aan het begin van je video (of als je ook buitencamera's hebt één keer toeteren). Dan kun je later de twee beeldlijnen synchroon laten lopen. (in de filmwereld doen ze dit met een klapbord ;) )

Maar een leuk filmpje inderdaad, prima kwaliteit!
Laatst gewijzigd door JoostSchouten op 31 aug 2010, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 31 aug 2010, 15:05

Ja, die JR E36 is werkelijk niet normaal, wat hamert dat ding zeg. Je hoeft dus niet persé een brede uitbouwkit te hebben om hard te gaan.

En @ GTrene, de V8 klinkt ook lekker op het rechte stuk

Luco

Bericht door Luco » 31 aug 2010, 15:10

Sebring NL schreef:Ja, die JR E36 is werkelijk niet normaal, wat hamert dat ding zeg. Je hoeft dus niet persé een brede uitbouwkit te hebben om hard te gaan.

En @ GTrene, de V8 klinkt ook lekker op het rechte stuk
Vergeet niet dat er jaren ontwikkeling in die auto zit, die is zo uitgebalanceerd, en nu met de e46 motor erin gaat die nog harder, met de e36 motor was die in de sport al niet bij te houden.
Ze hebben het gewoon goed voor elkaar en bouwen goede auto's.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 31 aug 2010, 15:17

Er zijn er ook niet echt veel die over de 200 echte km halen volgens mij, niet met de meeste straatauto's. Ik heb normaal op de datalog tussen de 200 en 210 op dat ding denk ik, kijk je naar teller km dan zit je aan 230 of zo (ik rij ook met te kleine wielen dat helpt :mrgreen: ) Maar ik weet niet of die paal op CPZ op een bepaald punt meet of echt topsnelheid voor remmen?

Plaats reactie