Arthur schreef:Joy schreef:Laadvermogen van de auto blijft buiten beschouwing. Het gaat om het ledig gewicht van de auto en de totale max. aangegeven massa van de aanhanger. Dus in dit geval mag je een aanhanger van maximaal 1455 kg trekken (leeggewicht + opgegeven laadvermogen mag dus niet boven 1455 kilo komen). Aanhanger C van Boedelbak heeft maar 320 kilo laadvermogen. Dus dat is ook alles wat je dan kunt laden.
http://www.cbr.nl/pdf/Aanhangwagens%20e ... rekken.pdf
Kijk maar naar "punt 2" en bij "voorbeelden". Ook het laadvermogen van de auto speelt mee.
Zelf heb ik een Hapert enkelassige gesloten aanhanger met een laadvermogen van 850kg. Breed en hoog voor een enkelassige. Normaal gebruik is deze achter mijn eigen auto, maar twee weken geleden achter een Vivaro. Ik dacht dat ik die ruim 800km legaal reed, maar dat was het dus niet dan met mijn B rijbewijs.
Vivaro iets meer dan 1620 kg. De aanhanger was bijna volbeladen. Totaalgewicht was nog wel onder 3500kg.
Zo is het dus niet legaal voor de duidelijkheid, aangezien het laadvermogen van de Vivaro wel rond een ton zal zijn?