Circuittest-Porsche-996-GT3-RS by driver Steven Nauta

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Luco

Re: Circuittest-Porsche-996-GT3-RS by driver Steven Nauta

Bericht door Luco » 25 aug 2010, 15:05

Andre schreef:luco moet ik dan concluderen dat jij graag in de gt3 had gereden en de test had gedaan, omdat jij coureur bent en de nauta s niet?
Nee hoor niks richting de nauta's :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 25 aug 2010, 15:25

Over 997's gesproken. In de test staat dat de 996 de ultieme trackday-auto is, maar een 997 lijkt het ook wel aardig te doen.
http://www.driving-fun.com/1026/home/ne ... eel-2.aspx

Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 aug 2010, 15:29

Goh wie zit er achter het stuur van die 997GT3?

Andretti?
Nanini?
Derk Bell?
Robert Kubica?
Elio de Angelis?

IK zou 't niet weten.....

Mathieu

Bericht door Mathieu » 25 aug 2010, 15:32

Ik was het niet!

Jan Lammer misschien?

Tom

Bericht door Tom » 25 aug 2010, 15:41

Robin schreef:Goh wie zit er achter het stuur van die 997GT3?

Andretti?
Nanini?
Derk Bell?
Robert Kubica?
Elio de Angelis?

Kleur van die GT3 lijkt wel op frozen white van de Focus RS?

Robin

Bericht door Robin » 25 aug 2010, 15:43

Tom schreef:

Andretti?
Nanini?
Derk Bell?
Robert Kubica?
Elio de Angelis?

Kleur van die GT3 lijkt wel op frozen white van de Focus RS?
Of op de kleur op de kop van elke willekeurige bijrijder"Hier komt de dood!"

:lol:

bij porscheusa.com heet ie JacksonWhite

GlennN

Bericht door GlennN » 25 aug 2010, 16:35

Andre schreef:Nou wordt de porker wel erg veel verheerlijkt in dit bericht. Je kon wel met hielke gebeld hebben.:)

Een GT3 is verre van perfect. De motor zit op de verkeerde plaats. De auto heeft mega last van push onderstuur en sudden oversteer. De build quality is wel ontzettend goed. Verhalen worden vaak te mooi geschreven, omdat je je emotie laat botvieren. Als morgen mij iemand zo de sleutels overhandigd van een of andere droom auto dan zul je door alle spanning en emotie snel bepaalde zaken die niet goed zijn in een donker hoekje drukken.

De GT3 haalt zijn snelle tijden altijd uit tractie uit de bocht maar verliest het meestal met ingaande bocht snelheid, omdat er simpelweg geen gewicht op de neus zit. Met vol aanremmen is een GT3 instabiel op de achterkant. Het rijden op 80 procent op trackdays daar is een GT3 perfect en zul je nooit zijn negatieve zaken aan het licht kunnen stellen. Rij hem op 100 procent dan kom je wel het een en ander tegen. Waarom zie je de GT3 veel? Ze zijn goed ontzettend goed maar rij zo n auto op 100 procent dan is het billen bijelkaar en op nat kan daar nog een schepje boven op. De uitdaging is groot om zo n auto de baas te zijn. Zet je hem tegen bijv een M3 CSL die is veel makkelijker om hard te gaan. Zoek je uitdaging voor je zelf dan is de GT3 er een. Wil je gewoon simpel hard gaan op de grens is een motor voorin layout de betere keus. Maar met een GT3 rij je op 80% al het hele trackday veld weg zo goed is ie wel.

Wat zo mooi is dat bovenstaande ook zo van toepassing is op de 911 's vanaf hun geboorte, de lay out van de auto, lift off oversteer, slow in fast out, de wil om juist in deze auto hard en snel te leren rijden... je kunt in bovenstaande tekst het woord GT3 vervangen voor 911 van 30 jaar of langer geleden en dan geldt het verhaal nog steeds , tis zo herkenbaar en dat maakt de 911 zo'n unieke oto, there is no substitute

Prachtig verhaal!!

Greetz Glenn

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 25 aug 2010, 17:28

Robertdj schreef:Niets negatiefs over de Nauta's. Maar mocht de auto niet getest worden door de DF testrijders? Bv Laurens heeft toch op dezelfde dag Luco z'n fwd hok getest? En Luco zelf was er natuurlijk ook.
Ehm.....zijn Steven en ik dan geen testrijders?? Of moet een circuitauto die voor de straat is gemaakt dan ook door iemand die in een raceauto rijdt getest worden?
Daarnaast komt inderdaad het aspect naar voren dat niet iedereen in de auto wordt losgelaten. De auto is van Jeroen, die hier ook actief is, en Jeroen is weer een vriend van mij.
Wat betreft plus/min punten die naar voren komen, dat zal Jeroen niet erg vinden hoor. Het is nou eenmaal het karakter van de 911 en specifiek van de RS. Ik kan dan ook niet anders dan me aansluiten bij Andre's betoog!

Robertdj

Bericht door Robertdj » 25 aug 2010, 17:41

Zoals ik al zei, niets negatiefs over jullie, zoals je aan m'n 1e post kon zien wist ik niet dat jullie testrijders waren. Wat ik bedoelde met plus/min punten, André zei dat ze meer naar voren komen wanneer je 'm op de grens rijdt. Als eigenaar lijkt het me niet tof als iemand anders dat doet in jouw dure speeltje. Zeker niet als de eigenaar er blijkbaar alleen vrienden in laat rijden. Ik bedoelde niet dat hij het erg zou vinden als mensen negatief over de gt3 zouden zijn.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 25 aug 2010, 17:49

Ah op die manier ;).
Ik heb vorig jaar met Jeroen een hele circuitdag gedaan van Porsche. Dan komen dat soort zaken die Andre terecht opmerkt wel naar voren.
Pak hem maar eens op een natte cirkel om te driften, daar laat ie heel goed z'n karakter voelen en voel je exact datgene dat Andre opnoemt. Push onderstuur in het begin, dan geef je juist wat extra gas om die kont om te krijgen en dan moet je er heel rap bij zijn anders is het te laat (de sudden oversteer). Weet je echter deze zaken (die gewoon herkenbaar 911 zijn) goed te gebruiken, dan kan je er ongehoord hard mee gaan. Dat de layout niet foutloos is, dat is wel duidelijk, daarvoor wordt Porsche natuurlijk al jaren voor 'gek' verklaard.
Dat emotie een rol gaat spelen hierin klopt zeer zeker. Wanneer je Porsche gek bent zal je bepaalde foutjes met de mantel der liefde bedekken en op de koop toe nemen. En bij zo'n RS gaat iedere keer het hart wel sneller kloppen! ;)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 aug 2010, 18:04

Ach met premacy's op de achterwielen heb ik ook push onderstuur met de M3 zowel op nat als op droog :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 25 aug 2010, 18:18

André heeft eindelijk zijn nieuwe auto?

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 25 aug 2010, 20:24

Andretti?
Nanini?
Derk Bell?
Robert Kubica?
Elio de Angelis?

Met die bovenste naam zat je niet ver ernaast. Je schreef het alleen verkeerd :P. Het is Andréti ;)

richardk

Bericht door richardk » 25 aug 2010, 20:54

Afbeelding

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 25 aug 2010, 20:59

Andre schreef:
De GT3 haalt zijn snelle tijden altijd uit tractie uit de bocht maar verliest het meestal met ingaande bocht snelheid, omdat er simpelweg geen gewicht op de neus zit. Met vol aanremmen is een GT3 instabiel op de achterkant.
Te weinig gewicht op de neus is nou net een probleem dat ik niet heb met mijn audi S2 :D

Maar om hem beter de vinden dan een GT3......

Topfuel

Bericht door Topfuel » 26 aug 2010, 00:03

Mark Nauta schreef:Ah op die manier ;).
Ik heb vorig jaar met Jeroen een hele circuitdag gedaan van Porsche. Dan komen dat soort zaken die Andre terecht opmerkt wel naar voren.
Pak hem maar eens op een natte cirkel om te driften, daar laat ie heel goed z'n karakter voelen en voel je exact datgene dat Andre opnoemt. Push onderstuur in het begin, dan geef je juist wat extra gas om die kont om te krijgen en dan moet je er heel rap bij zijn anders is het te laat (de sudden oversteer). Weet je echter deze zaken (die gewoon herkenbaar 911 zijn) goed te gebruiken, dan kan je er ongehoord hard mee gaan. Dat de layout niet foutloos is, dat is wel duidelijk, daarvoor wordt Porsche natuurlijk al jaren voor 'gek' verklaard.
Dat emotie een rol gaat spelen hierin klopt zeer zeker. Wanneer je Porsche gek bent zal je bepaalde foutjes met de mantel der liefde bedekken en op de koop toe nemen. En bij zo'n RS gaat iedere keer het hart wel sneller kloppen! ;)
Dit is ook goed merkbaar op de 997 GT3, in het begin schrik je er van omdat je het niet gewend bent. Na een paar bochten ben je er overheen en durf je de auto te rijden. Denk dat je een GT3 vooral heel zelfverzekerd moet rijden in de regen, anders lig je er als onervaren bestuurder zo af...

@ Steven: Leuk verwoord, lijkt me een super ervaring op cpz...

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 26 aug 2010, 01:37

Heb de auto van Jeroen meegekregen, omdat hij me kent en me vertrouwd. That's it, doe er geen rare dingen mee. Ga verder niet in op reactie's.. geef er alleen nog 1. Was sneller in m'n paar rondjes dan Mark met z'n Porsche ervaring :wink:

Andre

Bericht door Andre » 26 aug 2010, 02:04

Dat betekend dan ook meteen dat jij meer geld op je bankrek hebt staan dan mark.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 aug 2010, 06:31

Andre schreef:Dat betekend dan ook meteen dat jij meer geld op je bankrek hebt staan dan mark.
En wie de meeste hersens heeft......... :mrgreen:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 26 aug 2010, 12:54

Andre schreef:Dat betekend dan ook meteen dat jij meer geld op je bankrek hebt staan dan mark.
lol :roflol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 26 aug 2010, 13:08

Andretti?
Nanini?
Derk Bell?
Robert Kubica?
Elio de Angelis?

The Stig!

Robin

Bericht door Robin » 26 aug 2010, 13:11

Maus335i schreef:

Andretti?
Nanini?
Derk Bell?
Robert Kubica?
Elio de Angelis?

The Stig!
:bag:

Kennen jullie 't Wilhelmus? Daar begint elk couplet met een bepaalde letter, achterelkaar vormt dat iets....

Macboy

Bericht door Macboy » 26 aug 2010, 15:35

lol :roflol:

Plaats reactie