RS4 (B5)
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Wolfgang's RS4 (B5)
Mooi klusje
Ik ben trouwens niet zo'n fan van aftermarket luchtfilters als het gaat om turbo motoren. Lijkt me echt beter dit 
- Petrolhead Tom
Strakke updates weer hoor! :banaan:
- wjn
Kleine update:
Vorige week is een defecte lambda sensor vervangen (1 v/d 4), wat ook de reden was dat ik niet met de CBR mee kon doen.
Daarbij bleek dat de achterste 2 sensoren (1 per cylinderrij) verkeerdom aangesloten waren.
(De connectoren van de sensoren lopen naar de motorruimte, daar zijn ze gekoppeld aan de stekkers die naar de ECU gaan.) Ook lag er een loze kabel met connector naar voren, waarschijnlijk is al eens een sensor vervangen en uit gemak maar de kabel maar laten liggen.
Blijkbaar is e.e.a. niet murphy-proof, hoewel het wel in kleur gekodeerd is, kun je de aansluitingen dus toch verwisselen. Waarschijnlijk een kleurenblinde monteur geweest.
Vorige week is een defecte lambda sensor vervangen (1 v/d 4), wat ook de reden was dat ik niet met de CBR mee kon doen.
Daarbij bleek dat de achterste 2 sensoren (1 per cylinderrij) verkeerdom aangesloten waren.
(De connectoren van de sensoren lopen naar de motorruimte, daar zijn ze gekoppeld aan de stekkers die naar de ECU gaan.) Ook lag er een loze kabel met connector naar voren, waarschijnlijk is al eens een sensor vervangen en uit gemak maar de kabel maar laten liggen.
Blijkbaar is e.e.a. niet murphy-proof, hoewel het wel in kleur gekodeerd is, kun je de aansluitingen dus toch verwisselen. Waarschijnlijk een kleurenblinde monteur geweest.
- TurboClouseau
Hele mooie RS4 
- Vdub
volgende week zijn als het goed is de brackets klaar, dan komen jouw ex-ap's erop..
- wjn
Mooi zo, zul je wel merken hoe goed die remmen. Nog steeds jammer dat die klauwen maar tot 330mm schijven aankunnen, anders had ik ze wel gehouden.
Op de RS4 komen Porsche 996 Turbo remklauwen (4-zuiger). Brackets worden gemaakt en de klauwen komen er in zwart op, zonder Porsche belettering uiteraard.
Op de RS4 komen Porsche 996 Turbo remklauwen (4-zuiger). Brackets worden gemaakt en de klauwen komen er in zwart op, zonder Porsche belettering uiteraard.
- Vdub
Voor de 50 pk in de Passat is dat meer dan genoegwjn schreef:Mooi zo, zul je wel merken hoe goed die remmen. Nog steeds jammer dat die klauwen maar tot 330mm schijven aankunnen, anders had ik ze wel gehouden.
-
CRZ
Ik vind wel dat de 996T remmen wat lang erover doen om warm te worden.wjn schreef:Mooi zo, zul je wel merken hoe goed die remmen. Nog steeds jammer dat die klauwen maar tot 330mm schijven aankunnen, anders had ik ze wel gehouden.
- wjn
Ik heb in een ander topic over remmen daar ook een vraag over gesteld, misschien komen daar nog reacties op.
Ik zal wel zien wat die remmen gaan doen, wilde sowieso niet de 8-zuiger van de nieuwere RS4, omdat de bijbehorende schijven voor L & R identiek zijn (dus slechtere interne koeling) en ze zijn sowieso beter dan de standaard remmen.
Als er nog iemand aanbevelingen heeft wb. remblokken/schijven, hoor ik dat graag.
Voorlopig is mijn voorkeur Ferodo DS2500, had ik met de AP's ook en voldeden in die combi prima.
Ik zal wel zien wat die remmen gaan doen, wilde sowieso niet de 8-zuiger van de nieuwere RS4, omdat de bijbehorende schijven voor L & R identiek zijn (dus slechtere interne koeling) en ze zijn sowieso beter dan de standaard remmen.
Als er nog iemand aanbevelingen heeft wb. remblokken/schijven, hoor ik dat graag.
Voorlopig is mijn voorkeur Ferodo DS2500, had ik met de AP's ook en voldeden in die combi prima.
-
Marc R
K was altijd wel te spreken over de RS remmen hoor,alleen ze zijn zo LOODZWAAR......
Vertragen....dat wel.
Vertragen....dat wel.
- wjn
Ze noemen het niets voor niets ANKERS.Marc RS4 schreef:K was altijd wel te spreken over de RS remmen hoor,alleen ze zijn zo LOODZWAAR......
Vertragen....dat wel.
- Erik K.
Sommige gebruiken deze klauwen ook onder hun Golf MKII:wjn schreef:Mooi zo, zul je wel merken hoe goed die remmen. Nog steeds jammer dat die klauwen maar tot 330mm schijven aankunnen, anders had ik ze wel gehouden.
-
jarno trulli
zijn dat dezelfde remmen die ik ook onder mijn 166 V6 heb zitten?
-
Kgroot.nl
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
vandaag wat platen van de RS4 geschoten
Wat een enorm gave auto heb je Wolfgang!
Ben diep onder de indruk van de prestaties
Wat een enorm gave auto heb je Wolfgang!
Ben diep onder de indruk van de prestaties
- Erik K.
Waarom zien we die platen hier dan niet??Kgroot.nl schreef:vandaag wat platen van de RS4 geschoten![]()
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Past allemaal ook maar net heErik K. schreef:Sommige gebruiken deze klauwen ook onder hun Golf MKII:wjn schreef:Mooi zo, zul je wel merken hoe goed die remmen. Nog steeds jammer dat die klauwen maar tot 330mm schijven aankunnen, anders had ik ze wel gehouden.
- Jarno
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Ik had op mijn Golf de (BREMBO) klauwen van een Porsche 964 Turbo.
Standaard Porsche blokken in combinatie met TAROX schijven.
Garantie voor 4000 straatkilometers perfekte remmen.
Roodgloeiende schijven remde het best
Standaard Porsche blokken in combinatie met TAROX schijven.
Garantie voor 4000 straatkilometers perfekte remmen.
Roodgloeiende schijven remde het best
- wjn
Geduld .....Erik K. schreef:Waarom zien we die platen hier dan niet??Kgroot.nl schreef:vandaag wat platen van de RS4 geschoten![]()
- wjn
Een paar heb ik per mail gehad, dus als voorproefje:

(Als het goed is worden de foto's automatisch verkleind. Zo niet, plaats ik wel de kleinere versie's.)
Kevin, alvast bedankt voor de moeite
(Als het goed is worden de foto's automatisch verkleind. Zo niet, plaats ik wel de kleinere versie's.)
Kevin, alvast bedankt voor de moeite
- Erik K.
@wjn,
Ziet er goed uit!
@Richardt,
Kon inderdaad absoluut niet groter in 17" velgen
Ziet er goed uit!
@Richardt,
Kon inderdaad absoluut niet groter in 17" velgen
- Tristan
Blijft een über kleur, deze RS4. 8)
- Jarno
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
-1
Er is volgens mij maar één audi die deze kleur mag dragen.
De ECHTE RS2... met DE 5 cilinder...
Maar ja smaken verschillen, en ik ben nu eenmaal een zilvergrijze gewent
met AP remmen
Er is volgens mij maar één audi die deze kleur mag dragen.
De ECHTE RS2... met DE 5 cilinder...
Maar ja smaken verschillen, en ik ben nu eenmaal een zilvergrijze gewent
met AP remmen
- wjn
Volgens mij is er maar één model RS2, dus je kan het niet hebben over de "echte". En dit is overigens wel de ECHTE RS4 :jenna:
Op een duits forum loopt een hele discussie over 5cyl vs 6cyl, leuk om te lezen
Wat de voorkeur ook is, de meesten zijn het wel met elkaar eens dat de 5cyl de "ouderwedse" turbo-schop heeft en de V6 een veel groter bruikbaar toerengebied waarin echt wat gebeurd.
Op een duits forum loopt een hele discussie over 5cyl vs 6cyl, leuk om te lezen
Wat de voorkeur ook is, de meesten zijn het wel met elkaar eens dat de 5cyl de "ouderwedse" turbo-schop heeft en de V6 een veel groter bruikbaar toerengebied waarin echt wat gebeurd.
- RutgerK
Re: RS4 (B5)
Mooie RS4. Wel iets te veel reflecties in de auto. Die conversatie met een motorrijder (?) leidt wat af. 
- wjn
Re: RS4 (B5)
Ik zag het ook ja, als je erg goed kijkt kun je ook de fotograaf en de motor op de achtergrond zien staan.
Dit zijn een paar foto's die ik alvast heb gehad, de rest komt nog. Er zijn ook foto's gemaakt van het interieur, voor de liefhebbers.
Dit zijn een paar foto's die ik alvast heb gehad, de rest komt nog. Er zijn ook foto's gemaakt van het interieur, voor de liefhebbers.