Porsche, merk/beleving/marketing (opgesplitst)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Hielke

Re: Porsche 918 Spyder concept

Bericht door Hielke » 18 aug 2010, 17:23

M3 en GT3 zijn toerend bij 150 in het uur ook op het gehoor comfortabel.

Fulle pulle vind ik de CSL zes en normale achtcylinder M motoren simpelweg hard klinken. Niet mooi hard. Hard.

Hoog in de toeren bij een GT3 staan mij de haren recht overeind.

Maar ik besef me terdege, geluid is heel persoonlijk.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 aug 2010, 17:26

Hielke schreef:M3 en GT3 zijn toerend bij 150 in het uur ook op het gehoor comfortabel.

Fulle pulle vind ik alle zes en achtcylinder M motoren simpelweg hard klinken. Niet mooi hard. Hard.

Hoog in de toeren bij een GT3 staan mij de haren recht overeind.

Maar ik besef me terdege, geluid is heel persoonlijk.
150? Ik heb het over > 190-275 wanneer 't kon/kan eventueel , we hebben 't over de Autobahn buiten vakanties en spitsshit.....

Maar 't laatste zinnetje laat zien dat je nog enige realiteitszin hebt Hielke :mrgreen: , en ook dat bepaald geluid naarmate je 't langer hoort gaat vervelen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 aug 2010, 20:11

Jullie zijn reeds doof van al die (test) kilometers.....................kijk dan maakt het ook geen ruk meer uit......................... :mrgreen:

Het is idd een feit van alle variabelen die hier genoemd worden (mooi/lelijk,luidruchtig, hard/oncomfortabel enz) idd volledig subjectief zijn, en daarmee niet eenduidig meetbaar op persoonsniveau............zo`n discussie is volstrekt zinloos.

Nu wordt het al zo aanmekaar geluld dat een GT2/3 de ultieme daily is, terwijl dat ding, als geen ander, op het circuit thuishoort............
En dan kom je meteen op een rijder als mezelf of als Romo. Voor ons zou een 997 S wel degelijk de ultieme daily driver zijn. Helaas vindt hij de 997 gewoon lelijk. Maar ik blijf er vertrouwen in hebben... desnoods dan een GT3 met die height adjustment.

Zo is het, niet anders, ik draai er niet omheen.............lelijk, te opvallend, te provocerend..............niet mijn ding.............
Als ik een keuze moest maken tussen Deutsche Gründlichkeit en Italo kitsch..............dan altijd made in Germany.........................maar gelukkig moet ik die keuze niet maken................
Waarbij kwaliteiten van dit soort karren (op het terrein waar ze thuis horen) boven alle twijfel verheven zijn......

Kortom; ieder zijn/haar meuk....................

Andre

Bericht door Andre » 18 aug 2010, 21:25

Snap je reactie romo.

Maar de momenten die je wel rijdt in zo n ding zijn wel uber. Een CSL of GTS wil je ook niet elke dag in rijden. Maar liever een CSL, GTS, GT3 voor de momenten en een 320d for daily.

Een race auto trackday auto staat ook meer in de garage maar die momenten dat je hem gebruikt zijn wel ultra gaaf. Een M3 is een auto die te veel gegroeid is naar een bmw AG auto en dat is jammer. Ik zou dat graag anders zien.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 aug 2010, 21:48

Die reactie kan ik ook goed snappen................want dat verschil (AG vs ///M) is er wel, maar zo marginaal dat de meerprijs van de ///M producten nagenoeg niet meer verdedigbaar is.........

Dit probleem kom je overal tegen, producten groeien aan de onderkant harder dan aan de bovenkant; hence, de boel komt dicht, heel dicht bij elkaar in de buurt..............

Snipe

Bericht door Snipe » 19 aug 2010, 09:17

Robin

Bericht door Robin » 19 aug 2010, 09:34

Volgens mij komen die zij-uitlaatjes vóór 't achterwiel al niet door de NL(en EU/D) typegoedkeuring denk ik.

?

Of hoe zat dat met bijv de Dodge Viper?

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 19 aug 2010, 09:41

Bij mijn westfield zit de uitlaat ook aan de zijkant voor het achterwiel. Toch een kenteken op gekregen.

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 19 aug 2010, 09:46

ok

Topfuel

Re: Porsche, merk/beleving/marketing (opgesplitst)

Bericht door Topfuel » 21 aug 2010, 01:13

Veel verschillende reacties hier omtrent Porsche. Veel dingen die hier gezegd zijn kloppen imo als een bus: 1. Oordeel niet over de (sportieve)rijeigenschappen van een Porsche als je er nog nooit in hebt gereden. 10 jaar geleden had ik eerlijk gezegd weinig met Porsche, tot het moment daar was dat ik voor de eerste keer, links een contact sleutel omdraaide. Ik wist het meteen, dit is het. 2. Wees blij dat Cayennes en Panamera's zo goed verkopen, anders hadden we wellicht nu niet die geweldige GT's, Carrera GT's en Boxster Spyders gehad. En 3, (Hielke) ik denk idd dat Porsche op zo’n hoog niveau staat juíst omdat ze maken wat ze maken; Heerlijk sturende dynamische auto’s met een zeer hoog kwaliteit gevoel. Zelfs een basis Boxster of Cayman geeft al een speciaal gevoel en rijd fantastisch.

Waar ik me minder in kan vinden is het verhaal dat Porsche geen volledig sportwagen merk meer is te wijten aan het feit dat ze auto’s produceren als de Cayenne en de Panamera. Wat mij namelijk opvalt is dat de auto's van Porsche in dit soort categorieën op dynamisch oogpunt (bijna)altijd beter uit de bus komen dan welk ander merk ook. De Cayenne is sinds zijn komst de meest sportieve suv op de markt, ik herinner me nog een tracktest oid van de 1ste Cayenne welke sneller @ track was dan een standaard 911. Toch een bijzonder prestatie voor zo’n gigant met het zwaartepunt hoog boven de grond. Als je kijkt naar de Cayman en Boxster zie je dat ze op rijeigenschappen altijd beter scoren dan de concurrentie in die zelfde klasse.

Wellicht heb ik Porsche oogkleppen op, maar vind het gewoon grandioze auto’s. En niet alleen een GT3, een standaard 997 is ook dikke prima. Liever dan welke 645i, V8 Vantage, SL of XKR of wat dan ook in die klasse. De betrouwbaarheid en bouw kwaliteit speelt ook een rol, Porsche staat ook op dit vlak op eenzame hoogte.

Wat André aangeeft over de M modellen van Bmw (jammer dat BMW wederom een draadje vervuild) m.b.t. de overdreven prijzen vind ik dat persoonlijk ook gelden voor de gehele range van Porsche. Wat Nissan voor elkaar krijgt met een GT-R moet je bij Porsche al een GT2 uit het schap trekken, en een Z06 is een stuk sneller dan een GT3 (997 mk1) op vergelijkbare banden. Alhoewel deze 2 vergelijkbare auto's beide 'iets missen' :wink:

Just my 2cents over het merk Porsche…

Gr. TF

Andre

Bericht door Andre » 21 aug 2010, 01:37

Ja een porsche is ook zeker prijzig te noemen als je hem naast een gtr zet.

Macboy

Bericht door Macboy » 22 aug 2010, 01:29

Super verhaal TopFuel :thumbup:

David R.

Bericht door David R. » 23 aug 2010, 09:46

Ik heb de GT3 nu een jaar en er staat 20.000 km op de teller. Ik heb er wel een airliftsysteem op laten zetten maar verder is dit gewoon een auto die je als daily kunt gebruiken. Ook als je eens een keer 500 km nonstop rijdt kom je er niet gebroken uit. De uitlaat met het kleppensysteem zorgt ervoor dat je ook gewoon stil kunt rijden en de demping is niet dermate hard dat je continu een niergordel moet dragen.
Het is wel een auto die continu uitdaagt en daardoor gevaarlijk is voor je rijbewijs. Ik heb ook niet het idee dat een andere 911 veel comfortabeler is op de koppeling na. In de wintermaanden ruil ik de semi's om voor MPS een ook dan is er goed mee te rijden. Natuurlijk als het hard regent zit ik liever in de X5 maar dat geldt ook voor een M3.
Voor mij is meest beperkende factor het feit dat het een tweezitter is.

romo

Bericht door romo » 23 aug 2010, 09:51

Porker;

Heritage; :thumbup:
Motorisch; :thumbup:
Bouwkwaliteit; :thumbup:
Made in Germany; :thumbup:
Circuitwaardig out of the box; :thumbup:
Alltagstauglichkeit; :thumbup:

Maar ik kan niet wennen aan het uiterlijk, die hoge spatschermen voor, de opgeplakte koplampen, die afhangende kont, de relatief grote overhangen voor/achter..........................zoekt een smilie met duim naar beneden...................

Hut ab voor de kwaliteiten zo`n ding, maar uiterlijk verder niet aan mij besteed..........................

Robin

Bericht door Robin » 23 aug 2010, 10:37

romo schreef:Porker;

Heritage; :thumbup:
Motorisch; :thumbup:
Bouwkwaliteit; :thumbup:
Made in Germany; :thumbup:
Circuitwaardig out of the box; :thumbup:
Alltagstauglichkeit; :thumbup:

Maar ik kan niet wennen aan het uiterlijk, die hoge spatschermen voor, de opgeplakte koplampen, die afhangende kont, de relatief grote overhangen voor/achter..........................zoekt een smilie met duim naar beneden...................

Hut ab voor de kwaliteiten zo`n ding, maar uiterlijk verder niet aan mij besteed..........................
+1 muv een GT3/2 RS, een nieuwe Turbo vind ik ook niet top, die wielen yech.

Je had me moeten zien op de middelbare school, was 'n jaar of 15 en totaal Ferrari freak, Porsche was echt niks in mijn ogen, nadien zag ik 'n beetje 't licht betr Porsches ivm de 959 en de 964RS, maar nu...neh, op die 2 modellen na.

Vind een 550RSK Spyder, 906, 917K, 956/962 ,Moby Dick, Carrera GT en straks de 918 Spyder uitermate indrukwekkende auto's, excellent spul, maar wat men op dit moment produceert, maakt mij eigenlijk de pis niet lauw....

Macboy

Bericht door Macboy » 23 aug 2010, 11:05

Romo een lelijk wijf kan soms ook best lekker neuken hoor.

Probeer nou maar ... echte schoonheid komt van binnen dus wie weet wordt je alsnog verliefd :)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 23 aug 2010, 11:14

LOL @ al die meningen wat iemand wel en niet mooi vindt. Niet zo interressant natuurlijk, wel vermakelijk om te lezen.

Nog een mening over mooi/niet mooi:
Porsches vind ik doorgaans lelijke hokken: platte kevers, veel te dikke kont, vooral patserige 'showing off'. Caymannen en Boxsters, ook niet mooi. Maar moet wel zeggen dat dat beeld dus is bijgedraaid nadat ik een rondje stuurde in de Spyder. Die auto is zo geweldig goed, dat ik - hoe gek het ook mag klinken - anders naar het uiterlijk ben gaan kijken. Ik vind het nog steeds geen echte schoonheden (welke auto is dat overigens wel? Ik vind alle hedendaagse auto's door windtunnel gedoe lelijke hokken). Maar allemensen, wat zijn die Porsches goed. Andere leage dan bijv. BMW en consorten. Door de kwaliteit van de auto ben ik dus inderdaad het uiterlijk anders gaan waarderen. Wel gek, maar MacBoy heeft wel een beetje gelijk in mijn geval.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 23 aug 2010, 11:19

Macboy schreef:Romo een lelijk wijf kan soms ook best lekker neuken hoor.

Probeer nou maar ... echte schoonheid komt van binnen dus wie weet wordt je alsnog verliefd :)
Dit leent zich echt voor lullige opmerkingen Ilija :D

Tom

Bericht door Tom » 23 aug 2010, 11:39

Echt mooi vind ik Porsche ook niet. Voor de looks koop je zo'n ding niet als je ziet wat ze in Italie produceren.
Maar lelijk vind ik ze zeker niet, al had de 996 wel een dipje. De GT3 e.d. is gewoon dik en IRL imposant.

Afbeelding
:love:

Snipe

Bericht door Snipe » 23 aug 2010, 12:33

Macboy schreef:Romo een lelijk wijf kan soms ook best lekker neuken hoor.
Mocht je niet vaker?

Plaats reactie