BMW S 1000 RR

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 07 aug 2010, 19:30

Ik vanmiddag, na het bovengenoemde ritje, de ketting even smeren, dus het ding op de stander en spuiten maar.....................hoor ik een afschuwelijk schurend geluid bij het draaien van het achterwiel......................WTF is this :shocking:

Iemand een idee, wat moet ik er mee, kan je zo wel rijden??

Luister en huiver;

dvh

Bericht door dvh » 07 aug 2010, 19:48

Ff een keer flink gasgeven, en daarna flink remmen.
Als je er nog opzit en niks is ontploft, dan zal het waarschijnlijk wel over zijn :df: :mrgreen:

Ontopic: no idea, klinkt als iets onschuldigs, en wellicht dat er in mijn bovenstaande opmerking nog enige waarheid zit.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 07 aug 2010, 19:54

Is gewoon je remschijf, niets aan de hand zo te horen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 aug 2010, 19:55

Zou er iets tussen remblok en remschijf zitten? Of schuurt de ketting?

Ik kan niets raars zien..................anyway; ik heb de link van de video ook naar de dealer gestuurd, met de vraag of zo asap kunnen vertellen wat ik daarmee moet en of het veilig is om te rijden.............

We wachten maar even af...........

Wouter; wat kan ik doen om het op te lossen ?

Een remschijf hoort altijd iets aan te lopen.............maar dit is too much............

SteV6

Bericht door SteV6 » 07 aug 2010, 20:16

romo schreef:... wat kan ik doen om het op te lossen ?
Oordoppen indoen, werkt bij de rammeltjes van de Speedster ook altijd :mrgreen: :bag:

romo

Bericht door romo » 07 aug 2010, 23:10

Ik heb het bovenstaande filmpje ook op andere fora geplaatst waar ik soms bivakeer. Nu is het frapante dat er 2 Duitsers zijn die na de 1000km beurt met het zelfde lawaai zitten, ik ben dan maar even nr 3........ :shock: :shithappens: mijn 1000km beurt was dus een week geleden, en nu dus weer voor het eerst gereden......

De suggestie wordt gewekt dat e.e.a. met elkaar te maken heeft, ook wordt vermeld dat er iets te strak ( met te veel moment) aangedraaid zou kunnen zijn.................

Deze info heb ik ook naar de dealer gemaild.................ik wacht het antwoord even beleefd af, tot die tijd rij ik er geen meter meer mee..................

Roy

Bericht door Roy » 08 aug 2010, 00:29

Verstandig Robert.... dit geluid is wel ff TE veel "geschraap". Beter TE voorzichtig zijn hoor...

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 08 aug 2010, 19:51

Ken ook wel wat rommel in je remklauw zitten maar het klinkt idd wel wat harder dan normaal.

romo

Bericht door romo » 08 aug 2010, 20:10

Ik heb intussen aardig wat reacties wereldwijd verzameld......................de algemene teneur;

1 Een kleine mogelijkheid dat er iets tussen remschijf en remvoering zit ( dit wordt niet heel waarschijnlijk geacht)

2 Een (te) droge as (een aantal rijders herkent het geluid, zij hebben WD40 of kettingspray gebruikt waarna het geluid verdween)

Ik wacht eerst even de mening van de dealer af, voordat ik er zelf iets mee ga doen, als ik het al zelf kan c.q. zelf zou willen...................

romo

Bericht door romo » 08 aug 2010, 20:11

Even wat quotes;
Hi Romo

possibly friction of the pads on the disk, separate a little the pads away the disk( gently!) with a screwdriver. perhaps is a little metalic inserts in the pads material. I don't think the cause is the chain. Another possiblity is poor lubrication on the lips of axle grease seals.

Nothing serious, IMO
This seems to be a problem for the soap and water washers in the hot climates like me . Just spray wd40 or similar on the spacers left and right side of the wheel and it goes away. Sounds horrible but it has a very simple cure.

P.S. I checked the pads and chain runners with mine and all was ok. It seems as if it comes from the spacers running agains dry dust seals. The noise went away after a short squirt of lube in the spacer/bearing areas.
Yes... sounds like the same thing... The easiest way to figure out if it is is to spray a little chain lube in between the sprocket and the wheel (on the spacer)... and it should go away. I haven't taken mine apart yet... just sprayed the spacer and it fixed it... but it may be temporary, so if it comes back, I just plan to take the rear axle/wheel out to remove the spacer and then just clean up that area.

romo

Bericht door romo » 10 aug 2010, 15:40

Zo, net terug van de dealer...............problem solved.........

Met 2 monteurs staan luisteren, voelen, proberen, tja, wat is dit?........ :hmmm:

Egh, jongens, luister ik durf het bijna niet te zeggen als leek zijnde, maar zou het misschien, bijna maar toch helemaal, voorzichtig van de lagers en spacers kunnen komen, ik weet het ik heb er geen verstand van , maar 1000 enden internetters waarschijnlijk wel............... :bignews: :mrgreen:

Wat schtest de verbazing..........

1 De remklauw geen afwijking idd

2 Wel droge lagers, mn de spacers die tussen as en achtervork zitten. Mooi ingevet en weg was het raspende geluid.........

De heren hebben er appart notitie van gemaakt, het wordt ook (incluis mijn fimpje) naar BMW gestuurd............

Nou geen dank, graag gedaan............

ps; heren van de garage; petje af, zo hoort service te zijn !!......... :thumbup: :thnx:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 10 aug 2010, 15:46

Mooi, nu weer wat minder rolweerstand dus wil ie nog harder. :)

romo

Bericht door romo » 10 aug 2010, 15:52

Misschien zuipt ie ook wel minder nu................................... :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 17 aug 2010, 17:26

romo schreef:Misschien zuipt ie ook wel minder nu................................... :mrgreen:
Hoe loopt dat eigenlijk met de BMW?

Verbruik als gespecificeerd of als in testen, rond de 6 liter / 100km (bij straatverkeer dus)?

romo

Bericht door romo » 17 aug 2010, 19:39

Volgens alle berichte op diverse mondiale fora is dat idd haalbaar...............ik heb zelf nogal wisselend gereden in toerentallen en belastingen zodat ik er nog niet goed iets over kan melden..........op zich kloppen de BMW cijfers.........

Wat me wel opvalt; als het reserve lampje gaat branden (waarbij ook direct de overblijvende actieradius in beeld wordt gebracht) er altijd meer in de tank zit dan ik zou verwachten. Het lijkt nogal conservatief dat lampje.......maar goed, beter zo dan droog staan............. :mrgreen:

Tank vullen is ook wel apart, er gaat weer meer in dan bij de 1e afslag van het vulpistool..............ik tank zittend op de motor......

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 17 aug 2010, 23:43

misschien heel dom dat ik het zeg en weet je het allang, maar je weet dat de rede is dat er ruimte overblijft na eerste afslag zodat er ruimte over blijft voor gassen zodat deze niet bij het eerste beste kleine vonkje ontbranden omdat het onder druk staat?

romo

Bericht door romo » 18 aug 2010, 07:40

Dat is geheel duidelijk, maar ook afhankelijk van het feit hoe diep het vulpistool in de tank hangt............het is dus nog al relatief....................

wjn

Bericht door wjn » 18 aug 2010, 09:02

jarno trulli schreef:misschien heel dom dat ik het zeg en weet je het allang, maar je weet dat de rede is dat er ruimte overblijft na eerste afslag zodat er ruimte over blijft voor gassen zodat deze niet bij het eerste beste kleine vonkje ontbranden omdat het onder druk staat?
Beetje off-topic, maar ik heb altijd geleerd dat brandstof zelf niet brand, maar wel het gasmengsel (icm. met lucht/zuurstof dus).

De ruimte die overblijft is meer voor het uitzetten van de brandstof als die uit de relatief koele opslagtanks komt, zodat je tank niet overstroomt. Als je voltankt en direct gaat rijden, is er niets aan de hand.

Knot

Bericht door Knot » 18 aug 2010, 12:07

Prachtig is dat, zelf de oplossing aandragen :D

romo

Bericht door romo » 18 aug 2010, 12:13

Mooie van fora...................en DF heeft haar bestaansrecht en nut meer dan eens bewezen..... :thumbup:

wjn

Bericht door wjn » 18 aug 2010, 22:51

Het duitse blad "motorrad news" heeft een negental slip-ons voor de S1000RR getest.

Goede nieuws eerst:

Geen van de uitlaten levert minder vermogen dan de originele demper.

Het slechte nieuws:

Geen van de uitlaten levert meer vermogen dan de originele demper.

Vermogensverschillen tussen de uitlaten (1%) liggen ruim binnen de marges van de meetnauwkeurigheid. Als reden wordt opgegeven, dat de hoofddemper & uitlaatklep de meeste invloed hebben op het vermogen, en de dempers beïnvloeden eigenlijk alleen het geluid.
Wie meer vermogen wil, moet kijken naar de komplete kit die BMW aanbiedt. Mag daarmee dan ook niet meer op straat rijden, wegens ontbreken van katalysator / niet voldoen aan emissie-eisen.

Punt geluid, praktisch alle dempers produceren hetzelfde als de standaard demper, 103dB. Enkele maar 102dB, enkele 104dB.

Voor de prijs hoef je het ook niet te doen, de standaard demper van BMW is verreweg het goedkoopst.

Enige verschillen tussen de dempers zijn uiterlijk en gewicht. De lichste demper is met ca. 700gr 2x zo licht als de standaard demper (1500gr). (Met een liter minder benzine in je tank bespaar je dat ook.)

Bron: http://www.motorrad.net/sebring/motorra ... stand.html

romo

Bericht door romo » 19 aug 2010, 07:34

Tot zo ver de hype over uitlaten........................

ik was altijd al van de standaard uitvoering, zal zich niet wijzigen........................

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 19 aug 2010, 08:39

Mivv heeft ook een mooie Cone-demper ala GP style voor de S1000RR nu.

Dat het geluid niet veel harder is dan met standaard komt ook door de kat.

Anyway, die kan dr wel onderuit ;)

romo

Bericht door romo » 23 sep 2010, 20:46

Roy

Bericht door Roy » 24 sep 2010, 09:12

WTF wat een gave cam! HEBBUH! :mrgreen:

Thanks for sharing!

Plaats reactie