Porsche Boxster Spyder

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Robin » 16 aug 2010, 14:47

romo schreef:
FerdiACS1 schreef:
romo schreef:Als je er zelf tevreden mee bent is het dikke prima, mij ansich, doet de kar niet veel...............
Stuur maar eens een rondje Romo, dan weet je ook gelijk het verschil tussen vrachtauto (= E92M3) en een Sportauto (= Porsche Boxster Syder) :)

Ik snap dat het beter stuurt, want lichter....................maar het model doet me niets...............zoals bijna alle Porkers mij modelmatig weinig doen......................de kwaliteiten respecteer ik zeer .....................

Hence het Rolex verhaal, vind ik ook niet veel aan, maar respecteer de kwaliteit...................nee, ik hoef hem niet verder...........

Ook mee eens hoor. Net als bij Rolex vind ik maar 'n paar modellen mooi, zo ook bij Porsche(niks ten nadele inderdaad van rijprestaties/bouwkwaliteit/weggedrag), maar zoals ik bij Rolex alleen de stalen Sub/SD en GMT de bom vind, zo vind ik bij Porsche alleen de GT3/2 Reihe prima. De rest is nog betere marketing dan wat bijv BMW en Rolex doen imo.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 16 aug 2010, 15:15

Robin schreef: De rest is nog betere marketing dan wat bijv BMW en Rolex doen imo.
Dit is natuurlijk eerste klas onzin!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 aug 2010, 15:25

Mark Nauta schreef:
Robin schreef: De rest is nog betere marketing dan wat bijv BMW en Rolex doen imo.
Dit is natuurlijk eerste klas onzin!
Nee.
Marketing van Rolex en BMW is briljant, van Porsche zelfs beter, kijk wat ze per auto verdienen. En in hun segment zijn er altijd snellere/beter hoekende auto's voor minder geld te vinden. Misschien niet betere bouwkwaliteit etc, maar toch.

Dus.

Macboy

Bericht door Macboy » 16 aug 2010, 16:30

Ik denk dat Romo echt een groot probleem heeft als hij ooit in een GT3 gaat rijden ...

Wat een ontkenningsfase zit die vent toch :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 aug 2010, 16:47

Accepteer nou eens dat ik het model niets aan vind................... :mrgreen: Heeft 0,0 te maken met ontkenning, het is gewoon geen mooie auto IMHO , ik word er niet warm van, geen kippenvel, geen emotie, niets van dat alles.....................call me stupid, ik vind het allemaal best........................

Zoals wel eerder hier vermeld; het is niet en/of.....................het is en een mooi model, en goede motorische/rij eigenschappen...........................die Porker scoort 50%..........................das dus 50% te weinig............. :roflol:

Andre

Bericht door Andre » 16 aug 2010, 17:18

Boxter spyder en gt3 dan houdt de emotie bji mij op bij Porsche. Maar 120k voor een M3 gaat ook nergens meer over. Veel te duur voor een auto die vanuit een 316 i is onstaan. Dat geld zie ik er niet meer in. Wetende dat je een spyder voor minder geld koopt.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 16 aug 2010, 19:39

Maar die is wel mooi Andre...En dat is belangrijk....als je chicks moet versieren.... Als Romo in een Porker zou rijden, stroomt heel Enschede leeg... :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 aug 2010, 19:48

Duur is en blijft een relatief begrip..........................

Geen angst, romo zal nooit een Porker ambieren...................ook al kan ie zich er eentje permiteren............

Een chick kan mij willen om mijn kar, maar ik wil de chick dan niet meer....................................

Andre

Bericht door Andre » 16 aug 2010, 19:58

In zo n gepimpte 316i gaat dat ook niet lukken romo:)

romo

Bericht door romo » 16 aug 2010, 20:06

Andre schreef:In zo n gepimpte 316i gaat dat ook niet lukken romo:)
Dat is ook niet erg, ook niet wenselijk gezien mijn bovenstaande statement.............................

Mijn vrouw (to be) houdt van mij, niet mijn kar(of portmonee).................... :whistle:

Tom

Bericht door Tom » 16 aug 2010, 20:12

romo schreef:
Andre schreef:In zo n gepimpte 316i gaat dat ook niet lukken romo:)
Dat is ook niet erg, ook niet wenselijk gezien mijn bovenstaande statement.............................

Mijn vrouw (to be) houdt van mij, niet mijn kar(of portmonee).................... :whistle:
Vandaar dat je nog vrijgezel bent... zolang je dat blijft geloven... :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 16 aug 2010, 20:12

Zo hoort het ook romo.

romo

Bericht door romo » 16 aug 2010, 20:13

Het lukt me vrij aardig, al zeg ik het zelf............................ :whistle:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 aug 2010, 20:48

ik las vandaag ergens dat ze de boxter gaan verlengen en dat er een versie onder de boxter komt op basis van de blue nog wat van VW :hmmm:

nahja eerst maar eens de Cayman CS zien over een paar maand :hosanna:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 17 aug 2010, 09:35

FerdiACS1 schreef:
Hans R schreef: Niet zeuren Ferdinand je wil een pure auto of niet!
*Klapperen - niet gehoord
*Kieren - niet gezien
*gehorig - ja, nou en
*bij 150 was er nog prima een gesprek te voeren, niet dat die ergens over gaan bij Ron en mij :mrgreen:
Dit ding moet je gewoon open rijden het dakje is voor nood, ik zal willen dat ze zo'n dak hebben voor de 340R!
Da's iets te kort door de bocht.
Voor een cabriootje van 10k zou ik het voor lief nemen, maar wanneer ik in een auto van pakweg een ton rijdt, en boven de 120kmh radio luisteren niet meer mogelijk is, dat je moet schreeuwen naar elkaar om nog iets te kunnen zeggen en dat een dak kiert boven de ruiten en dat de verbindingsbeugels klapperen bij die snelheden. Bovendien, een Lotus 340R is een circuitauto, een Spyder niet. Dat is ook een 'met z'n tweeen op vakantie naar Zuid-Frankrijk' auto.

Maar, ik denk dat mijn demo Porsche Spyder dak niet goed bevestigd was - dat begin ik steeds meer te denken - dus ik ga het nog een keer proberen en dan goed nakijken of het dak op een goede manier bevestigd is. Ze zaten bij PCR ook te rommelen om dat dak er op te krijgen (de 'techneut' die mij hielp wist niet goed wat hij deed). Ik heb de indruk dat de 'aantrekbevestiging' (je moet een soort klem aantrekken achter de hoofdsteun) niet goed was gedaan, en dat dat het extreme geklapper veroorzaakte. Nogmaals, de herrie was buiten proporties, ik werd er doof van, en ik geloof nooit dat Porsche dat dak op die manier opleverd.

edit@Ron: Ron, ik wil een keertje mee in je Spyder met dak dicht, mag jij ff sturen in mijn ACS1
Ferdi,

Hier alvast de instructie video over het kapje van de Spyder.
Zowel het bevestigen als het verwijderen van de kap komt aan de orde.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ny8qcnhr ... re=related[/youtube]
:mrgreen:

Dus ik zou nog maar een keertje gaan rijden.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 17 aug 2010, 13:39

godallejezus wat een operatie zeg, had wel verwacht dat het iets makkelijker zou gaan :?

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 17 aug 2010, 13:46

Beter dan niks zal ik zeggen :wink:

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 17 aug 2010, 14:02

Pfff... Da's wel erg basic voor een auto van dat geld :roll: Zou een standaard Boxster kapje zo zwaar zijn dat dit de moeite loont? Eén voordeel: je krijgt er een levenslang lidmaatschap bij... :wink:
Afbeelding

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 17 aug 2010, 14:05

Tering....als je het op dat tempo doet duurt het inderdaad zo lang.....als je een beetje normaal tempo hebt, kan het wel binnen een minuut hoor.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 17 aug 2010, 14:06

Weet niet of het gewicht de moeite loont, maar die 2 bulten achterop maken het wel helemaal goed vind ik, dat ziet er gewoon gaaf uit! Bovendien zo'n auto laat je open in de garage staan en komt alleen naar buiten met mooi weer....
Maar ik blijf het een ingewikkelde constructie vinden.....

Hielke

Bericht door Hielke » 17 aug 2010, 14:14

De oplossing is simpel.

Boxster S

Edit: Jezus, ik heb het nu pas gezien. Je hebt nog eerder een Minute Man op Moskou dan het dak op die auto!

GTRene

Bericht door GTRene » 17 aug 2010, 14:31

ik ga niet kijken, ga ik men tijd niet aan verdoen :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 aug 2010, 14:40

Hielke schreef:De oplossing is simpel.

Boxster S

Edit: Jezus, ik heb het nu pas gezien. Je hebt nog eerder een Minute Man op Moskou dan het dak op die auto!
Heb je het dan over de raket of de de leden van de koloniale militie ten tijde van de Amerikaanse revolutie :?: :mrgreen:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 17 aug 2010, 15:38

Vind die kapconstructie wel gaaf hoor. Zo'n auto moet je in Californië rijden en idd zonder kap in je garage parkeren.
Voor Nederland totaal ongeschikt... wisselvallig weer en verkeerd daglicht voor witte auto's

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 17 aug 2010, 16:01

Jesus wat een gezeik over een dak.. luxepaarden zijn jullie.
Natuurlijk is zo'n Spyder een 2e of zelfs 3e auto, hier ga je niet dagelijks meerijden hoewel dat prima kan.
Dakje beschermt je prima tegen de regen en kou, zondag was het echt noodweer in Duitsland maar nergens last van gehad en zelfs ook geen beslagen ramen dankzij de airco.

Dat ding pak je als het mooi weer is of juist net na een goede bui (lekker driften) en zet je idd open in de garage.
100x liever deze dan een standaard 911 kever.
Prima juist voor Nederland, waar moet je anders mijn Lotus rijden? Death Valley?
Laatst gewijzigd door Hans R op 17 aug 2010, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie